WHO liioitteli sikainfluenssan uhkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Minäkin sain kasan sontaa niskaani, kun jätimme rokotukset väliin. Mutta ei se virtuaalisonta onneksi aiheuta lähellekään samoja vaurioita, kuin tuo rokotus tulee vielä aiheuttamaan. Ei kun ai niin, palstan mukaanhan rokotusten haittavaikutukset näkyy samantien eikä ole mahdollista, että ilmenisi sitten vuosien päästä...

No toivotko sinä, että siitä tulee haittavaikutuksia? Kun musta tuntuu, että moni rokotuksenvastustaja hieroo nyt käsiään odottaen, että me tyhmät lampaat koemme massakuoleman. Itse en osallistunut aikoinani influenssakeskusteluun ollenkaan, muutakuin lukemalla.

Uskokaa huviksenne, että tää ei ole ainoa juttu joka tähän sikainfluenssaan liittyen vielä paljastuu. Niin paljon kaikkea hämärää siinä oli. Esim. meillä töissä tuli ylemmältä taholta määräys, että kaikki ne jotka ei rokotetta ottaneet, ilmoittaa kirjallisesti nimensä, hetunsa ja perustellun selityksen sille miksei ottanut piikkiä. Paperit ois pitänyt lähettää ylimmälle johdolle, edes mun oma lähiesiemies ei tiennyt syytä moiselle gallupille. En todellakaan ilmoittautunut. Tuli hiukkasen outo fiilis tuostakin.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Minäkin sain kasan sontaa niskaani, kun jätimme rokotukset väliin. Mutta ei se virtuaalisonta onneksi aiheuta lähellekään samoja vaurioita, kuin tuo rokotus tulee vielä aiheuttamaan. Ei kun ai niin, palstan mukaanhan rokotusten haittavaikutukset näkyy samantien eikä ole mahdollista, että ilmenisi sitten vuosien päästä...

No toivotko sinä, että siitä tulee haittavaikutuksia? Kun musta tuntuu, että moni rokotuksenvastustaja hieroo nyt käsiään odottaen, että me tyhmät lampaat koemme massakuoleman. Itse en osallistunut aikoinani influenssakeskusteluun ollenkaan, muutakuin lukemalla.

En todellakaan toivo sitä, päinvastoin. Sen sijaan toivon, että ihmiset alkaisivat itse ajatella ja kyseenalaistamaan asioita. Ainoa asia, mikä on fakta, on se, ettei tuota rokotetta oltu aiemmin testattu mitenkään. Ja Suomikin otti sen rokotteen, minkä sai nopeiten, ei sitä, mikä olisi ollut sen hetkisten tietämysten mukaan turvallisin. Kiireellä mentiin mentikkoon.

Mä en ole ollut puolesta enkä vastaan, en siis ole syytellyt ketään. Mutta myönnän että itseäni sikainfluenssa huoletti ja minut oli helppo saada melkein hysteeriseksi asian suhteen. Ja tuntuu uskomattomalta jos koko juttu olikin pahasti liioiteltu! Rahan takia moni ihminen/yritys on näköjään valmis tekemään mitä tahansa..

En lukenut linkkiä, mutta tuli mieleen että eihän kukaan tiedä miten paljon nuo rokotukset vaikutti siihen ettei toista tai useampia kunnon aaltoja tullutkaan. Ja kyllähän tuohon sikainfluenssaan kuitenkin kuoli porukkaa (tosin ei varmaan niin paljon kuin ennustettiin?) eli ei nyt ihan tuulesta temmattu sairaus ollut.

Ei minua kaduta että rokotteen otin. Ja aion muuten ottaa sen vauvallekin kun täyttää 6 kk, en usko että siitä mitään haittaakaan olisi niinkuin muistakaan rokotteista joita lapselleni suostun antamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Uskokaa huviksenne, että tää ei ole ainoa juttu joka tähän sikainfluenssaan liittyen vielä paljastuu. Niin paljon kaikkea hämärää siinä oli. Esim. meillä töissä tuli ylemmältä taholta määräys, että kaikki ne jotka ei rokotetta ottaneet, ilmoittaa kirjallisesti nimensä, hetunsa ja perustellun selityksen sille miksei ottanut piikkiä. Paperit ois pitänyt lähettää ylimmälle johdolle, edes mun oma lähiesiemies ei tiennyt syytä moiselle gallupille. En todellakaan ilmoittautunut. Tuli hiukkasen outo fiilis tuostakin.

Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta!! Sinuna ilmoittaisin liittoon tuosta.

No just ton takia minä, mieheni eivätkä lapsemme saaneet tota rokotetta. En olisi kuuna päivänä sitä itseeni antanut pistää, koska olen raskaana, enkä lapsiini sen koommin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:

Tämä kuulostaa kyllä todella oudolta!! Sinuna ilmoittaisin liittoon tuosta.

Jos ylemmältä taholta tulee määräys, niin sitä on toteltava. Etkö, orja, ole sen vertaa oppinut. Me omistamme sinut, ja sinun mielipiteesi.

Itse pitkän pohdinnan jälkeen otin "aikoinaan" ko. possupiikin. Luotin tiedottajiin. Nyt tunnen tulleeni huijatuks. Itsehän piikin otin tietysti, mutta kyllä on luottamus menny nyt.
Tuntuu kyllä todella typerältä! :headwall:

No niin liioitteli, ihan kuin olisi joku rutto tulossa... meillä otettiin piikit, muttei niistä mitään haittaakaan ole ollut. En usko että se sen vaarallisempi rokotus on, kuin tavallisetkaan influenssarokotukset.

dodiiiiiiiii mites ny suut pannaan te jotka otitte rokotteen, ois kannattenu käyttää sitä maalaisjärkiä eikä haukkua meitä jotka emme ottaneet piikkiä!!!!!!!

Ja silti Suomessa kuoli ihmisiä sikainfluenssaan...

HYKS:
Marraskuussa tehohoitopaikoista 85 prosenttia oli influenssapotilaiden käytössä. Tehohoitokapasiteetin niukkuuden vuoksi kriittisimpänä päivänä 5. marraskuuta tehtiin päätös rajoittaa tehohoitoa vaativaa leikkaustoimintaa.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article392281.ece?s=u&wtm=medi-07042010

Alkuperäinen kirjoittaja siinäs se taas nähtii:
dodiiiiiiiii mites ny suut pannaan te jotka otitte rokotteen, ois kannattenu käyttää sitä maalaisjärkiä eikä haukkua meitä jotka emme ottaneet piikkiä!!!!!!!

Väittäisin että suurinta ääntä asiasta ovat pitäneet rokottamattomat niin etukäteen kuin jälkikäteenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja silti Suomessa kuoli ihmisiä sikainfluenssaan...

HYKS:
Marraskuussa tehohoitopaikoista 85 prosenttia oli influenssapotilaiden käytössä. Tehohoitokapasiteetin niukkuuden vuoksi kriittisimpänä päivänä 5. marraskuuta tehtiin päätös rajoittaa tehohoitoa vaativaa leikkaustoimintaa.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article392281.ece?s=u&wtm=medi-07042010

Niin...Missäänhän ei ole kerrottu sitä, kuinka moni kuolleista oli ottanut rokotteen.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Me otettiin sikapiikit, voin myöntää sen ihan tässä ja nyt. En kuitenkaan usko, että meille koituu siitä vahinkoa. Kyllä sikapiikkienkin ottajille toivotettiin hyvää kuolemaa täällä palstalla.

sikapiikit tuli otettua, siis mulle ja lapsille. no ihan turhiahan ne piikit oli. mut se on niin helppo olla jälkiviisas...

jokainen omilla aivoilla ajatteleva tiesi tuon heti, mutta kun pässinpäät tekeevät mitä muutkin.

haukkuvat sitä joka tekee erilailla ja laittavat ilkeät kakaransakin kiusamaan niitä joiden lapset ovat ainoat koko luokassa jotka tuota eivät ota.

mitään flunssaa ei ole ksokaan ollutkaan. sama kausinuha joka on joka vuosi. sille vain annettu hienompi nimi.

Niinpä niin, tämänhän nyt järkevät itse ajattelevat ihmiset tajus heti. Siksipä mekään ei rokotteita otettu vaikka niitä moneen kertaan kaupattiin.
Tässä on nyt vain se huono puoli että WHO:n luottamus saa kovan iskun. Entäs sitten kun heillä onkin joskus oikeaa asiaa ja on tosi kyseessä eikä kukaan luota enää...(?)

Yhteistyössä