vuoto synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja kukka83
  • Ensimmäinen viesti
kukka83
Synnytyksestä on nyt aikaa melkein kaksi kuukautta. Jälkivuoto on loppunut, ja luultavasti on tullut yhdet niukat kuukautiset. Ainakin oireet olivat sen tyyppiset, mutta vuoto oli erittäin niukkaa. Mutta koko ajan jälkivuodon jälkeen minulla on ollut entiseen verrattuna runsasta kellertävää valkovuotoa. Pikkuhousunsuoja riittää kuitenkin. Onkohan tämä nyt normaalia. Noin viikko synnytyksen jälkeen minulla hoidettiin kohdun limakalvon tulehdus, ja se meni ohi hyvin. Johtuuko vuoto kenties hormoonitasapainon vaihtelusta vai onko jokin tulehdus. Kutinaa eikä kirvelyä ole, eikä hiivaa ainakaan ulkoisesti. Onkohan kellään ollut vastaavaa, tai osaako kenties joku valaista että loppuuko tämä joskus. Eihän tässä seksiäkään voi suunnitella kun koko ajan jotain lorisee ja hajukaan ei ole mitenkään miellyttävä.

jonna
Minulla on tollu tuota vuotoa synnystysten jälkeen, muttei noin pitkään. Samaa keltaisita tulee nykyään kuukautisten jälkeen yhden päivän. Kun sinulla on ollut ongelmaa synnytyksen jälkeen, menisin sinuna otattamaan valkovuodosta bakteeriviljelyn, jotta poissuljetaan mahd. tulehdus.

kätilö
Kohdussa voi olla vielä huonosti parantunutta haavapintaa, josta valuu tuollaista nestettä. Odottele rauhassa, jos ei tuon pahempaa..Kesto näet vaihtele. Voi ärsyyntyä vielä rakastellessa, että hellästi tässä vaiheessa, ei vaarallista silti lienen.

Yhteistyössä