Vuorotteluvapaa ja osittainen hoitovapaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meri"

Vieras
Osaiskos joku auttaa? Mä kun olen suunnitellut jääväni osittaiselle hoitovapaalle kun kuopus menee ensimmäiselle luokalle kouluun, mutta nyt tajusin että kesä taitaa olla aika iso ongelma, eli hän ei pärjää pitkiä päiviä vielä yksin. Kuulin sitten että työkaveri oli samassa tilanteessa ollut kesällä 3 kk vuorotteluvapaalla eli sai pikkukoululaisensa kesähoidon sillä tapaa järjestettyä.

Onkohan siis mitään mahdollisuutta saada molempia, osittaista hoitovapaata ensin ja siihen perään vuorotteluvapaa vai pitääkö jommasta kummasta luopua? Ja jos olen ensin osittaisella hoitovapaalla niin vuorotteluvapaan krobaus kai lasketaan niistä tuloisat eli saan vielä vähemmän rahaa siltä ajalta?

Hmm... tuntuupa hankalalta. Pitäiskö haudata sitten haave osittaisesta hoitovapaasta :(. Olen vain niin suuresti haaveillut siitä jo monta vuotta.

Ja ennen kuin joku kysyy, että miksi ei mies ole kesällä koululaisen kanssa niin hän on yrittäjä alalla jossa kesät tehdään pitkää päivää, ei siis kesäisin lomaile yhtään, kun talvisin sitten ei juuri ole töitä.

Kysy nyt ensin työnantajan epävirallinen kanta näihin ennenkuin suunnittelet edes vuorotteluvapaata. Meillä esim niitä ei myönnetä ja piste, eli mulla se ei olisi edes vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";23731564]Kysy nyt ensin työnantajan epävirallinen kanta näihin ennenkuin suunnittelet edes vuorotteluvapaata. Meillä esim niitä ei myönnetä ja piste, eli mulla se ei olisi edes vaihtoehto.[/QUOTE]

Luulisi, että myönnetään kun työkaverikin oli ollut... no mene ja tiedä. Toki pitää kysellä, kunha pohdin itsekseni ensin kun työnantajan juttusille on ääreis vaikea päästä.

Uusimmat

Yhteistyössä