Vuosi ilman seksiä, suhde voi hyvin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outoako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outoako?

Vieras
Ollaan oltu vuosia yhdessä, kolme lasta saatu ja viimeisin raskaus oli itelleni jotenkin rankka kun paino nousi pilviin ja puuskutin vaan, että tässä meni yhtäkkiä kokonainen vuosi ilman seksiä. Eilen viimein sekstailtiin ja huolimatta mun surkeasta olosta tässä ylipainossani se tuntui hyvältä jaoikealta. Onko muita, joilla voi olla pitkäkin tauko sekstailussa mutta suhde voi silti hyvin ja rakastatte toisianne?

Daily Mailissa oli artikkeli seksittömiksi muuttuneiden avioliittojen onnesta. Tuntui kyllä, että koska liitossa oli aiemmin ollut seksiä ja sitten se oli toisen osapuolen toiveesta jäänyt, ettei se sekskä edelleen haluava osapuoli oikein ollut tilanteeseen tyytyväinen, vaikka sitten kokikin parhaaksi elää kumppaninsa rinnalla.

No, onneksi teitä seksittömissä liitoissa eläviä onnellisia vaimoja riittää - sen myötä riittää myös näitä "onnellisia" miehiä jotka sitten hakeutuu mun ja kollegoideni luokse ja - rahantuloa ei voi estää.

No, onneksi teitä seksittömissä liitoissa eläviä onnellisia vaimoja riittää - sen myötä riittää myös näitä "onnellisia" miehiä jotka sitten hakeutuu mun ja kollegoideni luokse ja - rahantuloa ei voi estää.

Kyllä mie uskon, että on seksittömiä liittoja, joissa molemmat uskollisia. Miehenikin olisi huolinut minut puolisokseen ilman mitään intiimiä koskaan.

Välillä menee kuukausia ilman seksiä. Se ei haittaa kumpaakaan, eikä vaikuta mitenkään elämään. Välillä tulee kausia, että haluttaa paljon ja usein. Meillä minä olen innokkaampi seksiin, kuin mies. Jos miehellä ei yhtään huvita, hän tyydyttää minut käsin tai muuten. Monesti jossain vaiheessa kädet haaruksissani syttyy leikkiin mukaan kuitenkin.

Ollaan oltu yhdessä ihan nuoresta alkaen. 17 yhteistä vuotta takana. Kausia tulee, kausia menee. Semmosta se on.

[QUOTE="Aloittaja";28551887]Eipä tule mun mies huoriin, vaikka joskus kuiva kausi olisikin. Kyllä hänellä sen verran itsekunnioitusta on ettei sellaiseen alentuisi koskaan.[/QUOTE]

Sinähän sen tiedätkin varmasti. :laugh: Huorissa käyvillä miehillähän onkin tapana kertoa tästä aina kotonaan. Eiku...

[QUOTE="Aloittaja";28551887]Eipä tule mun mies huoriin, vaikka joskus kuiva kausi olisikin. Kyllä hänellä sen verran itsekunnioitusta on ettei sellaiseen alentuisi koskaan.[/QUOTE]

mä en ymmärrä sellasta itsekkyyttä että pidetään toinen puutteessa vuosi? haloo,sit mennään vaikka seksuaaliterapeutille lääkäriin, ihan mihin hyvänsä..se että ei itse kärsi seksittömyydestä ei tarkoita että toinen olisi yhtä välinpitämätön!

mä oon se joka on kärsinyt yli pari vuotta miehen haluttomuudesta... joo eihän mies kärsi sehän saa mitä tahtoo,mutta mä kärsin! en tunne enään itseäni yhtään haluttavaksi,en tunne olevani seksikäs,en tunne enään olevani edes nainen.

järki sanoo että vika ei ole mussa,olen edelleen ihan nätti ja muut miehet kyllä kattoo perään, mutta se tunne on niin vahva että useinkaan järki ei voita..

mä pidän todella törkeänä sitä että se haluton osapuoli on vaan tyytyväinen,vaikka tietäs että toisella on pahaolla ja tosieen sattuu ni aatellaan vaan omaa napaa.. eikä yritetäkkään ratkaista ongelmaa!!

ps. kyl mua on vongannu puutteessa olevat varatut miehet kun vaimo pihtaa!

että ap voit luottaa miehees sinisilmäisesti...mutta se ei välttis ole koko totuus

voi jeesus, mie en vois elää suhteessa ilman seksiä! Meillä oli tässä 1,5kk tauko, (oon kyl miestä helpottanu) mja eilen vihdoin pääsin itse leikkiin mukaan (vaikea raskaus, siksi taukoa) =). huh, että teki hyvää. just tänään miehen kanssa lounaalla juteltiin, että miten kukaan voi elää jatkuvasti seksittömässä suhteessa???

[QUOTE="vieras";28551857]En osaa kuvitella omaa liittoani ilman seksiä. Mutta jos se sellaiseksi muuttuisi jostain syystä, niin en usko, että ihan heti eroa hakisin[/QUOTE]

Jos on liitossa vain seksin vuoksi, niin siinä parisuhteessa on kirjaimellisesti jotain päin persettä.

