Vuosilomalaista jotain tietävät.

  • Viestiketjun aloittaja Ooh la laa
  • Ensimmäinen viesti
Ooh la laa
Jos olen kuukaudesta 14 päivää lomalla (siis vuosilomalla) ja loput hoitovapaalla, niin kertyykö minulle normaalit 2,5 päivää vuosilomaa? Siis lasketaanko nämä vuosilomalla olo päivät tässä tapauksessa työssäolonveroisiksi päiviksi, kun 14 päivää pitää olla työssäolon veroisia päiviä, että kertyy täydet lomat. (Toivottavasti ei ollut kovin sekavasti esitetty asia...) :)
 
oon kaupan alalla töissä ja omalla kohdalla tuntien mukaan kertyy lomat kun en ole kokoaikainen työntekijä...

mut kummasti ne kokoaikaiset (joilla siis 14pv sopimus) vetelee vuodesta toiseen täysiä lomia, joten ilmeisesti sinäkin kerrytät tuostakin kuukaudesta täydet lomat?
 
ml
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
oon kaupan alalla töissä ja omalla kohdalla tuntien mukaan kertyy lomat kun en ole kokoaikainen työntekijä...

mut kummasti ne kokoaikaiset (joilla siis 14pv sopimus) vetelee vuodesta toiseen täysiä lomia, joten ilmeisesti sinäkin kerrytät tuostakin kuukaudesta täydet lomat?
Jos olet töissä 35 tuntia kuukaudessa, siitä kuuluu kertyä lomaoikeutta. Henkilö kuuluu siis joko 14 päivän säännön piiriin tai jos tekee töitä niin vähän, ettei kuukaudessa tule 14 työpäivää, kuuluu 35 tunnin säännön piiriin.
 
ml
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäin sitten miettimään omaa kohtaani, olen ottanut ylimääräiset lomat rahana hoitovapaan aikana, ne ei sitten vissiin kerrytä lomapäiviä?
Eivät kerrytä lomaa, koska et ole pitänyt lomaa lomana (vaan saanut ne rahana). Lisäksi samaan aikaan ei voi olla kahdella eri poissaololla.
 

Yhteistyössä