WAB+ 14

• Viestiketjun aloittaja Helmiina
  • Ensimmäinen viesti
Helmiina
Synnyttäneet:
26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
26.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
10.12.06 Kira vm76, ensimmäinen TYTTÖ 26.12. 3780g 52 cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm

Odottajat:
28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, vm85, ensimmäinen
18.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
2.5.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen
11.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04)
21.5.07 Syysmarja, vm80, ensimmäinen (km 6/06)
26.5.07 Pikkutiikeri, vm80, ensimmäinen
26.5.07 Peppi, vm80, ensimmäinen
23.7.07 Limee, vm82, ensimmäinen
30.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen
19.8.07 Meirami vm82, ensimmäinen
12.9.07 Piparminttu-Pipsa, vm83, ensimmäinen
6.10.07 Lumi81, vm81, toinen (miehelle ensimmäinen)

Helmiina
Onnittelut Aqualle! Ja myös uudelle iskälle!

Missä todellakin on Syysmarja, kun ei ole perjantaitanssejakaan tanssimassa... Pitääkö tässä oikein huolestua!

Henakin siellä vain kotona loikoilee... Oon aika kade! ;) Itse olen myös aikamoinen tietokoneaddikti ja meillä on kone päällä melkeinpä aina. Ei siis riitä, että työpäivän "saan" yleensä koneen äärellä istua... :) Mitähän tuosta kömpelyydestä osaisi sanoa... Kaipa sellaista on havaittavissa. Turvotuksia sormissa ei vielä ole, mutta tuo kompastelu tai oikeastaan sellainen oman kropan hallittavuus kuulostaa tutulta. En ole tottunut siihen, että on tuollainen epämääräinen uloke tuossa edessä. Olenkin monta kertaa miettinyt, miten reilusti ylipainoiset ja esim. ison kaljamahan omaavat miehet tulevat toimeen ja saavat esim. kengät jalkaan... :) Löytyykös muilta hajamielisyyttä? Mua ainakin vaivaa varsinainen RaDe (raskausdementia)! :D Töissäkään en uskalla kohta tehdä mitään, etten töpeksisi liikaa.

Silmien väristä: mulla on siniharmaat ja miehelle ehkä vihertävän harmaat. Eli jotain tuohon suuntaan myös vauva saa. Vastagalluppina esittäisin samanlaisen kysymyksen hiustenväristä... Meillä mulla on vaaleat ja miehellä tummat hiukset, joten vauva voi saada kumman väriset tahansa. :)

Voi ihana kun on taas perjantai! Huomenna pitäisi käydä etsimässä miehelle synttärilahjaa. Ajattelin jonkinlaisia pilkkivälineitä, kun tykkää käydä kesällä pilkillä. Ja minä myös. Jompanakumpana päivänä pitäisi myös yrittää päästä sitä asuntoa uudestaan katsomaan, ja jos vaikka uskaltaisi tarjouksen jättää...

Helmiina ja Natiainen 30+2

Piparminttu-Pipsa.
Jihuu, perjantai!!! :) *pomppii ylös ja alas innoissaan yrittäen löytää jonkun rytminpoikasen jostakin*

Ja ihan ekana lämpimät onnitteluhalaukset Aqualle teidän ihanasta pojasta! :) Onneksi olkoon! Kiva, että teillä on siellä kaikki hyvin, kun me jo ehdittiin täällä olla huolissaan, kun ei susta kuulunut mitään.

Missähän se Syysmarja tosiaan luuraa? Ketjun kantahenkilökunta kun herättää heti huolta poissaolollaan. Toivottavasti kaikki on kunnossa Syysmarjan suunnalla! :)

Hena, jotenkin voin kuvitella, että oma keho alkaa tuntua aika oudolta raskauden lopussa, kun masustahan voi tulla tosi iso. En ihmettele yhtään, jos tuntuu törmäilevän ties minne jne. Miten iso sun masu nyt on eli saako udella ympärysmittaa? ;)

Helmiina, no sehän on kiva jos ette joudu mihinkään tarjouskilpailuun talon suhteen vaan saatte rauhassa esittää oman tarjouksenne suoraan myyjälle. :) Tsemppiä!

SilmäG: Mulla ja miehellä on molemmilla siniset silmät eli mies saa todenteolla huolestua, jos vauvalla olisi ruskeat silmät. ;) Eli siis sinisilmäinen vauva on tulossa. :)

HiusG: Mulla on sellaset maantien väriset hiukset (jotka on ollu jo vuosikausia kuparinväriset) ja miehellä on vaaleanruskeat, jotka taittuu selvästi punaiseen. Pienenä miehellä oli aivan oranssit hiukset ja pisamia sillä on yhä. :) Musta olis tosi söpöä, jos meidän vauvalla olis punaiset hiukset! Ja meillä on molemmilla miehen kanssa luonnonkiharat hiukset eli veikkaanpa niidenkin periytyvän. :)

ON: Väsymys tuntuu taas hieman hellittävän, mut silloin tällöin tulee etova olo. En malta oottaa tiistaita, kun on se neuvolalääkäri. Tuntuu, että tarvitsisi taas jotain konkreettisia todisteita Piipiäisen olemassaolosta... *minäkö muka skeptinen* ? :/ Mies haluaa aina "kuunnella" mun mahaa iltaisin ja väittää, et sieltä kuuluu selvästi Piipin ääntelyä. ;) Hassu! Miehen opiskelukaveri on tulossa isäksi toukokuussa ja me saadaan niiltä iso pino vauvalehtiä! :) Oottelenkin jo innolla, millon mies tulee koulusta kotiin. ;) Sille tekee varmasti hyvää jutella kaikkia vauvajuttuja jonkun toisen samassa tilanteessa olevan kanssa. Kuulemma ne aika usein juttelee kaikkea vauvoihin liittyvää koulussa. SÖPÖÄ!

Oikein rattoisaa viikonloppua kaikille! Ottakaahan rennosti. :)

PP ja Piipi rv 9+2

Limee
Piti tulla vielä vastaamaan noihin galluppeihin, eli:
SilmäG: Mulla on vihertävän rusekat silmät ja miehellä siniharmaat. Eikä kyllä mitään hajua minkä väriset ne voisivat vauvallamme olla.

HiusG: Molemmilla on luonnostaan ruskeat hiukset. Miehellä pienenä on ollut ihan viti valkoiset hiukset (tummuneet vanhetessa) ja mulla on ollut aina ruskeat. Vaikea on kyllä lähteä arvuuttelemaan hiustenkaan väriä. Mutta muillä molemmilla on myös luonnonkiharat hiukset, joten eiköhän se (toivottavasti) periydy pienokaisellemmekin.

Pp: Meillä miehen kaveri (siis sen vaimo) odottaa kans vauvaa, pitäsi syntyä vähän ennenkä meidän oma. Ja musta kans tuntuu, että miehelleni on tosi tärkeää jutella samassa tilanteessa olevan miehen kanssa näistä jutuista. Satuin tässä muutama päivä sitten olemaan kotona, kun mieheni puhuu puhelimessa tämän kaverinsa kanssa asiasta ja oli niin ylpeän oloinen siitä, että on tulossa isäksi =) Ultra ja neuvola käyntejä puivat siis miehetkin mielellään keskenään. Söpöähän se on!

