WAB+ 14

  • Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
Helmiina
Liikelaskennasta: Sain siis lomakkeen viime viikolla. Liikkeitä pitäisi saada 10 yhden tunnin aikana tai 5 puolen tunnin aikana. Laskemisen saa lopettaa heti, kun määrä on täynnä. Tuo siis vain kerran päivässä eli ei joka tunti tarvitse tuntea. Mutta kun juuri en muista pitikö niitä merkitä vain, jos vauva on ollut hiljainen...

Vatsan toiminta: Juu ei toimi ei... :( Tai no toimii juuri ja juuri sen verran, että en ole vielä apteekkiin viitsinyt vaivautua. Pari kertaa olen kyllä kuivattuja luumuja ostanut. Ja kun tarpeeksi kovaksi maha pääsee, niin sitten tulee verenvuotoa... Sori kaikki herkkänahkaiset! :)

Neuvolalääkärin luona tarkistettiin vain kohdunkaulan tilanne, mitattiin sf-korkeus ja kuunneltiin sydänääniä. Täällä ennen lääkäriä on terkka, joka ottaa noi normaalit hb:t sun muut. Ja kyllähän se lääkäri kyseli muutenkin kuulumisia ja jaksamista.
 
Sunni
Ilmoittaudunpa mukaan tännekin :)
En kauaa kerennyt tuoola haaveilijoiden mukana olla, mutta jonkun aikaa kuitenkin. Eilen siis plussasin ja pökerryksissä olen tänään selannut netistä jos jonkinlaista saittia.
Mahakivut on olleet tänään aika rajuja, mitä pitemmälle päivässä mennään sen kipeämmäksi kivut muuttuu... Missä menee sitten normaalin raja, mene ja tiedä. oih voih... (laskurit antaa rv5+1 ja rv4+3)
 
Syysmarja
Sunni: teretulemast tälle puolelle =)

Helmiina: kiitokset tuosta nlalekuriasiasta, meillä ei ole kyllä terkkaa ennen sitä, kun nlalääkäripalvelut ostetaan muualta kuin omasta terv.keskuksesta. Joten mahtaako meillä olla mitään terkkaa ennen sitä...pitäisköhän soittaa oikein tätsylle ja kysäistä...no, ehkä mietin asiaa vielä =) mutta kiitokset siis kuitenkin!

Samoin mulla äityy ikävästi tuo vatsan toiminta tosiaan, ja kun on kerta kovaa, niin se tosiaan joskus aiheuttaa pientä vuotoa....siis sieltä toisesta paikasta *yöööök, sorppa!*

Huh, taidanpa hilpaista kohti kotia, ei oikein työt maistu, vaikka niitä kyllä olisi :(

Syysmarja rv 26+1
(tänään enää 36 aamua jäljellä, kun lomaa se 4 päivää) =) =) =)
 
-Viivi-
Hyvä, että Syysmarjakin on palannut langoille ja asiat kunnossa! :) Samaa sanon kuin edellä muutkin: kun yleensä kirjoitat vähintään kerran päivässä, herää heti huoli missä olet ja mitä meneillään jos sinusta ei kuulu. :)

Vaunuja käytiin viikonloppuna katselemassa ja melko varmasti tiedän jo, että haluan Oran Jovi air-yhdistelmävaunut. Tuntuivat ainakin nyt kokeilluista vaihtoehdoista meille sopivimmilta ja hinta-laatu-suhdekin kohdallaan. Väristä en ole kyllä vielä varma... Eli ei vielä ostettu mitään.
Mä en ole uskaltanut vielä ostaa mitään, kun tuntuu, että sitten olisi aivan kauheaa katsella niitä vauvan tavaroita kotona, jos jotain menisi vikaan.

Hena: Mulla ainakin iskee huono olo illalla silloin, jos olen päivällä touhunnut kovasti ja väsyttää liikaa. Ehkä sun unentarve on nyt enemmän kuin aikaisemmin?
Sä puhuit aikaisemmin, että sun mies on ulkomaalainen. Uteliaana ihmisenä kiinnostaa, että mistäpäin maailmaa hän on kotoisin? Puhuuko hän suomea, vai onko teillä englanti tai joku muu kotikielenä? Oletteko kauan olleet yhdessä, onko kulttuurierot tuoneet ongelmia elämään? Sori, kauheen monta kysymystä, ei ole pakko vastata! :)
(Kiinnostaa ehkä siksi, että mun entinen avomies on Intiasta ja aluksi varsinkin meillä kotikieli oli englanti. Lapsiakin jossain vaiheessa jo harkittiin, mutta suhde kaatui sitten moniin seikkoihin, ennenkuin edes yritys alkoi.)

Meillä pelästyttiin eilen aika kovasti. Kesken työpäivän tunsin, että jotain valahti housuihin, ajattelin että valkkaria niinkuin yleensäkin. Menin jonkun ajan päästä vessaan ja meinasin pyörtyä kun näin melko suuren ruskean läntin alushousuissa! Paniikissa kuulostelin pitkin iltapäivää vatsanseudun tuntemuksia ja ravasin vessassa. Soitin sitten hädissäni synnytyssairaalaan ja siellä mukava hoitaja sai minut rauhoiteltua jotenkin. Koko illan olin melko lailla lamaantunut ja peloissani, odotin vaan koko ajan, josko tiputtelu muuttuu veriseksi. Ei onneksi muuttunut!
Tänään menin pelkomöykky vatsassa töihin ja puolilta päivin soitin neuvolaan (soittoaika). Terkkari oli tosi ihana ja rauhoitteli tosi hyvin. Kuulemma tosi yleistä ja normaalia jonnekin viikolle 20 asti tuollainen.
Edelleen vähän hirvittää, mutta toivottavasti tiputtelu loppuisi pian kokonaan! Yritän olla ajattelematta, mutta eilen varsinkin pahin mahdollinen tuli mieleen monta kertaa ja kyyneleitä sai nieleskellä.

 
-Viivi-
Juups, ei ihan vielä pitänyt tuota tänne lähettää, mutta ajatuksissani klikkasin "lähetä"...

Mitähän mun vielä piti sanoa, no, en nyt muista

Tai joo! Piti kysellä, että mistä te olette ostaneet pinnasängyn? Me haluttaisi puunvärinen, mutta "sitä oikeaa" ei ole vielä tullut vastaan. Enkä kyllä vielä ostaisikaan. :)

Mulla vatsa pömpöttää päivä päivältä enemmän. Viime tiistaina otettiin eka masukuva ja tänään pitäisi ottaa uusi! Hih! Normaalifarkkuja ei voi enää käyttää, onneksi töissä menee vähän rennommatkin pöksyt. Vähän olen mahaa vielä "piilotellut" väljempien paitojen alla, kun lähinnä näyttää siltä että Viivi on yltynyt mässäilemään viimeaikoina... Jännityksellä odottelen, että tunnen ekat liikkeet! Voikun tuntuisi jo pian!! :)

Lonkka (issias?) vaivaa taas työpäivän jäljiltä taas sen verran, että paras siirtyä sohvalle lepoasentoon. Se auttaa ainakin vähän.

