Vuoropäivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moi

Vieras
Kertokaas viisaammat. Mä olen hakenu töitä, siellä olis kahta vuoroa. Mies töissä toisella paikkakunnalla. Eli pitäis hakee vuorohoitoon jos töihin pääsisin. Miten se käytännössä menee? Kun mulla on ilta, niin haenko lapset sit yhdeksän jälkeen hoidosta? En missään nimessä haluais et ne nukkuu siellä öitä! Entäs ku on ilta ja sit seuraavana päivänä aamu. Eikös se tuu aika raskaaksi lapsille? Voi itku tätä touhua! Kertokaa te, joiden lapset vuorohoidossa, mulle kokemuksia.

Kun esikoinen oli pieni ja olin vuorotöissä hain tytön puoli kymmeneltä (jos pääsin klo 21) ja jos seuravana aamuna oli aamuun meno, niin sittenhän se oli vietävä vaan heti aamusta.

Juu, silleenhän se menis, että iltavuoron jälkeen kotiin ja aamulla taas hoitoon (jos siis on ilta-aamu ) . Yövuorossa muksut ovat yön ja seuraavan päivän hoidossa ja iltapäivällä haetaan hetkeksi kotiin ja sitten taas hoitoon (jos useampi yövuoro putkeen ) . Me ollaan onneksi pystytty vielä sumplimaan miehen kanssa vuoroja silleen, että pojan ei ole tarvinnut kovin myöhään illalla olla hoidossa max klo 19.00.

Pojan ollessa vähän vanhempi hän saa/joutuu olemaan hoidossa n. klo 21.30 ja aamulla taas 6.20 hoitoon (jos siis mun ja miehen työvuorot menee pahasti ristiin ) . Yövuoroja mulla ei onneksi tällä hetkellä ole, mutta niitäkin voin joskus joutua tekemään.

Ihana tietää, ettei ne ehdottele mitään yöksi jättämisiä! Se mua huoletti et eihän käytäntö voi olla sellainen. Rytmithän siinä tietty menee sekaisin lapsilla mut eipä voi mitään. Jos sitä selviäis...

Yleensä varmaan suositellaan tehtävän niin, että hakemiset ja viemiset olisi lapsille mahdollisimman hyvään sopivaan ajankohtaan eli kovin myöhään illalla tai aikasin aamulla. Voi olla parempi, että lapsi nukkuu hoidossa yön ja on siellä pidempään, kun että haet hänet väsyneenä kotiin, koitat saada nukkumaan ja aamulla taas aikasin hoitoon.

itse olen jättänyt lapsen hoitoon ja illasta heti aamuun menen. Mielestäni lapsille tärkeää uni ja jos pääsevät nukkumaan joskus klo 22 ja aamulla herättävä ennen 6 ei uni riitä ainakaan omille lapsille...mutta kukin tavallaan.

Yhteistyössä