Wish a Baby Plus+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuutikki

Vieras
Huhuu,kaipailen kaikkia yrittäjiä,jotka olivat wish a baby-ketjussa!!!!Meitsillä tuli plussa nyt viime sunnuntaina kp29/25.Yritystä kesti siis sen verran,että yhdet menkat tuli välissä=)

Odotellaan seuraavia tulokkaita sieltä puolelta ja vaihdellaan kuulumisia...

Lämpimät onnittelut, Tuutikki!

Millos on laskettu aika?

Olenkin seurannut hieman teidän jutustelua haavepuolella vaikka itse hengailen jo täällä. Onpa aika hedelmällinen ketju, tuo WAB, jos teilläkin tärppäsi jo toisesta kierrosta.

Lokamammoissa hengailee ainakin kolme entistä ketjulaista. Toki voidaan varmaan kirjoitella tännekin, kunhan aikaa ja puhtia löytyy. Mulla on kumpikin hieman kortilla raskauden ja opintojen kanssa, mutta sitten kun pääsen käyntiin niin pukkaan samalla maratonviestin.

No, tällä kertaa lopetan jo tähän. Hyviä vointeja!

Aurora rv 8+3

laskettu aikani on 24.11. eli alussa ollaan!Millos teillä?

Joo,tuntuu olevn onnekas ketju=)

Joko olet käyny neuvolassa Aurora?Mitä oireita sulla on?Mulla väsyttää,rintoja kipanoi ja pissattaa alvariinsa.

Tuutikki rv5+1

Onnea Tuutikki!!!

Todella onnekas ketju, uskomatonta. Nyt toivotaan vaan samaa onnea muillekin siellä vielä kirjoitteleville.

Minulla on pahoivointi lähtenyt oikeastaan kokonaan. Tai se tulee jos en syö. Ja pissalle herään pari kertaa yössä. Väsymys tietenkin on myös kuvioissa mukana. Eli nämän ihan perusjutut!

Laskettu aika minulla on näillä näkymin 14.10. Se tosin varmaan tulee menemään eteenpäin reilustikin. Np ultra on 13.4 sitten selviää tarkemmin.

En tiedä olenko saanut jo ensimmäisiä mielihaluja, sillä tänään sulatin paketillisen pakastimesta löytämääni piparkakkutaikinaa ja söin siitä puolet hyvällä ruolahalulla...!
Oli pakko, niin alkoi tehdä sitä mieli.. :)

Heipsan!

Haa, ootte nyt saanu tänne tän ketjun pyörimään.
Mulla on ollu ihan kauheita mahakipuja aina välillä, varsinki yöllä oon niihin heränny, mut nyt ne on vissiin hieman helpottanu. =) Rinnat on tosi arat, ja turvonneet, ja hieman on ollu ällö olo, mut muuten on menny ihan jees.

Perjantain ois sitte se kontrolli ultra siellä gynen polilla, kayotaan et kuuluuko niitä sydänääniä, ku se lekuri sano et tutkitaan ettei se vaan ois tuulimuna..

Heippa!

Kivaa, että olette (tuutikki) laittaneet tämän ketjun tännekin puolelle. Voidaan sitten mekin ""mattimyöhäiset"" liittyä tänne teidän mukaanne, kun on tuttu porukka takana :)

Kaikille oikein paljon onnea vielä plussauksen johdosta!!

Maria ja tuutikkia tuolla toisella puolella jo huhuilinkin, mutta nyt voinkin sitten täältä käydä teidän kuulumisia lukemassa.

Jos joku teistä viitsisi tehdä jonkinlaisen listan teistä, ja lasketuista ajoista? Olisi sen mukaan sitten kiva seurata, missä vaiheessa menette. Ja sitten kun uusi tulee tuolta toiselta puolelta (varmaan edelleen tiuhaan tahtiin, kun niiiiin hyvä ketju ollaan), niin saisi siihen sitten lisättyä?? Täällä olisi varmaan ihanaa olla teidän kanssanne, ja vielä kun vähän eri raskauden vaiheissa, niin voisi sitten teiltä kokeneemmilta vinkkejä ja apua kysellä!

Toivottavasti näkyillään pian! Titille ja Viiville tässä peukkuja pidellään :)

Mitä sulla Mari näkyi/sanottiin siellä ensimmäisessä ultrassa? Millä viikoilla kävit?