Mutta toisaalta, seksi on liiton liima. Jos sitä ei ole, niin toinen tai molemmat kärsivät. Aina toki löytyy poikkeuksia, mutta noin keskimäärin. Seksi kun parhaimmillaan on hyvin tervettä, normaalia, suloista ja kaunista ja kuuluu elämään siinä missä kesäiset hyttysenpurematkin.

Ylempänä joku sanoi, että etenkin miehet lähtevät vieraisiin tai maksullisiin oitis. Tämä ei pidä paikkaansa. On miehiä (ja naisia) jotka käyvät vieraissa tai maksullisissa ja sitten on niitä jotka eivät käy. Se asia ei riipu kotioloista.

Seksittömyys tosiaankaan ei olisi syy eroon, koska kaikissa suhteissa on seksittömiä ja vähäseksisiä ajanjaksoja. Kuinka pitkiä on arvoitus, mutta pitkään jatkuessaan se on selvittämisen paikka

• Tykkää
Reactions: Millenia

Käy mun luona :P Ole vaan antamatta niin molemmat tykätään, miehes ja minä. Sitten jaksaa taas kotona leikkiä perheenisiä...

[QUOTE="isipappa";28551931]Jos on liitossa vain seksin vuoksi, niin siinä parisuhteessa on kirjaimellisesti jotain päin persettä.

Mutta toisaalta, seksi on liiton liima. Jos sitä ei ole, niin toinen tai molemmat kärsivät. Aina toki löytyy poikkeuksia, mutta noin keskimäärin. Seksi kun parhaimmillaan on hyvin tervettä, normaalia, suloista ja kaunista ja kuuluu elämään siinä missä kesäiset hyttysenpurematkin.

Ylempänä joku sanoi, että etenkin miehet lähtevät vieraisiin tai maksullisiin oitis. Tämä ei pidä paikkaansa. On miehiä (ja naisia) jotka käyvät vieraissa tai maksullisissa ja sitten on niitä jotka eivät käy. Se asia ei riipu kotioloista.

Seksittömyys tosiaankaan ei olisi syy eroon, koska kaikissa suhteissa on seksittömiä ja vähäseksisiä ajanjaksoja. Kuinka pitkiä on arvoitus, mutta pitkään jatkuessaan se on selvittämisen paikka[/QUOTE]

Oon samaa mieltä, että se on liiton liima -ihan biologisesti, hormonitasolla :)

Enkä minäkään usko, että seksin määrä liittyy vieraissa käymiseen. Ehkä niin on helpompaa ajatella sekä sen, joka vieraissa käy, että sen, jonka puoliso käy (tai joka on se toinen nainen taikka mies).

Mutta varmaankin koko liitto voi olla seksitön, jos alusta alkaen on selvää, että kummallekaan se ei ole tärkeää ts kumpikin on aseksuaali.

[QUOTE="vieras";28551947]
Enkä minäkään usko, että seksin määrä liittyy vieraissa käymiseen. [/QUOTE]

No kyllä ihan varmasti liittyy. Huorissa käyvät aivan varmasti useammin ne, joilla ei kotona ole seksiä. Tietenkään kaikki eivät käy ja jotkut käyvät vaikka saavat kotonakin, mutta eivät nämä toisistaan riippumattomia asioita ole.

voi jeesus, mie en vois elää suhteessa ilman seksiä! Meillä oli tässä 1,5kk tauko, (oon kyl miestä helpottanu) mja eilen vihdoin pääsin itse leikkiin mukaan (vaikea raskaus, siksi taukoa) =). huh, että teki hyvää. just tänään miehen kanssa lounaalla juteltiin, että miten kukaan voi elää jatkuvasti seksittömässä suhteessa???

Ei meillä ole ollut koskaan aikaisemmin tällaista taukoa, kuukausi taisi olla joskus, mutta yleensä säännöllisesti sekstaillaan. Alun raskauspahoinvointi kesti yli puolenvälin ja sitten alkoi muut vaivat ja vauva osottautui koliikkilapseksi, jolla yöt ja päivä on vasta nyt helpottaneet. Tekosyitä ehkä teistä, mutta ei tämän kokijan mielestä. Puhuttu on paljon ja mies osaa kyllä tumputtaa, ettei sen puolesta ole puutteessa, vaikkei se sama asia olekaan. Ja nyt kun alkoi taas seksillinen elämä, niin voi veljet mitä menoa!

Suhde tuntuu juuri nyt paremmalta kuin koskaan, eikä meitä näköjään kuiva kausikaan horjuta. Tosin jatkossa ei enää noin pitkiä taukoja edes tule kun lapsluku onehdottomasti täys.