Viivi ja Napero, rv 16+1
 
Kk rv 27+4
Moikka kaikille! Ompas hurahtanu aikaa siitä kun viimeksi olen ilmoittautunu tälle palstalle, mutta sillointällöin olen teitä taustaillut ja masua kasvatellu samaan tahtiin muiden mukana.

Samanlaisia raskausvaivoja täällä tuntuu olevan itsekelläkin: ummetus LÖYTYY, närästys LÖYTYY, iskias ja liitoskivut LÖYTYY, supistuksia LÖYTYY... Kaikenkaikkiaan helpoksi vois luonnehtia tätä raskautta, mutta em. vaivoja ei ollu esikoisen aikaan, joten se saa tämän tuntumaan vähä hankalammalta verrattuna ekaan.
Vauva myllää melkoisella voimalla, mies on ihan ihmeissään kun mahanahka elää elämäänsä. Hän oli esikoisen odotuksessa näihin aikoihin armeijassa, joten monet jutut häneltä jäi silloin näkemättä, mutta nyt on ottanu takaisin sitä mistä silloin jäi paitsi.
Mahan ympärys oli tänään 96, joka on vaan 2cm vähemmän ku esikoisen aikaan viimeisilläni. Saa nähdä miten tästä vielä leviää. Painoa tullut tähän mennessä 6kg, joka ei ole mielestäni vielä liikaa, varsinkin kun siitä 4kg on kelattu alun painon pudotuksesta (58kg --> 54kg --> 60kg).

Viivin tuhrutteluteksti vähän säikäytti, olen kuullut joltain toiseltakin että esim. kaupassa käydessä tuntunut ku housuihin valahtaa jotain, jota luullut valkovuodoksi, mutta kotona paljastunutkin vereksi...Itsellä tänään valahti pikkuhousunsuoja märäksi valkovuotoa ja luin synnytyksen oireista-ketjusta että monella se on ennustanut tulevaa synnytystä. Nyt sit vähä jänskättää että ei kai nyt sentään vielä, viikkojakin on vielä jäljellä 12 laskettuun aikaan...

Sori, sen kerran ku kirjotan ni tulee vaan omaa napaa :/

Terv. Kk rv 27+4
 
-Viivi-
Pikaisesti tulin vielä kurkkaamaan, kun aloin sulkemaan konetta.

Ja siis unohdin aiemmasta viestistä kokonaa Sunnin onnittelut!! *Pyytää nolona anteeksi* Siis: TOSITOSIKOVASTI ONNEA SUNNI!!! :) Tervetuloa porukoihin!!
Mulle ainakin olet aika uusi tuttavuus, laittaisitko jossain vaiheessa vähän infoa itsestäsi?

Viivi taas
 
Hena ja papunen
Iltaa vielä.

Mahan toiminta tuntuu herättävän keskustelua. Mulla oli aikaisemmin myös ongelmia sen kanssa, mutta nyt suunnilleen rv 30-32 eteenpäin ei ole ollut enää mitään ongelmaa. Outoa, voisi luulla, että kohtu painaa suolta nyt paljon enemmän. Mutta ei tosiaan mitään ongelmaa.
Närästys ei myöskään vaivaa enää läheskään niin paljoa kuin ennen. Muistan myös tuon vaiheen, kun oli ihan sama mitä suuhun laittoi niin närästi. Nyt oikeastaan vaan oikein käristetty ruoka, voimakas sipuli tai paprika aiheuttaa närästystä. Myös karjalanpiirakat närästää.

Liikelaskennasta. Minulle ei ole siitä neuvolassa puhuttu, olen joka kerta kertonut miten huimasti vauva liikkuu päivän aikana. Minä saan ainakin helposti kasaan tuon 10 krt per tunti, useasti päivässä! Ehkäpä tässä loppua kohden alkaa tila loppumaan ja liikkeet vähenemään, mutta toisaalta sitten taas tuntee herkemmin kaikki pienetkin liikkeet.

Ahaa, olemme saaneet uuden jäsenen, Sunni! Tervetuloa vaan ja onnittelut plussasta. Kertoisitko vähän itsestäsi ja taustoistasi, minun on pakko myöntää etten ole ehtinyt enää seurailemaan haaveilijoiden ketjua..

Viiville, mekin päädyimme Jovin Ora Air-yhdistelmiin, hinta laatusuhde kohdallaan. Ja kuivaharjoittelun perusteella oikein hyvän tuntuiset ovat. Tarpeeksi tukevat, mutta eivät silti mielettömän painavat. Tykkään myös tilavasta tavarakorista. Meillä värinä musta/tummanharmaa. Tilasin babyshop.fi :stä, niillä oli loppuvuodesta ainakin tarjous että vaunut ja turvakaukalo yhteishintaan 420 eur (noin). Kotiinkuljetus kuului myös hintaan.

Juu, saa kysyä, eli mun mies on kotoisin Nigeriasta ja kotona meillä puhutaan tällä hetkellä englanti-suomi yhdistelmää, painottuen kylläkin vielä enemmän englantiin. Yhdessä ollaan oltu reilut 2 vuotta, kihloihin mentiin viime keväänä. Kulttuurieroja tulee aina välillä vastaan, mutta ei mitään kummempaa. Kristittyjä kun olemme molemmat, niin luulen että se karsii paljon ongelmia pois. Hän on myös kaupungin kasvatteja ja kovin ovat länsimaalaiset tavat heidän perheessään olleet. Eli ei siis todellakaan "naisen paikka on keittiössä lasten kanssa".
Hienointa mun mielestä on, että hän täysin hyväksyy sen että minä olen meidän perheessä se paremmin koulutettu ja ainakin toistaiseksi ansaitsen paremmin (jahka hän valmistuu ja pääsee täyspainoisesti alan töihin, niin tilanne muuttuu). Aikaisemmassa suhteessani (suomalainen mies) nousi nimittäin aina ongelmaksi minun parempi koulutus. Mies ei kerta kaikkiaan kestänyt mitään mainintaa siitä. Eli en siis nyt halua mitenkään vertailla eri maalaisia miehiä, kaikissa miehissä on hyvät ja huonot puolensa.
Mutta juu, pitäisi tässä vielä ehtiä maistraatissa kipaisemaan ennen kuin lapsonen syntyy, häitä juhlitaan sitten joskus kun on parempi raha tilanne.

