Vyöhyketerapia synnytyksen käynnistäjänä?

Onko kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistäjänä? Onko apua? Monta kertaa kävit? Millä rv:lla aloitit käynnit?

Itse ajattelin kokeilla. Jos lisäksi tiedät hyvän vyöhyketerapeutin Hki-Espoo akselilla, niin suosittele ihmeessä!

Kiitti jo etukäteen!

koklasin
Heippa

Kävin eilen itse kokeilemassa, viikkoja on 39+1 tai 39+6 riippuen mistä lasketaan :) Oli ihan rentouttava kokemus, supistuksiakin tuntui olevan illalla enemmän mutta ei mitenkään radikaalisti. Kuulin, ettei tuo käynnistelyhoito auta asiaa ellei keho ole jo muuten valmis koitokseen. Tosin kyllähän ne supistukset sitten taas kypsyttää paikkoja.

Minäkin haluaisin kuulla muilta kokemuksia, kuinka muilla on toiminut?

Hennaliina
Moikka

Itselläni jalkapohjahierontaa käytettiin vasta synnärillä. Esikoinen oli kyseessä ja vedet menny 10 tuntia aiemmin. Eli en tiedä kuinka tuo vyöhykehieronta varsinaisesti auttoi synnytykseen, mutta kun suppareita ei päivän aikana ollut alkanut kuulua, joku hoitaja hieroi. Samointein alkoi tulla tehoa supistuksiin, tosin poika syntyi vasta 12 tunnin päästä. Maidon nousua kiritettiin myös vyöhykehieronnalla. Vain positiivisia kokemuksia.

Itse halusin synnytyksen käynnistyvän paria viikkoa ennen l.a, ja aloin kypsytellä tilannetta vyöhyketerapialla käyden ensi kertaa viikolla 36. Kokeilin myös akupisteiden painantaa loppuajasta todella tiuhaan tahtiin. Vaan ei se sitten synnytystä käynnistänyt, vaikka kuinka olisin toivonut. Mahdollista on ehkä kohdunsuun nopeampi kypsyminen, mutta käynnistystä ei sillä voi noin vain tehdä, sanoi myös terapeuttini. Ajattelin silti kohdallani, että yrittänyttä ei laiteta ja kokeilin kaikki mahdolliset käynnistys kliseet, mitä tiedossa. Vauvani sitten syntyi kuitenkin vasta sairaalassa käynnistettynä laskettuna päivänä. :) Eli tulin siihen tulokseen, että vauva todellakin tulee, vasta kuin on valmis maailmaan.
Kaikkea hyvää odotukseen.

Tärpätti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 20:22 jonna kirjoitti:
Itse halusin synnytyksen käynnistyvän paria viikkoa ennen l.a, ja aloin kypsytellä tilannetta vyöhyketerapialla käyden ensi kertaa viikolla 36. Kokeilin myös akupisteiden painantaa loppuajasta todella tiuhaan tahtiin. Vaan ei se sitten synnytystä käynnistänyt, vaikka kuinka olisin toivonut. Mahdollista on ehkä kohdunsuun nopeampi kypsyminen, mutta käynnistystä ei sillä voi noin vain tehdä, sanoi myös terapeuttini. Ajattelin silti kohdallani, että yrittänyttä ei laiteta ja kokeilin kaikki mahdolliset käynnistys kliseet, mitä tiedossa. Vauvani sitten syntyi kuitenkin vasta sairaalassa käynnistettynä laskettuna päivänä. :) Eli tulin siihen tulokseen, että vauva todellakin tulee, vasta kuin on valmis maailmaan.
Kaikkea hyvää odotukseen.
Ihan mielenkiinnosta, miksi halusit synnytyksen käynnistyvän jo niin aikaisin??

Aion kokeilla vyöhyketerapiaa nyt kun laskettuun aikaan on pari päivää. Auttaa tai ei, käsittelyaika on kuitenkin "omaa aikaa" ja tekee varmasti hyvää :)

Tällä hetkellä rvk 39+4 ja olen menossa torstaina eka kertaa vyöhyketerapiaan, josko synnytys saataisiin käyntiin :\|
Täällä meilläpäin joku on päässyt samantienkin synnyttämään, jollekkin vain tullut supistuksia lisää.

Ei ollut minulla ainaskaan minkään laista tehoa!! :(
No, joo ehkä vähän enemmän supisteli mutta siinä se.... mulla kun supisteli tän kolmosen kanssa jo muutenkin lähes koko raskauden ihan kiitettävästi!
Olen sitä mieltä ettei se auta jos ei ole keho ihan täysin valmis synnytykseen!!

Yhteistyössä