WAB + 20

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Huomenet!

Taas huonosti nukuttu yö takana...heräsin siinä 4 aikoihin enkä sitten sen jälkeen saanut kunnolla nukuttua. Makoilin kyllä 9 asti, mutta eihän se silti mitenkään sama asia ole *krooh*
Tänään tarvis laittaa verhot ikkunoihin, johan ne onkin olleet pois jo 3 (!!!) päivää..laiska kun olen ;-)

Henalle tsemppiä väsymykseen ja muistathan pyytää läheisiltä apua, jos käy liian rankaksi!!! Ja ihan hyvä varmaan olisi puhua neuvolassa tuosta mahdollisesta masentuneisuudesta, turha sitä on kärsiä *halit*

Peppi: mukavaltahan kuulosti sun synnytystapa-arvio, toivottavasti ei tule mitään ihme kasvupyrähdyksiä, ja että synnytys lähtisi ihan itsestään käyntiin. Uskokaamme siihen, että vauvat tulevat aikanaan ulos, kun heille itselleen sopii =)

Mites Pikkutiikeri? Olitko sä kontrollissa ja mitä siellä? Vaiko jäiköhän naikkonen mahdollisesti jo synnyttämäänkin?!?!?!

Kk: enhän mä sillä tavalla huolissani olekaan tuosta painonnoususta, mullakin varmasti osasyy tuohon on juuri tuon nesteen kertyminen -sormuksia en ole uskaltanut enää viikkoon käyttää! -mutta kyllähän se silti pysäytti, parissa viikossa tullut 1,3 kiloa, huh sentään! Ja mulla kun tuota painoa oli jo omasta takaakin ennen raskautta, en siis ole mitenkään HOIKKA ollut...lievästi ylipainoinen vain. No joo, ehkä se painoasia siitä sitten kuittaantuu, ainakin luotan itseeni ja vointiini sen verran, että syksyllä olisin jo vähäsen takaisin omissa -ja miksei vähän alemmissakin =) -lukemissa. Imetykseen luotan ;-), toivottavasti se onnaa!!!

Sunni ollut vähän allapäin? Älä huoli tuosta seksiasiasta, meilläkin mies kertoi sanoneensa työkaverille -joka sinkku- että yllättävän vähällä sekstaamisellakin tulee toimeen ;-)...hän ainakin itse on mulle sanonut, ettei ole niin väliksikään, kun ei oikein itsekään uskalla -tiedän, vauva ei asiasta tietäisi YHTÄÄN mitään -mutta ei varmaan edes sillä tavalla tee mielikään, kun vaimo puuskuttaa ja pöhisee yms..ja huomaa sen, ettei olo ole enää se paras mahdollinen.

Niin, ei mulle ainakaan se kolmen S:n toimi! Seksi, siivous ja sauna todettu tehottomiksi, myös nyt sitten se 4 eli shoppailu!! =) Ei minkäänlaisia supisteluja ollut piiiiiitkäään aikaan...plaah!

Juuh, mutta taasen pää hakkaa tyhjää, joten estradi on teidän, naiset ihanaiset!

Syysmarja rv 38+3
 
*Meirami*
Moikkis!

Täällä taas :)
Töissäkin ois muka kauheesti taas hommaa, mutta jos niitä ihan pikkaisen vain siirtäis tuonnemmaksi....

Henalle voima rutistus! Muuten en oikeen osaa lohduttaa, mutta toivon kovasti, että teillä elo helpottaisi pian.

Mullahan on ensviikoksi varattuna aika psykologille, kun meinaa myös puskea jonkin asteista masennusta. Tuntuu jotenkin vain niin hölmölle "valittaa" olostaan, kun kaikki on oikeesti ihan älyttömän hyvin!! Mulla on ihana mies, rakas toivottu vauva tulossa, uusi koti löytynyt ja kaikki ihan niinkuin pitää. Mutta silti joku vaan kaihertaa tuolla mielessä.
Sen takia sitten ei oikeen viitsikkään kellekkään purkaa oloaan, kun en halua että kukaan ajattelee, että "tuokin tuommoinen turhanpäiväinen valittaja"

Toinen mikä on , että kun tätä lasta niin pitkään on jo toivottu ja yritetty, niin en viitsi kenellekkään tutuistakaan kertoa jos on fyysisesti/henkisesti hankala olla. Itsehän tätä on toivonut ja halunnut, niin ei saa valittaa.

Äh. Kauheeta vuodatusta, antakee anteeksi :)
Eipä tuosta tekstistä varmaan paljoa selvää saa, mutta kun ei nuo ajatukset tuolla päässäkään kovin selviä ole :D

Ööööh... mitähän kaikkia galluppeja täällä olikaan ollut....

G: synnärille meiltä on matkaa varmaan... oisko 10-14km ja se matka mennään varmaan taksilla. Omaa autoa kun ei ole.

Mitä niitä oli muita?! Pöh, en muista nyt millään.

Pikkutiikerin tilannetta jännäillään täälläkin :)

Niiiiin, tisseistähän te olitte täällä jutelleet :D Mulla on yhdellä koolla kasvanut etuvarustus tähänmennessä, ja nyt alkaa tuntua että pitäis taas hommata kokoa isommat. nyt siis kokoB75
Painoa ei ole tullut juuri nimeksikään. Heitellyt jonkinverran, välillä laskenut ja välillä noussut, mutta ehkä noin vajaa kilo tullut tähänmennessä painoa. Neuvolassa kyselivät, että muistanko syödä. No syönhän minä.
Mutta muuten tosiaan olen vanhoissa mitoissani, vaan tuohon masun kohdalle on tullut pieni pallo :)

Me saatiin muuten tosiaan uus asunto, ja siellä tehdään nyt remonttia :D ei mitään isoa, mutta vaihdetaan tapetit ja maalaillaan. Lattiat saa jäädä tuommoisiksi kun nyt on. Ihana kohta päästä uuteen kotiin :D

Hihii!! Tänään tulee lätkää :D Oon ihan koukussa!

Jooh. mutta taidan nyt olla siirtänyt nuita töitä tarpeeksi, eli pakkokait se on kääriä hihat ylös ja alkaa hommiin :D

Meirami 25+4
 
Pikkutiikeri80
Huomenta ketjuun!

