Vuorokausi ennen synnyttämistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimii10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suppareita tuli mut ei kovin kipeitä. Olo ja tunnelma oli jotenkin odottavan seesteinen, rauhallinen. Sairaalaan päästyä kivut koveni ja olin 15 tuntia jossain hämärän rajalla, en muista ajan kulua tai tapahtumia.

Kertaakaan en oo aavistanut ;) kolmosen ja nelosen kohdalla vielä muutama tunti ennen syntymää olin varma, ettei ne synny ikinä!
KOlmatta kun odotin, kävin illalla ostaa hyvät kengät, kun aattelin, että pitää niillä turvonneilla jaloilla vielä kauankin talsia, alle 12h siitä oli jo vauva maailmassa.
Nelosen kohdalla olin menossa seuraavana päivänä käynnistykseen, illalla rupesin nukkuu sairaalakassai pakattuna, klo 23.30 heräsin supistukseen ja tyttö syntyi 2.30

Syntyneet viikoilla 37+2-40+5

Ei ollut mitään ennakko-oireita, hyvävointisena touhusin. Oli kyllä sellainen jännä tunne, en osaa kuvata millainen, mutta en kuitenkaan aktiivisesti vielä ajatellut, että synnytys olisi tulossa. Seuraavana aamuna sitten heräsin aikaisin ja vedet meni postinhakureissulla.

Mulla oli kyllä "mahan supertyhjennys"sinä päivänä kun nuo yöllä ja aamulla sitten syntyneet(2 lasta).Eli vessassa istuin puolen päivää :) Se on mulla"melko varma merkki".

Esikoisesta ei mitään ennakkotuntemuksia,heräsin vain sitten aamuyöllä kun vedet meni,
Tokasta limatulppa meni vuorokautta ennen synnytystä, limatulpan jälkeen suppareita tuli muutamia päivän mittaan.

Olin kaupassa kiukkuinen ja kinastelin mieheni kanssa. Kun olimme menossa nukkumaan sanoin miehelleni, että tänään vauva ei ainakaan synny! 10min myöhemmin meni lapsivedet ja aamulla vauva oli syntynyt. :)

Tokasta. Edellisenä päivänä ei ruoka maistunut vaikka olikin nälkä.
keksiyöllä alkoi vatsa tyhjentymään. Istuin vessassa koko yön. Maha oli ihan kuralla. Aamulla lähdettiin synnyttää.
RV 37+2

näin

esikoinen supistukset alkoivat yöllä, poika syntyi iltapäivällä, edellinen päivä oli mennyt ihan normaalisti
keskimmäinen, supistuksia oli jatkunut kuudetta viikkoa ja sain ajan käynnistykselle, jäin illalla sairaalaan ja sitten yöllä alkoi synnytys
kolmonen: heräsin yöllä juilintaan, menin kuitenkin yliaikaiskontrolliin, jossa sanoin että ei tässä mitään, vähän on selkään ottanut, mutta ei mitään ihmeitä, lekuri kurkkasi, ilmoitti että 5 cm auki ja vauvan kanssa täältä lähdet 1 1/2 h kesti synnytys. Edellinen päivä oli ollut ihan normi ja uskoin että mennään käynnistykseen

En aavistanut mitään eikä ollut mitenkään erilainen olo.. Eka lapsi. Synnytystä edeltävä päivä 39+6 :)

Ihan normaali päivä: käytiin pienellä kävelyllä, joten joka päivä.. Illalla leivoin pipareita aika paljon ja sit kävin suihkussa..
Vähän selkää särki/jomotti, mutta ajattelin, että varmaan johtuu siitä, kun tuli riehuttua niiden pipareiden kassa.. Saattoi khyl hyvin siitä johtuakin..:D tai sit se oli se alkava synnytys, joka jomotteli, kukapa tietää...
Jonkin aikaa tuli katseltua telkkua ja sen jälkeen sänkyyn nukkumaan... Paitsi, että lapsivedet meni melkein heti, kun pääsin peiton alle..:D
Supistukset alkoi kipeinä ja säännöllisinä ehkä 10min vesien menon jälkeen.. ja 4 ja puoli tuntia myöhemmin lapsi oli maailmassa..