Kävin tekemässä tuossa päivällä kirparilla kierroksen ja löysin muutaman aivan ihanan vauvan vaatteen! En voinut vastustaa ostamista, olivat hyvä kuntoisia ja halpoja! Pitäähän sitä lipastoa ruveta heti täyttämään, ettei tyhjillään joudu kauaa olemaan. =D

Nyt ruoan laittoon..

Limee 16+6

-Viivi-
Hiphei! Uusi ketju ja perjantai! :) Rentouttavaa viikonlopppua kaikille!

Mutta siis missä on Syysmarja??!?!?!? Toivottavasti kaikki tosiaan on hyvin! bd

Aqualle sylintäydeltä onnea pienestä pojasta! :)

Ollaan tästä pikapuoliin lähdössä kavereille illanviettoon, niin että aika ei riitä kovinkaan moniin kommentteihin...
Silmienväri: Mulla on ruskeat silmät (sekä isältä että äidiltä peritty) ja miehellä siniharmaat. Toivoisin, että vauvakin saisi ruskeat silmät.
Mulla hiuksetkin on tosi tummat, miehellä taas keskiruskeat, eli ihan pellavapäätä tuskin tulee jälkikasvustakaan.

Hyvä, että Henakin pääsi sairaslomalle loppuajalle lepuuttamaan! Helpottaa varmasti. Ja kuulostaa siltä, että osaat nauttia olostasi.

Me mennään ehkä huomenna sinne Vantaan (?) Lastentarviketukkuun (vai-mikä-sen-nimi-nyt-olikaan) katselemaan vaunuja yms. Musta tuntuu, että vaihtoehtoja on ihan kauheasti ja on jo pakko alkaa tutustua tarjontaan paremmin, että osaisi sitten valita oikein. Ne Gracon matkarattaat + LogicoS-turvakaukalon mä olen jo päättänyt haluta. :)

ON: Väsymys on ollut tällä viikolla melkoisen hirmuista. Tuntuu, että juuri ja juuri jaksaa laahustaa työpäivän läpi kunnialla, mutta sen jälkeen tekisi mieli vaan nukkua ja nukkua ja nukkua... Olen kuitenkin yrittänyt jaksaa nähdä ihmisiä, enkä hautautua kotisohvalle ihan kokonaan.
Lisäksi eilen alkoi vaivata oikea "takalonkka", olisikohan issias? Seisoessa vaivaa eniten, myös kävely on hankalaa ja istuminen ajoittain. Kipu ei ole kauhean kova, mutta inhottava tunne: ihan kuin tuossa lonkan ja reiden välillä olis joku lihas tosi tiukalla ja jäytää inhottavasti, tai miten sen nyt selittäisi... Välillä kipua tuntuu reidessä asti, mutta pääsääntöisesti lonkan tuntumassa. (Saikohan tästä nyt mitään tolkkua? Onko jollain ollut issias, voisko tää olla sitä? Auttaako issiakseen paremmin kylmä vai kuuma?)

No joo, nyt kello on jo liikaa, pitää rientää!

Viivi ja Napero, rv 15+4

Hena ja papunen
Hena täällä vielä kukkuu, silmät tosin ihan ristissä ja valmiina nukkumaan. Yritän aina pakottaa itseni pysymään hereillä, jotta sitten yöllä saisin paremmin unenpäästä kiinni kun herään, mutta väkisin alkaa nukuttamaan tässä klo 22 aikoihin..

Mittasinpas tuossa masun ympärysmitän (navan korkeudelta) ja sain huimat 112 cm!! Eli ei mikään ihan pikku "pallo" mulla paidan alla. Ja siis vartalomalli normaali (pituutta 176 cm BMI ennen raskautta tais olla jotain 21-22). Minäkin olen miettinyt, että miten ne kaljamahaiset ukkelit saa kengät jalkaansa!! Itse olen niin tuskastunut tähän olooni, *hengästyy jo heti aamusta ja vasta on sukat jalassa*! Ja törmäilystä, uutuutena törmäilen nyt mahani kanssa suihkussa hanaan. Arvatkaa onko kivaa kun maha tökkää hanaan ja säätää veden kylmään suuntaan!! Myös seinät tuntuvat lähentyneen...

Hajamielisyyttä en ole niinkään havainnut, en ehkä ole niin järjestelmällinen kuin yleensä (mulla on yleensä pelkästään siivotessa todella organisoitu järjestys asioiden tekemiselle).

Hius G. Minulla on tällaiset perus keskivaaleat hiukset (vaalennan ne aina kullanvaaleiksi) ja miehellä mustat. Saa nähdä mikä on lopputulos..

Hups, tulipahan taas hankittua kaikkea vauvalle.. pari vaatetta (mm. se Tuttan limenvihreä puku) tarttui mukaan, pinnasänkyyn verhotanko ja 5 m kangasta verhoja varten (otin vähän reilusti..). Nyt en kyllä lähde kauppoihin pariin päivään!

Arvatkaa rupesko äsken jännittämään kun luin tuolta yhdestä ketjusta synnytystä edeltäviä oireita. Siellä oli lueteltu mm. etova olo, vatsa sekaisin, ruoka ei maistu, lisääntynyt valkovuoto.. Ja arvatkaa onko mulla ollu noi kaikki kahtena viime päivänä!! Ja sitten kun oli vielä ne supistukset alkuviikosta ja mahan vihlomiset... Apua. No ei kai se nyt vielä synny..
:-/

Nyt pehkuihin!

Hena rv 33+2

Lumi81
Huomenta!!

Täällä on nyt sitten rv 6+0 !! Jipii!! :)
Kävin maanantaina ultrassa tarkistaan tilannetta (5+2) ku oikea alavatsa oli tosi kipee ja kosketusarka. Luulin että on joku kohdun ulkoinen raskaus..No, sieltä löytyi jotain raskausmateriaalia kohdusta..eli ihan kohdun sisäinen on. Ruskuaispussia saati sykettä ei vielä näkyny...eli voi olla myös tuulimuna. Lääkäri kyllä sanoi että veikkaa ihan normaalia raskautta. (oonkohan mä kirjottanu tän jutun jo tänne??? Kirjotan myös tonne lokakuiset-ketjuun...)
No, oikeasta munasarjasta löytyi 4 cm x 5 cm kokoinen kysta. Kuulemma ihan normaalia, se kuulemma aiheutti kivun. Eipä sille nyt aleta mitään tekemään...
Pelottaa et onkin tuulimuna!! Se varhaisultra on 21. pvä...pitää jännittää siihen asti.
Ei oo ees paha olo eikä okseta. Tissit on vaan arat ja väsyttää ja palelee....toivottavasti on kaikki ihan kunnossa....missä syysmarja???

ja onnea Aqua!!