Alkuun kiitokset kaikille tsempityksistä :) Mieli jo hiukan parempi, varsinkin kun nyt tiedossa että ens viikon tiistaina on aika äitiyspolille jossa "tilanteeseen" perehdytään paremmin. Neuvolasta tulin juuri äsken, mitään dramaattista ei oo tapahtunut, paineet vielä hiukan koholla (137/92), proteiini +/-, turvotuksia ei taas vaihteeksi lainkaan mut päätä yrittää hiukan jomotella. Käytännössä tarkoittaa vaan sitä, että mun kroppa ei enää tykkää tästä raskaanaolemisesta ja munuaiset ilmeisesti hiukan "ylikuormittuneet", siitä johtuu kohonnut uraatti-arvo. Mut tiistaina pääsen ultraan ja sydänkäyrille makoilemaan. Ajatuskin jo helpottaa... Ja sen verran positiivisia uutisia sain neuvolassa, että sf-mitta on laskenut viime viikosta koska masuasukkaamme on päättänyt laskeutua lähtöasemiin ja on jopa KIINNITTYNYT!!! En todellakaan usko että tämä pian tapahtuvaa synnytystä ennustais, mutta kiva tietää että jotain sensuuntaista kehitystä kuitenkin koko ajan tapahtuu. :)

Henalle jättikokoinen tsemppihali! Koita kestää, ja ota ihmeessa puheeksi neuvolassa toi sun alakulo/mielialavaihtelut. Kyseessä ei tosiaan välttämättä ole vielä mikään "vakavanluonteinen" synnytyksen jälkeinen masennus vaan ehkä pitkittynyt babyblues jota ylläpitää vaativa vauva ja traumaattiset kokemukset sairaalassa. Mutta ammattilaisen tarjoama keskusteluapu vois todellakin olla paikallaan, eikä siitä ainakaan haittaa ole. Itsellä kans sellainen pelko, että jos vauva on kovin vaativa tai itsellä muuten vaan mielialat heittelee, ei mun kohdalla varmaankaan riitä jos saa puhua miehelle/perheelle/ystäville. Kaipaisin siinä kohtaa ammattilaisen mielipidettä ja rakentavia neuvoja tilanteen purkamiseksi. Huomaan että tässä loppuodotuksen aikana tulee miehenkin kanssa riitaa mitä pienimmistä asioista ja välillä epäilyttää kuinka sitä jaksaa hoitaa parisuhdetta enää sitäkään vertaa kun vauvanhoito väsyttää ja vetää pinnan entistä kireämmälle. Onko muut huomanneet olevansa erityisen lyhytpinnaisia raskauden aikana?

Kiva kuulla Helmiina, että muillakin on ennustettu samoilla viikoilla pientä vauvaa. :) Ja ettei se välttis kerro mistään sen vakavammasta. Tänään neuvolassa kätilöharjoittelija arvioi käsikopelolla, että meidän herralla olis kuitenkin painoa jo sellaiset 2800g. Mikään hongankolistaja hän ei kuulemma ole, mutta pitkät jalkaterät omaa! Mistäköhän ne perinyt, itsellä kun jalankoko 36 ja miehelläkin "vain" 42...? Mut siis odotettavissa sellainen kolmekiloinen pallero, sitten kun hän suvaitsee syntyä.

Syysmarja, en tosiaan jäänyt vielä synnynttämään... Olisinkin :) Mieskin ilmoitti eilen, että hän on nyt sitä mieltä että vauva vois jo tulla masusta pois niin olis muutama huolenaihe vähemmän. Ihan oikeassa hän kyllä on... Neuvolantätikin toivoi samaa, että kannattais kuulemma nyt vaan viikonlopun aikana mennä synnyttämään niin ei tarvis kontrolloida mitään sen enempää. Olispa se niin helppoa, että vois vaan itse päättää, että jahas nyt lähden synnyttämään ja sillä selvä. =) Itsellä vaan sellainen olo, että masuasukas antaa odottaa itseänsä vielä kunnon tovin... Toisaalta oliskin kaikkein paras jos synnytys lähtis kerrasta kunnolla käyntiin ilman mitään varsinaisia ennusmerkkejä, ei tarttis sit joka ilta jännitellä että mahtaako lähtö olla ensi yönä???

Vai niin, taidan minäkin antaa tilaa vaihteeksi muille omilta marinoiltani... Täytyy mennä pari hyllyä maalailemaan ja jos vaan mitenkään jaksan, ikkunoitakin VOIS pestä. Kohta ei näe edes ihanaa auringonpaistetta niiden läpi, niin likaiset ne on!

Pikkutiikeri rv 37+6
 
Pikkutiikeri80
Meiramille kanssa tsempitykset "alakulon" selättämiseen. Tosi hyvä kun oot ottanut ns. "härkää sarvista" ja saanut sovittua ajan psykologille. Oon itse kamppaillut samankaltaisten tuntemusten kanssa, välillä on ollut parempi olo ja välillä taas huonompi. Tästä parhaimpana esimerkkinä se kun ramppasin siinä viikon 20 jälkeen mahakipujen takia lääkärissä ja neuvolassa, niin yhdellä lääkärireissulla mulla oli kans sekä henkisesti että fyysisesti niin paha olla että pillahdin itkuun lääkärin edessä... KAIKKI asiat vaan tuntui sillä hetkellä niin raskailta ja vaikeilta, että mietin miten ikinä selviän hengissä synnytykseen asti. Meillä myös kaikki asit päällisin puolin hyvin; hyvä rakastava suhde, erittäin toivottu vauva ja kaikki niin kuin pitääkin. Silti välillä mieli niin mustana kuin olla ja voi... Hassua vaan, ettei se lääkäri reagoinut mitenkään mun pahaan oloon, kuittasi vaan tilanteen sanomalla "että mietipä kuinka raskasta on niillä raskaana olevilla äideillä joilla on jo pari pientä lasta helmoissa roikkumassa". Tämä siis sen jälkeen kun itkultani sain nyyhkytettyä sen hetkisen pahan olon johtuvan vaativasta koiranpennusta ja miehestä joka ei aina osaa ottaa huomioon mun jaksamattomuutta ym. ym. ym. Silloin olisin tosiaan kaivannut ammattilaisen ottavan vastuun tilanteesta ja edes kysyvän josko haluaisin puhua jollekulle ammattilaiselle. Mut niistä viikoista mieli on kohentunut huomattavasti, ja nyt osaan jo suhtautua positiivisemmin tuleviin koitoksiin. ;) Ja se todellakin tuntuu siltä kuin valittaisi "turhasta", itse kun on kuitenkin tietoisesti raskaaksi halunnut, ja se taas aiheuttaa huonoa omaatuntoa ja pahaa mieltä... Mutta mutta, tästä kaikesta selviää onneksi puhumalla asioista aina vaan ja uudestaan. ;)
 