Me käytiin ekassa ultrassa 5+6, Silloin näkyi sikiöpussi ja sen sisällä pieni valkoinen alue. Oli kohdun sisällä. Ei sykettä eikä muuta. Mutta ei gyne sanonut mitään että pitäisi kattoo uudestaan. Hermostuttaa todella. Pelkään tuulimunaa itsekin.
Viikkoja nyt 10+4. Vielä se saattaa osoittautua tuulimunaksi jos sellainen on..

Moikka taas,
meillä l.a. on menkkojen mukaan 27.10, saattaa siirtyä päivän, pari ultrassa. Ollaan menossa yksityiselle ultraan ensi maanantaina (rv 9+3), koska ajateltiin seuraavana viikonloppuna tehdä asiasta julkinen jos kaikki on hyvin. Tosin raskaudesta tietää jo 10-15 ihmistä, syystä tai toisesta (mm. graduohjaajani)... =/

Eka neuvolakin on vasta tiistaina (rv 9+4), esikon yksivuotisneuvolan yhteydessä. Turha siellä on rampata ennen sitä, kun kaikki on hyvin(??) ja edellinen raskaus on vielä tuoreessa muistissa. Tietysti verenpaine ja hemppa-arvo kiinnostaa, kun on hieman huimannut viime aikoina. Ihan normaalia mulle kylläkin, verenpaine yleensä 90/60.

Oireita, hmm... Tasaista huonoa oloa ja väsymystä on havaittavissa, vielä en ole joutunut oksentamaan *kop kop*. Rinnat ovat ihan normaalit, mutta oon jo siirtynyt äitiyshousuihin kun vatsa on niin turpea eikä kestä housujen painetta. Ekassa raskaudessa siirryin niihin rv 10.

Oireita on kun niitä ehtii miettimään. Esikoinen ei anna armoa päivisin - ohjelmaa pitää olla. Toisinaan olo on ihan jees, mutta oireet pahenevat jos oon väsynyt, kuten tänään miehen kolmen päivän työmatkan jälkeen... Mutta ei tässä jokaista nipistystä ja kolotusta ehdi miettimään, kuten aikanaan esikkoa odotellessa. =D

Voikaa hyvin!

A rv 8+6 (kääk, kohta jo 10. viikolla!!!)

Moi!

Mä lävin siellä gynellä rv 4+5, sillo siellä näkyi ne nestepussi, joka siis muuttuu sit sikiöpussiks, mut siel ei vielä sillo näkyny koko alkiota, ku se oli niin pieni. =)

Elikkäs menin sinne siis sen takia et ku oli ollu niin kauheen voimakkaita mahakipuja, jotka oli tuntunu enimmäkseen vasemmalla puolella, joten pelko kohdun ulkosesta oli aika suuri. Mut se sano et kohdun sisäseltä se vaikuttaa, koska muuten kohdun ois pitäny olla ihan tyhjä, ei siis edes sitä nestepussia. Ja sit se epäili et jos sen on virtsatulehdus, josta ne kivut johtuu, ja nyt oon siis vielä niiden tutkimusten kanssa kesken, koska pitää vielä viedä uus virtsanäyte. Hiivaa oli kyllä, ja äippä sano et se voi joskus aiheuttaa kovia alavatsakipuja, ja jopa supistelua(äippä on töissä äippäpolilla=)) Se lekuri selitti mulle sit ku se oli ultrannu et kaikki täytyy selvittää, ja kysy vaan multa et tiedänkö mikä on tuulimuna, ja sano et laitetaan nyt tänne rv7:lle sit se kontrolli ultra, koska nyt sillä sikiöllä on kuulemma putkimainen sydän, ja sen sydänäänet voidaan kuulla. Eli se visiin halus vaan varmistaa kaikki mahdolliset asiat, mikä tietenki sopii mulle oivallisesti, parempi niin ettei tartte sit niitä miettiä ja pohtia. =)

Ei tuo selitys varmaan paljoo auttanu, mut josko edes vähän=)

Ja käy gynen polilla pyytämässä et ne ultraa sen, jos siltä tuntuu, sillä siellä se sit selviää. Luin tuolta jostain keskustelusta, et yks tuulimunan oire on et siinä ei ois oireita, mut en tiedä.

