Western union

• Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Onko kukaan maksanut tällä menetelmällä ulkomaille? Miten on toiminut? Onko luotettava? Miksi se ei kysy muuta kuin henkilön nimen, mistä sen tietää ettei rahat mene muulle saman nimiselle???

Non compos mentis
Pyytävät henkkarit siellä toisessa päässä tai sitten on esim. turvakysymys, jonka vain lähettäjä ja vastaanottaja ovat keskenään sopineet. On luotettava, nopea jne. Me like.

"vieras"
Eikä tietenkään kannata edes käydä ko. firman kotisivuilla katsomassa ohjeita vaan ensimmäiseksi kysyttävä kaksplussan palstaämmiltä neuvoa.

Vastaanottaja tarvitsee henkilöllisyystodistuksen sekä tiedon vastaanotettavasta summasta ja lähettäjästä.

"minä"
Meillä on DNI numero, mutta sitä ei kysytä rahan lähettämiseen tarkoitetulla nettisivulla ja nimi on niin yleinen, että samalla nimellä löytyy henkkarit tuhansilta siellä maassa????

[QUOTE="minä";22959015]Kiitos asiallisuudesta :)[/QUOTE]
Eipä kestä. Kysyit myös luotettavuudesta, juu, on se luotettava mutta kannattaa huomata että WU on vain maksunvälityspalvelu eli se vain siirtää rahat maksajalta saajalle eikä tietenkän vastaa maksun saajan toimista. Jos siis saaja on esimerkiksi joku myyjä ja tekee oharit niin WU ei ota asiaan kantaa.

WU on nyt pian katkolla, jos ei meininki muutu. Maksu on laitettu jäihin ja vapautettu vrk:n viiveellä, yksi peruttiin ja raha palautetaan.

Nää luulee että olen joutunut huijauksen uhriksi, vaikka olen kertonut puhelimessa taustat, siis lähetän Annien minulle antamat rahat siskolleen, joka sitten jakaa niitä sukuun niinkuin Annie sanoo. Siis luulevat että olen jonkun sikäläisen naisen pauloissa joka imee kuivaksi tilini 🤣

Ihan hyvä että ovat tarkkoja, mutta ne rahat lähetetään toisen välittäjän kautta jatkossa jos seuraavaa ei toimiteta eteenpäin.

Luotettava firma ehdottomasti. Mutta sama ihminen ei näköjään jatkuvasti saa vastaanottaa lähetyksiä jos minulla ei ole kiinteää suhdetta häneen.

Aika liikkistä, Annien systeri kertoi pankissa että nyt taisi olla vika keikka. Virkailijadaami tuli surulliseksi kun nämä olivat ystävystyneet kanta-asiakkaan kanssa molemminpuolisesti.

No hän antoi vinkkejä muista firmoista jotka ovat heidän yhteistyökumppaneita. Valitaan sitten sellainen 😊

vierailija
Oletko lähettämässä rahaa Nigeriaan? Kyllä sielläkin on ihmisillä pankkitilejä jos eivät pistä pahakseen että rahat menevät virallisen järjestelmän kautta.

Kannattaa miettiä tarkasti onko sinut manipuloitu rahanpesun välikappaleeksi?
Annien ihan omia säästöjä tässä vaan lähetellään. Ei tietenkään mitään laitonta.
Oletko lähettämässä rahaa Nigeriaan? Kyllä sielläkin on ihmisillä pankkitilejä jos eivät pistä pahakseen että rahat menevät virallisen järjestelmän kautta.
Filippiineille lähettää. Harmittavasti hän ei voi perustaa omaa tiliä sinne käymättä paikan päällä.

Aika liikkistä, Annien systeri kertoi pankissa että nyt taisi olla vika keikka. Virkailijadaami tuli surulliseksi kun nämä olivat ystävystyneet kanta-asiakkaan kanssa molemminpuolisesti.

No hän antoi vinkkejä muista firmoista jotka ovat heidän yhteistyökumppaneita. Valitaan sitten sellainen
Ja niin loppui yhteistyö WU:n kanssa, kun oli niin kömpelä ja jäykkä. Olen lähettänyt sikäläisittäin ison summan rahaa supporttina Annien omaisille, jotka hän siis antoi minulle käteen.

Setikseltä nyt erittäin vahva suositus käyttää Ria -firman palveluita ulkomaisille rahalähetyksille. Tätä me käytetään aina jatkossa näillä näkymin.

Tehtiin sillä hiljattain jo kolmas lähetys. Ekan jälkeen tuli ”promo code” alennus, eli seuraavasta ei viedä edes normaalia 2 € palkkiota. Kokeilin huvikseni sitä samaa uudestaan, ja läpi meni 👍

Ja ennen kaikkea Rialla on aina parempi vaihtokurssi. Kaikissa siirroissa 61 vs WU:n 59:iin ja 2,90 palkkioon.

Tällä kertaa Setis lahjoitti 70 € Annien kolmen siskon perheille ja vanhempiensa jaettavaksi. Siis kiitoksena Annien monista käsityöpalveluksistaan. Niin ja tiedoksi vaan 💩🪰:lleni (ja Alepalle, joka sivuuttaa tämänkin viestini 🤣🤣🤣), että kyse on hänen ompelu- ja pesulapalveluistaan. Ei ns. ”käsitöistä” 🤣

Kysy arvon kärpänen nikiltä @Johnny Appleseed mitähän se mahtaa tarkoittaa, jos et ehkä taaskaan ymmärtänyt puhdasta huumoria… 😏

Annie siis sai lempitalvitakkini lampaanvillaisen kauluksen hohtamaan valkoisena, johon kotimainen ammattipesula ei pystynyt edellisenä vuonna.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä