Wii vai PS3 8 v tytölle ja 6 v pojalle? Kuinka suuri muisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Meillä ei ole ollut mitään pelikonetta ennestään, joten olen ihan pihalla niistä. PS3:ssa näkyy olevan uudessa versiossa 12 Gt muisti, jossakin vähemmän. Mihin tätä muistia tarvitaan? Kannattaako ostaa tuo isoimmalla muistilla varustettu?

Kumpaa pelikonetta suosittelette meidän kokoonpanoon. Äiti tykkäisi wiistä, koska siihen saa liikunnallisia pelejä, mutta lapsia tässä nyt etupäässä pitäisi ajatella. Mitkä ovat kivoja pelejä PS3:lle ja mitkä Wiille?

Tuohon ikäryhmään (8 ja 6) minä ostaisin Wiin. Pelejä Suomen markkinoilla vähemmän, mutta niissä enemmän hyviä lastenpelejä ja vähemmän kiduta/murhaa-tyyppisiä pelejä, jotka kavereilta lainattuna eivät ole parasta seuraa. Wii on siis turvallisempi.
Jos lapset olisivat 18 ja 16, olisi valintani PS tai XBox.

PS3 on tavallaan kuin tietokone, siellä on kiintolevy johon voi tallentaa pelitapahtumia, pelejä, musiikkia, elokuvia, valokuvia...

tuo 12 Gt on ihan turha kapistus, 500 gt on paljon järkevämpi ostos.

PS3 on vielä pitkään oikein mainio ja monipuolinen pelikonsoli, sillä voi pelata, surffata netissä, katsoa dvd sekä blu-ray elokuvia, kuunnella musiikkia, yms. Pelitarjontaa on valtavasti ja niiden hinnat eivät päätä huimaa.

Toki PS4 olisi etukäteen järkevä ostos, mutta ei ehkä tuon ikäisille kannattava ostos.

Wii on aika turha kapistus.

Eiks se oo silleen et Wiille ei oo saatavissa (ainakaan kovin) väkivaltasia pelejä?

Mä ostasin ehdottomasti Wiin. Just noi liikunnalliset pelit ym. on sellasia mitä lasten voisi antaa toisinaan pelatakin. Ei mitään pleikan räiskintäpelejä. Ja uskon et lapset tykkää ihan yhtä paljon. Ja just niitä Wiin liikuntapelejä voi pelata koko perheenkin kanssa.

Lisäys vielä että myös PS3:selle on tarjolla move-ohjaimia ja kamera, jolla pääsee pelaamaan samalla tavalla kuin wiillä. Myös pleikkarille on samantyyppisiä pelejä.

Noh, itse hankkisin Wiin johtuen halvasta hinnasta ja enemmän pienemmille soveltuvista peleistä ja suuri osa on myös suunniteltu yhdessä pelattaviksi peleiksi Wii:llä.

ps3 tuntuu vähän turhalta kun ps4 on julkaistu, sama koskee myös xboxia, siitäkin uusi versio markkinoilla, tosin ei vielä suomessa, mutta kohta on.

jokatapauksessa wii on aika kiva perheen kesken.

Yhteistyössä