Vuosi erossa lapsesta ja miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en pystyisi tuohon, mutta minusta on ok jos joku tuon ratkaisun tekee. Meillä mies on paljon pois, miksi ei siis äitikin voisi, jos mies hoitaa kaiken kotona.

[QUOTE="meikä";23995143]Rahapuoleen sanoisin että vuoden uhraus on pieni hinta maksaa siitä ettei loppuelämän aikana ole rahahuolia. Jää rahaa ostaa sille lapselle vaikka leluja ;)[/QUOTE]

niin tai kustantaa lapsi terapiaan... Mutta kun luen juttujasi, niin tuskinpa lapsi sinua kovasti kaipaa. Itse et ainakaan tunnu häntä kaipaavaan, vaan tärkeintä on raha ja työ.

On kyllä lapselle hurjan rankkaa ja puolisolle.. Meillä takana 9kk ja syyskuun lopulla mies tulee takaisin. Hirveä vuosi!!! Vaikka saatiin lainoja maksettua paljonkin pois,kun palkka on niin hyvä,olen itse joutunut turvautumaan terapiaan.. Tapahtumat siellä saivat minut voimaan niin pahoin. Tsemppiä ja voimia perheellesi,sitä tarvitaan! Ja tärkeintä on,että sanot lapsellesi joka kerta kun puhutte puhelimessa,että sinulla on kova ikävä. Silloin lapsesi ei käänny sinua vastaan. Tämän neuvon sain lapsipsykologilta.

[QUOTE="meikä";23995143]Rahapuoleen sanoisin että vuoden uhraus on pieni hinta maksaa siitä ettei loppuelämän aikana ole rahahuolia. Jää rahaa ostaa sille lapselle vaikka leluja ;)[/QUOTE]

No jos menet ihan normi intin käyneenä rt-tehtäviin niin et sä nyt sillä rikastumaan pääse. Varmasti lyhennätte lainaa ihan kivasti, mutta veikkaisin että ihan normi tehtäviin menevällä sitä hynää ei silti käteen jää ku joku 4000-5000e.

Eri asia sitten jos olet jo pv:llä töissä ja luutnanttitehtävistä ylöspäin. Tällöin palkka voi olla jo ihan hyvä.

mieheni äiti opiskellut kaksi vuotta aikanaan niin että vain viikonloput äiti kotona. Mies silloin alle kouluikänen. Mies sanonut että vaikutti väistämättä äiti-lapsi suhteeseen... Ja sen kyllä huomaa vieläkin... Minä en lähtis!

[QUOTE="meikä";23995240]Uskoisin että näin ennenkin rt-reissussa olleena tiedän nämä riskit paremmin kuin sinä.[/QUOTE]

tiedän erään, joka teki saman ratkaisun. ei siinä mitään, se on määräaikainen jakso elämässä. itse lähtisin ulkomaille töihin jos hypoteettisesti olisi sama tilanne ja jos työ todella kannattaisi. sitten tietysti jo pohtisin onko mahdollista ottaa perhe mukaan.

Mua vähän harmittaa etten mä koskaan "ehtinyt" armeijaan ja sitä kautta päässyt noihin rt-hommiin.
Mä varmaan voisin lähteä itsekin vaikka on pieniä lapsia. Siihen vaikuttaa varmaan hyvin paljon, millainen shde on, millainen tukiverkko tänne jäävällä on. Ja jos mä lähtisin, tiedän että mun lapset olis todella hvyässä hoidossa.
Toki ikävä tulisi, mutta nykypäivänä on hieman paremmin kun on nämä yhteydet, skypet ym ym.

Joten tsemppiä ap:lle.

[QUOTE="memmu";23997199]mieheni äiti opiskellut kaksi vuotta aikanaan niin että vain viikonloput äiti kotona. Mies silloin alle kouluikänen. Mies sanonut että vaikutti väistämättä äiti-lapsi suhteeseen... Ja sen kyllä huomaa vieläkin... Minä en lähtis![/QUOTE]

tällä teorialla kaikki sisäoppilaitoksissa olleet, sijoituskodeissa tai muissa käyvät ovat siis täysin epänormaaleja? koskee kuitenkin miljoonia ihmisiä....

Antaa mennä vaan. Mun äiti muutti pysyvästi ulkomaille kun olin 15. Monen palstalaisen mielestä se teki hänestä huonon äidin, mulla ei käynyt sellainen mielessäkään ennen kuin kuulin palstamielipiteitä.

Mä uskon, että moni näistäkin, jotka sinut tuomitsee pitäisivät asiaa ihan hyväksyttävänä, jos olisit mies.

Hieno päätös ja saat varmasti aikamoisen kokemuksen!
Itse en malttaisi lähteä noin pitkäksi aikaa. Meillä mies aina kesäisin kuukauden poissa ja lapset ikävöivät hirveästi ja mieheni on kuitenkin se toissijainen, sillä itse olen lapsiemme kanssa 24/7.