Hui kun vähän säikäytti tuo viivin vuoto, mutta eiköhän siellä kaikki ole kunnossa, varmasti olisi enemmän kipuja jos olisi vakavammasta kyse. Ja eikös tuo rusehtava väri viittaa "vanhaan vereen" eli ei mihinkään tuoreeseen haavaan tai repeämään. Korjatkaa jos olen ihan väärässä. .

Pinnasänky ostettiin Lastentarvikeliikkeestä. Meillä valkoinen kuultomaali, josta näkyy puun syyt läpi.

Ja kiva kuulla että Kk:lla kaikki kunnossa. Mitäs se tuommoinen taustailu on, tänne vaan kirjoittelemaan mitä ikinä päässä liikkuu!! ;-)

No nyt kipitän katsomaan Shieldiä, kivaa kun nyt kotiin jäätyä jaksaa katsoa näitä iltaohjelmiakin!

 
Syysmarja
Huomenta naiset!

Ja oikein ihanaa Ystävänpäivää kaikille teille!!!!!!! =)

Kiva kuulla Kk:stakin, ja kiva kuulla, että suht hyvin olet voinut, vaikka esikoisen odotus olikin helpompi.
Samoin mä ajattelen, että odotus on aika "kivuton", vaikka näitä supistuksia nyt onkin. Mutta muuten kun olen voinut hyvin, ei ole ollut mitään vaivoja tms, niin musta tuntuu, että aika "helppo" raskaus on täälläkin ollut.

Viivin vuoto säikäytti, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin ja vaavi voi hyvin ja kasvaa =) joten älähän stressaa siellä -joo-o, tiiän, helpommin sanottu kuin tehty :(

Me ostettiin meidän pinnis Vauvatalo Johannasta, oli tarjouksessa ja on sellainen kirsikan värinen...eli siis puun värinen. Kait muistatte, että mulle ei kelvannut se valkoinen ;-) ja se nyt tosiaan sitten on koottu ja siellä makuuhuoneessa käyttäjäänsä odottelee =)

Niin, sanoinko muuten että saatiin turvakaukalokin?!?! Käytetty, mutta todella siisti. Taisi olla Chicco -merkkinen, jollen ihan väärin muista. Oli todella hyvässä kunnossa ja pienenninkin löytyy...ja aurinkolippa, oikein sellainen "kaksinkertainen"....sinivalkoruudullinen, joten vähän poikamainen, mutta mä en niin niistä perusta, pääasia on että vauvalla on turvallinen kulkuväline autossa =)

Nyt on pakko mennä töihin, jatkan myöhemmin =)

Syysmarja rv 26+2
 
Limee
Onnittelut Sunnille plussasta!! Tervetuloa joukkoomme! Jonkin verran olen käynyt haaveilijoiden puolella lukemassa juttuja ja sitä kautta muistan sut vaikka yhtä aikaa ei taidettukaan kirjoitella. Mutta silti pieni muistin virkistäminen ja esittäytyminen ei tee pahaa. =)

Syysmarja: Kävin silloin loman alussa katselemassa vaunuja ja myyjä piti niistä pika esittelyn. Mulle tuli liikkeessä sellainen olo, että myyjä ajatteli, että mitä toi nyt jo on kyselemässä näitä, into laantui vähäsen siihen. Mutta tosiasiahan on se, että kyllä noita hankintoja pitää pian ruveta tosissaan miettimään, kun viikkot alkaa näyttämään jo noinkin isoilta =).

Piti eilen heti käydä googlettamassa noi Oran Jovi Air vaunut. Oli kyllä kivan näköiset. Miinuksina yhtä-äkkiseltä tutustumisen perusteella oli: ei ole käännettävää heittoaisaa (en tiedä onko käytännössä moinen ominaisuus kuinka kätevä, kehuvat ainakin joilla on), kankaan ruutu kuosi sai näkemään punaista (en vain pidä ruutukuviosta vaunuissa, saakohan noita ei ruudullisella kankaalla?). Plussana taas oli metallinen tavara kori. Täytyy käydä katsomassa onko tälläpäin jossain liikeessä myynnissä noita jotta sais tutustua oikein luonnossa niihin. Hinta ainakin oli huomattavasti alempi kuin esim. katsomallani emmaljungalla.

Työmaalle paluu sujui yllättävän kivuttomasti, eikä painajaisuni toteutunut, ainakaan vielä. Pomo nyt oli taas vähän äksyllä päällä, mutta siihen on jo totuttu.
Eilisen päivän aikana on välillä tuntunut oikealla puolella lähellä nivusta aivan sellaiselta kuin siellä olisi elohiiri, sama tunne on jatkunut nyt tänä aamunakin jo muutaman kerran. Voisikohan nuo olla vauvan liikkeitä? Ne vaan tuntuu niin alhalla lähellä jalkaa, että tuntuu hassulta, että vauvan liikkeet tuntuisivat sillä.

Limee 17+4
 
Hena ja papunen
Huomenta vaan!

Älkääkä nyt vaan kyllästykö näihin mun jokapäivisiin jorinoihin, nyt mulla tätä aikaa kun on..

Heh, jännää miten eri asioihin ihmiset kiinnittää huomiota! Mä en ollut edes huomannut että noiden Oran vaunujen kangas oli ruudutettua, piti oikein käydä katsomassa omia vaunuja. Tosiaan toi heittoaisan puuttuminen vaivas muakin vähän, mutta jostai oli pakko tinkiä. Ja sen istuinosan saa kyllä aika näppärästi käännettyä ympäri.
Näin muuten eilen niin huterat vaunut kaupungilla etten olisi kyllä omaa lastani niihin uskaltanut laittaa! Merkkiä en ehtinyt näkemään, mutta oli sellainen uuden mallinen, johon vaan kiinnitetään vauvan turvakaukalo. Olen siis nähnyt vastaavanlaisia tukevia malleja, mutta tuo näytti siltä että painuu kasaan heti ensimmäisessä töyssyssä. Taisi olla joku "ostoskeskus-äidille" suunniteltu malli.

Voi kun olisi jo huhtikuu.. ja mulla käärö kainalossa ja kevät! En jaksa enää tätä talvea ja odottamista. Varasin Kättärille ajan tutustumiskäynnille kahden viikon päähän, ehdinpähän sentään siellä käymään kun taitaa multa jäädä synnytysvalmennuksesta ainakin viimeinen käynti väliin (samana päivänä mun laskettu aika).

