J
jenkkis
Vieras
Kertokaa mistä kohtaa otetaan se mitta kun pitää kertoa vyötärön mitat???Eli"jenkkakahvojen"kohdalta vai navan kohdalta???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Jokunen sentti navan yläpuolelta, vartalon kapeimmalta kohdalta.
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Minusta tuo 2 cm navan yläpuolelta on aika hassu, minulla nimittäin lantioluut on tuota vielä paljon korkeammalla....
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Minusta tuo 2 cm navan yläpuolelta on aika hassu, minulla nimittäin lantioluut on tuota vielä paljon korkeammalla....
No anatomia ei ole niin kamalan hyvin hallussaAlkuperäinen kirjoittaja ???:Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Minusta tuo 2 cm navan yläpuolelta on aika hassu, minulla nimittäin lantioluut on tuota vielä paljon korkeammalla....
Tarkoitatko tosiaan lantionluita vai suoliluita???
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:No anatomia ei ole niin kamalan hyvin hallussaAlkuperäinen kirjoittaja ???:Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Minusta tuo 2 cm navan yläpuolelta on aika hassu, minulla nimittäin lantioluut on tuota vielä paljon korkeammalla....
Tarkoitatko tosiaan lantionluita vai suoliluita???Lantio kuitenkin ulottuu hyvin paljon korkeammalle kuin napa, ja sen kyllä huomaa, minulla kun kapenen tosi paljon siitä keskiosastani
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:No anatomia ei ole niin kamalan hyvin hallussaAlkuperäinen kirjoittaja ???:Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Minusta tuo 2 cm navan yläpuolelta on aika hassu, minulla nimittäin lantioluut on tuota vielä paljon korkeammalla....
Tarkoitatko tosiaan lantionluita vai suoliluita???Lantio kuitenkin ulottuu hyvin paljon korkeammalle kuin napa, ja sen kyllä huomaa, minulla kun kapenen tosi paljon siitä keskiosastani
![]()
Oho,joko napa on alhaalla tai lantio ylhäällä
Kun katsoo tuotakin kuvaa missä on lantio ja vyötärö --> http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dik00043
Alkuperäinen kirjoittaja Hep:http://www.tohtori.fi/?page=4477884
Tuolla voi käydä laskemassa oman omena-päärynä indeksin.
Mulla vyötärö 70cm ja lantio 85cm eli indeksi on 0,82 eli nippanappa vyötärölihava olen.
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:Pitääkö tuo indeksi kovinkaan hyvin paikkaansa, jos sekä vyötärö että lantio ovat kovin kapeat? Tulee nimittäin vyötärölihavuus tulokseksi, kun vyötärönympärys on 64cm.
Vyötärönympärys mitataan alimman kylkiluun ja suoliluun yläreunan puolivälistä normaalin uloshengityksen lopussa.
Vyötärönympäryksen mittaaminen :: Terveyskirjasto
*sisältää esimerkkikuvan*
Vyötärönympärys mitataan mittanauhan avulla 1 - 2 cm navan yläpuolelta On se toinen yleispätevä ohje
no jos mä oon 12v, niin oonko ns. omena, kun vötärö on 69 ja lantip 73 ja päteekö toi jutska(mittaamisjutska) jos on alle 18v? tänks!