Vuosi erossa lapsesta ja miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mä"

Vieras
En usko että palstalta löytyy ketään joka ei paheksuisi, lähden vuodeksi RT-hommiin ja olen erossa sen ajan perheestä johon kuuluu mies ja alle kouluikäinen lapsi.

Palkka on hyvä ja siksi lähden, lomat pyörii parin kk välein 2 viikkoa kerrallaan.

Mitäs, tuleeko tästä 100% kivitys kuinka huono äiti olen kun hylkään lapseni näin?

Tuossa just vähän samaa teemaa mietin, mutta en oikein ymmärtänyt kysymystä. Et tunne syyllisyyttä, mutta mietit, tuleeko kuitenkin 100% kivitys, kun hylkäät lapseni näin. Eli omasta mielestäkö hylkäät vai ajattelet, että muiden mielestä hylkäät? Riippuu kyllä monesta asiasta: isän ja lapsen suhteesta, lapsen luonteesta, lapsen ja äidin suhteesta jne. miltä tuntuisi ja vosinko tehdä itse noin.

Juu en mieti hylkäänkö vai en..kun tiedän etten niin tee vaan elätän perhettä. Sopii meille hyvin.

Ihan huvikseni kysyin ilman taka-ajatuksia mitä mammat on mieltä ko. tilanteesta.

Jos lapsella ja isällä on hyvä ja lämmin suhde ja myös minulla olisi hyvä ja lämmin suhde lapseen, niin ehkä voisin lähteä. Riippuu niin monesta asiasta. Aika vaikea antaa vastausta noin lyhyen kuvauksen perusteella. Mutta ensisijaisesti yrittäisin etsiä sellaista tienestiä, joka mahdollistaisi lapsen lähellä olon, koska minulla tulisi häntä valtava ikävä!

Teinesti kuitenkin on 3 kertaa mitä suomessa käteen jäisi, eikä siitä menisi mitään kuluja..asuntolaina lyhenisi aika kivasti. Vuosi erossa helpottaa loppuelämää kovasti, on sen arvoista.

No, itse en ensisijassa lähtisi arvottamaan työhön lähtöä rahan kannalta. En oikein ymmärrä sellaista ajattelua, Jos lähempänä oli huonompipalkkainen työ, niin valitsisin sen. Eihän sitä voi loppupeleissä tietää, miten lapsi asiaan reagoi ja jos reagoi esim. masennuksella, niin onko tuo vuoden palkka sen arvoinen... Mutta tod.näk. lapsi eron kestää. mistä sitä tietää

[QUOTE="iita";23994979]Oikeastaan mua kiinnostaa vaan, että kuinka jaksatte olla selibaatissa vuoden ?[/QUOTE]

No onhan niitä lomia :D parin kuukauden välein. Eikä siihen selibaattiin kyllä kuole, ainakaan tietääkseni.

Jos näkisin lapsia parin kuukauden välein pari viikkoa kerrallaan, niin ei mitään ongelmaa. Lähtisin salamana :)

Tilaisuuksiin kannattaa tarttua, jos ei tartu niin voi vanhana harmittaa.

[QUOTE="meikä";23995005]Johan on suvaitsevaista..missäs on ne jotka paheksuu yhden yön hoitoon jättöjä tms.?[/QUOTE]

Onko isän kanssa oleminen hoidossa olemista?

Ja ap:lle, no mitäpä tuosta, yhtälailla ne miehet jättää perheensä ja lähtee noihin hommiin, joten miksi nainen ei voi niin tehdä..

Mä en ikinä lähtis, ellei perhe voisi tulla mukaan ulkomaankomennukselle. Mutta kukin tavallaan. Ja myönnän katsovani vähän kieroon ihmistä, joka rahan takia on valmis hylkäämään perheensä vuodeksi. Ihan sama onko lähtijä isä tai äiti, en ymmärrä missään tapauksessa tätä valintaa.

Lapselle toi on tosi kova paikka, vaikka olisi kuinka läheinen isäsuhde tahansa. Isä ei kuitenkaan korvaa toista vanhempaa ja pieni lapsi ei osaa ajatella tätä asiaa rahan kannalta, vaan pohtii miksei äiti enää halua olla hänen kanssaan ja voipi olla, et syyttää itseään siitä tai oireilee muuten.

[QUOTE="meikä";23995024]
Täytyy myöntää että odotin vähän erilaista vastaanottoa, kun lueskellut näitä "lapsi traumatisoituu jos äiti lähtee viikonlopuksi pois kotoa" tai "lapsentekoon ei voi ryhtyä ellei aio hoitaa lapsiaan kouluikään asti kotona"-ketjuja :)[/QUOTE]

Mua on ruvennu viime aikoina niin rankasti nyppii äitiyden jalustalle nostaminen et ihan jo periaatteessa kannustan naisia myös elämään sen lastenteon ja hoidon ohella. Kun ne tissit ja se värkki ei tee kenestäkään korvaamatonta vaan mies voi olla ihan yhtä tasavertainen naisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja lasta käy sääliksi;23995045:
Mä en ikinä lähtis, ellei perhe voisi tulla mukaan ulkomaankomennukselle. Mutta kukin tavallaan. Ja myönnän katsovani vähän kieroon ihmistä, joka rahan takia on valmis hylkäämään perheensä vuodeksi.

Mä taas katson kieroon ihmistä, joka pitää tuota perheen hylkäämisenä.

Mua on ruvennu viime aikoina niin rankasti nyppii äitiyden jalustalle nostaminen et ihan jo periaatteessa kannustan naisia myös elämään sen lastenteon ja hoidon ohella. Kun ne tissit ja se värkki ei tee kenestäkään korvaamatonta vaan mies voi olla ihan yhtä tasavertainen naisen kanssa.

Ja amen tälle. En oo ikinä ymmärtänyt tätä, meillä mies osallistuu ihan samalla tavalla ja on ihan yhtä tärkeä kasvattaja kuin minäkin lapselle.

Siskoni teki aikoinaan keikkaa, oli pari viikkoa putkeen hesassa ja lapset isän kanssa kotona. Kovasti lapsilla oli jo tuona aikana ikävä äitiä, en ikinä laittaisi rahaa lasteni edelle.

Mä taas katson kieroon ihmistä, joka pitää tuota perheen hylkäämisenä.

No lapsen näkökulmasta asia on näin. On varmaan silloinkin, jos äiti ja isä eroaa ja toista vanhempaa näkee esim joka toinen viikonloppu. Kyllä se voi lapsesta tuntua hylkäämiseltä, koska ei hän ymmärrä aikuisten asioita. Tässä ap:n tapauksessa lapsi näkisi vanhempaana vielä harvemmin, joten todellakin säälin lasta. Toisaalta, jos raha on kaikkein tärkein, niin ehkä lapsi ei sittenkään menetä mitään :(

Yhteistyössä