Hena rv 34, jaiks.
 
*Meirami*
Moikka moi WABbilaiset,
ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!

Toivottavasti Viivillä kaikki hyvin ja tuhrut turhaan säikäytti!!

Sunnille isot onnittelut plussasta! Ja tervetuloa joukkoon :)
Meitähän alkaa oleen jo melko iso porukka :D

Voi täällä jo kovasti vaunuja katseltu ja hommailtu!
Meillä ei olla vielä keretty ollenkaan sellasia edes suunnittelemaan! Mutta on tässä vielä onneksi aikaa... :D

Mä kans jouduin säikähtämään viimeyönä, kun heräsin vatsakipuihin. Oli sellaista aaltoilevaa, ja vatsa oli ihan kivikova, ja huono olo tuli herättyä. Olin ihan varma että nämä on nyt supistuksia ja että kohta tulee verta. Ei tullut verta kuitenkaan, ja kipukin rauhottui kun kevyesti hieroi vatsaa ja koitti rentoutua ja etsi uuden asennon. Selällään alkoi aina sattua uudestaan, joten aikalailla mahallaan oli pakko nukkua sitten loppu yö.
Reipas käveli aamulla tuntui kans ikävältä vatsassa, ja seisominen on vähän hankalaa. Muuten olo normaali. Varuiksi ehkä kuitenki soitan neuvolaan vielä tänään...

Hää asiat on edennyt nyt senverran, että sain kutsut eilen postiin!! Eli suurin stressin aihe takana, huoh :D
Puku pitää sitten vielä lähempänä etsiä,kun vielä ei osaa yhtään arvioida, että turpoaako masu kuukauden aikana minkäverran. Mutta viimeyönä tosiaan näin painajaisia hääpukujen sovittamisesta...

Olipas aika omanapaista....
antakaa antenni... :)

Meirami 13+3
 
Helmiina
Hyvää ystävänpäivää!!!

Tervetuloa Sunni mukaan!

Hui, miten Viiviä on säikäytelty! Sen ainakin tuolta omasta kuukausiketjusta toiselta sivustolta tiedän, että tuo on onneksi aika yleistä. Syynä parilla oli alhaalla oleva istukka, joka vuotaa.

Meillä ei ole vielä pinnasänkyä. Kaverilla olisi yksi tarjolla ja sitä pitäisi mennä katsomaan, kun vain ehtisi... Meillähän ei ollut kiirettä sen takia, että sänkyä ei joka tapauksessa haluttaisi vielä nykyiseen asuntoon, joten turha on vielä sitä hankkia. Asuntoasiakin oli mennyt sen verran eteenpäin, että perjantaina mennään taas neuvottelemaan lisää siitä meidän tarjouksesta, epäilisin että hinnasta... :) Sen verran luottavaisia myyjät kuitenkin ovat olleet, että ovat tehneet itse tarjouksen eteenpäin uudesta asunnosta! Katsotaan, miten käy... Vapautuminen tuolle asunnolle olisi kesäkuun loppu, joten aika mukavasti sattuisi. Voisi lomalla (siis lähinnä miehen) tehdä sitä pientä pintaremonttia, mitä tarvitsee (lähinnä parketin hiontaa ja tapetointia).

Limee, juuri tuolta mulla ainakin ensimmäiset liikkeet tuntui. Juuri istuessa työpöydän ääressä aivan tuolla melkein nivusissa elohiiri...

Tuota heittoaisaa ei meidänkään vaunuissa ole. Ne joilla se on, kehuvat sitä kovasti ja ne joilla sitä ei ole, sanovat, että ei sitä tarvitsekaan... :) Katsotaan miten käy!

Tuskin kukaan kyllästyy sun jorinoihin Hena... ;) Voi olla, että itsekin alan terrorisoimaan teitä vielä enemmän, kun lomalle jään!

Helmiina ja Natiainen rv 31
 
**minttu
Moi!

Syysmarjalle sellasia terveisiä, että vaikka ei paljoa syökkään, niin noilla viikoilla voi jo alkaa nesteitä kertyä niin, että paino nousee senkin takia. Musta ainakin tuntuu siltä että joudun juoda koko ajan tosi paljon ja turvotustakin on ihan hirmusti.
Lääkärikäynnistä. Saattaa ne siellä hemppaa mitata, mutta en usko että pissanäytettä ottavat, kun se kuuluu taas niihin neuvolakäynteihin ennemminkin.

Helmiina, mulle ei ole vielä annettu sitä liikelaskentakaaviota, mutta meen perjantaina neuvolaan ja kysyn asiaa, koska jotenkin tuntuu että liikkeet on paljon vähentyneet viimeaikoina. Voihan se olla että se johtuu tilanpuutteesta, mutta kun täällä kotona sitä huolestuu kaikesta. Pitäskö siis saada 5 liiketttä puolessa tunnissa? Meillä se ei ainakaan täyty, ellei just oo joku möyrintäaika illasta..

Sunni, tervetuloa joukkoon! En sinusta tiedäkkään vielä mitään, mutta laita ihmeessä jotain tietoja itsestäsi tänne ketjuun jos haluat, niin osaa vähän ajatella millanen ihminen nimen takana on.. :) Itsestäni sen verran, että oli ihan alkuajoista asti tossa WAB-ketjussa, niinkuin oli Syysmarja ja Aurorakin esimerkikisi. Nyt odotellaan miehen kanssa esikoista. naimisissa ollaan neljättä vuotta ja vauvaa ehdittiin yrittää se yksi kuukausi, haaveiluaika kesti miehen tahdosta vain vähän pidempään...

Aqua, saisko pyytää jonkinlaista synnytyskertomusta?... :)*nöyränä pyytää alta kulmain*

Limee, mulla alkoi vauvan liikkeet tuntua just noin. Pientä elohiirtä oikealla puolella alamasua. Lähellä nivusta.. Eli kyllä ne voi liikkeitä olla! =)

KK, kiva kuulla kuulumisiasi! Kiva, että kaikki on mennyt pikkuvaivoista huolimatta hyvin!

Hena, se heittoaisan puuttuminen ei aina ole huono juttu. Kokeiltiin niitä meiän vaunuja liikkeessä heittoaisalla ja ilman ja täytyy sanoa, että vaunut oli huomattavasti kevyemmät ilman tuota heittoaisaa! Otettiin kevyempi versio, saa nähdä kaduttaako myöhemmin. Tosin luulen että kun vauva on sen verran iso että haluaa katsella muualle, niin meillä on käytössä jo pienemmät rattaat... Ja kun kevätaurinko oikein kovaa porottaa, niin pienen vauvan suojaksi voi heittää harson siihen vaunujen eteen.

