VYÖTURKISKUORIAINEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apya

Vieras
Meiltä löytyi ehkä vyöturkiskuoriaisen toukka vaatehuoneesta!! : X

Ovatko vaarallisia ihmisille? Uskaltaako samassa huoneessa olevassa sängyssä nukkua ilman myrkytystä?

Voinko viedä lapset päiväkotiin vai tarttuvatko ötökät toisiin?!

HEEEEEEEEEELP. Oikeesti pää hajoaa, en kestä tuholaisia YHTÄÄN! :´(

ne on hiton ällöjä mutta ne ei tee mitään!! ei edes syö avonaisia ruokapaketteja!! villaset kannattaa käydä läpi ja pestä kaikki mut ei niistä eroon noin vaan pääse. vanhoissa taloissa asuneena tiedän. tässäkin kodissa niitä tulee tuolta listojen alta. 50-luvun kerrostalo.

älä pidä mitään mattoa tms lattialla KIINNI seinässä/listassa! se voi auttaa ku tykkäävät ryömiä juttujen alla.

oon asunu sellasessaki paikassa että oikeen myrkyttäjät kävi koko talon läpi mutta ei ne mihinkään kadonnu. koita kestää!! :)

Kakkos vastaajalle tiedoks, että luin tietenkin asiatiedon, mutta täältä kaipasin vertaistukea.

Asutaan neljä vuotta vanhassa talossa, mutta kun uudet naapurit muutti niitä alkoi näkyyn. : (

Meillä niitä löytyy yllin kyllin. :X 40-luvun kerrostalo. Luultavasti koko talon myrkkyttäminen ei auttais - ainakaan pitkäksi aikaa, jostain niitä vaan sikiää. Kerran myrkytin käppämme kauttaaltaan Raidilla ja kyllä tais sen jälkeen olla vähän aikaa vähempi öttiäisiä.

Syövät mieleellään vaatteita, myös puuvillaisia. Mutustelavat mielellään (tai ovat ainakin kimpussa) myös esmes leivänurusia keittön lattialla, jos ovat lattialistojen lähettyvillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
siisteys hillitsee niiden lisääntymistä. epäsiisteissä paikoissa viihtyvät syö turkiksia, puuvillaa yms

Juu, siivosin silloin juuri vaatehuonetta kun löytyi ja oli jo ennestäänkin ihan ok kunnossa.

Lähinnä nyt huolestuttaa jatko tästä eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
siisteys hillitsee niiden lisääntymistä. epäsiisteissä paikoissa viihtyvät syö turkiksia, puuvillaa yms

Juu, siivosin silloin juuri vaatehuonetta kun löytyi ja oli jo ennestäänkin ihan ok kunnossa.

Lähinnä nyt huolestuttaa jatko tästä eteenpäin

jos on paljon vaatteita on paljon pölyä.. mutta enhäm mä nyt sanonut ettei niitä voisi olla vaikka olis normisiistiäkin.. :o meilläkin on turkiskuoriaisia ja ihan kuoriaisia olen nähnyt 2kpl yhtään toukkaa ei oo osunu silmään mutta postilaatikosta tuli muutama kuukausi sitten lappu että jollain on niistä iso ongelma tässä talossa ja on myrkytetty jo 2 kertaa joten taivat kulkeutua huoneistosta toiseen

Toivottavasti joku osaa vastata.. Muutin n. kk sitten sellaseen kerrostaloyksiöön, ja kerran siivotessani huomasin että ikkunan välissä oli varmaan 5 sellaista suht pientä ja ohutta ruskeaa toukkaa. Noh, ajattelin että jostain puusta tippunut kun siin ikkunan ees niitä on. No löysin sitten vaatekaapistani farkuista samanlaisen! (YÄK!!!) ja näin muutaman myös lattialistassa. Pari krt olen nähnyt myös pienen, ruskean kovakuoriaisen. (osaa ilmeisesti lentää..) Mietin tässä vaan, että mitä helvettiä mä teen ja mitä ne on? Todella ällöttävää, kun joutuu koko ajan vilkuileen ympärilleen! Ei niitä kyllä joka päivä näy, että voisiko hävitä itsestään? Kellään kokemusta samanlaisista? Oon ihan itku kurkussa, ku pelkään tommosia ötököitä, ja just tosiaa muuttanu tonne! Kiitos etukätee!!!!

Olen jo luovuttanut niiden kanssa :D. vuonna 2004 niitä ilmestyi meille kerrostaloon ilmeisesti naapurista ja pari kuukautta niiden tulon jälkeen oli postissa tullu lappu, että myrkytetään eräästä asunnosta löytymisen takia. Muutettiin ennen sitä myrkytystä kuitenki pois ja siitä asti ne ovat riesanamme olleet, ilmeisesti olisi pitänyt ensimmäisessä muutossa jo vaihtaa kaikki huonekalut ja vaatteet ja muut, jotta olisi päässyt niistä eroon... aina välillä niitä nyt kesäisin näkyy, talvisin ei lainkaan.

Olen jo luovuttanut niiden kanssa :D. vuonna 2004 niitä ilmestyi meille kerrostaloon ilmeisesti naapurista ja pari kuukautta niiden tulon jälkeen oli postissa tullu lappu, että myrkytetään eräästä asunnosta löytymisen takia. Muutettiin ennen sitä myrkytystä kuitenki pois ja siitä asti ne ovat riesanamme olleet, ilmeisesti olisi pitänyt ensimmäisessä muutossa jo vaihtaa kaikki huonekalut ja vaatteet ja muut, jotta olisi päässyt niistä eroon... aina välillä niitä nyt kesäisin näkyy, talvisin ei lainkaan.

Meillä sama ongelma, paitsi että löysin niitä pari päivää sitten lattialta ryömiskelemässä, Vaikka talvihan nyt on. että en tiedä kyllä, minun mielestäni niitä toukkia näky kahdesti vuodessa, lopputalvesta ja syksystä.

Yhteistyössä