vuokrasopimus avara

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sittis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sittis

Vieras
Jos vuokra-asunnon ilmoituksessa lukee: "vuokralaisen sitouduttava vuokrasuhteeseen vähintään kahdeksi vuodeksi, vuokrasopimus määräaikainen 2 vuotta, irtisanomisaika 2kk"

saanko siis irtisanoa aiemmin vai täh en ymmärrä

JA jos sattuu nyt että sopimus tosiaan tarkoittaa etten voi irtisanoa asuntoa ennenkuin 2 vuotta on kulunut, jos joudun muuttamaan 1,5vuoden asumisen jälkeen, joudunko siis maksamaan vuokraa esim 6kk eteenpäin, vai yhden kuukauden liikaa vai miten?

Todellakin, määräaikainen 2 vuotta- siitä ei pääse sen aikaisemmin. Vuokrasuhteen on mahdollisesti tarkoitus ilmeisesti jatkua toistaseksi voimassaolevana tuon jälkeen joten 2 kk ennen tuon kahden vuoden määräajan umpeutumista täytyy vuokrasopimus erikseen irtisanoa.

Joo, et pääse 1,5 vuodessa eroon

Voisit yrittää, että sopimukseen kirjattaisiin jokin sopimuspurkusakko, esimerkiksi 2kk ylimääräinen vuokra, jottei tarvitse riidellä, jos jostain syystä joudutkin kesken kaiken muuttamaan. Jos sopimuksessa on vaikka kirjattu vielä, ettet saa vuokrata asuntoa eteenpäin, niin voi tulla aikamoiset maksut muuten pakottavissa tilanteissa.

mä en oikein ymmärtäny tuota vuokrasopimusta tehdessä, oma moka kun en tarkemmin perehtynyt. Aiemmassa asunnossa oli niin että kaikki vuokrasopimukset kirjoitettiin aluksi 6kk määräaikaiseksi ja silti oli tuossakin 6kk aikana mahdollisuus irtisanoa normaalin 1kk irtisanomisajalla.

"Määräaikaiseksi solmittu vuokrasopimus päättyy ilman erillistä irtisanomista, kun vuokrasopimuksessa sovittu vuokra-aika päättyy."

Eikä minulla lue vuokrasopimuksessa että määräaikaisuuden jälkeen sopimus jatkuisi toistaiseksi voimassa olevana.

Silti vuokrasopimuksessa lukee että vuokralaisen irtisanomisaika 2kk (erikseen kirjoitettuna)

[QUOTE="a.p";24621999]ai siis enkö saa asuntoa toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella? ööh luultavasti saisin, jotenkin nämä kaksi viimeisintä mieleistä asuntoa ovat sattuneet olemaan tällaisilla ehdoilla. minulla ei siis ole mitään maksuhäiriöitä tai muuta sellaista.[/QUOTE]

Juu en ajatellutkaan mitään maksuhäiriötä. Voisko kysyä että voisko antaa sellaisen sopimuksen siihen.

Saat kaksi vuotta asua kyseisessä asunnossa, eivät voi laittaa asuntoa aikaisemmin markkinoille. Mutta saat irtisanoa aikaisemmin 2kk:n irtisanomisajalla. Ei siis ole pakko asua koko kahta vuotta.
Itse myös Avaralla vuokralla. asunto oikeasti asumisoikeusasunto, mutta eivät ole saaneet tuolla tavalla asukkaita niin vuokrasivat.

[QUOTE="mmmm";24622085]Saat kaksi vuotta asua kyseisessä asunnossa, eivät voi laittaa asuntoa aikaisemmin markkinoille. Mutta saat irtisanoa aikaisemmin 2kk:n irtisanomisajalla. Ei siis ole pakko asua koko kahta vuotta.
Itse myös Avaralla vuokralla. asunto oikeasti asumisoikeusasunto, mutta eivät ole saaneet tuolla tavalla asukkaita niin vuokrasivat.[/QUOTE]

Juu juuri samalla tavalla itse asun asumisoikeusasunnossa vuokralla. Jotenkin mä ajattelin alusta asti että saan silti irtisanoa vuokrasopimuksen aiemmin, nyt se sitten tuli ajankohtaiseksi. toivottavasti onnistuu, ei todella ole vara maksella kahta vuokraa päällekäin.

Siis meillä oli myös kahden vuoden määräaikainen ja kun ei asuttu siinä sitä kahta vuotta niin maksettiin sopimus sakko joka oli n. 1,5x kk vuokra.

Jos sen sijaan on avaran tavallinen vuokra asunto niin tarkoittanee sitä että 2v jälkeen saat jatkaa asumista niin pitkään kun haluat.

Nojoo jännä nähä miten käy. toivottavasti ei ainakaan takuuvuokraa suurempia summia vaadita tästä. Jää muuten muuttamatta. Jotenki mä vaan kuvittelisin noiden vuokrasopimuksessa lukevien ehtojen mukaan niin että mä saan irtisanoa asunnon aiemminkin.