(.) Joka aamu mullla on huono olo. Välillä enenmmän, välillä vähemmän. Se menee ajan kanssa pois, mutta en uskalla syödä sitä ennen juuri mitään, ettei tarvi halailla posliinia. Siskolla oli sama juttu raskaana olessaan. Se päätyi asiasta tiputukseen, toivottavasti minä en...

Nukkuminen alkaa olla joka yö aika hankalaa. Kääntyminen sattuu ja varsinkin silloin, jos on pöllytellyt lakanoita illalla!

Käytiin siellä Ikeassa ja saatiin hankittua aika lailla kaikki rungot ym. vessaan, mitä sieltä pitikin ostaa. Vauvalle saatiin sieltä amme/vanna ja lakanoita. Pinnasängyn laitasuojus ollaan ostettu sieltä jo ennemmin. Sitten ostettiin pinniksen ylle sellanen kuu-valaisin yöksi. Se oli jotenkin suloisen hellyttävä! Mies halus välttämättä ostaa sellasen pehmolelukirahvin, joka soittaa tuutulaulun, kun sen kaulasta vetää. Nyt oon sitten iltaisin vetänyt muutaman kerran tuutulaulun soimaan, että vauva oppii sen. Kuulemma syntymän jälkeen vauva tunnistaa tutut odotusajan äänet. Olis kiva, että Pikku-Ihku ymmärtäis aina sen kuulessaan että nyt on yöunien aika.. *toiveajattelua*.

Perjantaina on neuvola. Saa nähdä joko painoa on tullut. Turvotuksesta päätellen KYLLÄ!

VArasin itselleni ja ystävälleni teatteriliput tänään. Mennään katsomaan My Fair Lady. Näytös on 28.2 eli kuukautta ennen laskettua aikaa. Toivottavasti kaikki on sillon vielä ihan hyvin. Pitää nyt vähän hemmotella itseään, kun vielä voi. Sitten voi paneutua äitiyteen oikeen kunnolla kun Pikkunen päättää tulla!

Nyt alkoi Pikku-Ihkulla jokapäiväinen hikka. Taidan mennä syömään aamupalaa, kun huono olo on tältä päivältä ohi.

Voikaa hyvin!

Minttu & Pikku-Ihku 33+4
 
Syysmarja
Meiramille annetaan anteeni omasta napaisuudesta, eiköhän meillä kaikilla ole joskus -mulla ainakin! -noita ON-päiviä, jolloin ei kerta kaikkiaan pysty mitään muuta kommentoimaan =) se sallittakoon meille jokaiselle, masu on kuitenkin niiiiin tärkeä asia ihan kaikille ;-)

Huh, työkaveri on tän viikon lomalla ja mä kun olin viime viikon saikulla, niin oli ihan kiva ylläri täällä töissä, oli tosissaan töpännyt yhden laskutuksen teon...sitä sitten olen aamupäivän selvitellyt :/*murisee puolivihaisena* ..ei vaiskaan, ainahan noita virheita sattuu ja tapahtuu, ettei se mikään maailmanloppu sentään kuitenkaan ole.
Nyt on sitten laskut saatu onnellisesti -JA OIKEIN!!!! -ulos ohjelmasta, vielä postiin ja se on siinä :) aika hassua, kun tää homma ei oikeasti mulle kuulu, mutta kun tein YHDEN -ei, sori kaksi laskutusta -tuossa välissä ennen kuin saatiin uusi ihminen lähteneen tilalle, niin nyt mä "tuuraan" sitten häntä....aika mielenkiintoista.
ja sekin on muuten mielenkiintoista, että mun sijainen tulee 2 viikkoa ennen kun ä-lomani alkaa...miten ihmeessä ehdin sille näitä asioita opettaa??!?!?!?!?!?
No, aika näyttää, ja ei ole sitten mun murheeni sen jälkeen. Sitä vaan on niin tunnollinen -olevinaan- että huolehtii tällaisista asioista jo etukäteen.

Meillä vaunuissa on se heittoasia, oli yksi mun kriteereistä niitä ostettaessa -okei, se tärkein mulle oli kyllä hinta, en ollut valmis maksamaan mitään 500 € vaunuista -sorppa teille, jotka hankitte vähän kalliimmat, ymmärrän kyllä toisaalta teitäkin. Itse en vaan halunnut sellaista rahamäärää tuhlata vaunuihin.

Hei, tilasin tänään sitten sellaisen lipaston vauvalle, tulee parin viikon päästä! Jes, päästään edes jossain asiassa eteenpäin =) Vielä kun mies nikkaroi sen päälle sen hoitotason, niin avot! Vauva voi tulla :)

Hena hei, mäkin löpisen täällä koko ajan, ja mähän olen kuitenkin vielä töissä =) että ihan rauhassa vaan...saattaa olla, että hiljenen sitten ä-lomalla, kun en "tykkää" avata konetta vapaalla, mutta silloin saattaa olla eria asia, kun ei tarvi töissä istua 8 h koneen äärellä.

Ja Meirami on saanut kutsut postiin, hyvä hyvä! Ja tosiaan sen puvun kanssa kannattaa olla liikkeellä tossa tilassa vähän viime tingassa, ei sitä koskaan tiedä milloin se massu oikein pullahtaa esiin ;-)

Joo, mäkin olen parit tuollaiset vaunu-kaukalo-yhdistelmät nähnyt, ja mustakin ne oli aika huterat, siis ne, mitkä mä näin. saattaa olla, että jotkut merkit on ihan ok, mutta juurikin ne, mitkä itse näin, oli aika "erikoiset".

Juuh, mites meinaatte/meinaatteko viettää miekkosen kanssa tätä päivää? Onko teillä jotain perinteistä?
Meillä ei ole mitään, yleensä mies tuo kukkia ja se on sitten siinä.
Musta vähän amerikkalainen juhlapäivä, kaupat on täynnä jotain sydänkrääsää ja vaaleanpunaista yms yms yms....siis ihan ok, mutta musta vähän liian kaupallista.
Eikös niitä ystäviä/rakkaita voi vaikka ihan joka viikko muistaa, ihan pienillä sanoilla/teoilla/eleillä? Tai näin ainakin meillä on, että omaa rakasta huomioidaan lähes joka päivä ja ystäviäkin huomioidaan kyllä.

