Vuokranmaksusta..onko kokemusta tälläisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarjaMinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MarjaMinna

Vieras
Meillä on miehen kanssa luottotiedot menneet ja muutimme juuri uuteen kotiin uudelle vuokranantajalle ( ei kaupungin mutta vuokrayhtiö kuitenkin ) ja meille tehtiin aluksi 3kk:n vuokrasopimus ja jos maksamme vuokrat joka kuukausi sovitusti niin sitten tuon 3kk:n jälkeen vuokrasopimus jatkuu " normaalina " jne.

Vuokrasopimuksessa lukee että vuokranmaksupäivä on joka kuun 2, päivä mutt asumistukikin tulee vasta 4 päivä ja me saamme rahaa 12. päivä.

Vuokranantaja myös laittoi meille paperin joka on muillekin tässä talossa annettu jossa luki vuokranmaksusta sen verran että maksupäivä on mikä on eikä he tee mitään sopimuksi amaksupäivästä. Siinä luki myös että jos vuokra maksetaan myöhässä niin siitä menee viivästyskorkoa ja se laskutetaan 4 kertaa vuodessa yms..

Tärkeä kysymys siis on että jatkaakohan vuokranantaja vuokrasopimustamme tuon 3 kk:nkin jälkeen vaikka maksamme vuokrat joka kuukausi vasta 12.päivä, eräpäivän ollessa jo 2. päivä.? Onko tuo hyväksyttävää? Toivottavasti joku osaisi vastata kun ahdistaa jo että mitä ne sanoo vai sanooko mitään.. :/

No minkä takia et voisi maksaa vuokraa etukäteen? Jos saat rahaa 12.2. maksat silloin maaliskuun vuokran. Miksi jatkaisi sopimustanne jos joka kk vuokran maksu myöhästyy 10 päivää?

Jos vuokranmaksu on joka kuukausi 2. Päivä, niin silloin se on 2. Päivä.
Ei niitä maksella miten huvittaa!

Ehkäpä kannattaisi järjestää ne raha-asiat niin, että sen vuokran pystyy ajallaan maksamaan..

Teidän taustalla ei kannattais onneaan koettaa!

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Julmis
Saman kuukauden sisällä jos maksaa niin riitti ainakin aikoinaan meidän vuokranantajalle. Ei millään olisi voitu maksaa eräpäivänä, ei mitenkään kun rahat tulivat tipoittain eli ensin asumistuki päivä vuokran erääntymisen jälkeen, siitä sitten vasta reilun viikon päästä mies sai puolet palkasta joka ei riitä kun juuri ja juuri seuraavaan palkkapäivään asti elämiseen. Kun seuraava erä tuli ja mun kotihoidontuet niin siitä vasta pystyttiin maksamaan vuokra ja muut laskut.

No minkä takia et voisi maksaa vuokraa etukäteen? Jos saat rahaa 12.2. maksat silloin maaliskuun vuokran. Miksi jatkaisi sopimustanne jos joka kk vuokran maksu myöhästyy 10 päivää?

en ole ap, mutta tähän tarvittaisiin sitten yhtenä kuukautena rahaa maksaa vuokra kahdesti ja sain käsityksen ettei ap:llä tälläisiä rahoja olisi. muuten varmaan olisi näin toiminutkin.

En voi maksaa etukäteen maaliskuun vuokraa 12.2. koska helmikuun vuokrakin pitää maksaa. Tammikuussa maksoimme vielä vuokran edelliseen asuntoomme edelliselle vuokranantajalle.
En vain ymmärrä miksi erpäivä on ennen yleistä asumistukipäivää. Olen aina ihmetellyt että miksi vuokran erpäivä on jo kuun alussa kun harva saa palkkaa sillon..

yllätyin kyllä vähän oman vuokraemäntäni pitkäpinnaisuudesta. olin jo vuosi sitten alkanut maksamaan vuokraani kuukauden etukäteen kun sain tarpeeksi ylimääräistä rahaa tehdä näin (jos sitten joku kuu on jokin hätänä, voi jättää vuokran maksamatta.) maksoin vuokrani aina loppukuusta ja vuokranmaksupäivä oli seuraavan kuun 5. päivä. vuokraemäntä ei ollut kuitenkaan huomannut että olin yksi kuukausi maksanut vuokrani kahdesti ja eli käsityksessä että maksan vuokran joka kuukausi kolmisen viikkoa myöhässä, muttei vuoden aikana kertaakaan sanonut mitään.