*Meirami*
Moikka uuteen ketjuun :)

Ihanaa Lumi, että kohdun ulkoinen on nyt pois suljettu! Ehkä voit hiukan jo huokaista, kyllä siellä kaikki on hyvin :) Usko pois! Sulla on varhais ultra samana päivänä kun mulla on neuvola lääkäri :) jännäillään yhdessä siihen asti, äkkiä se aika onneksi menee kuitenkin, vaikka nyt ei tunnukkaan siltä!

Hui,nyt vasta kiinnitin huomiota Henan viikkoihin! Ei se synnytys enää kaukana ole :) mutta jospa se ei ihan vielä syntyis.

Aqualle ja perheelle valtavan isosti onnea!!

Viivi, mulla on tuolla takana ollu tuo häntäluun seutu myös kipeä, mutta se varmaan johtunee paikkojen venymisestä tai jostain?! Toivottavasti sulla kipuilu ei äidy kovin pahaksi!

PP'n mies on kyllä suloinen kun on niin touhuissaan piipistä :) Kiva että väsymys ja etomus alkaa vähän hellittää otetta.

ON: Eilen sitten oli se eka ultra.
Voi ei sitä fiilistä, kun pikkunen tuli ensikertaa näytölle, katsoin vain, että ei voi olla totta, mistä tuo tuohon tuli, ei se mun masussa voi olla!!!! Sitten näkyi pikkuinen nenä ja kuinka sydän löi, ja sitten meiramilla tuli jo tippa silmään.
Kaikki oli ok, turvotusta sai enimmillään mitattuua 1mm, kaikki oli paikoillaan, kaksi kättä ja jalkaa ja niin päin pois. Sikiö vastasti täydellisesti viikkoja eli 12+5
Siellä se tunnusteli omaa pientä päätään ja potkiskeli :) *sniff* vieläkin meinaa tulla tippa silmään kun muistelee...

Ikävää on se, että ollaan tässä riemuittu parhaan ystävän kanssa hänen raskaudestaan, joka on neljäviikkoa mua jäljessä, mutta se raskaus ei sitten kestänyt :( kesken meni. Tämä on niin kamalaa. Pelottaa että miten tässä jatkossa nyt, koska aina kun hän näkee jotain edistystä mun raskaudesta, hänelle voi tulla fiilis, että hänen pitäis olla tuossa myös. Inhottava tilanne...Kun en millääntavalla halua aiheuttaa hänelle mitään lisä mielipahaa, km jo sinänsä on niin kamala kokemus.

SilmäG: mulla ruskeat silmät, miehellä siniset (tai siniharmaat...ehkä enemmän) elikkäs veikkaisin kuitenkin ruskeita silmiä vaaville.

hiusG: molemmilla vaaleat hiukset luonnostaan. Aika perus suomalainen vähän harmahtava sävy.

Siinä tätä lauantaita :)
Onkos kaikki viikonlopun vietossa?

-meirami 12+6

Hena ja papunen
Lauantai aamua vaan! Olipas kivaa lukea heti Lumen ja Meiramin hyviä uutisia! Onnittelut molemmille. Äläkä Lumi turhia huoli, kyllä siellä masussa on varmasti kaikki kunnossa! Ja samoin Meirami, sinä alat olla viikkojen puolesta jo riskiajan ohi, eli huokaise syvään ja nauti raskaudestasi! Oih.. muistan itsekin nbuo ekat ultrakäynnit, etenkin tuo np-ultra oli todella liikuttava kokemus. Vauva oli jo niin "oikean" näköinen.. Itselläkin herahtaa tässä tippa linssiin.

Viime yönä vauva kiusasi taas kantapäällään. Meinasi tunkea tuosta navasta läpi.. Sattuu ihan oikeasti, mutta en silti voi muuta kun hymyillä. Nappaan aina kantapäästä kiinni ja papunen vetää sen sitten äkkiä pois. Kohta tunkee taas varovasti ja minä kutitan takaisin. Ihanaa saada kontaktia pikkuiseen! Melkein toista tuntia valvottiin aamuyöstä, kävin siinä syömässäkin, sitten nukuttiin taas hyvin aamu 8 asti.

Missäköhän vaiheessa alkavat neuvolassa tekemään kokoarviota? Niin tai osaako ne neuvolassa sanoa? Kenties siinä viimeisessä lääkärintarkastuksessa. Mulla on jo aika varattuna 1.3., täytyy silloin ainakin kysäistä. Pikkuinen on kyllä kasvanut huimaa vauhtia viime viikkoina! Mutta näillä viikoillahan sen pitääkin kasvaa, luin yhdestä opuksesta että jopa 500g viikossa. Sitten loppua kohti tahti hidastuu tai vissiin jopa pysähtyy.

Tänään aion vaatia että mies pistää tuon pinnasängyn kasaan! Haluan ommella verhot siihen ensi viikolla.

Viikonloppuja!

Hena rv 33+3 (kauhistus!)

Mari ja pikku-isäntä
Oikein paljon onnea Aqualle ja miehellesi perheenne kasvusta!!

Enpä ole paljoa tänne ehtinyt kirjoitella, kun päivät tuntuvat menevän siivillä pikkuisen kanssa touhutessa. On se vaan mahtavaa huomata kuinka toinen kehittyy ihan silmissä ja oppii koko ajan uusia asioita. Nut meillä yritetään hekotella ääneen, kauan sitä saaki leikittää ja kutitella ennenkuin ihan ääneen nauretaan, mut onhan se niin ihan kuuloista että.. =)

Mekin osallistuttiin rotarokote tutkimukseen ja saadaan sitä kautta se rokote ilmaiseksi. Sit siellä saadaan vielä normaalien neuvolarokotusten lisäksi B-hepatiitti, eli ihan hyviä rokotteita tulee sit. Nyt meidän ukkelia ei nit neuvolassa rokotetakkaan pitkiin aikoihin, kun kaikki rokotteet annetaan siellä rokoteklinikalla.

Onneksi ilma lauhtu niin sain kiikuttaa poijjaan pihalle nukkumaan, ku meillä ei oikein nukuta sisällä päikkäreitä, joten nyt saa hiukka hengähtää ku Niclas on nukkumassa.

Voimia ja jatkoja kaikille! Voikaa paksusti! :)

silmien värin periytymisestä
Alkuperäinen kirjoittaja *Meirami*:
SilmäG: mulla ruskeat silmät, miehellä siniset (tai siniharmaat...ehkä enemmän) elikkäs veikkaisin kuitenkin ruskeita silmiä vaaville.
-meirami 12+6
Pakko puuttua tähän teidän silmägalluppiin. Jos Meirami jommalla kummalla omista vanhemmistasi on siniset silmät niin tulevilla lapsillasi on 50% mahdollisuus ruskeisiin silmiin (ja siis 50% mahdollisuus sinisiin...). Esim minulla ja siskollani on molemmilla ruskeat silmät (miehillämme siniset) ja omalla isällämme silmät ovat siniset (äidillämme ruskeat). Sekä minun poikani että siskoni poika ovat saaneet siniset silmät.

Syysmarja
Huomenta!