[QUOTE="meikä";23995827]Ihmeellisiä johtopäätöksiä vedät. Miksi meillä harrastettaisiin turhaa kulutusta? Vedit tuon johtopäätöksen siitä että haluan turvata koko perheen taloudellisen hyvinvoinnin loppuelämän ajaksi :D loogista?[/QUOTE]

Ei kai vaan ole turhan ruusuinen ajatus? Vuoden rt-pestillä turvaa koko loppuelämän... Meillä ei ainakaan käynyt näin.

[QUOTE="vieras";23997233]tällä teorialla kaikki sisäoppilaitoksissa olleet, sijoituskodeissa tai muissa käyvät ovat siis täysin epänormaaleja? koskee kuitenkin miljoonia ihmisiä....[/QUOTE]

ja missähän kohtaa sanoin tällaisia ihmisiä epänormaaleiksi? Mies on sanonut, ettei enää tuntenut tämän jälkeen äitiä läheiseksi ja vaikka äiti oli yrittänyt "paikata" välejä myöhemmin niin ajasta oli jäänyt katkeruutta, pelkoja ja vihaa. Että anteeksi vain jos asia nyt mieheni kohdalla on näin...mutta sinähän varmaan tiedät tämänkin asian paremmin???

Itse en uskaltaisi lähteä noin pitkäksi aikaa. Ehkä se vuosi sujuu ihan hyvin , mutta pelottaisi oppisiko sitä elämään normaalia perhe-elämää tuon jälkeen ?

Mä oon ollut ennenkin näissä hommissa, tiedän miten homma sujuu ja kuinka kotiutuu palatessaan. En väitä että kaikki tulee olemaan ruusuista mut kyllä näistä selvitään. Mieskin vanha käivärä (rt-äijä) joten ei sillekään tule yllätyksiä näissä asioissa.

[QUOTE="vieras";23998491]Mun mies on ollut 3 kertaa vuoden, ja edelleen käy suomessa töissä ja niillä rahoilla on eletty ihan normaalisti, ei ole tarvinnut pröystäillä ja on sentään suht korkeammalla kuin rivimies.[/QUOTE]

Mikä ihmeen ongelma tässä on? Kai jokaisen perheen laina-asiat on erilaiset, toisen puolison tilit eri kokoisia ja muutenkin raha-asiat eroaa. Jos reissu auttaa meidän taloudellista tilannetta huomattavasti niin sit se auttaa, ei siihen vaikuta sun tai kenenkään muun kokemukset yhtään ;)

[QUOTE="vieras";23998491]Mun mies on ollut 3 kertaa vuoden, ja edelleen käy suomessa töissä ja niillä rahoilla on eletty ihan normaalisti, ei ole tarvinnut pröystäillä ja on sentään suht korkeammalla kuin rivimies.[/QUOTE]

Ja vimesen reissunsa teki meidän esikoisen ollessa vatsassa ja alle vuoden kun tuli takaisin, sen jälkeen ei ole halunnut lähteä, ei ollut kiva kun oma lapsi vierastaa.

[QUOTE="meikä";23998504]Mikä ihmeen ongelma tässä on? Kai jokaisen perheen laina-asiat on erilaiset, toisen puolison tilit eri kokoisia ja muutenkin raha-asiat eroaa. Jos reissu auttaa meidän taloudellista tilannetta huomattavasti niin sit se auttaa, ei siihen vaikuta sun tai kenenkään muun kokemukset yhtään ;)[/QUOTE]

Käske sen äijäs ettiä töitä!

[QUOTE="meikä";23998504]Mikä ihmeen ongelma tässä on? Kai jokaisen perheen laina-asiat on erilaiset, toisen puolison tilit eri kokoisia ja muutenkin raha-asiat eroaa. Jos reissu auttaa meidän taloudellista tilannetta huomattavasti niin sit se auttaa, ei siihen vaikuta sun tai kenenkään muun kokemukset yhtään ;)[/QUOTE]

No mitäs sitten 2 vuoden päästä kun rahat on taas loppu? Menet uudelleen?

[QUOTE="vieras";23998508]Käske sen äijäs ettiä töitä![/QUOTE]

Tulisko sulle parempi mieli jos se rupeis tekeen toista työtä tuon edellisen lisäksi? Vai mikä tässä oli pointti?

[QUOTE="vieras";23998510]No mitäs sitten 2 vuoden päästä kun rahat on taas loppu? Menet uudelleen?[/QUOTE]

:D no niin, onneksi ei tarvi meidän raha-asioita sulle selvitellä tän enempää..jätetääs tää aihe rauhaan, kun ei mene perille niin ei mene.

Yhteistyössä