Helmiina
Tsempitykset Hena! Ja apua varmasti saat, kun pyydät. Ei kannata jäädä yksin murehtimaan! Meillä on myös välillä noita iltakitinöitä, joskus kestää kaksi tuntia, joskus 10 minuuttia. Kantaminen auttaa asiaa. Kyllähän sitä kyyneleet helposti tulee silmiin, ei todellakaan tarvitse olla edes masennuksesta kyse. Onneksi aamulla nukutaan tai oikeastaan torkutaan jonnekin kymmeneen saakka. Yöt menee vaihtelevasti. Esimerkki viime yöstä. Mentiin yösyönnille joskus kymmenen aikaan, syötiin nätisti, aloitettiin kitinä, kanneltiin vajaa puoli tuntia, nukkumaan klo 23, nukuttiin neljään saakka (ihmeellistä!), syötiin toinen rinta, nukuttiin viisi minuuttia, turautettiin kunnon sinapit, vaihdettiin vaippa, syötiin toisesta rinnasta jälkkärit, nukuttiin kymmenen minuuttia, oksennettiin sänkyyn, vaihdettiin lakanat ja vaatteet, kitistiin omassa sängyssä, otin viereen, nukahdettiin kymmenessä minuutissa, nostin omaan sänkyyn, nukuttiin jonnekin seitsemään saakka, syötiin, torkuttiin vierekkäin yhdeksään saakka, syötiin, herättiin ja mentiin suoraan kylpyyn, kun oksennus haiskahti... Mies yleensä nukkuu öisin suhteellisen hyvin, vaikka aikamoinen show saattaa olla käynnissä. :) Muuten Lyyli on erittäin kiltti. Ei loppujen lopuksi hirveästi itkeskele, jos noita iltakitinöitä ei oteta huomioon. Päivät menee hurahtamalla!

Meillä on ollut muuten alusta asti Jekovitit käytössä eikä pahempia vatsavaivoja ole ollut näkyvissä. Neuvolassa melkeinpä käskettiin ostaa noita, koska öljypohjaiset (Devitol) saattaa aiheuttaa mahanpuruja. Ja saman olin jo lukenut vauvapalstoilta. Suosittelen siis kaikkia hankkimaan noita!

Helmiina ja Lyyli 3 vkoa 6 vrk
 
Hena kukkuu
Kiitos hirveesti kun jaksatte kuunnella näitä mun itkuja, helpottaa aivan mielettömästi kun saa purkaa mieltään. Ja virtuaali halit lämmittää aina.

Tänään olikin sitten todella kiva päivä. Aamulla vielä vähän kitistiin eilistä univajetta, mutta iltapäivä ja ilta mennyt todella rattoisasti. Menin poitsun kanssa tuossa ennen yhdeksää sänkyyn, ajattelin että hetkeksi levähdetään, mutta poika nukkuikin reilut kaksi tuntia! Itsekin nukahdin ihan kunnolla. Äsken syötiin ja sidoin sitten tähän liinaan että saan iltatoimet tehtyä. Kohta herättelen ja annan vähän lisää ruokaa niin eiköhän sittent taas jakseta nukkua.
Helmiina, aika jännää, että minulle neuvolan hoitaja taas nimen omaan suositteli Devitolia! No, nyt on Devitolit roskiksessa ja Jekovitin aloitan huomenna tai lauantaina. Tosiaan, terveitä lapsia sitä on tähänkin päivään asti kasvanut ilman vitamiini lisiä. Ja meilläkin kun mennään korvikkeella, niin siinähän on lisättynä jonkin verran d-vitamiinia.
Neuvolassa käytiin, poika kasvaa pitkän miehen käyrällä:
Pituus nyt 58 cm
Paino 5630 gr
Pään ympärys 40,5 cm
Vähän sammasta, sain ohjeet antaa puolukkamehua ruokailujen välissä sekä vettä suun huuhteeksi.
Eli noin kuukausi synnytyksestä ja pituutta on tullut 5 cm ja painoa 1 kg!! Huima vauhti. Oma painoni oli pudonnut kahdessa viikossa 2 kg, synnytyksestä olen pudottanut jo huimat 13 kg! Kyllä se tuntuukin, ja näkyy! Alussa ei vaan ruoka maistunut, ja nyt vaikka maistuukin niin ei vaan yksinkertaisesti aina ehdi syömään. Tänäänkin kello oli jo 11 kunnes huomasin, etten ollut syönyt aamupalaa. Ja kyllähän tällaisen pojan järkäleen nostelu ja kantaminen kuluttaa ihan hyvin. Kuntokin on nousussa päivittäisten vaunukävelyjen johdosta.

Juupajuu, alan tästä valmistella nukkumaan menoa.
 
Syysmarja
Huomenet ketjuun!

Ja ihanaa, se on perjantai!!! Vaikkei ne niin ihanilta tunnu kuin silloin kun oli vielä työssä, mutta onhan se kivaa, että mieskin saa nukkua pari aamua vähän pidempään =)

Jes, Suomen Leijonat sitten otti ja voitti eilen, jihaa!!
Ja Euroviisusemmarit tuli katseltua, viimeinen ½ tuntia kylläkin nuokkuen *krooh* mutta lauantaita oli hyvä harjoitella ;-) ei kyllä mun lempparit -kaikki! -päässeet finaalin, aika erikoisiakin "suorituksia" oli, mutta mitäs niistä!

Kiva kuulla Hena, että olet jo paremmalla mielellä!! ja tosiaan, kiva kuulla että olet jo PAAALJON paremmalla mielellä! Toivottavasti poika alkaa nyt vihdoin viimein "ymmärtämään" olemaan turhia itkemättä, että äidilläkin olisi parempi mieli!
Ja hurjasti olet kyllä laihtunut, hyvä juttu! Ja tosiaan, luulenpa itsekin, että alkutohinoissa se oma syöminen saattaa jäädä vähän vähemmälle huomiolle, kun pitää sitä uutta ihmettä ihmetellä ja "passata" =) ja varmasti hauislihakset saavat hyvää harjoitusta kanniskelusta ja päivittäiset vaunulenkitkään eivät ole pahasta...niihin se tämäkin tuleva äiti luottaa...nyt en kyllä ole pariin päivään syönyt mitään ihmeellisen hyvää, perusruoalla ollaan menty! *edelleen kauhuissaan siitä painonnoususta!!!*

Helmiinalle kiitokset ihanasta yöllisten touhujen kuvauksesta!!! Oikein hymyilytti, vaikka ei varmasti omalla kohdalla olisi niin paljon naurua ollut...mutta siis hymyilytti tuo sun tyylisi kirjoittaa asiasta...kunnon sinapit tuli sitten väännettyä!! *heh*

MeiramI: täällä saa ja pitääkin purkaa huonoa oloaan! Ja tosiaan hyvä juttu, että olet menossa ammattilaisen puheille, jospa se siitä helpottaisi.