Ja kiitokset kaikille kaivanneille, täällä ollaan, edelleen paksuna =) *oikein liikuttuneena nieleskelee kyyneleitä ystävien huhuiluista ja hätääntymisistä*

Olin viime viikon saikulla, supistelut jatkui vaan ja lääkärikäynnillä ilmeni, että kohdunkaula on pehmennyt, joten stressiä, ylimääräistä liikuntaa yms pitää nyt välttää...nyt siis taas töissä, ja yritänkin olla, kun muuten ajatukset pyörii vain ja ainoastaan tuon oman navan ympärillä.

Silmien väreistä olette keskustelleet: meillä molemmilla sellaiset normi siniharmaat, joten todennäköisesti myös vauvalla tulee näin olemaan.

Aqualle onnittelut poikavauvasta *aah, tahtoo itskein jo paketin syliinsä* ja tulehan kertoilemaan kuulumisia, jahka ehdit.
Marikin oli käynyt moikkaamassa meitä paksukaisia, hei vaan!
Kiva kuulla teistä hoivaajistakin jo =) muistakaahan käydä moikkaamassa meitä jatkossakin.

Hiustenvärit: mulla ihan normit maantienväriset -jotka leikkautin muuten lyhyiksi, ensimmäistä kertaa elämässäni!!!- ja luonnonkiharuutta havaittavissa, vaikka se on kyllä vähän suoristunut raskauden myötä, kampaajakin huomasi saman. Miehellä tummat, kiharaan taipuvaiset hiukset, joten mahtaneeko meidän vaaville tulla kihara tukka?!?! =) ja molemmilla tosi vahvat ja paksut hiuslaadut....kaveri -joka on siis kampaaja -"kauhisteli" juuri sitä, että mieti kummoinen tukka meidän vauvalle tulee, kun MOLEMMILLA vanhemmilla on todella vahva, paksu tukka, joka vielä on kiharaan taipuvainen =) iiih, minkäköhän näköinen sieltä sitten putkahtaakaan =)

Pp: en tiedä, joko ihan noilla viikoilla kohtu tuntuu, mutta jos olet hoikka, niin varmaan voi tuntuakin. Itsellänihän koko mahaa ei edes "ollut" viikoille 16 asti...mutta odotahan vaan, kyllä säkin sitten jossain vaiheessa sen kohdun TULET tuntemaan, luota siihen =)

Joopa joo, mutta mun on pakko ruveta töihin, näyttää työpöytä siltä kuin olisin ollut kauemminkin poissa :(

Hei, työpäiviä joku 40 enää jäljellä =)

Syysmarja rv 26+0

Limee
Huomenta!

Kiva kuulla Syysmarjasta! =) Toivotaan, että noi supistukset eivät jatku, mutta muista nyt kuitenkin ottaa rauhallisesti. Ja heti sairaslomalle ja kotia lepäämään jos vähänkään tuntuu siltä.

Onnittelut Meiramille ja Lumille hienoista ultra kuulumisista! Omaa rakenneultraa odotan jo innoissaan, vaikka siihen on aikaa vielä lähes kuukausi.

Ensiviikolla olisi pitkästä aikaa taas neuvola. Pelottaakin vähän tuo punnitseminen, sillä lomaviikon aikana on muutama kilo tainnut tulla lisää. No huomenna täytyy palata takaisin työmaalle ja eiköhän se painokin vähän tasaannu, kun koko päivän liikkuu paikasta toiseen. Rinnat ovat muuttuneet taas tosi aroiksi, ei paljon koskemista kärsi. Yöt tahtoo olla yhtä pyörimistä, mahallaan hankala nukkua, kun rinnat niin kipeät. Selällään nukkumisesta tulee ala selkä kipeäksi ja muutenkin olen tuota asentoa yrittänyt välttää. Kyljellään en ole koskaan osannut nukkua ja nyt siitä seuraa niskojen ja hartioiden kipeytymistä. Saas nähdä kuinka nukkuminen onnistuu sitten, kun maha on iso, hyvän asennon löytäminen vie nytkin jo aikaa.

Nyt lähden koirien kanssa ulkoilemaan..

Limee 17+2

Pikkutiikeri80
Huomenia!

Ja ihanaa että Syysmarjakin on palannut kuvioihin mukaan, täällä pyöriteltiin jo vaikka millaisia kauhuskenaarioita päässä kun oli niin hiljaista sillä rintamalla... Mut onneks kakki "hyvin", vaikka saikulla ootkin ollut. Täällä myös yhä edelleen supistelee päivittäin, enemmän ja vähemmän kivuliaasti, ens viikolla onneks neuvola + lääkäri. Kyseinen lääkäri mulle jo lupaili sitä saikkua silloin pari viikkoa sitten, mutta aion kyllä kituuttaa töissä niin, että maaginen 30. viikon raja menee rikki. Mitä mä kotonakaan teen, kun tiedän ettei mun työ kuitenkaan rasita sen enempää kuin kotona höösääminen (siivoilu ym.) ja pentukoiran kanssa ulkoilu.

HiusG: Mulla sellaiset keskiruskeat hiukset luonnostaan (ei oo omaa väriä näkynyt reiluun vuosikymmeneen...) ja miehellä vaaleanruskea/maantienharmaa, miten sen nyt ottaa. Miehellä ollut ihan pellavapää pikkupoikana, joten oletan että meidän pojasta (torstaina varmistuu!) tulee joko tai, vaalea tai tumma. Ja silmienväri varmaan sen mukaan. Molemmilla taipuisat/luonnonkiharat hiukset, muttei kovin karkeat, joten enkelikiharoita toivon tietenkin pikku-prinssillemme. Musta on niin ylisödeä kun nykyään annetaan pienten poikienkin tukat kasvaa pitkäksi. Ne niskakiehkurat on jotain niin söpöä! Mutta alan ihmisenä, luulen että meidän lapsukaisen tukka joutuu kyllä ennemmin tai myöhemmin saksien uhriks.

Yhdyn "vierailijan" mielipiteeseen silmienväristä. Vaikka ruskeasilmäisyys onkin dominoiva ominaisuus, niin jos molemmilta puolilta, sekä isältä että äidiltä, löytyy sinisilmäisiä lähisukulaisia, voi lapselle tulla kumman väriset silmät vain. Kaveripariskunnalla toisella siniset ja toisella tosi tummanruskeat silmät, mutta kolmesta lapsesta vain yhdellä ruskeat silmät. Jännä juttu sinänsä! Eikös muuten hymykuopat oo kanssa dominoiva ominaisuus periytyessä? Meillä miehen kanssa molemmilla hymykuopat, joten meidän lapselle tulee kai automaattisesti sellaiset? Aika kivaa sinänsä :)

Lumille; Mulla löytyi myös varhaisultran yhteydessä kysta (3x3cm muistaakseni), vasemmasta munasarjasta. Olin itse asiassa ovuloinut hedelmöittymiskuussa juurikin samaisesta munasarjasta (olin siinäkin kuussa ultrattavana, siitä tiedän) ja ilmeisesti saattaa jotenkin liittyä tuohon raskautumiseen. Kysta ilmeisesti kertoo jotain munasarjan aktiivisuudesta, eli että toimii ja vähän liiankin hyvin. :) Mullakin aiheutti jonkun verran kipua, varsinkin äkkiliikkeitä tehdessä ja esim. asentoa vaihtaessa sängyssä, mutta kystalle ei myöskään tehty mitään, ja se oli poistunut jo np-ultraan mennessä.

