Vuosi avioliittoa takana, ja koko suhde tympii???Onko yleistä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yhdessä ollaan oltu jo useita vuosia, nyt vuoden verran naimisissa. Koko parisuhde tympäsee, tunnen itseni onnettomaksi ja kyllästyneeksi. En saa tarpeeksi huomiota mieheltäni.
Onko tämä vaan joku kriisi/vaihe? Olen kuullut että monella on alamäki alkanut kun menneet naimisiin...Niinkö se meneekin :(

pp
Aika yleistä on varmasi. Ja siitähän on tutkimuksia, että 7 vuoden yhdessäolon jälkeen tulee kriisi useimmiten. Joka seitsemäs vuosi ihminen "etsii" itseään ja kyseenalaistaa saavutuksensa ja elämänsä. Avioliiton ensimmäiset vuoden voivat olla vaikeita siinäkin mielen, että usein ajatellaan, että avioliiton jälkeen elämä on yhtä onnea. Vaikka arki tulee vastaan pakostikin joskus

Eihän naimisiin meno sitä suhdetta muuta mitenkään. On toki tapauksia joissa ollaan oltu pitkään yhdessä ja alkaa olla kipinä pahasti kateissa. Sitten mennään naimisiin, ikään kuin ajatuksena että se pelastaa yhteiselon. Kun huomataan että mikään ei muuttunutkaan, alkaa eroajatukset hiipiä mieleen...

Yhteistä aikaa ja keskustelua asioista rehellisesti, syyttämättä ja riitelemättä kannattaa kokeilla. Voi olla vain vaihe, mahdoton ulkopuolisena sanoa teidän tilannetta sen paremmin tuntematta. Rakkaus vaatii välillä vähän "tekohengitystä" pysyäkseen elävänä...

naimisissa
Ystävän kanssa kerran pohdittiin asiaa, kun kävi ilmi että molemmat tiedetään paljon pareja jotka eronnut ekan avioliittovuoden jälkeen vaikka olis ennestään ollut jo lapsia ja monta vuotta yhteistä parisuhdetta takana. En tiedä todellisuudessa miten suuri prosentti pareista eroaa ekan avioliittovuoden jälkeen, mutta me nyt satuttiin monia tietämään. Tiedä sitten mikä eroon johtaa, onko ollu jotain kuvitelmia avioliiton seesteisyydestä mikä ei sitten ookaan pitäny paikkaansa. Ehkä jompi kumpi on alkanut pitämään puolisoa itsestäänselvyytenä avioliiton myötä tai jotain muuta sellasta. Vaikea sanoa.
Ite olen ollu nyt vuoden naimisissa, eikä nyt toistaiseksi eroa ole tulossa :D Mutta ei tää eka vuosi mitään herkkuakaan ole ollu, ehkä kovimpia vuosia parisuhteessamme. Yhdessä nyt oltu reilu kuus vuotta ja kaksi lasta (ennen avioliittoa). Jos tässä nyt joku seittemän vuoden kriisi vielä on tulossa niin huh huh :D

"Vieras"
Naisillahan on tapana elää "sitten kun -elämää".
Sitten olen onnellinen, kun pääsen kihloihin, saan lapsia, rakennamme talon, menemme naimisiin... Sitten kun ne kaikki on saatu, ei ole enää mitä odottaa ja sisimmän tyhjyys tulee esiin.
Kun se onni pitäisi olla itsessä sisällä ja luoda sitä itse. Pitäisi osata elää tavallista arkea ja rakentaa sitä parisuhdett.

Yhteistyössä