Vuosi vuodelta harvempi avaa ovensa virpojille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyöpelinvuori"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no oven avaan mut mua puhtaasti ujostuttaa iloset lapset :) ja mitä sanoa :)

joo lasten ilon juhlahan se on tybykin oli tosi innoissaan ja ylpee ku sai suklaamunan naapurilta jo aamulla tuli innoissaan heiluttamaan pajuja :)

Nykyvaatimusten valossa en ihmettele että ihmiset ei enää halua virpojia. Pitää olla rahaa, pitää olla tiettyjä munia, pitää olla riittävästi rahaa, ei kelpaa se ja tämä nami jne...Virpomisesta on menny monen kohdalla se idea.

Ei oo kyllä oman kokemukseni mukaan virpomispalkkiot kallistuneet tai vaatimukset koventuneet sitten 80-luvun. Oikeastaan päinvastoin, 80-luvulla kun itse kävin virpomassa sai useimmiten yllätysmunan. Nykyään taas saa useimmiten huomattavasti halvemman pikkupatukan tai lakupötkön. Ja kyllä minua ja kavereitani lapsena harmitti, jos joltain saikin vaan markan tai appelsiinin, koska normistandardi oli se suklaamuna tai 5 markkaa. Toki silti kohteliaasti kiitettiin eikä harmitusta näytetty.

Sen sijaan oma lapseni ei kyllä valittanut edes puoliksi syödystä kurkkupastillirasiasta. Iästä se enemmän on kiinni ja siitä mihin on tottunut. Jos kaikilta muista saa suklaamunan ja yhdeltä vaan yhden karkin, toki jossain vaiheessa lapset oppivat näitä vertaamaan ja ovat tyytymättömiä huonompiin palkkioihin. Joskin kohteliaammat ei sitä näytä. Minun lapseni oli ensimmäistä kertaa virpomassa ja oli vielä positiivisesti yllättynyt kaikesta, ei hänkään varmasti ikuisesti ilahdu yhdestä karkista tai kurkkupastilleista. Toivon ja uskon, että silti kohteliaasti kiittää.

Yhteistyössä