No joo, taas on mentävä, että saan nuo laskut edes postiin tänään =)

Syysmarja rv 26+2

 
*Meirami*
Soitinpahan neuvolaan äskön.
Ei ollu oma neuvolatäti paikalla. Mutta ei ainakaan yhtään helpottanu oloa tuo soitto, vaan ehkä huolestuin vielä enemmän. Epäili myös yöillisiä supistuksiksi, tosin sanoi että tuskin vaarallisia, mutta että tarkkailla oloa, ja että tuleeko verta. Ja sitten tarvittaessa ottaa yhteyttä lääkäriin, ja ehkä ois hyvä ottaa muutama päivä saikkua töistä.

Äh! nyt taas kauhee ressi ja huolestus että mitä tuota tekis :(
 
Viivi ejk
Voi miten kurjissa fiiliksissä Meiramin viime yö ja tää päivä on mennyt! Toivottavasti supistelu on loppunut ja kaikki hyvin! bd bd Meinaatko olla sairaslomalla?

Mulla tiputtelu on tositosi vähäistä, edes phs:aa en ole käyttänyt tänään ja vuoto on ihan haaleanruskeaa, ei siis yhtään punertavaa. Toivon täysillä, koko sydämestäni, että se loppuisi kokonaan ja pysyisi poissa. Luin tuolta elokuun ketjusta tosi ikäviä kokemuksia vastaavasta tilanteesta (oli johtanu keskenmenoon). Mietinkin tässä, josko kuitenkin soittaisin huomenna neuvolaan, että kuuntelisivat sydänääniä. Saisi sitten kunnolla mielenrauhan. *Nyökkää päättäväisenä: joo, niin mä teen!*

Niistä Oran vaunuista: Me päädyttiin myös siihen, että se heittoaisa ei ole niin tärkeä. Yhdessä liikkeessä myyjä sanoi, että mitä enemmän liikkuvia osia, sitä epäluotettavampi on tuotteen kestävyys. Eli siis heittoaisa tuo mukanaan monia muoviosia tms., joka vaikuttaa pitkäikäisyyteen. No, voi olla että puhui vaan lämpimikseen kun yritti myydä jotain sikakalliita vaunuja, joissa heittoaisaa ei ollut...

Hena, kiitti kun vastailit mun moniin uteluihin! :) Mä luulen, että tuolla uskonnollisella taustalla on kuin onkin merkitystä kulttuurien yhteensopeutumisessa. Se kuitenkin vaikuttaa niin monella tavalla elämänkatsomukseen. Meillä suhde kaatui tosin vain yhdeltä osin kulttuurieroista johtuen. Kaikenkaikkiaan olen kyllä tosi tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseen, ja että mulla on kokemusta muustakin kuin suomalaisista kumppaneista.

Meillä ei ystävänpäivää vietetä mitenkään kotona. Miehen mielestä se on täysin tyhjänpäiväistä hömpötystä, eikä se minua haittaa pätkääkään. Meillä myös huomiota ja hellyyttä jaetaan päivittäin eikä siihen tarvita erityistä päivää.

Helmiinalle peukut pystyssä, että asuntokaupat onnistuisivat!!! :) bd bd
Kuulostaa jo aika lupaavalta!

Ihanalta kuulostaa nuo Limeen elohiiret nivusten vieressä! Taitaa sitten olla vaavin liikkeistä kyse!! :) Jee! En malttaisi odottaa, että itse pääsen ne myös tuntemaan! Mä olen sua reilun viikon jäljessä, niin että ehkä niitä kohtapuoliin voi alkaa kuulostelemaankin...! Hui! :)

Mulle selvisi aika kiva juttu tänään töissä: Mulla on kauheasti lomapäiviä käytettävissä tälle keväälle! Työsopimus loppuu (ikävä kyllä) just siihen kun äitiysloma viimeistään alkaa, eli kaikki lomat pitäisi periaatteessa pitää pois ennen sitä... Toivoin että saisin olla töissä toukokuun loppuun, kun on kevätjuhlat ym. hässäkät. Niinpä mulla on helmi-maaliskuussa puolitoista viikkoa lomaa ja huhtikuussa yksi tai kaksi. Enkä silloinkaan saa ihan kaikkia kulutettua! Hups! Nyt kun tätä kevättä alkoi tarkemmin laskeskelemaan, niin työpäiviä ei olekaan niin kauheasti jäljellä. :) Jeeee!

Viivi ja Napero, rv 16+2

Ps. Huomasin just, että me mennään Syysmarjan kanssa hassusti samoissa lukemissa, sä olet "vaan" tasan kymmenen viikkoa edellä! :)

 
Piparminttu-Pipsa.
Käyn vain pikaisesti ilmoittautumassa.

Mun isä joutui viikonloppuna yllättäen sairaalaan ja samalla alkoi sit purkautua meidän perheessä olleet vuosia kestäneet ongelmat. Aika raskasta on ollut. :( Tuntuu, etten jaksais mennä töihinkään, mut pakko saada ajatuksia välillä muualle. :(

Sunnille kovasti onnea plussasta! Aivan ihana juttu!

Ja Meiramille peukut, toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulla piti olla tiistaina neuvolalääkäri, mut se peruuntu lääkärin sairastuttua. sain onneksi peruutusajan jo huomiselle! Toivon niin kovasti et sydänäänet kuuluis jo! En varmaan tiiä mitä teen, jos ne ei kuulu. En pysty oottaa 3 viikkoa np-ultraa! Jotenkin pelkään, ettei Piipiäisellä oo kaikki hyvin. :(

Sori, nyt en jaksa kirjottaa enempää. Ensi kerralla yritän paremmin...

PP rv 10+0
 
Syysmarja
Huomenta!

Ikäviä uutisia Pp:llä, toivottavasti jaksat kuitenkin, hirveästi halauksia ja tsemppiä oloon *halaa ystävää lujaa ja tarjoaa samalla lohdutussuklaata pahaan oloon*!!!!

Meiramillakin vähän "masennusfiiliksiä", toivottavasti otat rauhallisesti ja olet sitten saikulla, jos siltä tuntuu!!!! Näin mäkin olen sen ajatellut, että omalla painollaan, jos tuntuu pahalta, niin sitten saikkua.

Jaahas, vai olen mä "vaan" 10 viikkoa Viiviä edellä =) enpäs itse huomannutkaan tuollaista.
Harmitus, että työsoppari loppuu just ä-lomaan Viivillä. Mutta ajattele positiivisesti, nyt voit sitten lomailla hyvällä omallatunnolla ;-)

Eilisen työpäivän jälkeen mulla oli alaselkä niiiiiiin pirun kipeä, saas nähdä jaksanko itse käydä kauaa enää töissä, mullahan menee työmatkaan sekä aamulla että illalla sellainen about 1 h autossa istuen, mikä ei enää tunnu kovin hyvältä :(
Eilen mun vanhemmat sitten patistivat jo nyt hakemaan saikkua, mutta itse olen ajatellut, josko vielä kk:n jaksan ja sitten jäisin pois....työnantaja ei kyllä tykkäisi kyttyrää, jos tän sille kertoisin *joten hys hiljaa sitten...shhhhhhh*

Syysmarja rv 26+3
 
Sunni
Huomenta!