Tän tytön täytyy nyt jatkaa aamupuuhasteluita (pyykkituvalla juoksemista ym.) että päivä etenis johonkin suuntaan! Voikaahan paksusti!

Pikkutiikeri rv 25+3

Hena ja papunen
Mukavaa kuulla syysmarjasta! Muista sitten pyytää lisää saikkua jos supistukset jatkuu.

Ihanalta kuulostaa Marin vauva-arki!! Ei enää kauaa niin pääsen ihmettelemään sitä samaa itsekin. Jotekin kuvittelin että nämä päivät sairas/äitiyslomalla ennen synnytystä matelisivat tooooodella hitaasti, mutta nyt on jo kohta viikko mennyt! Joka päivä on ollut pientä ohjelmaa (juu juu, olen myös levännyt).

Eilen sain miehen vihdoin kokoamaan tuon pinnasängyn. Ja tänään olen sitä jo ahkerasti täyttänyt. Otin jo mitat valmiiksi niin josko iltapäivästä hurauttaisin ompelukoneella ne verhot.. Tai sitten huomenna. Ihanalta tuntuu saada kaikki järjestykseen.

Torstaina olisi taas neuvola.. saa nähdä mitä se vaaka näyttää, maha on kasvanut todella huimasti sitten viime käynnin (2 vko sitten). Mutta nythän mulla on ne kasvuviikot..

Täytyypä tässä mennä syömään jotain, ei oikein meinaa vaan maistua ruoka. On semmonen lievän etova olo edelleen.

Hena 33+5

**Minttu
Maanantaita!

Kone on pysynyt mulla kiinni, kun töissä sitä joutu tuijottamaan 8h/pvä.

Onnea Aqualle pikkuisesta ja hyviä vointeja teille! Seuraavana ollaankin listalla minä ja Hena.. Hui, tuolla maaliskuisten ketjussa on jo eka syntynyt ambulanssiin rv 36+? medihelin avustamana... Itellekkin tuli ihan sellanen olo että tässä alkaa aika käydä vähiin. Välillä jännittää itse synnytyskipu, mutta useimmiten se, onko vauvalla varmasti kaikki hyvin ja toivottavasti synnytys menee vauvan kannalta hyvin.

Oon alkanu miettiä että kuinka iso vauva sieltä on tulossa, kun masu on jo aika valtava. Mittanauhaa en löydä, mutta vakuutan että iso masu on.. Itse olin syntyessäni 4020g joten vähän jänskättää..
Kömpelyys on tuttua ja mahalla törmäilen jatkuvasti johonkin.Pukeminen on yhtä tuskaa. sukkien jälkeen tuntuu kuin olis juossu 10 km hikilenkin.
Ja nyt ihan uusin oire on tuo turvotus. Ei sitä vielä paljon ole, mutta kumminkin. Ruokahalu on kasvanut huomattavasti, mutta se johtuu noista vauvan kasvuviikoista todennäköisesti.

Eilen oltiin uimassa miehen kanssa Nokian Edenissä. Oli viimenen kerta ennen synnytystä. En viitti enää mennä ennen, ettei tule mitään tulehdusta. Aivan mahtava fiilis oli kun painolasti hävisi ihan kokonaan vedessä ja hieromalaitteissa sai jumiutuneita lihaksia rentoutettua. Suosittelen kaikille!

Tänään mennään ikeaan ostamaan vauvalle amme ja sittten vessaan uudet rungot.. Elän toivossa, että saatais vessaremppa tehtyä ennen pikkuisen tuloa. Ehkä käyn kattelemassa hesassa jotain äitiyshousuja kun noi vanhat alkaa olla aika piukat.

SilmienväriG: mulla on sini-vihree-harmaat ja miehellä siniset.
HiustenväriG: Molemmilla tumman ruskeat, mut pienenä mulla oli mustat ja miehellä vaaleat.

Mutta nyt taas jatkan omia hommia... Voikaa hyvin!

Minttu & Pikku-Ihku 33+2

Helmiina
Maanantai ja kolme viikkoa enää töitä... Tässä vaiheessa sitä jo kovasti laskeskelee noita päiviä, vaikka nyt ei enää mitään kipuja tai muita töitä rajoittavia tekijöitä olekaan... Viikonloppu meni mukavasti. Tuli muutama elokuva katseltua, kun näkyi koko viikonlopun ilmaiseksi 50 kanavaa digiboxin kautta. Lauantaina kiertelin kaupungilla ja mukaan tarttui ensimmäiset imetysliivit. Lindexillä oli taas -25 % tarjous, joten piti yhdet ostaa varastoon. Useampia en uskalla ostaa, kun ei tiedä, miten suureksi tuo etumus kasvaa... :) Sokokselta tarttui myös mukaan Tutan kevätmallistoa, josta täälläkin on ollut jo puhe: S-etukorttitarjouksena ollut limenvihreä veluuripuku (housut + takki) kokoa 56 cm. Olikos se juuri sama mitä te muutkin ostitte? Olikin viimeinen tuon värinen jäljellä... Käytiin myös katsomassa sitä asuntoa uudestaan ja jätettiin tarjous... Nyt vain jännityksellä odotellaan... :)

Niin kyllähän sinä Syysmarja säikäytit meitä! ;) Aktiivisten kirjoittajien on ilmoitettava itsestään säännöllisin väliajoin! =)

Onnittelut Meiramille ultrakuulumisista! Ja pahoittelut ystävän puolesta. Saattaahan se olla, että on aika tiukka paikka hälle seurata sun raskautta... Ja onnittelut myös Lumelle! Ensi viikolla jo näet varmasti sitten myös sykkeen. :)

Jokos Viiville tarttui vaunut mukaan..? ;)

Henalla onkin todellinen pallo mahanahkan alla... :D Mulla vyötärönympärys on vasta jotain 95 senttiä... Ehtiihän tuo vielä kasvaa! ;) Mulle ei ainakaan ole vielä tehty mitään kokoarviota, mutta tiedän, että joillakin paikkakunnilla tehdään jo näillä viikoilla. Taitaa olla aika yksilöllistä. Ja joillakin paikkakunnilla se tehdään ultraamalla, mutta täällä ainakin ilmeisesti tehdään käsikopelolla...

Kiva kuulla myös Marista! Teillä on käynyt kyllä hyvä tuuri noitten rokotetutkimusten suhteen! Meitä on tähän mennessä pyydetty vain yhteen tutkimukseen, josta ei käytännössä ole mitään hyötyä. Oikeastaan vain vaivaa...