En voi maksaa etukäteen maaliskuun vuokraa 12.2. koska helmikuun vuokrakin pitää maksaa. Tammikuussa maksoimme vielä vuokran edelliseen asuntoomme edelliselle vuokranantajalle.
En vain ymmärrä miksi erpäivä on ennen yleistä asumistukipäivää. Olen aina ihmetellyt että miksi vuokran erpäivä on jo kuun alussa kun harva saa palkkaa sillon..

tuleeko asumistuki tilillenne vai suoraan vuokranantajan tilille? omani menee vuokranantajalle ja kelalla kyllä huolehditaan että se maksetaan jopa yli viikkoa ennen vuokranmaksupäivää.

Kannattaa varautua sitten vuokrasopimuksen purkamiseen. Tuskin jatkavat jos ovat erikseen ilmoittaneet maksupvän olevan kuun 2.pvä. Jos ette saa neuvoteltua asiaa kirjallisesti vuokranantajan kanssa. Suosittelen ainakin ottamaan yhteyttä ettei tule yllätyksiä! Jotkut ovat tiukkoja noiden asioiden kanssa ja syystäkin. Helpointa olisi päästä ns.yhtä kuukautta edelle niin olisi aina hoidettu ajoissa seuraavan kuun vuokra.
Tuolla nykysysteemillänne on perusteet olla jatkamatta v.sopimusta jos joka kerta 10 päivää myöhässä vuokra vasta maksetaan..

Miten niin harva saa palkkaa kuun alussa? minulla on palkkapäivä 10. päivä, edellisessä työpaikassa oli viimeinen päivä, hyvin sopivasti meni sekin laskujen kanssa. Ja outoa olisi miettiä milloin asumistuki maksetaan, kun oletuksena on että jokainen tekisi töitä ja palkallaan maksaisi vuokran. Ei pahalla mutta tahallaan.

Näin vuokranantajana en voi kukn todeta, että alkakaapa katsella uutta kämppää. Jos ehdot on asetettu, että saatte asua jatkossakin, niin kannattaa pitää niistä kiinni. Tai muuttaa muualle.
Itse en kyllä ottaisi luottotiedottomia ollenkaan. Koska noinhan siinä käy, että maksupäivää ensin lipsutellaan eteenpäin ja sitten hups! se unohtuu kokonaan.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Aika moni saa kuun lopussa.Myös iso osa etuuksista tulee kuun loppupuolella...

Meillä kyllä jatkettiin 3 kk vuokrasopimuksen jälkeen kunnolla sopimuksella vaikka joudumme aina maksamaan 2 vkoa myöhässä vuokran. Ei tullut sanomista,ei mitään. Lähettävät aina 2 vuokran jälkeen 5 e myöhästymismaksun.

Asumistuki maksetaan kyllä aina 1.pvä. Jos viikonloppu osuu kohdalle, niin tulee viimeistään 3.pvä, kuten tässäkin kuussa tuli.

Laske paljonko teillä on maksettavaa vuokrasta asumistuen jälkeen ja säästä siitä 12.päivän rahoista tilille sen verran. Sitten kun asumistuki tulee, siellä on koko vuokraraha kasassa.
Ilmoita vuokranantajalle, että nyt helmikuussa vuokra tulee päivänä X ja siitä eteenpäin kuten sovittu.

Asumistuki maksetaan kyllä aina 1.pvä. Jos viikonloppu osuu kohdalle, niin tulee viimeistään 3.pvä, kuten tässäkin kuussa tuli.

Laske paljonko teillä on maksettavaa vuokrasta asumistuen jälkeen ja säästä siitä 12.päivän rahoista tilille sen verran. Sitten kun asumistuki tulee, siellä on koko vuokraraha kasassa.
Ilmoita vuokranantajalle, että nyt helmikuussa vuokra tulee päivänä X ja siitä eteenpäin kuten sovittu.

mä saan asumistuen kyllä 3. päivä...

Hei!

Soita mahdollisimman pian vuokrayhtiölle ja kysy asiasta. Olen varma, että joustavat asiassa. Tuo ei ole niin iso juttu vuokrafirmalle, etteikö jatkaisi sopimusta teidän tilanteessanne, jos vaan sovitte niistä maksupäivistä etukäteen heidän kanssaan :)

Yhteistyössä