[QUOTE="hessu";28551894]mä en ymmärrä sellasta itsekkyyttä että pidetään toinen puutteessa vuosi? haloo,sit mennään vaikka seksuaaliterapeutille lääkäriin, ihan mihin hyvänsä..se että ei itse kärsi seksittömyydestä ei tarkoita että toinen olisi yhtä välinpitämätön!

mä oon se joka on kärsinyt yli pari vuotta miehen haluttomuudesta... joo eihän mies kärsi sehän saa mitä tahtoo,mutta mä kärsin! en tunne enään itseäni yhtään haluttavaksi,en tunne olevani seksikäs,en tunne enään olevani edes nainen.

järki sanoo että vika ei ole mussa,olen edelleen ihan nätti ja muut miehet kyllä kattoo perään, mutta se tunne on niin vahva että useinkaan järki ei voita..

mä pidän todella törkeänä sitä että se haluton osapuoli on vaan tyytyväinen,vaikka tietäs että toisella on pahaolla ja tosieen sattuu ni aatellaan vaan omaa napaa.. eikä yritetäkkään ratkaista ongelmaa!!

ps. kyl mua on vongannu puutteessa olevat varatut miehet kun vaimo pihtaa!

että ap voit luottaa miehees sinisilmäisesti...mutta se ei välttis ole koko totuus[/QUOTE]

Me puhumme, ei miehen tarvitse sun laillasi arvailla ja järkeillä kun tietää syyt.

Meilläkin tuli melkein vuoden seksitauko edellisen raskauden ja haastavan pikkuvauva-ajan kanssa. Ja hyvin homma maistui ja luisti taas tauon jälkeen, ei siitä meidän suhde huonontunut :) Pikemminkin suhde parani tuona aikana, tosin se nyt ei tainnut olla seksittömyyden ansiota vaan suhde syveni muutenkin entisestään. Minä olisin ollut valmis seksiin aiemminkin, mutta mies erityisesti tarvitsee sopivat olosuhteet halutakseen seksiä (eli riittävän virkeä olo ja ei häiriötekijöitä), joten pitkäksi pääsi tauko venymään. Ei haitannut kumpaakaan :)

No kyllä ihan varmasti liittyy. Huorissa käyvät aivan varmasti useammin ne, joilla ei kotona ole seksiä. Tietenkään kaikki eivät käy ja jotkut käyvät vaikka saavat kotonakin, mutta eivät nämä toisistaan riippumattomia asioita ole.

Ihan pomminvarma asia on se, että huorissa ja vieraissa käyvät ne, jotka käyvät.

Mutta maailma on täynnä miehiä ja naisia, joiden ei tee mieli leikata vierasta nurmikkoa.

En tiedä mistä sinun varmuutesi kumpuaa, tai naurettava nimimerkkisi, mutta vaikka seksittömyydellä ja pettämisellä olisi korrelaatio, asiaa ei ratkaista "väkisin antamalla" vaan kyseessä on mitä todennäköisimmin se, että ko. henkilöt pettävät herkemmin kun suhteessa ilmenee minkäänlaisia vaikeuksia. Usein seksittömyys on oire jostain muusta, mikä suhteessa on pielessä tai ainakin jommassakummassa osapuolessa suhteessa (esim. masennus tai jokin muu sairaus). Jos tähän käyttää "ratkaisuna" pettämistä, niin en ihmettele sitä, että ongelmia on alunperin ilmestynyt.

Sitä en kyllä purematta niele, että mies, jota ei alunperinkään kiinnosta käydä huorissa tai pettää, yhtäkkiä näitä alkaisikin harrastaa, kun vaimo ei syystä tai toisesta seksiin kykene. Muutenkin aina puhutaan vain miehistä, niin kuin naiset eivät pettäisi.

Ja sen voin vannoa, että ainakin omalla kohdallani ulkopuolisiin heränneellä kiinnostuksella ei ole kytkentää senhetkiseen seksielämään.

Viimeksi muokattu:
En tiedä mistä sinun varmuutesi kumpuaa, tai naurettava nimimerkkisi, mutta vaikka seksittömyydellä ja pettämisellä olisi korrelaatio, asiaa ei ratkaista "väkisin antamalla" vaan kyseessä on mitä todennäköisimmin se, että ko. henkilöt pettävät herkemmin kun suhteessa ilmenee minkäänlaisia vaikeuksia. Usein seksittömyys on oire jostain muusta, mikä suhteessa on pielessä tai ainakin jommassakummassa osapuolessa suhteessa (esim. masennus tai jokin muu sairaus). Jos tähän käyttää "ratkaisuna" pettämistä, niin en ihmettele sitä, että ongelmia on alunperin ilmestynyt.

Sitä en kyllä purematta niele, että mies, jota ei alunperinkään kiinnosta käydä huorissa tai pettää, yhtäkkiä näitä alkaisikin harrastaa, kun vaimo ei syystä tai toisesta seksiin kykene. Muutenkin aina puhutaan vain miehistä, niin kuin naiset eivät pettäisi.

Ja sen voin vannoa, että ainakin omalla kohdallani ulkopuolisiin heränneellä kiinnostuksella ei ole kytkentää senhetkiseen seksielämään.

Allekirjoitan jokaisen sanan.

Yhteistyössä