Helmiina ja Natiainen 30+5

Syysmarja
Juuh, juuh, tiedetään, että tarvis käydä ilmoittamassa itsestään, mutta jotenkin ne päivät vaan meni johonkin, lääkärissä ja labrassa yms yms yms yms hyppäsin lähes joka päivä....että anteeksi nyt vaan kamalasti kaikilta *nyökyttelee joka suuntaan toivoen ymmärrystä osakseen =)*
Yritän parantaa tapani :)

Mullakin tuo vatsan ympärysmitta huitelee jo jossain 100 sentin paikkeilla!!!!! Alkuakin kyllä oli omasta takaa, joten sen piikkiin laitan aika paljon. Kuulemma on ihan mukavannäköinen pallo tuossa edessä, tyttöä ovat kaikki veikkailleet ;-)

Limeellä oli ongelmia nukkumisasennon kanssa, voin kertoa että täällä myös kohtalotoveri! Mä en oikeasti enää saa nukuttua missään asennossa, mahallaan EI tosiaan voi enää olla, kyljetkin on alkaneet jo temppuilemaan ja selällään ei ole mukava, yritän siinä sitten olla sellaisessa puolittaisessa selin/kylkimakuulla....ja vaavi tykkää, kun mami pyöriskelee sängyssä, sitten saakin niitä potkuja "manailla" kello 3 yöllä :/ viime yönäkin meni 2 tuntia, kun en saanut nukuttua....*krooooh*

Heh, saadaan tänään kamulta turvakaukalo kotiin, vaikka sanoin ettei mikään kiire ole, kun vasta 3 kk:n päästä on edes mahkuja siihen, että joku siihen kaukaloon kyytiin tulee :) No, onhan sitä sitten kiva hypistellä, siis sitäkin =)
Pinnis on nyt koottu -olenkohan tästä kertonut jo teille?!?!? ja arvatkaapa vaan, kuka sitä koko ajan hyväilee niitä pinnoja :) vielä kun oma äiti tekee siihen jonkun makean suojuksen, niiiiin ahhhhhhhh!!! =) =)

Jaahas, Helmiina on sitten asuntokauppoja tehnyt...toivottavasti tarjous menee läpi ja saatte sen kämpän! Peukut siis sille bd bd !!! =)

Sukkien ja nauhallisten kenkien laitto todellakin on TUSKAA!!! Miten ihmeessä se onnistuu sitten 10 viikon päästä?!?!?!?

Minttu: mulla taas tuo ruokahalu on entisestään laimentunut...oikein mikään ruoka ei maita, vatsakaan ei toimi kunnolla kun tuota rautaa syön ja senkin takia ehkä syöminen ei ollenkaan luonaa tällä hetkellä. Mikä ei tietty ole välttämättä huono asia, mä kun en pääse/voi lähteä enää edes kävelemään, ettei ala supistella :( Joten ehkä ihan hyväkin, ettei ruoka maita.
Miten musta silti tuntuu, että oma paino on lisääntynyt?!?!?
Huoh, on tämä raskaus raskasta =)

Onnittelut Meiramille vielä ihanista ultrakuulumisista!!! =) kyllä se vaan on tosiaan ihanaa nähdä se pieni ihmisenalku siellä omassa masussaan, niin epätodellinen olo tosiaan on, kun hänet siellä näkee =)
Mutkin ultrattiin tuossa lääkärikäynnissä, ja vauva oli taas mukava nähdä =) ja on kuulemma kasvanut ja vastaa viikkoja, jalanpohjasta saatiin kuvakin :) ja kasvojen lähikuvakin, mutta sukupuolta ei edes yritetty katsoa...oliskohan se yrittänyt, jos olisin pyytänyt?!?!*hmmmm* No, mulle oli vaan tärkeää tietää, että vauva voi hyvin.

Ai niin, kohdunkaula on pehmentynyt, joten liikuntaa ja stressiä pitäisi nyt välttää
-joopa joo, miten se onnistuu tässä työelämän pyörteissä?!?! Varsinkin kun on tuon tilinteon hetki, yrityksissä meinaan =)

Mutta sen tosiaan päätin, että saikkua sitten haen, jos siltä tuntuu, enkä yhtään välitä siitä, mihin pisteeseen työt jäävät. Oma olo -ja vauvan hyvinvointi on tällä hetkellä kuitenkin kaikkein tärkein asia mulle ja meille :0)

Syysmarja rv 26+0

Hena ja papunen
Täällä taas, silmät ristissä. Tänään on vaivannut aivan uskomaton uupumus. Jäi tuo pinnasängynkin täyttäminen ihan alkutekijöihin. En TODELLAKAAN saanut mitään verhoja ommeltua. Koko ajan painuu silmät kiinni ja on jotekin tokkurainen olo. Mittasin kuumettakin, mutta ei ole. Taitaa vaan vauva pistää äiskän koville. Nyt ei kyllä viitsisi enää torkuille mennä, menee muuten taas koko yö kukkuessa.

Saat syysmarja anteeksi. Pyydän myös anteeksi meidän puolesta, kun heti olimme huhuilemassa!

Heh, nukkuminen on mullakin aikamoista taiturointia nykyään. Oikealla kyljellä lähinnä.. jos varovasti käännyn yöllä, niin ettei vauva herää niin voin hetken myös nukkua vasemmalla kyljellä. Mutta yleensä siitä alkaa hirmuinen potkiminen ja kyljen kääntäminen mahassa. Tällä vauvalla on jo nyt ihan selkeä rytmi. Illalla on hereillä noin klo 22 aikoihin. Sitten herää seuraavan kerran klo 3 aikaan ja sitten aamulla noin klo 7-8 aikoihin. Päivisin on hereillä olo on sattumanvaraisempaa, johtuen varmaan paljon mun liikkumisista ja ympäristön äänistä.

Helmiina, mun maha on tosiaan kasvanut huikeaa vauhtia tässä viimeisen kuukauden aikana, joten älä yhtään ihmettele vaikka pääsisit samoihin lukemiin viikolle 34 mennessä!

Taitaapas olla aika monella tämän ketjun kevätvauvalla kotiin tulo vaatteina Tuttan limen vihreä veluuriasu! Sen minäkin ostin, otin kokoa 56. Aika reilun kokoiselta vaikuttaa, saa varmasti puettua tarpeeksi kerroksia alle. Olen myös suunnitellut, että jos nyt on ihan hirveät pakkaset maaliskuun lopulla niin otan varmuudeksi mukaan myös ä-pakkauksen kevyttoppiksen. Ja tietty peiton autoon, oli sää mikä tahansa.

Oi kun pääsisikin nyt jonnekin kylpylään, taisi Mintulla olla aivan ihanaa.. Täytyy katsoa josko huomenna jaksaisi mennä taas uimaan. Se kyllä tuntuu todella ihanalta.

Illanjatkoa!

Syysmarja
Huomenta huomenta!

heti tulin aamusta ilmoittautumaan, ettei taasen olla huhuilemassa ;-) *leikki leikkinä*

Hena: onhan se ymmärrettävää, että olitte huolissanne, kun kuitenkin suht ahkeraan kirjoittelen ja sitten menee lähes viikko, etten ilmoita mitään...joten no worries, ymmärrän kyllä huolenne.