Pikkutiikeri: hyvä juttu, että pääset kontrolliin ensi tiistaina, tiedä vaikka jäisit sille tielleen ja kotiin olisi tuomisina pieni nyytti!! =)

Omassa olossa ei mitään muutosta suuntaan jos toiseenkaan, eilen illalla viisuja katsellessa tuli pari napakkaa supparia 10 min välein, mutta siihen nekin sitten jäivät..ja kuten sanottua, uskon että meidän vauva on niin pitkään tuolla masun turvissa kuin vain mahdollista =)

Juuh, mutta nyy mä menen syömään aamupalaa =)

Syysmarja rv 38+4
 
Pikkutiikeri80
Lauantaiaamua ketjuun!

Ulkona paistaa aurinko, ei mitään suunnitelmia koko päivälle; IHANAA!!! Eli mikäs tässä ollessa, kun nauttii aamukahvin latten muodossa ja surffailee netissä eikä ole kiire mihinkään... Mites muut wabilaiset viettää vapaapäivää, jos eivät siis ole töissä? Erityisesti kiinnostaa ihan pienten vauvojen vanhempien viikonloppusuunnitelmat, tietää sitten millaisia suunnitelmia uskaltaa tehdä muutaman viikon päästä? ;) Vai mahdanko olla ainoa joka ylipäätään roikkuu netissä tarkistelemassa onko joku kirjoitellut jotain...?

Meillä kävi eilen ns. "remontti-reiska" joka laittoi viimeisetkin uupuvat hyllyt ja taulut seinään, ja kämppä alkaa VIHDOIN näyttää kodilta. ;) Lastenhuonekin tyhjeni mukavasti kaiken maailman rojuista, ja tuntuu jo todellisemmalta tuoda sinne uusi asukas. Verhot yhä puuttuu ikkunasta, kun asennettava verhotanko olikin liian lyhyt... :( Mutta muuten siis melkein kaikki valmista, ja se jos jokin on aika helpottava tunne. Mä kun olen vähän sellainen, että työstän tällaiset isot elämänmuutokset käytännön tekemisellä ja valmistautumisella. Pari päivää sitten käytiin hakemassa uudelle tulokkaalle vielä sellainen reiman valkoinen fleece-puku, noista keleistä kun ei koskaan tiedä. Koko 56 vaikutti kyllä ihan jätiltä, mutta tuskinpa se menoa haittaa.

Joku viikko sitten oli muistaakseni juttua siitä synnytyksen jälkeisestä "maha-repusta"? Kävin tossa kuluneella viikolla hankkimassa jo valmiiksi sellaisia iki-ihania "housuliivejä", eli extra-korkeita mamma-alushousuja joissa sellainen tukikaistale mahan kohdalla. Eli tukee mukavasti sitä jäljelle jäävää pömppistä, ja toivottavasti helpottaa/nopeuttaaa mahan palautumista. Saa sitten nähdä kuinka käy... Muutenkin odotan jo sitä kun pääsee tästä "pallosta" eroon ja normaali-vaatteita ostelemaan. Vaikka itsellä ainakin on kertynyt hieman ylimääräistä reisien ja pakaroiden seutuville, että saa vain haaveilla ostavansa saman kokoisia vaatteita kuin ennen raskautta. Mutta eiköhän ne ylimääräisetkin "pehmusteet" siitä lähde, jos imetys onnistuu.

Onkohan Kk muuten jo synnyttämässä???

Tänään tulee sitten euroviisujen finaali! Meinaako kaikki katsoa sen telkkarista? Mä ainakin ajattelun suunnistaa iltapäivällä ruokakauppaan jotain hyvyyksiä ostelemaan viisujen katselua siivittämään, kerrankin kun on muka hyvä syy...

Ihanaista ja aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!

Pikkutiikeri rv 38+1 (niin se aika vaan juoksee!!!)
 
Kk rv 40+2
Ei vieläkään nyyttiä sylissä, mutta tämän odottajan olo vaan kurjenee ja jännitys tiivistyy...Eilen supisteli klo 8-22 10-30min välein, loppuillasta jo kipeästi ja valmistauduttiin sairaalaan lähtöön, mutta sinne ne supparitkin hävisi lämpimään suihkuun ja ruvettiin nukkumaan. Yöllä heräsin sit vessaan ja sängystä noustessa pikkariin lirahti jotain "tavaraa", jota luulin ensin lapsivedeksi, mutta kun soittelin synnärille niin kätilö arveli että supistukset on saanu limatulpan irtoamaan, ja siitä johtui myöskin vuoto (seassa pieniä veriviiruja)...Niimpä sitä sitten ollaan vielä kotona äitienpäivää viettämässä ja kuulostellaan josko supistukset voimistuisi tai sitten ei. Mutta jotain hyvääkin tässä on, tietääpähän että kyllä se vauva jo 2vk päästä on meidän sylissä!

Hyvää äitienpäivää kaikille, niin synnyttäneille kuin masuvauvojen äideille!

terv. Kk rv 40+2
 
Syysmarja
Heipat ketjuun!!!

Ja myöhästynyttä Äitienpäivää kaikille ihanille äideille ja masukkaille!!! =)

Euroviisut tuli katsottua joo, samoin lätkää koko viikonloppuna, pirhana kun poijaat eivät voittaneet!
Viisuista jäi jotenkin "latistunut" fiilis, ihan hyvin oli kaikki järjestetty yms, mutta jotenkin sellainen "ihan ok-bileet"-meininki päälimmäisenä mielessä. Ihan hyvä kipale voitti, muuten olikin sitten taas aika järkkyä kamaa 8/

Kk siis vieläkin yhtenä kappaleena, toivottavasti piankin pääset tositoimiin, jos limatulppakin on jo irronnut! Tsemppiä koitokseen!!!

Pikkutiikerillähän oli huomenna se kontrolli, eikös? Tsemppiä myös siihen!

