vvo:lla asuvat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottavan aika on pitkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa ihan soittaa sinne ja kysellä millaisia asuntoja on nyt vapaana tai vapautumassa. Ihan ensimmäistä kertaa kun haettiin meni lähes 1kk että saatiin ilmoitus vapaasta asunnosta. Mutta tosiaan soittele sinne kun olet varmaan jo hakemuksenkin laittanut vetämään että onko millaisia esim. kaksioita vapaana (tai millasita asuntoa sitten nyt haetkin) tai onko vapautumassa.

VVO:lla ei saa asuntoa kovin nopeaa jos ei kuun lopulla perään soittele ja kysele vapautuvia.
Äitini haki uutta asuntoa ja kotikeskuksessa sanoivat et käytäntö on tämä että ne saa asunnon välistä ketkä niiden perään kyselee ja hakee aktiivisesti. Jos vaan kiltisti jonottaa voi mennä jopa vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja Piglet:
VVO:lla ei saa asuntoa kovin nopeaa jos ei kuun lopulla perään soittele ja kysele vapautuvia.
Äitini haki uutta asuntoa ja kotikeskuksessa sanoivat et käytäntö on tämä että ne saa asunnon välistä ketkä niiden perään kyselee ja hakee aktiivisesti. Jos vaan kiltisti jonottaa voi mennä jopa vuosi.

Tämä varmaan totta, kun haluttiin vaihtaa toiseen asuntoon niin tajusin silloin soitella 3 päivää hakemuksen teon jälkeen VVO:lle. Oli juuri sopiva kämppä vapautumassa, sovittiin katsominen samaksi päiväksi ja otettin se kämppä sitten. ;)

Me ei enää asuta VVO:lla, mutta silloin joskus saatiin niiltä asunto hakematta. Eli Anoppi myi asuntonsa (mies asui silloin vielä kotona) ja oli muuttamassa VVO:n asumisoikeusasuntoon, joka ei ollut vielä valmis. Joten siis haki väliajaksi VVO:lta vuokrakämppää. VVO:lla ei ollut tarjota tarpeeksi isoa anopille ja pojille, mutta anoppi kun oli maininnu että vanhempi lapsista on hakenut TOAS:ilta asuntoa niin tarjosivat sitten anopille kahta pienempää asuntoa. Tai siis anopille toinen ja mun miehelle ja mulle toinen.

Kenen kanssa oikeen ootte puhunu kun ootte heti päässy kattoo? :o mä soitin taas tänään asiakaspalveluun yhdestä asunnosta ja täti vaan sano että lisää meidät halukkaisiin hakijoihin. asunto poistui hetken päästä nettisivuilta...

me asuttiin ennen VVO:lla ja saatiin asunto heti kun sinne soitettiin. Asunto oli heti vapaa, joten päästiin tekee samantien remppaa ja muutto oli viikon päästä. KYseessä oli 81m2 kolmio.

Yhteistyössä