Windows XP vai Windows Vista??

Meille pitäis asentaa kokonaan uus käyttöjärjestelmä, joten kumpi kannattaisi ostaa tuo samainen XP joka nytkin meillä on vai Vista?

Ja osaako kukaan sanoa mitä tuo käyttöjärjestelmä maksaa?

Mun tietokonenörtti pikkuveljeni tulee sen meille sitten asentamaan ja kaikki tärkeät ohjelmat pitäis sit laittaa talteen... Tossa just järjestelin valokuvia.

tossuliini
XP:n kannalla olen itekin koska koneessani on sellanen ja olen kans kuullut että vistaa on haukuttu todella paljon mutta kyllä sitä tietysti päivitetään koko ajan mutta silti valintani on xp niin kauan kuin se toimii eli sitä pystyy päivittämään.

vieras
Kysy pikkuveljeltäsi. Pääsääntö on, että vanhaan koneeseen XP. Uuteen tai tehokkaaseen Vista. Muista että Vista tarvitsee vähintään 2 gigaa keskusmuistia, mielellään 4.

vieras
Porukka vastailee tyyliin "olen kuullut haukuttavan Vistaa", "olen kokeillut ja en pitänyt". Vaikea kai se on kokeilemalla todeta kumpiko on parempi. Vistaa käyttäessäni olen huomannut tämän olevan parempi kuin vanhemman XP:n. Ei kaikkea uutta kannata heti lyödä romukoppaan kun ei jaksa opetella mitään.

Minä
Vähänkään nörtit, ovat vaihtaneet XP:n takaisin, koska Visvassa (vista) on paljon vielä puutteita. Kohta tulee myös uusi käyttis Wintukalta, jota he odottavat. Onhan Visvassa toki kaikkia pientä ihanaa härpäkkää, ihan siis lelutasolla. Mutta joka tykkää noista väreistä sunmuista, niin kannattaa ottaa. Ja nuo leluominaisuudet vie toooodella paljon muistia ja tehoja koneelta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Porukka vastailee tyyliin "olen kuullut haukuttavan Vistaa", "olen kokeillut ja en pitänyt". Vaikea kai se on kokeilemalla todeta kumpiko on parempi. Vistaa käyttäessäni olen huomannut tämän olevan parempi kuin vanhemman XP:n. Ei kaikkea uutta kannata heti lyödä romukoppaan kun ei jaksa opetella mitään.

Hyvä pointti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mäntti:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
uus käyttis maksaa jonkun 260e (tai joyain siihen suuntaan)
Ja miksi teille pitää ostaa uus käyttis jos kerran teillä jo käyttis on? vai onko teillä piraatti?
Taas joku poliisi. Se ei oo keltään meiltä pois mikä on Mikrosoftilta pois.
ei mua haittaa jos joku käyttää piraatteja (olen ehkä itsekin joskus sortunut), mutta kysyin tuota siksi ettei ap mene ostamaan uutta xptä jos sillä on jo lisenssi. Että ap säästäisi rahansa johonkin muuhun...

Yhteistyössä