WEBASTO ja pakkaskestävyys

Eipä lähtenyt Voyager käyntiin, ei edes webasto. Pakkasta -27. Toimiiko toi laite edes kovilla pakkasilla? Auto on pari viikkoa vanha ja pari kertaa on jo akku hyytynyt. Akku on ihan uusi. Onko kyse siitä että webasto on syönyt akun koska en ole ajanut riittävän kauan lämmityksen jälkeen?

Äh, kehuivat loistavaksi laitteeksi ja tässä sitä nyt ollaan. Onko vika akussa, autossa, webastossa vai käyttäjässä?

Miten tässä päästään liikkeelle tulevina talvina jos webasto ei kestä näitä pakkasia?|O
 
edellisessä
oli webasto ja ei sillä viime talven megapakkasilla tehnyt mitään. Toisinaan ei ollu lämmittänyt ja muutaman kerran syönyt akun. Nyt uudessa lohkolämmitin, sisällä on kylmä, mutta käyntiin lähtee AINA! Viimekin viikolla oli -38 ja hyvin starttas.
 
Bd
Diesel?

Diesel saattaa alkaa hyytymään ohuisissa polttoaineletkuissa. Erityisesti tämän huomaa syksyllä tavlikauden alettua: Jakelussa on vielä kesälaatuista dieseliä, niin webasto/eberi on ensimmäisenä oirehtimassa - ei käy. sitten toki taas hyvin kun on talvilaadun dieseliä.

Talvilaadun raja tulee vastaan yleensä vasta jossaoin 30 pakkasasteen kieppeillä, mutta suodattimien ym. vuoksi oglemia voi tulla jo -27...28 asteissakin toki.

Ja akun lataustila pitää olla tosiaan hyvä ja autoa tulee käyttää riittävän piktia jaksoja aina kun lämmitinoäkin on pyöritelty - eihän sekään nyt pelkästää pyhällä hengellä toimi!

Hyviä laitteita silti!
 
Kyllä lohkolämmittimellä autot käynnistyy joten siksi hieman harmittaa että tuo loistava webasto on eikä lohkoa. Bensiinillä mennään ja tankki ei ole tyhjä.

Kyllä kai tuon webaston pitäisi toimia pakkasilla, ei alle 30 miinusta nyt mikään superkamala pakkanen ole ja Suomessakin näitä on joka talvi.

Yksi selitys voisi olla että akku ei ole ehtinyt latautua käytön jälkeen. Miten kauan sitä webastoa pitäisi pitää päällä näillä pakkasilla? Joternkin hullu ajatus että joutuisin ajelemaan kiertoteitä jotta akku ei sammu autosta.
 
[QUOTE="vieras";23191402]Älä huoli, kenenkään autot eivät ole kestäneet näitä pakkasia. Jotain ongelmaa on korjattava joka tapauksessa.[/QUOTE]
Ai? Meillä on kaksi autoa eikä kummassakaan ole ollut mitään ongelmia millään pakkasilla.
 
Ahaa sluion vähän huonosti...siis mikään ei inahtanutkaan...sulla on tod. näk. akku tyhjä.
Ei mitään sen kummempaa!
Niin, tyhjähän se on. Jo toinen kerta viikon sisään ja uusi akku. Eli onko webasto syönyt sen?

Ok, kokeillaan siis seuraavaksi sitä että ajelen joka päivä webaston jälkeen vähintään saman ajan kuin on ollut päällä aamusta. Kuinka pitkään näillä pakkasilla pidetään päällä lämmitintä?

Ja jos silti akku tyhjenee kyse on kai sitten jostain virtausongelmista autossa eli joku purkaa akkua kun sillä ei ajeta?
 
Niin, tyhjähän se on. Jo toinen kerta viikon sisään ja uusi akku. Eli onko webasto syönyt sen?

Ok, kokeillaan siis seuraavaksi sitä että ajelen joka päivä webaston jälkeen vähintään saman ajan kuin on ollut päällä aamusta. Kuinka pitkään näillä pakkasilla pidetään päällä lämmitintä?

Ja jos silti akku tyhjenee kyse on kai sitten jostain virtausongelmista autossa eli joku purkaa akkua kun sillä ei ajeta?
Täähän on ihan ilman pakkasiakin ohje wedaston kans. Mulla auto lämpenee 35-40 min kovilla pakkasilla
 
Niin, tyhjähän se on. Jo toinen kerta viikon sisään ja uusi akku. Eli onko webasto syönyt sen?

Ok, kokeillaan siis seuraavaksi sitä että ajelen joka päivä webaston jälkeen vähintään saman ajan kuin on ollut päällä aamusta. Kuinka pitkään näillä pakkasilla pidetään päällä lämmitintä?

Ja jos silti akku tyhjenee kyse on kai sitten jostain virtausongelmista autossa eli joku purkaa akkua kun sillä ei ajeta?
Kyllä se webasto sen akun on syönyt. Tai oikeastaan sen webaston kiertovesipumppu joka kuluttaa suht reilusti virtaa.
Parin tunnin lämmitys on riittävä.
 
