Wilma käytössä ekaa kertaa, saako koululta jotkut tunnukset

• Viestiketjun aloittaja hzshzzzz
  • Ensimmäinen viesti
hzshzzzz
lapsi sai lapun, jossa ohje tunnuksen tekemiseen, mutta wilman sivuilla sitä ei kuitenkaan voi tehdä, vaan vaatii valmiin salasanan ja tunnuksen...

Ihan uus juttu tää wilma mulle, miten tää nyt oikein toimii?? Olisko koululta pitänyt tulla tunnukset, vai voiko ne luoda itse

Muistelen, että koululta saa ne tunnukset, mutta salasana pitää sitten vaihtaa heti ekalla käynnillä. Meillä sai postitse kotiin ne tunnarit, ei puhelimessa. Ja lapsella on omat tunnarit, en tiedä onko alakoululaisillakin omat, kun ei silloin ollut vielä käytössä kun omat olivat niin pieniä.

Meillä vanhempien piti henkilökohtaisesti noutaa tunnukset luokanvalvojalta. Uskon että soittamalla koululle esim. sihteerille saat asiaan lisää selvyyttä. Tosin pojan koululla on ihan henkilö erikseen nimetty Wilmaa varten ja sen tiedot löytyvät koulun nettisivuilta.

O74
Tytön koulussa Wilma otettiin käyttöön viime keväänä ja saatiin tunnukset tytön mukana paperilla. Samoin kuin aikaisemmatkin mainitsivat niin ekalla käynnillä sitten vaihdettiin salasana itselle hyväksi muistaa.

mä nyt täs oottelen et koska saatas ne tunnukset.. Viime viikolla oli vastaus et "lähipäivinä" pari kaveria toisesta koulusta on jo saanu omansa. En tiiä tuleeko ne postis, oppilaan mukana vai miten.

Meillä tuli eilen ekaluokkalaisen tunnukset minun sähköpostiin. Koulusta kävi aikaisemmin lappu, jossa kysyttiin lupa tunnuksiin ja varmistettiin sähköpostiosoitteet.
Samoille tunnuksille voi laittaa kaikki lapset. Ainakin meillä pystyy yhdistää. Itsellä ei kyllä tarvista, koska vasta yksi lapsi koulussa.
Okei, on sitten näköjään erilaisia systeemejä, meillä on ollut erilliset kummallakin, vaikka olivat samassa koulussa. Mutta kun tarkemmin ajattelen, en edes ole tiedustellut voisiko yhdistää :)

vieras100
Okei, on sitten näköjään erilaisia systeemejä, meillä on ollut erilliset kummallakin, vaikka olivat samassa koulussa. Mutta kun tarkemmin ajattelen, en edes ole tiedustellut voisiko yhdistää :)
Meillä oli siellä Wilmassa kohta, missä pystyi itse yhdistää tunnukset. Sähköpostiviestissä, jossa oli tunnukset, oli myös ohjeet tuosta yhdistämisestä. :)

"tinde"
pitää itse tehdä tunnukset eli vaihtaa se koululta saatu salasana.

Se, mikä minua vituttaa, on se, että jossain kaupungeissa Wilma on sellaisella serverillä, että isot yritykset katsovat sen vakavaksi tietoturvauhaksi = ei voi käyttää töistä eikä kotoa (koska meillä on firman maksama netti myös kotona ja sinne pitää kirjata firman palomuurin kautta)

Eli meillä ei voida käyttää Wilmaa ollenkaan, kiusallanikin laitan kaiken mahdollisen koulun sähköpostiin tai soitan/tekstaan open puhelimeen

"vieras"
Kaikilla omat.
Meillä tuli viime keväänä, että ne voi kaikki yhdistää yhden tunnuksen alle ja molemmille huoltajille voi myöskin tehdä omat tunnukset. Ollaan oltu laiskoja ja on kaikki nuo vielä tekemättä, kun käytännössä vain yhden lapsen Wilmaa joutuu seuraamaan, muilla toimii perinteinen reissari. Tiedän muutaman eronneen perheen, missä oli vähän ongelmia noiden yksien tunnusten takia, etenkin kun yläkoulussa kaikki informaatio kulkee tuon Wilman kautta.

ottaa aivoon
[QUOTE="tinde";24435404]pitää itse tehdä tunnukset eli vaihtaa se koululta saatu salasana.

Se, mikä minua vituttaa, on se, että jossain kaupungeissa Wilma on sellaisella serverillä, että isot yritykset katsovat sen vakavaksi tietoturvauhaksi = ei voi käyttää töistä eikä kotoa (koska meillä on firman maksama netti myös kotona ja sinne pitää kirjata firman palomuurin kautta)

Eli meillä ei voida käyttää Wilmaa ollenkaan, kiusallanikin laitan kaiken mahdollisen koulun sähköpostiin tai soitan/tekstaan open puhelimeen[/QUOTE]

Meilläkin koululta tuleva kaikki INFo on Wilmassa ja en pysty sitä töistä enkä kotoa (myös firman maksama liittymä) käyttämään....
Uskomattoman paskasti suunniteltu homma meidän kaupungissa ... tiedän että pääsen muiden kaupunkien ja meidänkin kaupunkien muiden koulujen WIlmaan töstä. Mutta en meidän koulun... no pommitan sitten sähköpostilla

Yhteistyössä