Neuvolassa oltu taasen, kaikki edelleen hyvin:
pissa puhdas
verenpaine 117/74
hemppaa ei otettu
painonnousu nyt 7,8 kiloa yhteensä -eli 300 grammaa viime käynnistä tullut lisää
vauvan syke +142, liikkeet ++ ja rt, tietty =)
turvotustakin vähän havaittavissa, juoda yritän paljon ja liikkua sen minkä suppareilta pystyy..supistuksia siis on ollut, muttei mitään kipeitä ollenkaan!

Samalla tavoin ajattelen kuin Kk:kin että viimeistään 3 viikon päästä vauva on jo sitten sylissä =)

Muuta ihmeellistä asiaa ei oikeastaan ole, elämä on mallillaan, kunhan vaan saataisiin tuo paketti vielä turvallisesti ulos =)

Syysmarja rv 39+0
 
-Viivi-
Helou, helou!

Hiljaista pitelee täällä, taitaa olla kevätkiirusta itse kullakin.

Kk ja Syysmarja: voimia ja kärsivällisyyttä viimeisille viikoille! bd =)

Pikkutiikerille peukut pystyssä huomiseen kontrolliin! Toivotaan parasta! bd

Meirami, turhaan podet yhtään huonoa omaatuntoa siitä, että mieli on matalana vaikka kaikki on periaatteessa hyvin. Loppujen lopuksi nuo masennus-yms. jutut johtuu aika pitkälti aivojen kemioistakin ja on muutenkin tosi monimutkaisia juttuja. Toivottavasti saat hyvää palvelua ja ymmärrystä psykologilta! Kyllä se siitä! *halaa*

Tuosta masennuksesta tulikin mieleen, että mikäs olikaan se hivenaine tms. jota kannatti napsia etenkin viimeisellä kolmanneksella?? Joku joka vaikutti niihin aivojen jonkun aineen varastojen säilymiseen synnytyksen jälkeen ja näin voisi ehkäistä synnytyksen jälkeistä masennusta.

Lätkää ja viisuja tuli seurattua täälläkin, vaikken mikään kauhean innokas ole kummankaan lajin suhteen. Harmi ettei tänä vuonna pärjätty tämän paremmin! Mun mielestä kyllä se Hanna Pakarisen biisi oli aika mitäänsanomaton, tai siis eihän siinä ollu oikein muuta sanomaa kuin "leave me alone!" Ja tuo ns. goottityyli... hohhoijaa...

Mulla on nyt kai ollut ekoja suppareita. Ei kylläkään onneksi mitään kivuliaita. Mutta nyt kuluneen viikon aikana maha on pingottunut ehkä n. kerran päivässä kovaksi palloksi ja hengittäminen vähän hankaloituu, samoin kävely. Olen huomannut että runsaampi puuhastelu saa tuon aikaan, esim. siivoaminen. Huomenna on neuvola, pitää kysellä, onko nuo haitaksi jo, vai voinko olla töissä loppuun asti, eli tämän ja ensi viikon. Tukivyö on auttanut ristiselän vaivaan jonkin verran. Kipu ei poistu kokonaan, mutta olo on huomattavasti helpompaa työpäivän jälkeen. Mutta siis työpäiviä enää 8!!! =)

Niin hei! Mites se Tiksi?? Meirami muistaakseni ehdotti jossain vaiheessa la 26.5. jos oikein muistan. Miten on, onko kiinnostusta? Mulle tuo kävisi hienosti, ollaan jokatapauksessa silloin Hesassa, niin pääsisin siitä helposti teitä moikkaamaan. =)

Nyt maksamaan laskuja, mm. vauvavakuutus! Kuullaan taas!

Viivi ja Napero, rv 29+0

 
Pikkutiikeri80
Tiistaiaamua!

Tulin vielä nopeasti kurkkaamaan ketjuun, ja kiittelemään Syysmarjaa ja Viiviä tsempityksistä tän päivän kontrollin suhteen. Hiukan jo jännää, vaikka helpottunut olenkin että kerrankin tutkitaan kunnolla jos epäilystä johonkin "vakavampaan" on. Mies aamulla töihin lähtiessään esitti toivomuksen; vauva sais kuulemma mielellään jo vaikka tänään syntyä... No, tuskinpa. Olo itsellä taas vaihteeksi ihan hyvä, vaikka jalat muistuttavatkin jotain jotka elefantille kuuluu... Turvotus on siis jotain mieletöntä tällä hetkellä, eikä tunnu tuoreet mansikat taikka ananaskaan, sen enempää kuin veden juominenkaan auttavan. Mutta kyllä se tästä! Viimeistään sit kun vaavi on sylissä! :)

Viivi, uskoisin että voit olla normaalisti töissä vielä kun niin vähän työrupeamaa jäljellä. Mullahan alkoi noi supparit joskus viikolla 18-20, useasti päivässä meni vatsa ihan kovaksi, mut silti lääkärikin oli sitä mieltä että hyvin voi töissä olla. Tiedä sitten... Mut tärkeintä kai se, ettei kohdunsuulla tapahdu mitään merkittäviä muutoksia. Mullakin noi supistukset alkoi "kypsyttämään" paikkoja vasta joskus viikon 30 jälkeen, joka toisaalta ihan normaaliakin eikä välttämättä joudu supisteluista lainkaan. Mut yritä silti ottaa rennosti ja vältä sellaisia hommia josta kohtu innostuu supistelemaan. :)

Juu, ei auta kuin lähteä kuivattelemaan tukkaa ja sen jälkeen koiran kanssa vielä ulos ennen päivän odotusurakkaa (oon valmistautunut monen tunnin odotteluun, kyseessä kuitenkin iiiiiso sairaala). Voikaahan hyvin, tulen sitten kertomaan mitä sairaalassa sanottiin, jos eivät saa päähänsä ottaa mua sairaalaan sisään. Hope not!

Pikkutiikeri rv 38+4 (ja h-hetki sen kuin lähenee... tj 10!!!)
 
Syysmarja
Heipat!