Hip hei!!!

Kiva että ""omat ketjulaiset""ovat ilmaantuneet pelipaikoille...

Mulla tosiaan hajuaisti meinaa tehdä olon aikaajoin hankalaksi,kun se on niin terävöitynyt...Piti heittää miehen hiustökötti roskiin kun se nenääni haisi ihan kamalalle!=)Lihan haju on muuttunut raudan hajuksi.Kun paistoin jauhelihaa eilen,ihan kun olisin hitsannut rautaa!!!En pystynyt syömään makaroonilaatikkoa.Ja käytämme kuitenkin kalkkunan/broilerin jauhelihaa,kun en syö punaista.Yöt haluaisin nukkua ikkuna seljällään,mutta ukko napisee että jäätyy.Välillä se onkin jo mennyt toiseen huoneeseen,mutta siellä tulee kuulemma selkä kipeeksi=)

Otatteko lisäravinteita?Mulla on Berocca,kalaöljy+foolihappo sekä maitohappobakteerit käytössä.Joo ja rautaa.

Alavatsakipuja myös täällä.Supistelee välillä aamusta iltaan...Ja janottaa7juoksututtaa wc.ssä.

Tänään alkoi rv 6.Ihanan pirteä olo oli herätessä töihin!Puolen tunnin reippailu kymmenen asteen pakkasessa tosin laittoi hien valumaan ja väsyttelemään,mut ei auta ku töitä painettava=)

Oletteko jo kertoneet töissä raskaudestanne?

Ja onk muilla näitä kylmä-kuuma-aaltoja,joita mulla varsinkin öisin tulee?

Mukavaa viikon alkua!!

Moi!

Itselläni on ainaki aina välillä noita kylmä-kuuma-aaltoja, varsinki kylmä. =) Eli ei oo mikään kauheen mukava tunne kävellä pakkasessa ja samaan aikaan menee kylmiä väreitä läpi sen mitä ehtii, mut ei se haittaa :)

Oon kertonu kolmelle työkaverille, mut saas nyt nähdä et millon saa loputki tietää, ku meillä töissä juttu lentää niin nopeesti. ;)

Sori, unohdin sen sillo pe laittaa et ultrassa näky sydänäänet ja pikkusella on kaikki niin hyvin ku ne vaan voi olla näille viikoille.

Mari rv 7+5

Jipii mari,onnea pikkuisen sydänäänistä!!!Tuliko itku onnesta?Mulla ainakin on kummallakin aiemmalla raskaudella tullut=)

Mua jännittää tuleeko vallan kaksoset,kun on jo iso maha vaik rv6!!!!!Meillä on miehen kans molempien lähisuvuissa kaksosia.Se olisi kyllä sulattelun paikka,sillä meillähän on ennestään 2lasta mun edellisestä liitosta.Nykyiseni on innoissaan vain.Haluaisi jalkapallojoukkueellisen ipanoita,mutta minä olen ilmoittanut että tämä on viimeinen raskaus jonka kannan.Ikääkin kun on jo 35v mulla.

Joko teillä muilla väsymys hellittää?Mulla alkaa hiukan hellittelee...

Hei kaikki! Täältä tulee wab-ketjulainen tuolta vauvahaaveiden puolelta. Plussasin keskiviikkona (kp 32/27-29), tänään rv4+6. Toisesta tjottailukierrosta tärppäsi. Olin kyllä laskeskellut kiertoja ja mahdollisia oviksen aikoja mutta petihommia ei harrastettu kalenterin kanssa :) Uskomattomalta tuntuu näin nopea raskautuminen! Netin laskurin mukaan laskettu aika olisi 10.12. Olisi kuitenkin kiva jos ei jouluaattoon venyisi :) vaikka mitäpä väliä sillä :) No nyt tulee liikaa hymiöitä&huutomerkkejä!

