Wahlroos : Kaikille 20 000 euroa!

  • Viestiketjun aloittaja minä,
  • Ensimmäinen viesti
minä,
Wahlroos mullistavan ehdotuksen taustalla: Kaikille 20 000 euroa! | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Wahlroos mullistavan ehdotuksen taustalla: Kaikille 20 000 euroa!
Ajatuspaja Libera esittää suomalaisen sosiaaliturvan muuttamista henkilökohtaiseksi turvaksi. Liberan ideassa kaikille perustettaisiin oma tili, jolle valtio laittaisi aluksi 20 000 euroa rahaa. Tililtä saisi nostaa rahaa esimerkin mukaan 400 euroa kuukaudessa, jopa työssäolon aikana. Vastaavasti tilille kertyisi rahaa palkkatulosta.

Lepomäkeä ei huoleta, että tili menisi välillä pakkaselle. Esimerkiksi luottotietoihin tilin saldo ei vaikuttaisi.

- Jos tili on vaikka 150 000 miinuksella, niin ei haittaa. 65-vuotiaana laina annetaan anteeksi, Lepomäki muistuttaa.

Toisaalta, jos tilillä on rahaa, sen saa itselleen 65-vuotiaana. :)
 
"mie"
Tuohan on aivan loistava idea! Loppuisi tuo luukuilla nuokkuminen eikä olisi niin vaikea tehdä millon mitäkin työtä sattuu saamaan kun ei mitään rajoituksia olisi. Patistaisi kaikki tekemään töitä mutta perusturva säilyisi.
Vähän vaan mietityttää tuo miten paljon joillakin menisikään miinukselle se tili?

Ja hei, te ketkä ette ymmärtäneet tuota otsikkoa; lukekaa juttu!
 
"mie"
[QUOTE="ega";29320500]Samaa mieltä.

Köyhien asema huononee entisestään.[/QUOTE]

Ja köyhien asema on nyt sitten niin hyvä vai ettei kannata mitää muuta edes yrittää?
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;29320776:
Siis mitähän tuokin käytännössä tarkoittais, vietäisiinkö mun eläkkeestä melkein puolet vai...
En tiedä minkä ikäinen olet mutta nykyhetkellä alle 40v ikäisille ei tulla ikinä mitään eläkkeitä maksamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Wahlroos mullistavan ehdotuksen taustalla: Kaikille 20 000 euroa! | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Wahlroos mullistavan ehdotuksen taustalla: Kaikille 20 000 euroa!
Ajatuspaja Libera esittää suomalaisen sosiaaliturvan muuttamista henkilökohtaiseksi turvaksi. Liberan ideassa kaikille perustettaisiin oma tili, jolle valtio laittaisi aluksi 20 000 euroa rahaa. Tililtä saisi nostaa rahaa esimerkin mukaan 400 euroa kuukaudessa, jopa työssäolon aikana. Vastaavasti tilille kertyisi rahaa palkkatulosta.

Lepomäkeä ei huoleta, että tili menisi välillä pakkaselle. Esimerkiksi luottotietoihin tilin saldo ei vaikuttaisi.

- Jos tili on vaikka 150 000 miinuksella, niin ei haittaa. 65-vuotiaana laina annetaan anteeksi, Lepomäki muistuttaa.

Toisaalta, jos tilillä on rahaa, sen saa itselleen 65-vuotiaana. :)
Voisko joku valistaa tyhmää ja lukutaidotonta, mut mä en tajunnu tuota lainajuttua. Vaikka olisi tili miinuksella vaikka 250 000 sit kun täyttää 65, niin senkö sais anteeksi? Hei, mähän alkaisin törsäämään. :D
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Blue
Tiedättekö ketkä nostaisi metelin tästä?

Pankit.

Eihän kukaan ottaisi enää mitään pieniä lainoja tai luottokortteja koska sulla olisi joka kuussa 400e nostettavaksi ja sivuun pistettäväksi vaikka remonttia/lomamatkaa/häitä tms. varten.
 
Voisko joku valistaa tyhmää ja lukutaidotonta, mut mä en tajunnu tuota lainajuttua. Vaikka olisi tili miinuksella vaikka 250 000 sit kun täyttää 65, niin senkö sais anteeksi? Hei, mähän alkaisin törsäämään. :D
Jos oikein tajusin niin saat siirtää 400 euroa joka kuukausi. Vastaavasti palkasta menisi tuonne 10% joka kuukausi, mikä tarkoittaisi että yli 4000e kuukausituloilla tuosta ei olisi enää hyötyä. Saa korjata jos meni väärin.
 

Yhteistyössä