Tsempit vielä Pikkutiikerille näin perään!!!! Toivottavasti kaikki hyvin, ja tiedä tosiaan, vaikka tulisit sairaalasta kotiin muutaman päivän päästä pieni käärö sylissä ;-)

Viivi: mulla ei ainakaan ole hajuakaan tuosta hivenaineesta, mitä voisi syödä ennaltaehkäistääkseen mahdollista masennusta...
Ja samaa mieltä täällä ollaan siitä Hannan kappaleesta, ihan ok, mutta vähän liian yksitoikkoinen munkin makuun...ja tosiaan, se tyyli...*huoh* ja sitäkin oli kritisoitu, että oli käytetty niin paljon tuliefektejä, oli vähän "menneen talven lumia" Lordin esityksen myötä.
Mutta sitä mieltä olen kyllä, että oli se Suomen kappale paljon parempi -siis sijoitusten mielessä! -kuin mitä nyt sitten kävi. Mutta itäblokin maat äänesti toisiaan, sehän on aina selvä.
Ja vieläkin harmittaa Leijonien huono finaalipeli, sille ei vaan mahda mittään!!! *mrr*

Toivottavasti mahdollisimman moni menis Tikkurilaan tapaamiseen, olishan se kiva tietää minkälaista porukkaa tänkin ketjun takana on, mutta mä en kyllä pääse. Tiedä vaikka olisin synnärillä just silloin =)

Joopa joo, asiaa ei taida taaskaan tulla, joten estradi on jälleen teidän, naiset ihanaiset!!!

Syysmarja rv 39+1
 
Pikkutiikeri80
Terkut äippäpolilta!

Takaisin pelipaikalla ollaan, ei puhettakaan että olisin jäänyt sinne tarkkailtavaksi tms. ja hyvä niin :) Nyt pitää TODELLA nautiskella näistä viimeisistä "lapsettomista" päivistä, kun kerran olokin ihan hyvä ja jaksaa vielä jotain tehdäkin.

Mutta tarkemmin tuosta sairaalavisiitistä... Vauvan sydänkäyrää otettiin n. 20 min., oli kuulemma oikein hyvä ja liikkeitäkin sateli sen aikana kiitettävästi.
Proteiini yhä +/- jonka takia jätin vielä toisen näytteen josta arvo katsotaan ilmeisesti tarkemmin. Paineet yhä koholla, nyt 144/97, jos alapaine menee yli sadan niin sitten kuulemma synnytys käynnistetään. Jaiks! Perjantaina ja ens viikon alussa neuvolakontrollit jossa paineita tarkkaillaan ja lähetetään takaisin äitipolille jos syytä. Muuten seuraava sairaalakontrolli laskettuna päivänä, eli ensi viikon perjantaina. Ai niin, ultrasivat myös vaavin. Päätä ei enää saatu näkyviin ultralla koska oli jo niin syvällä lantiossa, mutta vartalonympärysmitan mukaan kasvanut ihan kivasti. Nyt painoarvio 3,5kg, eli mukavasti heittelee nuo arviot... Mut en niin luota tohon tänpäiväiseen arvioon kun se on tehty tasan yhden mitan perusteella. Joka tapauksessa, toistaiseksi kaikki ihan hyvin, vaikka tarkassa syynissä ollaankin. Ymmärsin etteivät päästä vauvaa menemään kovin paljon yliaajalle jos paineet heiluu samanlaisissa lukemissa kuin nyt, joten uskoisin että reilun parin viikon sisään meilläkin on oma käärö! Huomenna saan tietää vielä veri- ja pissakokeen tulokset. Mutta kaikin puolin hyvillä mielin mennään tällä hetkellä. =)

Helmiina ja Hena! Jos vaan "uskallatte", niin laittakaa ihmeessä kuvat pienokaisistanne tuonne msn:ään. Palan halusta nähdä millaisia vaaveja teillä on, ja ajattelin itse laittaa sinne kuvan jahka herra suvaitsee saapua mahan tälle puolelle...

Mikäs kevätväsymys ihmisiä vaivaa, kun on niin hiljaista tällä meidän palstalla?? No joo, toisaalta ymmärrettävää jos viihtyy paremmin tuolla ihanan aurinkoisessa kevätsäässä kuin sisätiloissa ja koneen ääressä...

Nyt puurolounaalle...
 
Viivi pikapikaa
Iiihh!! Ihania kuvia Helmiinan pikkuneidistä!!! =) =) Suloinen!!!

Ei muuta tällä erää, työt kutsuvat...

Mutta Pikkutiikerille piti sanoa, että hieno juttu että vauvalla kaikki hyvin! =)

Viivi ja Napero, rv 29+1 (tänään oli neuvola, kaikki ok.)
 
Pikkutiikeri80
Ihania kuvia Helmiina!!! Syötävän söpö neiti teillä!Ja aika paljon tukkaa näyttäis olevan? Ammatin puolesta kiinnitän huomiota ekana tällaisiin juttuihin...

Ai niin, ultrassa "varmistui" tänään maha-asukkaan sukupuoli, eli yhä edelleen siellä herra-henkilö köllii. =) Lääkäri kysyi ensin tiedetäänkö sukupuoli, ja kun kerroin että joo poikaa on lupailtu, lisäsi hän että harvemmin ottaa kantaa näihin sukupuoli-asioihin, mutta tällä asukkaalla vehkeet sen verran hyvin näytillä ettei ole epäilystäkään sukupuolesta... Kiva sinänsä, niin ainakin vaatevarasto on "oikeansorttinen" vaikkei mikään ylettömän poika-väritteinen olekaan. :)

Viiville piti lisätä, ettei mullekaan ole tuttu se hivenaine jonka pitäis masennusta ehkäistä? Mutta kiinnostunut kyllä olen kuulemaan mikä sellainen on, jos jostain saat sen selville.

Nyt suihkuun ja sen jälkeen telkan eteen röhnöttömään jäätelön ja hedelmäsalaatin kera... :p
 
Syysmarja
Moikkelis koikkelis!!

Ihanaa kuulla Pikkutiikeri, että kaikki on hyvin, ja hyvä kuitenkin, että olet tarkassa syynissä!!
Sähän pääset mahdollisesti sitten jo ennen mua synnyttämään!!! *hmph, vähän kateellisena kuitenkin, yrittäen samalla jutella masuasukille, että tulisi jo maailmaan, on kova ikävä!*
Aah, vai jäätelöä ja hedelmäsalaattia siellä vaan syödään *slurps* pitäisköhän itsekin tänään illalla tehdä tuollaista herkkua ?!?!?! *nam* varsinkin kun huomenna on sitten "pyhä", voidaan rauhassa miehen kanssa kölliä sohvalla vaikka miten myöhään, jos ei nyt toteuta uhkaustaan ja mene huomennakin töihin, mälsää...tuli sitten eilen riideltyäkin, ja mentiin nukkumaan molemmat "möttöllään", käännettiin vaan selkämme vastakkain eikä sanottu enää mitään...nyt tietty vähän paha mieli, mutta kun hää se taas väärässä oli ;-) eikös vaan, hih!

Mukavasti tosiaan heittelee Pikkutiikerin pikkuherran painoarviot, saas nähdä nyt sitten mihin päädytään,heh! No, sen näkee sitten jo kohtapuoliin, hui kamala sentään!!!