Olen lueskellut tänään artikkeleita ja keskustelupalstoja. Tutkiskelin kelan sivuilta äitiyspakkausta ja melkein vetistelin noiden pienien vaatteiden kohdalla. Oli pakko ottaa hypisteltäväksi se pieni potkupuku jonka annoin muiden tykötarpeiden kanssa miehelle kun kerroin keskiviikkona plussasta. (kirjoitin tästä kertomisesta vauvahaaveiden puolella WAB 9:än)

Raskaus alkaa siis pikkuhiljaa konkretisoitumaan päänupissakin. Kropan oireita ovat olleet tihentynyt vessassa käynti, joka on parina päivänä ollut helpottamaan päin, painon tunne alavatsassa, väsymys ja nännien arkuus. Lisäksi tissit osoittavat kasvun merkkejä. Ja heräsin torstai- ja perjantaiaamuna jo viiden maissa, mikä ei todellakaan ole tavallista. Viikko sitten oli energistä paikkojen järjestelyä ilmassa, liekö sekin johtunut raskaudesta.

Vielä ei ole kerrottu muille, vaikka vaikealta tuntuukin. Torstainakin kun olin kaverin kanssa lounaalla olisi tehnyt mieli kiljua riemusta että olen raskaana. Eilen olin työpaikan juhlissa ja alkoholin juomattomuuteeni ei kiinnitetty huomiota kun join muiden tietämättä alkoholitonta siideriä. Erityisesti omien vanhempien tapaaminen asiasta kertomatta tuntuu hankalalta.

Siihen en tosin mitenkään usko, että kertominen tuottaisi huonoa onnea. Olen kutonut vauvan peittoa ja nuttuakin jo hyvissä ajoin ennen raskautumista, sekä hankin valmiiksi ne tykötarpeet joiden mukana annoin miehelle plussatestin ihmeteltäväksi. Mutta tieto keskenmenojen ym. todennäköisyydestä näin alkuvaiheessa pitää tämän joulupaketin vielä poissa muiden korvista.

Heippatirallaa,

onnittelut teille kaikille wab ketjulaisille jotka olette jo saaneet plussan tikkuun!

Minä olin ketjusta ihan ensimmäinen joka plussasi, siitä on nyt pari kuukautta aikaa. Hyvinpä laitoin plussajunan käyntiin kun on sittemmin niin monta tulevaa äipää hypännyt kyytiin :-D

Minulla alkoi eilen toinen kolmannes, eli riskiviikkojen yli on päästy onnellisesti ilman mitään ongelmia. Olen jopa onnistunut kotiin ostamallani laitteella (angelsounds, edullisin kun tilaa ebaystä englannista) kuuntelemaan vauvan sydänääniä... Huippukeksintö, suosittelen hankkimaan mutta vasta viikolla 12.. Viikolla 11 mulle tuli laite postissa enkä kuullut vielä mitään, ja siitähän huolestuu!

Toinen neuvola on keskiviikkona. Toivottavasti siellä näkyy pikkuisen viuhdonta, täti lupasi nimittäin katsoa taas ultralla niinkuin teki jo kuukausi sitten ekassa ultrassa.

Ihanaa että tässä vaiheessa näyttää öklötysolo helpottavan, ja hajuaisti palailee normaaleihin uomiinsa, ei enää joka asia lemua ihan järkyttävän pahalle ja ruokakin alkaa taas maistua ihan normaalisti. Viikot 7-12 sitä olikin sietäminen.

Tsemppiä teille kaikille uusillekin odotukseen!
Tiffany ja Itu 12+1

Haa!

onnea Kiralle ja Camillekkin ilmeisesti, jos oikein vilaisin tuolta odottajien puolelta =)

En oo paljoo netissä jaksanu viime päivnä käydä, joten nyt oon sit aika ulalla kaikista asioista.

Eka neuvola oli viime viikon keskiviikkona, sydänääniä ei saatu kuulumaan ku kaveri oli vissiin hieman piilossa, ja sit kuulemma laittamani perusvoide anto häikkää siihen. Nauroin vaan et kuulostaa siltä et sieltä on norsu tulossa =)

Hyviä jatkoja kaikille
Mari rv9+5

Moikat!

Teillekin terveiset etelän auringon alta! Matka tehty ja nyt sitten odotellaan niitä mensuja, että tuo aloitus pääsisi täysillä käyntiin.

Eilen miehen kanssa jo vitsailtiinkin, kun ollaan jo naimisissa oltu se kuuluisa 6kk, jonka jälkeen EHDOTTOMASTI jokaisen parin PITÄÄ odottaa ensimmäistä lastaan (!!!!), niin että kyselyihin (mahdollisiin sellaisiin) vastataan rempseästi että ""harjoitellaan kovasti, varovaisuus on heitetty nurkkaan"" ;)

No joo, päätin vain nostaa tämän meidän ketjun ylös, että sitten löydetään me muutkin tänne, kun plussataan ihan pian :)

Oikein hyvää vointia teille kaikille!! Pitäkää masustanne huolta!

Onnea vaan kaikille uusille plussanneilla ketjulaisille! On se upea tunne.

Itselläni oli tänään neuvolalääkäri. Siellä sen pikkuisen sydän jumpsutteli kovasti! Minulla taitaa olla kohtu aikas edessä, kun mahaa tuntuu olevan jo ihan reippaasti.

Raskausviikkoja on tällä hetkellä 12+5 ja laskettu aikakin minulla siirtyi 11 päivällä eteenpäin ekan ultran jälkeen. Eli se on nyt 26.10.

IHANAA!!!!!!!!!! Ihanaa,että meidän ketjusta tulee lisää plussia tänne!!!!Jos saatais tää oma ketju pyörimään paremmin...

Onnea Kira!!!!Missäköhän Cami hortoilee??Kävin lukemassa vanhaa wab-ketjua,jossa Cami oli plussannut,samoin kuin Kirakin.Mulla oli muuten juuri niitä flunssaoireita ennen plussaa,joita Camillakin oli.

Olin ihan kyyneleet silmissä,kun tulin tähän ketjuun tänään.Omasta plussasta on niin vähän aikaa ja se on niin käsinkosketeltavan ihana hetki...On kyllä myös raskaushormoonit vaikuttamassa itkuherkkyyteen=)Tv:tä katsellessa tulee vedet silmiin hyvin helposti.

Itse olen huonovointinen ja väsynyt.Kaikki etoo.Käy ihan työstä miettiä mitä saisi alas,kun koko ajan on oltava työntämässä ruokaa suuhun,ettei oksennus tulisi.

Kolme edellsitä yötä olen halunnut nukkua eri huoneessa kuin rakas siippani,sillä hänen tuhinansa ja rohinansa häiritsee mun nukkumista!Säälittää poloista miestä...Muutenkin hän tekee tällä hetkellämeillä kaikki kotityöt ja lähtee vapaapäivänäänkin heittämään mua aanuvarhain töihin,minusta kun ei ole mihinkään tätä nykyä!On vaikea hyväksyä tilaansa,kun on tottunut olemaan oikea tarmonpesä normaalisti.

Ja listeria-pelko on iskenyt nyt myös!!!=(

Ja ikäänkuin raskausasioissa ei olisi tarpeeksi,on parhaillaan taloudellisiakin huolia.Mulla loppuu työt kesäkuun alussa eikä uutta paikka ole tiedossa.

Vaikeaa tällä hetkellä tää elo...Senpä vuoksi juuri oli niin ihanaa kuulla riemukkaita uutisia teiltä siskot!!!

Tuutikki,rv8+1,la 24.11.

Kiitos Tuutikki! Tsemppiä, kyllä ne talousasiatkin järjestyy.

Mulla oli kans niitä flunssaoireita. Ja myös oon kovin itkuherkkä, toissayönä kun en saanut unta luin lehdestä koskettavaa juttua ja silmät vuotivat valtoimenaan enkä pystynyt lukemaan juttua loppuun saakka.

Heikotusolo on vaivannut nyt vajaan viikon. Viikko sitten vielä innokkaasti kokkailin ja leivoin kotona, viimeiset pari päivää mennyt ihan miehen piikkiin. Ruoka tosin maistuu kohtuullisesti, mutta sitten taas iskee heikotus. Onneksi ei ole pyttyä tarvinnut halailla :)

Camista ei ole kuulunut... huhuu, missä luuraat?

Syysmarja, tuo kommentti utelijoille on hauska :D

Olen tosi iloinen teidän puolesta, jotka olette päässeet kuuntelemaan sydänääniä, varmasti mahtava tunne!

Rv 6+3, la 10.12.