Täällä sitä vieläkin kypsytellään ajatukseen ja pikkuhiljaa alettu pitelee "mahastakin" kiinni, hihi. Raskausviikolla kuusi kai ollaan ja neuvolaan sain rv 10:lle ajan.

Sitten vähän itsestäni:
Asustellaan miehen kanssa pohjois-pohjanmaalla ja yhdessä ollaan oltu nelisen vuotta. Mies oli kypsytellyt vauva ideaa jo pitemmän aikaa kunnes itsekin innostuin ajatukseen mukaan. Yrityksissä päästiin kolmanteen eli kolmas kierto toden sanoi.
Mie itte olen vuosimallia -79 ja kysessä on esikoinen. Kaikki on uutta ja jännittävää... Netissä on tullut töiden ohessa kyllä kovastikin surffattua pökerryksiin asti, että pakko päästä aina sitten illaksi ulos ettei nuppi sekoa :D
Wabbilaiset mie löysin ihan viimemetreillä, rupesin plaraamaan vauvahaaveiljoiden keskustelupalstoja ja se tuntui "kotoisammalle" muihin verrattuna, enpä kyllä kerennyt kauaa remmissä pyöriä kun piti jo siirtyä tälle puolelle... Vähän nolottikin kun puskin remmiin mukaan ja heti plussasin kun toiset ovat olleet remmissä pitempäänkin...

Katsotaan nyt pysynkö teidän remmissä mukana, mahakipuilu on ollut melkoinen nyt alussa. Soitin jo neuvolaan että mikähän kipuilu on normaalia tässävaiheessa, hankalapa sitä on ensikertalaisena tietää. Kuulosti sille että jos samanlaisena jatkuu niin pitää lähteä lääkärin luo katsomaan että onkohan riepulainen kiinnittynyt ihan väärään paikkaan... että semmosta... :/

Hiljaa hyvää tulee... peukutan itselleni ;)
 
Limee
Mikä on Meiramin olo? Toivottavasti parempaan päin! Inhottavia tuollaiset ja aina säikäyttää yhtä lujaa.

Pp:lle jaksamisia! Toivotaan, että kaikki asiat kääntyisivät parhain päin, vaikka nyt tuntuisikin siltä, että kaikki kaatuu päälle. *halaa ystävää lohdutukseksi*

Syysmarja älä ihmeessä yritä turhaan kitkutella töissä, jos tuntuu siltä että työnteko alkaa olla jo hankalaa. Hae nyt vain sitä sairaslomaa hyvällä omalla tunnolla, vaikka tiedän, itsekin sitä olisi mielellään sitä töissä mahdollisimman pitkään. Oma ja vauvan hyvin vointi on kutenkin tärkeintä!

Mikäs on Viivin tilanne? Oletko soittanut neuvolaan? Onko vuoto jo loppunut?

Toivottavasti myös Sunnin mahakivut menee ohi ja vauva pysyy mukana. Äläkä murehdi tuota, että "kiilasit" muiden ohi kun plussasit ennen niitä jotka ovat oleet kauemmin tuolla haaveilijoiden poulella. Tuskin ne ovat kuitenakaan pahoilaan plussastasi. Eihän sitä voi ikinä sanoa kenen vuoro on plussata ja missä järjestyksessä. Pää asia, että kaikki wab haaveilijat plussaisivat ennemmin tai myöhemmin!

Meikäläinen sai nyt sitten kans sairaslomaa ainakin täksi päiväksi. Olin aamulla hierojalla ja pyörryin kesken hieronnan. Silmissä vaan rupesi mustenemaan ja lopuksi havahduin siihen, kun hieroja sanoi mun nimen, en teidä montako kertaa kerkesi huhuilemaan ennenkä havahduin. (hieronta tehtiin istuvaltaa) Hetken makasin jalat ylhäällä ja auttoihan se, mutta edellen on höntti ja huippaava olo. Mies haki mut hierojalta ja käytiin neuvolan kautta, verensokerit ja paine oli vähän alhaisia, mutta sydänäänet kuuluivat hyvin, joten pikkuinen ainakin voi hyvin. Huomenna pitää soittaa lisää saikkua, jos olo jatkuu samanlaisena kuin nyt on. Varoitteli vaan, että huippaus voi kestää koko loppuraskaudenkin ajan, toivattavasti ei kuitenkaan. Meen tästä nyt kuitenkin lepäilemään..

Limee 17+5
 
Syysmarja
Juuh, oma ja vauvan hyvinvointi on nyt tällä hetkellä kaikkein tärkeimpänä mielessä, mutta kuten Limee sanoit, jotenkin se kuitenkin olis "mukavampaa" olla töissä mahdollisimman pitkään, ettei tarvis sit koton istua ja ihmetellä, mitä sitten seuraavaksi tekisi...mutta tietysti oman voinnin mukaan menen, sitä en kiellä! =)
-okei, ehkä myös aion "ruikuttaa" lekurille sitten jossain vaiheessa ehkä vähän "liioitellen" näitä mun kipuja....vaikka kyllä tää alaselkä -juttu on semmoinen, mitä en yhtään liioittele, nytkin on jo kipeä ja päivä vasta puolessa.....huoh.
Yritän koko ajan työtuolissa löytää sellaista ideaaliasentoa, mutta ei niin ei :(

Ensi ke mulla on nlalääkäri, josko siellä näistä vähän mainitsisin...katotaan miten mun käy ;-) eli sinne asti kyllä aion sinnitellä, ainakin. Mulla onkin silloin se loma, joten tulen ehkä vasta sitten to kertomaan kuulumisia.

Sunnille vielä: älä turhaan ole pahoillasi siitä, että "kiilasit" muiden edelle...eiköhän meidän porukka toivo sitä plussaa ihan jokaikiselle ketjulaiselle, kukin omalla vuorollaan. Ja juuri kuten Limee sanoi, eihän sitä tosiaan voi tietää, kuka plussaa ja koska. MIkä on vointi muuten?

ja Viivi myös, miten tuhrut?