Mä ostin eilen sitten kanssa ihka ensimmäisen vauvavaatteen kotiin =) sellaisen pitkähihaisen bodyn, missä luki "syntynyt tähdeksi" *aaahhhhhhhhhhhhhhhhh ja iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh* oli ihan pakko, kun oli niiiiiin söpö :)
Ja tuo Tutan puku kyllä alkaa kamalasti kanssa kiinnostamaan, pitäisiköhän sitä itsekin *miettii ankarasti* Mies kyllä sanoi, etten ostelisi kamalasti vielä vaatteita, JOS kuitenkin käy jotain kamalaa.....ja tottahan se on, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa, kun ne pienet bodyt ja potkarit yms on niiiiin syötävän suloisia :)

Hei, onko teillä muilla sellaista pinniksen suojaa siinä reunoilla? Jos on, niin mistä olette hankkineet? Kun saatiin yksi käytetty, mutta se oli liian lyhyt meidän pinnikseen ja eilen yhdessä kaupassa näin yhden, mutta sekin oli liian lyhyt tuohon meidän pinnikseen...hjälp!
Kun musta se olis kätevä se suojus ainakin aluksi, ettei esim. pieni tutti pääse putoamaan lattialle :)

Samoin mulla on viimeiset 2-3 viikkoa tuo masun ympärys kasvanut huimasti, huomaa oikein, että mullakin taitaa jonkinlainen kasvu olla päällä, kun aluksi ei ollut masua ollenkaan ja nyt on jo tällainen pallo =) ja mitä se sitten onkaan, kun pääsen noille Henan lukemille!!!!

henalle voimia samalla väsyyn oloon, toivottavasti tämä päivä olisi parempi =)

Syysmarja rv 26+1

Hena ja papunen
Huomenta vaan!

On paljon virkeämpi olo kuin eilen, makasin koko loppu illan ja nukuin pitkät yöunet. Täytyy vissiin vaan toden teolla muistaa levätä ja jakaa hommat useammalle päivälle. Eli taitaa verhojen ompelu jäädä tänäänkin, olen nimittäin luvannut mennä iltapäivällä pariksi tuntia töissä käymään ja sitten illalla uimaan.

Syysmarja, minä ostin meidän pinnasänkyyn pehmusreunuksen Ikeasta. Jää ihan pari senttiä liian lyhyeksi ja vähän joutui nurkissa oikaisemaan (eli ei mene ihan nurkkia myöten). Meidän pinnasängyn sisämitat on 60cm kertaa 120cm. Varmaan ihan lastentarvike liikkeestä saa tarpeeksi pitkän version, mutta ne on aika kalliita. Itse aion ommella siis vielä ohuet verhot pinniksen pitkille sivuille ja sitten semmoisen uudinverhon. Meidän pinniksessä on umpinaiset päädyt. Niin kun jätin sen pari senttiä tyhjäksi jääneen pätkän päätyyn johon tulee tyyny ja uudinverho, niin ei sitä huomaa.

Ihanaa kun mun sisko lupasi tulla kylään torstaina koiransa kanssa, saan vähän vaihtelua päivään ja saan vihdoin esitellä jollekin naispuoleiselle kaikkia vauvanvaatteita! Ei noi miehet oikein ymmärrä niitten päälle.. Ja se mun siskon koira on kanssa oikee ihana ilopilleri! Olenkin sanonu että jos asuttais lähempänä (sisko asuu toisella paikkakunnalla), niin voisin ottaa koiran tänne mulle "hoitoon" kun sisko käy töissä.

Hmm, mitähän sitä vielä pitää ostaa ennen vauvan syntymää... Vaatteet on nyt mielestäni hankittu, en jaksa enempää noita unisex-vaatteita, haluan jo päästä ostamaan jotain poika/tyttö juttuja!! Kertakäyttövaippoja voisi yhden paketin hankkia (ä-pakkauksessa tulleiden lisäksi), taidan jättää ne rintakumit ja pumput nyt hankkimatta ja katsoa sitten tarpeen mukaan. Ainiin Bepanthenia täytyy hakea. Ja edelleen mielessä kummittelee myös se pinniksen päälle laitettava hoitotaso... olen lukenut täältä toisista ketjuista hyvinkin eriäviä mielipiteitä sen suhteen, eli täytyy nyt vielä pohtia..

Hauskaa päivää kaikille!

Hena 33+6

Limee
Huomenta!

Ihanaa lukea, teidän jo pidemmälle ehtineiden hankintoja vauvalle =). Voi kun itselläkin menisi nuo viikkot vähän nopeammin eteenpäin niin ehkäpä voisi jotain ruveta kans hankkimaan. Ja onhan se toisaalta hyvä huolehtia kaikki mahdollinen jo ajoissa valmiiksi, ettei sitten tule loppu kiriä, ainahan kaikki ei välttämättä mene niin kuin meinaa ja lähtö sairaalaan voi ylläättääkin. Yksi tauttavani odottaessaan ensimmäistä lastaan joutui jo aika aikaisessa vaiheessa koko päiväisesti lepoon, kun supisteli ja kohdun suu oli alkanut aukeamaan. Eihän niillä ollut siinä vaiheessa juuri mitään hankittuna, joten heillä hankintojen kanssa tuli hiukan kiire. No onneksi näitä tapauksia on kuitenkin suhteellisen vähän siihen verrattuna kuinka monella kaikki menee ihan "normaalin kaavan" mukaan.

Idolssia seuranneet mitä mieltä olette olleet jatkoon päässeistä?
Omista suosikeistani tällä hetkellä vasta kaksi ovat päässeet jatkoon, Kristiina ja se viime sunnuntaina päässyt tyttö (en muista nimeä). Ari lauloi omasta ryhmästään mielestäni parhaiten, mutta itse en jostain syystä siitä vaan pidä. Panu oli mielestäni jotenkin liika pliisu ja siitä ryhmäsdtä olisin toivonut jatkoon pääsevän Antin.

Eilinen päivä meni melkein koirien kanssa harrastaessa ja vasta ilta myöhällä kotiuduin agility harkoista kotiin, tänä aamuna sitten olisikin nukuttanut aivan älyttämästi. Tänään on siis ensimmäinen työpäivä loman jälkeen, eikä pätkääkään kiinnosta mennä sinne. On se vaan jännä miten heti tulee uniin kaikki työasiat, viime yönä näin nimittäin unta, etten ollut muistanut tilata mun vastuualueelle kuuluvaa hyvin tärkeää päivittäis tavaraa. (kaupassa olen töissä) Ja loppuihan se tuote kesken alta aika yksikön ja sain toki kuulla asiasta kunniani. Joten tälläisissä tunnellimissa töihin mennään, enhän nyt toki stressaa.. =)

Limee 17+3

Aurora Vee
LÄMPIMÄT ONNITTELUT AQUALLE! Olipa kiva kuulla sinusta. Miten meni synnytys?

