WC-pöntön kannet alas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siisti kävijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siisti kävijä

Vieras
Naiset on olevinaan niin hienoja ja siistejä, mutten voi käsittää, että miten voi olla niin vaikeaa laskea WC-pöntön kansia alas WC:ssä käynnin yhteydessä!

Jos pöntön vetää, ennen kuin MOLEMMAT kannet on laskettu, niin se uusi pönttöön tuleva vesi saa sen saastaisen veden hyppimään lauteille. Mikäli molemmat kannet ovat suljettuina, niin ne saastaiset pisarat jää maksimissaan siihen kannen sisäosaan, eikä pääse lauteille. Kuinka ällöttävää voikaan olla se, että joutuu istumaan jonkun toisen pissa- ja kakkapisaroiden päälle! Siis yök! Aivan sama, että onko ne pissa- ja kakkapisaranne kuivahtaneet jo siihen, niin ei kukaan halua kuitenkaan reisilleen teidän vanhoja pissa- ja kakkapisaroita. Niillä kansilla on todellakin ihan funtio, että minkä takia siinä pöntössä on kaksi kantta! Sekä MIESTEN että NAISTEN tulisi siis jokaisen käynnin jälkeen sulkea molemmat kannet. Tällä tavalla ei teille tule pöntön kansien asennosta riitaakaan. Teidän reitenne ovat myös pissa- ja kakkavapaat. On myöskin pienempi mahdollisuus sille, että jollain sattuisi vahingossa tippumaan jokin esine WC-pönttöön, kun kannet ovat muulloin kiinni. Näiden lisäksi se WC näyttää siistimmältäkin!

Jos minä käyn julkisessa WC:ssä, ja edellinen on jättänyt päällimmäisen kannen ylös, niin ensimmäinen ajatukseni on, että mahtaa edellinen kävijä olla saastainen ja ajattelematon. Jos taas kannet ovat edellisen kävijän jälkeen alhaalla, niin minut valtaa hyvä tunne, ja ajattelen, että "aah... :) Täällä on käynyt ennen minua joku ajatteleva ja järkevä henkilö." :)

(Kaikesta huolimatta minä kylläkin vuoraan julkisten käymälöiden pönttöjen lauteet WC-paperilla, sillä en voi tietää millaista porukkaa siellä päivän aikana on käynyt, mutta siellä käyminen on paljon vähemmän iljettävää, jos näkee, että ainakin edellinen kävijä on ollut siisti! :) )

Kiitokset ja terveiset teille siisteille henkilöille, joilla on hyvät tavat käymälöissäkin! :) Minä arvostan teitä!!!!!!!!

Kyllä meillä on lauteet saunassa. Vessan pöntössä on istuinrengas. Onhan se epähygieenistä, jos istuin renkaan tilalla on puinen nestettä imevä laude :/

(Ekaa kertaa minäkin tässä yhteydessä näin käytettävän termiä laude)

No mutta ihmiset kuitenkin lorottelevat yleisissä vessoissa pitkin istuinrengasta, joten mielummin olen näperöimättä niitä kansia ja renkaita yhtään ylimääräistä. Vaikka rengas olisi kuiva just silloin kun sinne itse menee, on siinä ollut päivän mittaan aikamoinen määrä ihmiseritettä. Ja usein se ei edes ole kuiva, vaan keltaisilla tipoilla kuorrutettu. Päällyskansi laskeutuu sen pissaisen renkaan päälle, eli sekin on pissainen. Sitäkö pitäisi sitten sormineen liikutella ja sitten samoilla sormilla pyyhkiä herkkä pyllynsä? Ei kiitos. Jätän kannen auki, hygieniasyistä. Ettäs tiedät.

^ Ja ei, en pyyhi kyllä herkkispehvaani sormin, mutta taittelen paperin niillä samaisilla sormilla kuin sitä kantta liikutellaan. Ja kannen nostaminen ja laskeminen paperin kanssahan on epäekologista.

Alkuperäinen kirjoittaja päinvastoin;22312270:
No mutta ihmiset kuitenkin lorottelevat yleisissä vessoissa pitkin istuinrengasta, joten mielummin olen näperöimättä niitä kansia ja renkaita yhtään ylimääräistä. Vaikka rengas olisi kuiva just silloin kun sinne itse menee, on siinä ollut päivän mittaan aikamoinen määrä ihmiseritettä. Ja usein se ei edes ole kuiva, vaan keltaisilla tipoilla kuorrutettu. Päällyskansi laskeutuu sen pissaisen renkaan päälle, eli sekin on pissainen. Sitäkö pitäisi sitten sormineen liikutella ja sitten samoilla sormilla pyyhkiä herkkä pyllynsä? Ei kiitos. Jätän kannen auki, hygieniasyistä. Ettäs tiedät.

Peesi. Sitä paitsi ei ne roiskeet ja bakteerit pysy siinä samassa kohdassa kantta, vaan liukuvat edestakaisin kantta heilutellessa, joten kansi alhaalla vetäessä saa aika tehokkaasti kerättyä ne enimmät roiskeet siitä keskeltä pönttöä kannen kautta istuinrenkaaseen. Siitä syystä julkisissa en koske kanteen ollenkaan (enkä istu pöntölle) ja kotona lasken kannen vasta kun pönttö on huuhdottu. Että näin!

Yhteistyössä