Syysmarja rv 26+3
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys! :)

Nyt on jo parempi fiilis ja se on kyllä neuvolakäynnin ansiota. Nimittäin tänään kuultiin ekaa kertaa Piipiäisen sydänäänet! :) :) Se oli aivan ihanaa, niitä voisi kuunnella vaikka kokojan! Tasainen tykytys alkoi kuulua heti kun lääkäri painoi anturin vatsalle ja se kuului taukoamatta koko sen ajan, mitä lääkäri kuunteli. :) Me oltiin miehen kanssa yhtä hymyä ja miehen mielestä Piipi kuulosti ihan tuksuttavalta junalta. Muutenkin kaikki oli OK, pissa puhdas ja verenpaine 122/71. Painoa oli tullut 400g lisää, mut tuon voisin laittaa turvotuksen piikkiin... ;) Olo on kyllä tosi huojentunut ja helpottunut. Kyllä kai tässä voi jo alkaa uskomaan, et Piipiäinen on meille tulossa. 2,5 viikon päästä on np-ultra, toivottavasti siinä on kaikki hyvin. Ajattelimme sen jälkeen kertoa uutiset "kaikille", vaikka kyllä aika moni jo tietääkin. :) Lääkäri muuten sanoi, et saatan olla jo 12.viikolla eli se kuukautisista laskettu aika olisikin paikkansa pitävä. Mut se ei tietenkään voinu sanoa mitään varmaksi, vaan vasta np-ultrassa varmistuu sit se todellinen rv. Niinpä pidän noi mun laskelmat yhä voimassa.

Syysmarja, onpa harmi et sulla on kipuja ja kremppoja. :/ Ei varmasti ole mukava olla niiden kanssa töissä. Hae tosiaan saikkua, jos yhtään siltä tuntuu. Voihan lyhyempikin loma auttaa, jos tuntuu ettet vielä halua/ viitsi jäädä kokonaan pois.

Sunni, mulla oli kans jotenkin oudosti "huono omatunto", kun meillä tärppäsi heti ja tavallaan "kiilasin" muiden pidempään yrittäneiden ohi tänne. Mut itse olin kyllä roikkunut mukana ketjussa jo toukokuusta -06 saakka ihan pelkkänä haaveilijana, jolla ei ollut edes yritys päällä. Mutta summa summarum, en tosiaankaan usko, et kukaan ajattelis sun jotenkin kiilanneen tai jotain! Wabilaiset toivoo plussia kaikille ja kuten Limee sanoi, pääasia et kaikki plussaa jossain vaiheessa. :) Ne mahakivut kuuluu varmasti asiaan, mullakin sattui tosi kovasti mahaan juuri 6.viikon alussa. Olin varma, et saan samantien keskenmenon mut kaipa ne kohtulihakset vaan venyi ja paukkui. :)

Kiitos muuten kaikille tsempeistä, mieli on jo valoisampi. :) Onhan asiat edelleen kotipuolessa aika sekaisin, mut toivottavasti suunta on tästä ylöspäin! Nyt taidan lähteä etsimään jotain suuhunpantavaa...

Rattoisaa iltaa kaikille ja hyvät voinnit! :)

PP ja juna-Piipi rv 10+1

 
Hena ja papunen
Iltaa, täällä voipunut Hena. Sisko oli koko päivän kylässä koiransa kanssa, mukavaa oli, mutta nyt olen aivan poikki. Ja siitä koirasta lähti aivan uskomaton määrä KARVAA, eli on tässä vielä imurointikin edessä (olen todella tarkka näissä asioissa, pidän eläimistä, mutta en siedä niiden karvoja. Siksi minulla ei olekaan lemmikkiä).

Onnittelut ekana Pp:lle sydämen sykkeestä!! Muistan vielä itsekin miten upea se hetki oli. Ja tsemit vielä teidän "perheongelmillekin".. noita aina pulpahtaa pintaan itse kenenkin suvussa.

Viivin ja Meiramin kuulumisia täälläkin odotellaan, kaikki on varmasti kunnossa! Positiivisia ajatuksia vaan peliin. Samoin Sunnillakin on varmasti kyseessä vain alkuraskauden nipistelyjä, minullakin oli ihan menkkamaisia kouristuksia siinä alkuviikoilla. Ja samoja kouristuksia on muuten ilmennyt nyt loppua kohden, kuuluvat siis asiaan.
Ja tosiaan Syysmarja, saikkua vaan hakemaan jos siltä tuntuu! Voisithan sinä nyt välissä levätä jonkun päivän ja palata sitten vielä töihin. Sekin varmasti helpottaa oloa. Ja Limee kanssa muistaa ottaa varovasti! "Onneksi" olit istumassa, ettet kaatunut kun pyörryit! Itseänikin välillä huimaa, vaikka hemoglobiini on ollut erinomaisissa lukemissa koko raskauden ajan.

Neuvolassa kaikki kunnossa. Ei tällä kertaa sokeria pissassa ja verenpainekin kohdallaan. Painoa oli tullut 500 g /vko, mikä on kuulemma aivan normaalia näihin viikkoihin nähden. Sf mitta 32 cm eli keskikäyrän yläpuolella, mutta ei ihan yläkäyrällä. Vauvan syke 146. Oikein positiivinen käynti tällä kertaa, kun ei päässyt naputtamaan ruokavaliosta&sokerista.
Seuraava käynti on 2 viikon päästä, tuolloin lääkärin tarkastus, ja sitten sen jälkeen seurataan kerran viikossa loppuun saakka. Lääkäri käynnillä tehdään kuulemma jonkinlainen kokoarvio.

Juupa juu, lähden tästä pesemään pyykkiä ja ainakin makuuhuone on pakko imuroida, muuten en pysty nukkumaan!!

Hena rv 34+1
 
Viivi ejk
Pikaisesti tulin pyörähtämään. 3-v. kummityttö tuli äitinsä ja pikkuveljensä heti mun työpäivän päälle kyläilemään ja lähti vasta äsken. Kivaa oli mutta nyt väsyttää! :)

Tuhrutus on melkein kokonaan loppunut. Enää sitä ei huomaisi, jos ei tutkisi vessakäynnin yhteydessä paperia "suurennuslasilla". Soitin kuitenkin tänään neuvolaan ja menen huomenna aamupäivällä käymään, niin tarkistetaan sydänäänten kuuluvuus. Pitäkää peukkuja, että kuuluvat normaalisti!!

Pp:lle onnittelut ensimmäisten sydänäänten kuulemisesta! :) On se vaan niiiiin ihana ääni! Ja tsemppiä perhetilanteen jaksamiseen. Toivottavasti ongelmat selkenevät nyt, kun tulivat pintaan. *tsemppaa kamua halaten*

Meirami!! Mikä on tilanne?? Toivottavasti kaikki ok...! bd bd

Sori, nyt ei jaksa enempää naputella!

Viivi ja Napero, rv 16+3
 

Yhteistyössä