vv:det hikoiluttavat vain päätä!

• Viestiketjun aloittaja äidin ja tädin puolesta :)
  • Ensimmäinen viesti
äidin ja tädin puolesta :)
Hei!
Koska en jaksanut kahlata kaikkia keskusteluja läpi (otsikot eivät aina kovin informatiivisia:) niin ajattelin kysyä, että onko kenelläkään kokemusta vaihdevuosien hikoilusta, joka vaikuttaa oikeastaan vaan pään alueella -ja ympäri vuorokauden? Erikoislääkäreiden (gyne?) antamat erilaiset hormonivalmisteet eivät ainakaan vielä ole tepsineet.

Äitini käski kysyä, kun häntä huolettaa/harmittaa tätini vv:sien seurauksena saatu sosiaalisten tilanteiden karttaminen ja muutenkin antisosiaalisuus...

täti
täti voisi mennä lääkäriin, ja mittauttaa samalla kilpirauhasarvonsa. vaikuttaa todella paljon tohon sosiaaliseen puoleen, jos arvot ovat p*rseellään.

kaikkeen on nykyisin lääke, paitsi saamattomuuteen=)

hikipää
Olen ollut samassa tilanteessa kuin tätisi jo vuosia saamatta mitään apua. Pääni ja kaulani hikoilevat ympäri vuorokauden ainakin lämpimällä tai kostealla säällä. Talvella hikoilu on vähäisempää. Minullakaan estrogeeni ei auttanut mitään, joten ongelma ei voi liittyä vaihdevuosiin. Minulta etsittiin lisäksi jotain kasvainta. joka tuottaa hikoilua aiheuttavaa hormonia, muttei löytynyt. Minulla on struuma ja kilpirauhasarvot melkein vajaatoiminnalla. Kokeilen nyt thyroxinia pään hikoilmiseen, mutta tämän hetken pieni annos ei ole vielä auttanut mitään. Yleensähän hikoilu yhdistetään kilpirauhasen liikatoimintaan, mutta monilla vajaatoimintaisilla hikoilu on vähentynyt kilpirauhasarvojen saavutettua normaalitason. Tämä tuntuu olevan todella tuntematon ongelma, koska kukaan tapaamani lääkäri ei ole osannut auttaa minua. Toivottavasti tädilläsi on parempi onni lääkäreiden suhteen.

N47
Äidilläni todettiin häikkää kilpirauhasissa ja määrättiin geelia vv-oireisiin (ei siis päähän). Apu tuli.
Tässä naputellessa viestiä kärsin itsekin kuumasta, huh huh!

Yhteistyössä