Joopa joo, tosiaan asiaa ei ole, Kk on varmaan päässyt tositoimiin, kun ei ole rouvaa näkynyt muutamaan päivään!?!?!?! Ja missäs Pp on?!?!

Huoh, taidan maksaa pari laskua ja sitten menen kyllä terassille paistattelemaan päivää, ihana aurinko!!!!

Syysmarja rv 39+2
 
Viivi taas pikapikaa
Huih! Oltiin pudottu melkein kakkossivulle, pakko laittaa pari sanaa, että ketjuu löytyy helposti! =)

Samaa ihmettelen Syysmarjan kanssa: Siis missä on Pp, Meirami, entäs Omppu, Sunni, Lumi...?! Koittakaas hilata itseänne linjoille aika-ajoin ja laittakaa kuulumisianne! ;)

Minttu: Muistankohan nyt väärin, mutta ihan kuin sä olisit silloin joskus puhunut tuosta aivojen kemiaan vaikuttavasta hivenaineesta (tai-mikä-se-nyt-olikaan!)??? Olikohan sen nimi joku kirjainyhdistelmä, jossa oli C...??

Öitä, ihanaa kun huomenna on vapaa! Vaikkakin puuhaa on vaikka kuinka, mutta mä niiin rrrakastan rauhallisia aamuja, kun ei ole pakko lähteä tiettyyn kellonaikaan mihinkään! =)

Viivi ja Napero, rv 29+2
 
Hena ei ehdi kirjautua
yhdellä kädellä kirjoittelen, poika sylissä.

Helmiinalla ihana prinsessa, nyt on kuvia meidän herrasta msn:ssä.

Peukut kaikille kohta poksahtaville!!!

Hena ja IsoHerra 5 vko 5 pv
 
Piparminttu-Pipsa.
Moikka moi pitkästä aikaa!

Täällä ollaan, kaikki kunnossa. :) Ihana kun olette olleet musta huolissaan. ;) *liikuttuu* Mulla on ollut kamala kiire töissä, kun tällä viikolla pitää saada kevättokarit kuntoon ja teen siis ekaa kertaa arviointeja. Hommaa hankaloittaa vielä se, että se arviointienteko-ohjelma kaatuu tasaisin väliajoin ja sinne sivuille pääsee suunnilleen klo 7-14... Elikä juuri silloin kun kaikki opet on töissä. Tosi ärsyttävää! Oon kyllä käyny lukemassa kuulumisianne säännöllisesti, mut jotenkin en oo sit muka ehtinyt itse kirjottamaan.

Harmittaa, kun en ole rekisteröitynyt siihen msn:ään, olis niin kiva nähdä teidän masu- ja vauvakuvia! Jos joskus laitatte sen yhteisön taas avoimeksi, niin yritän sit kirjautua mukaan. :)

Hui, h-hetket sen kuin lähenee meidän kevät-kesän mammoilla. :) Jokohan Kk on tosiaan päässyt tositoimiin? Toivotaan, et siellä kaikki on kunnossa ja vauva jo kenties maailmassa. :) Syysmarja, herkuttele ihmeessä nyt kun vielä voit vielä tehdä sen kiireettömästi. ;)

Pikkutiikeri, ihana kuulla että kaikki on kuitenkin sitten kunnossa. :) varmasti vinha tunne tuo, et parin viikon päästä teillä on melko varmasti jo oma nyytti sylissä! :) Ihkua!

Viivi on päässyt suppareiden makuun, jännää! Toivottavasti ne pysyy nyt aisoissa sun lopputyöajan. Mikä tukivyö sulla on? Otat nyt niin rauhallisesti kun vaan sun työssä pystyy ja ajattelet aina ensin itseäsi ja vauvaa, ennen kuin alat tekemään mitään mikä voi aiheuttaa suppareita! :)

Hena, mukavaa että olet jo ilmeisesti paremmalla mielellä. :) Komppaan muita tuossa, et kannattaa ehdottomasti ottaa synnytys ja muut masennuksen oireet puheeksi neuvolassa ja miksei tosiaan myös Kättärin kanssa. Apua on varmasti tarjolla! :) *halaa rohkaisevasti ja kutittaa isoa herraa jalkapohjasta samalla*

Meiramille samat sanat, apua kannattaa rohkeasti pyytää, jos tuntuu että mieli on maassa. Mulla on kans välillä sellasia ailahtelevia ajatuksia ja syyllistän itseäni joskus siitä, että miksi tunnen noin tai noin tai miksi en tunne näin tai näin. Mut kaipa ne hormonit saa oikeasti aikaan yhtä sun toista, jolle me ei itse voida mitään. Elikä älä tosiaan syyllistä itseäsi mistään, vaikka varmasti tuntuukin, ettei saisi tuntea sitä tai tätä. *halitus*

Mulle sopii se Tiksin tapaaminen sillon 26.5.! :) Onhan se tuossa ihan mun kotinurkilla. :) Oon jo miettinyt, et ollaanko me sit tämän nimisiä mitä täällä vai ihan oikeilla nimillä? ;) Mun on ainakin varmasti tosi vaikea puhutella teitä muilla kuin wab-nimillä! :)

ON: En muista kirjotinko viime viikon neuvolasta, siellä oli kaikki kunnossa. Sf-mitta 18,5cm, syke 145, verenpaineet jotain 118/74 jne. Painoa oli tullut 500g per viikko ja kauhistuin sitä itse enemmän kuin se terkkari... Nyt paino on noussut yhteensä vajaat 5kg ja musta se tuntuu jotenkin tosi suurelta. :/ Kuitenkin on menossa vasta 24.viikko... Pelottaa, et miten valtavaksi tässä vielä ehtiikään paisua?!? Piipin liikkeet on ehkä hieman voimistuneet, vaikka en kyllä edelleenkään tunne niitä kovin säännöllisesti. Turvotusta ja väsymystä on aina iltaisin, mut päivisin oon onneks ollu ihan pirteä ja töissä oon jaksanu hyvin. :) Ollaan suunniteltu kovasti hankintoja, Britaxin turvakaukalo olis tarjouksessa tuossa läheisessä lastentarvikeliikkeessä. Se vaikuttaa kyllä hyvältä, pitäisköhän ostaa päsäyttää se, kun siihen saa kaupan päälle sellasen helistinlelunkin? (Sehän se onkin olennaisin asia turvakaukalossa, hih!)