Täähän on ihan ilman pakkasiakin ohje wedaston kans. Mulla auto lämpenee 35-40 min kovilla pakkasilla
Mulla ei tullut auton mukana mitään muuta webasto-ohjetta kuin pieni manuaali jossa kerrotaan miten se laitetaan päälle jne. Ei mitään ohjetta miten laite toimii, mitkä on lämmitysajat eikä todellakaan kukaan edes kaupan myyjä kertonut että pitää ajella vähintään sama aika kuin on päällä. Webasto on ihan uusi tuttavuus meille ja ilmeisesti netin kautta on etsittävä se tieto.

TriplaIsä - ei sitä webasti saa pitää kuin 60min päällä.

Kiitos tiedoista!
 
Bd
Pari tuntia!!! Huh - ei IKINÄ!!!

Otetaan nyt järki käteen:
Lohkolämmittinen teho on yleensä luokkaa 500 W - pari tuntia sitä on ok.

Mutta: Webaston teho on yleensä 5 000 W - kymmenkertainen lohkolämpäärin nähden! Jo vartti...puolituntia on oikein sopiva webastolla. Pienemmillä pakkasilla jo 5 min rittää!
 
"mies"
kyllä tämän säikeen valittajien suurin vika on naiskäyttäjä. Ottakaa selvää manuaalista tai ellei lukeminen onnistu kysytte lähimmältä mieheltä. Jos webasto ajastettu max 30 minuutiksi ja sillä autolla riittävästi ajetaan: alimitoitettu akku sekä laturi varmasti jaksavat pakkasilla.
 
Bb
Onko sulla akkulaturia?
Kovilla pakkasilla webasto / eberi kanssa - etenkin jos ajaa vain pieniä matkoja - kannattaa auto laittaa yön yli lataukseen, niin aina joka aamu akku hyvässä iskusssa.
 
[QUOTE="mies";23191603]kyllä tämän säikeen valittajien suurin vika on naiskäyttäjä. Ottakaa selvää manuaalista tai ellei lukeminen onnistu kysytte lähimmältä mieheltä. Jos webasto ajastettu max 30 minuutiksi ja sillä autolla riittävästi ajetaan: alimitoitettu akku sekä laturi varmasti jaksavat pakkasilla.[/QUOTE]

Ei tässä mitään valittamista ole vaan lähinnä ihmettelyä. Uusi juttu tämä webasto ja kun ei ole talossa miestä niin vaikeaa on kysyä mieheltä. Ehkäpä mainitsemasi akkulaturi on hankittava varuiksi sillä matkani eivät ole huimia eli 10 minuuttia, stop (lapset tarhaan), sitten duuniin 10 min. Näyttää siltä että pitäisi ajella huvikseen mikä ei suoraan sanoen huvita koska vehje syö paljon bensaa kaupunkiajossa.
 
Huom harmaana
[QUOTE="mies";23191603]kyllä tämän säikeen valittajien suurin vika on naiskäyttäjä. Ottakaa selvää manuaalista tai ellei lukeminen onnistu kysytte lähimmältä mieheltä. Jos webasto ajastettu max 30 minuutiksi ja sillä autolla riittävästi ajetaan: alimitoitettu akku sekä laturi varmasti jaksavat pakkasilla.[/QUOTE]

Ihana :)
Omalle miehelle kävi samalla tavalla nyt kuin aloittajalle, vaikka mies onkin.
Webasto on ilmeisesti syönyt akun tyhjäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23191619:
Ok, tuo kaksi tuntia onkin lohkolämppärin suositeltu aika ja tarjosin sitä vastoin parempaa tietoa. :D

Avausviestissäsi epäilit koko laitteen toimivuutta. Oletko kokeillut lähteekö webasto käyntiin? Siitä kuuluu ihan selkeä hörinä ja pakokaasun "höhellys" ollessaan käynnissä.
Juu, on se ollut toiminnassa ja puhkua puhissut. Epäilen nyt että olen väärinkäyttänyt koko systeemia eli akku ei vain ole ehtinyt latautua.
 
Webasto on aika tehokas ja siksi sillä ei tarvi koskaan lämmittää puolta tuntia kauempaa. Kuten yllä on todettu, webaston käyttö syö pirusti akkua joten sen käytön jälkeen on ajettava reilusti että akku lataantuu. Muijan autoon laitatutimme lohkolämmittimen yhteyteen verkkovirralla toimivan laturin jotta saadaan varmistusta akun varaustilalle.

Eli tässä vaikuttais vika olevan ratin ja selkänojan välissä.
 
Webasto on aika tehokas ja siksi sillä ei tarvi koskaan lämmittää puolta tuntia kauempaa. Kuten yllä on todettu, webaston käyttö syö pirusti akkua joten sen käytön jälkeen on ajettava reilusti että akku lataantuu. Muijan autoon laitatutimme lohkolämmittimen yhteyteen verkkovirralla toimivan laturin jotta saadaan varmistusta akun varaustilalle.

Eli tässä vaikuttais vika olevan ratin ja selkänojan välissä.
Vika on käyttäjässä näköjäs juu. Mutta eikö 30min enempää käyttöä, koskaan?
 

Yhteistyössä