Hei kaikki! Täältä tulee wab-ketjulainen tuolta vauvahaaveiden puolelta. Plussasin keskiviikkona (kp 32/27-29), tänään rv4+6. Toisesta tjottailukierrosta tärppäsi. Olin kyllä laskeskellut kiertoja ja mahdollisia oviksen aikoja mutta petihommia ei harrastettu kalenterin kanssa

Uskomattomalta tuntuu näin nopea raskautuminen! Netin laskurin mukaan laskettu aika olisi 10.12. Olisi kuitenkin kiva jos ei jouluaattoon venyisi

vaikka mitäpä väliä sillä

No nyt tulee liikaa hymiöitä&huutomerkkejä!
Olen lueskellut tänään artikkeleita ja keskustelupalstoja. Tutkiskelin kelan sivuilta äitiyspakkausta ja melkein vetistelin noiden pienien vaatteiden kohdalla. Oli pakko ottaa hypisteltäväksi se pieni potkupuku jonka annoin muiden tykötarpeiden kanssa miehelle kun kerroin keskiviikkona plussasta. (kirjoitin tästä kertomisesta vauvahaaveiden puolella WAB 9:än)
Raskaus alkaa siis pikkuhiljaa konkretisoitumaan päänupissakin. Kropan oireita ovat olleet tihentynyt vessassa käynti, joka on parina päivänä ollut helpottamaan päin, painon tunne alavatsassa, väsymys ja nännien arkuus. Lisäksi tissit osoittavat kasvun merkkejä. Ja heräsin torstai- ja perjantaiaamuna jo viiden maissa, mikä ei todellakaan ole tavallista. Viikko sitten oli energistä paikkojen järjestelyä ilmassa, liekö sekin johtunut raskaudesta.
Vielä ei ole kerrottu muille, vaikka vaikealta tuntuukin. Torstainakin kun olin kaverin kanssa lounaalla olisi tehnyt mieli kiljua riemusta että olen raskaana. Eilen olin työpaikan juhlissa ja alkoholin juomattomuuteeni ei kiinnitetty huomiota kun join muiden tietämättä alkoholitonta siideriä. Erityisesti omien vanhempien tapaaminen asiasta kertomatta tuntuu hankalalta.
Siihen en tosin mitenkään usko, että kertominen tuottaisi huonoa onnea. Olen kutonut vauvan peittoa ja nuttuakin jo hyvissä ajoin ennen raskautumista, sekä hankin valmiiksi ne tykötarpeet joiden mukana annoin miehelle plussatestin ihmeteltäväksi. Mutta tieto keskenmenojen ym. todennäköisyydestä näin alkuvaiheessa pitää tämän joulupaketin vielä poissa muiden korvista.