Sori että vähän tälläkin puolella kirjoittelen, vaikkei sitä plussaa tikkuun vielä ole napsahtanutkaan, kun nyt edes pääsisi aloittamaan ;)

Kira, olen vain niin kyllästynyt noiden tuttujen ja tutuntutuntuttujen kyselyihin, että ""koskas teille sitten sitä perheenlisäystä..."" ARGHHHHH!!!! Kai se on jokaisen oma asia, koska niitä tekee, jos koskaan.

No joo, mutta hei, vielä kerran isot onnitteluhalit teille kaikille, jotka olette sen plussan siihen tikkuun saaneet, toivottavasti tullaan hetikohta perässä tuolta toiselta puolelta =)

JA Cami, missä ollaan? Ilmoittele itsestäsi.

Hei!

Aattelin tänne laitella kuulumisia. Onnea Kiralle, vaikka taisinki käydä onnittelemassa jo tuolla toisellaki puolella :)

Mulla on tää odotus menny ihan jees, alussa oli ne aivan järkyttävät kivut, jotka johti niihin tutkimuksiin(mut kaikki oli ok), sit on ollu vaan hieman ällöä oloa ja närästystä. Rintojen arkuus on onneks vähentynyt, oikeestaan enimmäkseen enään aamuisin.

Mulla oli eka neuvola rv9+0, sillo kuunneltiin neuvolatädin kans sydänääniä, mut ei niitä kuulunu, sano kylläki et kaveri on vielä niin pieni et oli varmaan piilossa.

Nyt ois sit neuvola lekuri ens viikon torstaina, sillo niiden kyllä jo pitäs kuulua. Pelottaa ku ei oo mitään ihmeempiä oireita ollu et onhan siellä kaikki kunnossa. Minkään sortin vuotoa(paitti valkovuotoa) ei oo ollu, ei edes tuhrua, ja sit on vielä se et ku on ite nähny ne sydänäänet sillo rv7+2 ultrassa, niin järki sanoo et kaikki on kyllä kunnossa. Mut siltiki... :/

Oon yrittäny käydä näillä sivuilla harvemmin, ku rupeen oleen jo hieman vainoharhanen. ;)

Jaksamista kaikille!
Mari rv11+2 LA 8.11

Syysmarja, ymmärrän oikein hyvin tuskastumisesi kyselijöihin. Ekat kyselyt raskautumisesta osuivat minullekin puolen vuoden päähän avioitumisesta, sekä sukulaisten että työkavereiden osalta. Yleensä vastasin, että ""ei ole tilauksessa"". Muutamalle työkaverille olen joutunut tekemään erityisen selväksi etten kyselyistä pidä, kun alkoivat vihjailemaan asiasta vähintään kerran kuussa. Erityisesti se ärsytti siksi, että kaikki eivät lapsia saa tai muuten eivät pääse yrittämään, ja tuollaiset kyselyt varmasti satuttavat ihan hirveästi, (vaikka meillä ei vielä yritettykään ja se ei aiheuttanut paineita). Ihmiset ovat niin ajattelemattomia! (Jostain syystä mulla oli aina hame töissä sellaisena päivänä kun kyselyitä tuli? Näytänköhän erityisen paksulta hameessa??) Muutamaan kuukauteen ei ole onneksi kukaan uskaltanut kysyä mitään, en ehkä pystyisi valehtelemaankaan :)

Onnea sinulle Syysmarja, toivottavasti plussaat pian! Hienoa että pääsette nyt aloittamaan yrityksen!

Mari, kiitos. Pikkukaverillasi on varmasti kaikki hyvin, mukavaa että pääset kuitenkin lekuriin pian niin voit huokaista helpotuksesta. Minä käyn lukemassa täällä päivittäin, ehkä minunkin pitäisi yrittää vähän rajoittaa ;) On vaan vähän addiktoivaa lukea samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja kokemuksia. Myös luen edelleen vauvahaaveita, jotenkin koen kuuluvani myös sinne puolelle :)

Varaan ekan neuvolan vasta maanantaina, jotenkin en ole osannut pitää yhtään kiirettä asian kanssa. Myöskään en osaa oikein hermoilla, onko kaikki ok vai ei. Ehkä epävarmuus kaikesta iskee vasta myöhemmin.

Rv 6+6, la 10.12.

Uusimmat

Yhteistyössä