En ehtinyt lukea kaikkia viestejä läpi, vastaan omalta osaltani noihin pärstägalluppeihin: eli itsellä vaaleat hiukset (kesäisen maantien väriset) ja harmaanvihreät silmät. Miehellä ruskeat (myös maantien sävyiset) hiukset ja silmät jotain sini-harmaasävyistä vaatteiden väristä riippuen. Esikoistytöllä on mun vaaleat taipuisat hiukset ja isän sinertävät silmät. Viktorilla on rusehtavaa tukkaa n. sentin verran, mahdotonta sanoa minkä väriseksi tulee. Silmät ovat myös isän.

Meidän lapset ovat erittäin samannäköisiä, vain suut taitavat olla eri mallia. Valokuvissa missä nämä ovat vastasyntyneitä joutuu arvelemaan vaatteista ja ympäristöstä, kumpi on kyseessä: esikoisen kuvissa on kesäkamppeet ja ruskettunut pitelijä, Viktorin kuvissa talvivaaatteet ja kalmankalpeat vanhemmat.

Helmiina
Annetaan Syysmarja anteeksi! :) Sitä vain on niin tottunut sun höpötyksiin, että näköjään helposti säikähtää... ;)

Eilen annoin periksi ja luovuin salijäsenyydestä tai oikeastaan siirsin sen siskolle. Viime aikoina alkoi jumpassa tuntua, ettei oikein uskaltanut tehdä liikkeitä. Täytyy nyt sitten tyytyä kävelylenkkeihin. Ne on ainakin vielä tuntuneet hyviltä, kun vain vähän malttaa hiljentää vauhtia. Harjoitussupistuksiakin mulle tulee pääasiassa levossa, tai sitten huomaan ne silloin paremmin. Jonkun verran on huonoa oloa ja heikotusta havaittavissa varsinkin iltaisin. Mistä lie johtuu? Jalkakramppeja löytyy myös. Pitää yöllä ja aamuisin venytellä hyvin varovasti.

Minä olen myös huomannut, että Natiainen herää välillä, jos käännän kylkeä tai varsinkin jos käyn vessassa yöllä. Monesti aloittaa myös hikan... Tuo hikka on jokapäiväistä muutenkin. :)

Idolssissa jatkoon on aina päässyt se, jonka olen arvannutkin. Kristiinaa pitää kannattaa sen takia, että on oman kaupungin tyttö... ;) Veikkaan myös, että Ari pääsee aika pitkälle

Lähinnä Henalle ja Mintulle kysymys: onko teille annettu neuvolasta liikelaskentakaavake. Sain viimeksi itse sellaisen. Oliko se nyt niin (kun en muista), että jos liikkeitä tuntuu säännöllisesti pitkin päivää, tuota lomaketta ei tarvitse täyttää?

Helmiina ja Natiainen 30+6

Syysmarja
Idolsista: ei tosiaan ole mennyt mun suosikit jatkoon :( siitä Arista en tykkää, on jotenkin liian erikoinen ääni mun makuuni.
Tää viimekertainen Johanna -joka lauloi sen My Immortal-kappaleen -oli hyvä, ja ehkä (!!) mun suosikki siitä ryhmästä. Panu oli aika ihku, vaikka aika siirappinen myös mun makuuni. Kristiinasta en tykännyt -sori Helmiina :) -ja...siinähän ne taisi ollakin :)
Se Miia -vai oliko Mia -olis ollut mun valinta, harmittaa kun en sitten kuitenkaan äänestänyt, mä kun olen tehnyt sen suhteen -siis äänestämisen -sellaisen periaatteen, etten noita sponssaa niin hirveästi.
Toivon vaan kovasti, ettei se Anna Aberu -vaimikäsenytolikaan- pääse jatkoon, on AIVAN liian makea mun mieleeni...hih, mähän voisin arvostella näitä yrittäjiä vaikka kuinka paljon.
En kyllä oikeasti ole tänä vuonna katsellut ko.ohjelmaa läheskään yhtä intensiivisesti kuin aikaisemmilla tuotantokausilla...jotenkin menee vähän maku, kun niin tiheään tahtiin haetaan uutta. Enemmän mua kiinnostaa se supparilta tuleva American idols =) ja siellä kun oikeasti riittää noita hulluja yrittäjiä :eek:)

Kiva kuulla Aurorastakin välillä ja kiva kuulla myös, miten äidin ja isän ulkonäkö on periytynyt :)
Muakin kiinnostaisi tuo Aquan synnytys.... huhuu?!??! Tulehan kertomaan vähän kuulumisia, jahka vauvanhoidolta ehdit =)

Vai että olette mun höpötyksiin tottuneet :) no, niitähän nämä mun jutut pääasiassa ovatkin, löpinää :)

Hei, koska tuollaisia liikkeitä täytyy alkaa laskemaan?!?! Ja miten?
Ja just toi, et jos vaavi kuitenkin liikuskelee päivän aikana satunnaisesti, mutta kuitenkiin paljon, niin miten ihmeessä sitä johonkin lomakkeeseen merkitään?

Limee on näköjään nähnyt painajaisia töihinpaluusta...toivottavasti kuitenkin lasku oli hieman pehmeämpi kuin unessasi?

Mä olen muuten nyt huomannut sellaisen, että söin mä mitä vaan, niin vähän ajan päästä närästää aivan sairaasti! Ja kun yritän välttää vielä niitä ruoka-aineita, joista mulle on ennenkin tullut närästystä....mutta se on näköjään ihan sama, mitä suuhuni laitan, niin närästää.....yöööööök! Inhaa!

Hei, mites teidän vatsan toiminta?
Mulla on meinaan TOOOOOODELLA hidasta, tavaraa tulee 2-3 päivän välein, joten voitte vaan kuvitella, miten ähky olo mulla on koko ajan :( osana tuohon on varmasti nuo rautatabut, ja sitten se, etten voi liikkua yhtään, kun niin supistaa ja sattuu heti kun lähtee 50 metriä pidemmälle kävelylle tms.
Kuituja yritän edelleen syödä runsaasti, mutta tuntuu ettei mikään auta :(

Limee: olethan säkin jo rv 18:lla menossa, joten aika pitkällä kuitenkin. Että kyllä niitä hankintoja voi alkaa jo miettiä. Joko kävit vaunuja katselemassa?

Missäs Pp on?? Nyt mä sitten vuorostani kuulutan teitä muita =)

Ja edelleen kaipaan Kk:ta, huhuu!!!

Hei, mitäs siellä neuvolalääkärin luona tapahtuu? Siellä ei varmaan pissata, eikä muutenkaan oteta noita normineuvola-mittoja, esim hemppaa, verenpainetta, painoa...?? Vai?
Mulla meinaan on ensi viikolla eka (!!) neuvolalääkäri ja olis ihan kiva varautua johonkin. Sen tiedän, että sisätutkimusta varmaan tehdään, mutta mitä muuta?

Joopa joo, tulipa taas romaania, mutta paljon tärkeää =) asiaa.

Syysmarja rv 26+1

Yhteistyössä