Jep, nyt lepäämään kun tuntuu et mahassa möyrii äsken syöty ruoka. Hyvät voinnit kaikille! :)

PP ja Piipi-poju (joka innostui kovasti lätkän MM-kisoista ja joka tykkää Martti Servon biiseistä isin laulamana) rv 23+2










 
Syysmarja
Hello hello!!

Kk taitaa tosiaan olla tositoimissa -tai siis johan se pienokainen varmaan on maailmassa =) -joten tsemppiä sinne ja tänne sitten kertoilemaan kuulumisia, jahka ehdit! =)

Ihanaa, tänään on perjantai ja taas mies on kotona pari päivää ihan mua varten ;-) heh, no ei vaiskaan. Mutta on se silti mukavaa, että hänkin saa nukkua aamulla pitkään -ja helliä massua sitten herättyään sängyllä *oih* vaikka mulle kyllä passaisi jo se, että hellittäisiin sitä itse "tuotetta", mikä siellä masun suojissa on *huoh*
Nyt meinaan alkaa tuntua vähän jo siltä, että tämä odotus saisi pikkuhiljaa loppua.. mua meinaan närästää IHAN KOKO AJAN, öisin ei saa nukuttua -olen jopa yrittänyt nukkua puoli-istuvassa asennossa, mutta ei auta! -ja päivisin en oikein saa unta, kun on niin valoisaa...nytkin tässä silmät ristissä yritän jotain kirjoitella, joten sorpat vaan kaikille kirjoitusvirheille, mitä varmasti tulee. Taidan mennä sänkyyn pötköttämään, jahka tästä pääsen...krooh.

Kiva kuulla Pp, että neuvolassa kaikki hyvin! Ja että pienokainen tykkää musiikista =)

Huoh, muuta asiaa ei ollut, joten jos en tänään enää linjoille tule -siis jos saan unenpäästä kiinni!!! -niin oikein makoisaa viikonloppua kaikille, toivottavasti aurinko hellii meittiä oikein olan takaa!! =) (ja toivottavasti mä olisin viettämässä viikendiä jossain ihan muualla kuin kotona!!!! *toivoo hartaasti*)

Syysmarja rv 39+4
 
Pikkutiikeri80
Heipat ketjuun!!

PP oli käynyt moikkailemassa, kivaa! Tsemppiä tokari-arvosteluihin! Ei varmaan mikään maailman helpoin homma ole se. Ja siitä vaan turvakaukalo-ostoksille, itse olisin hoitanut kyseiset ostokset paljon aikaisemmin, jos olisin tajunnut kuinka paljon menee aikaa kaikkien "pikkujuttujen" metsästyksessä/shoppailussa...

Kiitos Henalle IsonHerran kuvista, varsin valloittavan näköinen miehenalku teillä kuvista päätellen. =)

Syysmarjan kärsivällisyys ilmeisesti koetuksella?? No, toivotaan että meille molemmille koittaa lähtö mitä pikimmin! Eikös vaan? Ja itse ainakin yritän käydä jonkun viestin kirjoittamassa ennen kuin sairaalaan hilpaisen, niin tiedät(te) sitten...

Ja sitten hiukan omaa napaa... (.) Neuvolassa tuli käytyä tänään; sf-mitta laskenut sentin viime viikosta, nyt siis 31cm, ts. pikku-herra on siis ihan lähtökuopissa ja niin alhaalla kuin olla ja voi. Proteiini taas vaihteeksi yhdellä plussalla ja verenpaineet niinkin huikeissa lukemissa kuin 151/104... Raskausmyrkytyksestä ei nyt sitten kuitenkaan ole kyse, koska veriarvot suht normaalit ja turvotuskin taas helpottanut, mutta tämän tulevan äipän kroppa vaan ei kestä tätä raskautta enää kovin hyvin. Äippäpolille pitää mennä heti jos voinnissa jotain muutosta huonompaan. Suomeksi sanottuna siis, jos vauva ei ensi perjantaihin mennessä synny, taitaa tämä mamma kontrollikäynnillä laskettuna päivänä jäädä sairaalaan jossa aloitetaan käynnistelemään synnytystä. :) Eli lopullinen lähtölaskenta on alkanut... APUA!!! Tänään ollut kylläkin ekaa kertaa todella ilkeää kipuilua/vihlomista tuolla alakerrassa, joten toivossa eletään jospa päästäis ihan luomusti synnyttämään jo ihan viikonlopun aikana... Pitäkää peukkuja pystyssä sen puolesta! Mäkin peukutan kaikille muille loppumetreillä olijoille, että saisitte kääröt mitä pikimmin syliin!!!

Onkohan Peppi päässyt jo tositoimiin??? Kk:lla varmaan jo käärö sylissä, kun ei ole muutamaan päivään kuulut mitään... =) Toivottavasti saadaan pian iloisia uutisia.

Nyt menen neuvolan tädin ohjeiden mukaan sohvalle makaamaan ja ottamaan rennosti; pitää välttää kaikkea suurempaa rasitusta. Ei oo helppo homma mulle ollenkaan... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pikkutiikeri rv tasan 39!
 
Peppi80
Täällä vielä odotellaan ihan rauhassa... Vointi on mitä mainioin, ei kummempia kipuja eikä varsinkaan supistuksista tietoakaan! Liikkuminen on silti rajoitettua, tekisi mieli päästä kunnon lenkille vaikka tai jotain. Miehen kanssa oli äsken puhetta, että voitaisiin viikonloppuna käydä varovasti pallottelemassa tenniskentällä, jotta saisin hieman ryhtiä tähän oloon, veren kiertämään ja happea keuhkoihin. Pieni kymmenen minuutin pallottelu paikallaan seisten on siis mielessä ja mies saisi loppuajan pelata "kunnolla" kaverinsa kanssa... =D

Minullekin puhuttiin käynnistyksestä silloin viimeksi, kun vauva on arvioiden mukaan melko kookas jo. Menen siis torstaina uudestaan äippäpolille ja sitten katsotaan mitä tehdään. Kyllä vaan masu alkaa jo painaa!
 
*Meirami*
Moikkista!

Pikaisesti ilmoittelen että täällä kaikki kunnossa, ja mielikin on jo huomattavasti parempi :)

Ja onkos se nyt sitten sovittu se tiksi tapaaminen 26. pvä? Mulle tosiaan sopii se ihan hyvin. Vähän voi olla muutto kiirusta, mutta eiköhän sieltä senverran pääse irtoamaan :D

Hyviä viikonloppuja!

meirami 27+6
 

Yhteistyössä