vuotohäiriöön...

• Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti
kyllästynyt
Elikkäs olen 15v asti.syönyt e-pillereitä(en koko aikaa,mutta aina kun ehkäisyä olen tarvinnut)

Olen nyt 20kymppinen nainen ja minulla on 9kk ikäinen lapsi.
Raskauden jälkeen kokeilin Cerazetteä,ei sopinut ollenkaan(yhtä tuskaa,koko ajan vuotoa).
Sitten kokeiltiin Mercilonia(mikä aiemmin ennen raskautta oli minulle sopinut.:/.(näistäkin sama juttu,vuoto alkoi ennen kuukautisia ja kesti monta viikkoa).
Seuraavaksi sitten Yasminit(ja sama juttu taas:()
Ehdin kuitenkin syödä näitä kaikkia pillerimerkkejä tarpeeksi kauan,että kyse ei varmaan ollut ""alkuhankaluuksista pillereiden kanssa"".

Lisäksi vaivaa pahanhajuinen alapää(ns.kalan haju,tosi ikävä ja imelä haju:(ei ole kutinaa tai kirvelyä tms)
Emätintulehdustesti otettu,ihan kunnossa kaikki..joopa joo... (oli veristä vuotoa testin ottamisen yhteydessä ja saattaa antaa väärän tuloksen,vai?-)lääkäri käski kokeilla Stratogyn-voidetta,ei mitään apua:(
S.tautitestit tehty ja kohdun ultraääni,kaikki ok.
Oli kyllä niin samperin tympeä lääkäri tuolla ultrassa,ei ottanut ongelmiani kuuleviin korviinsa ja koko tutkimus kesti ehkä just 2min.ei selittänyt mitään tutkimuksen aikana tai yleensäkään selittänyt mitään...(tämä hajuongelma alkanut rask.loppuvaiheessa jo! ja tähän päivään asti on kestänyt:(ja se TODELLA vaivaa jokapäiväistä elämää ja elämänlaatua ja seksielämää.

Viimeksi pillerimerkkinä ollut Yasmine.Lopetin kuitenkin nuo Yasminet nyt pari kuukautta sitten...(vuotoa alkoi olemaan koko ajan,pillerilevystä ehkä 5päivää sai olla rauhassa,ilman vuotoa).
Cyklokapron-tabletteja kokeilin lääkärin määräyksestä tähän vuotoon ja ei mitään vaikutusta...
Olin kuukauden ilman hormonaalista ehkäisyä ja tarvittaessa ehkäisynä kondomi.(vuotohäiriötä ei ollut tämän pillerittömän kk:n aikana)

Kuukautiset alkoivat, ja toisena vuotopäivänä aloitin Tri-Femoden yhdistelmäehkäisytabletit.(elikkäs nyt syön Tri-Femoden e-pillereitä)Kaikki sujui hyvin kunnes viikko ennen kuin 7päivän tauko alkaisi,alkoi taas vuotamaan(niin että sidettä saa pitää)kiva kiva.
Nyt ajattelin katsoa miten käy kun aloitan kohta uuden levyn,mutta ei hemmetti jos tallainen jatkuu niin pillerit lentää roskiin!

Eikö minulle todellakaan löydy sopivaa pillerimerkkiä??kannattaako jo luovuttaa?..vai mikä se olisi sitten sopiva ehkäisykeino?Alkaa tulla epätoivoinen olo:/
Haluaisin kokeilla hormonikierukkaa,mutta kierukassakin melko yleistä ettei sovi ja nuo vuoto-ongelmat?
Voisiko olla,että hormonit vielä heittelehtivät raskauden jäljiltä?!
Ajattelin pyytää lääkärissä ottamaan uudestaan emätin.tulehd.testin...kaippa se pitää yksityiselle kohta mennä tutkituttamaan itsensä....kun tuntuu että lääkäreille välillä ihan sama:/
Laittakaa asiallisia mielipiteitä ja neuvoja tai jos jollakin ollut samantyyppisiä ongelmia!
Ja sori sekava teksti:)

MINÄ
nIIN SE VAAN ON ETTÄ KAIKILLE EI HORMONAALINEN EHKÄISY SOVI,minulla sama juttu,kaikki käyty läpi hormoonikierukasta lähtien!
Sitä kyllä kannatta kokeilla koska se toisilla lopettaa menkat kokonaan,harkitse!
Sitten sun kannattas pyytää lääkäriä ottamaan verikokeet jos on vaikka jotain vuotohäiriö hommia,minulla on just toi ongelma!
Nyt olen ilman ehkäisyä ja kaikki ok,paitsi toi kumin kanssa leikkiminen ei ole kivaa!

kyllästynyt
joo ei oo kiva kumien kans sählätä..lannistaa tunnelman,eikä tunnu todellakaan samalta kuin ilman...niitä en haluaisi alkaa käyttämään..
Ja jännää on myös,että ennen raskautta esim.yasminet sopivat,ei mitään ongelmia...?
Taidanpa harkita sitä hormonikierukkaa..jos sattuisi sopimaan:)tai sitten ei..mutta kyllä pitäisi pikkuhiljaa jokin kunnon ehk.menetelmä löytyä...´tuntuu että koko ajan stressaa tuo vuoto sillon kun sitä on:(huomenna aloitan kuitenkin uuden levyn,saapa nähdä vuotaako vielä...

Yhteistyössä