Vuokran maksun huomautuslasku, kahden päivän päästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokra

Vieras
Kertokaas, onko ihan normaalia, kun meillä on vuokranmaksu päivä 15. päivä, noh, meillä tässä kävi niin, että palkkausmuuttui, niin voidaan vuokra maksaa vasta 30. päivä.
Meille jo 17. päivä tulee huomautuslasku vuokranmaksusta, vaikka se maksupäivä on 15. päivä.
Toinen huomautuslasku tulee ensimmäisestä huomautuslaskusta 5-7 päivää myöhemmin, ja siinä on jo 5? huomautuskuluja.

Onko tää ihan normaalia?

Onhan tuo aika tiuha muistutusväli, eikä välttämättä mitenkään normaalia mutta ei kyllä kiellettyäkään.
Varsinkaan mikäli ette ole olleet vuokranantajaan yhteydessä ja selittäneet tilannetta.

Mut siis meillä niin että vuokralaisella vuokranmaksu päivä on 5. päivä ja meiltä raha lainaan menee 15. päivä... ollaan varauduttu siihen että jos vuokralaisella ei ole sama pankki niin muutama päivä odotellaan maksua eräpäivän jälkeen.
Sitten soitellaan ja kysellään perään.

Niin ja tosiaan... olis aika hyvä jos ottaisitte itse yhteyttä vuokranantajaan oli se sitten yksityinen tai ja selvittäisitte ton maksupäivä jutun uusiks.

Kuulostaisi siltä, että on yksityinen vuokranantaja? Olisi ollut kohtuullista ilmoittaa vuokranantajalle heti kun tiesitte palkkapäivän muutoksesta. Itselläni on omistusasunto, ja keväällä ajattelin sen laittaa vuokralle. Mietityttää vaan, että mistä mahtaa saada rehellisen ja luotettavan vuokralaisen. Itse vuokranantajana olisin valmis sopimaan maksupäivistä, jos vain vuokralainen siitä ilmoittaa etukäteen. Jos vuokrat vaan jätettäisiin maksamatta ilman mitään ilmoitusta, niin varmasti laittaisin parin päivän sisällä karhulaskun!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira:
Kuulostaisi siltä, että on yksityinen vuokranantaja? Olisi ollut kohtuullista ilmoittaa vuokranantajalle heti kun tiesitte palkkapäivän muutoksesta. Itselläni on omistusasunto, ja keväällä ajattelin sen laittaa vuokralle. Mietityttää vaan, että mistä mahtaa saada rehellisen ja luotettavan vuokralaisen. Itse vuokranantajana olisin valmis sopimaan maksupäivistä, jos vain vuokralainen siitä ilmoittaa etukäteen. Jos vuokrat vaan jätettäisiin maksamatta ilman mitään ilmoitusta, niin varmasti laittaisin parin päivän sisällä karhulaskun!

Tässä täytyy toki ottaa huomioon se että jos vuokralaisella on eri pankki niin se pakostikkin kestää sen pari päivää yli jos maksaa eräpäivänä... ja vuokralaisella ei ole mitään velvollisuutta maksaa sitä ennen eräpäivää vain sen takia että se seikkailee pankkien välillä pari kolme päivää.

Kyllähän se nähdään koska on maksuun pantu. Ainakin mulle pankissa väittävät niin. Yrittivät puhua mua vaihtamaan pankkia ja totesin ettei onnistu kun suoravelotuksena menee lyhennykset, enkä lainoja halunnut siirtää kyseiseen pankkiin.

Mitä sopimuksessa lukee? Kyllä mullakin on joskus ollut tuo että parissa päivässä on tullut jo huomautus. Ja varsinkin työttömänä mielummin soitin ajoissa että vuokra on myöhässä kun että tulee "karhua" perään.

Teilläkin kuitenkin kaksiviikkoa siirtynyt maksukyky, niin tosta tosiaan kannattaa ilmoittaa vuokranantajalle niinkuin täällä jo todettiin.

Itsekin pitäis vastikkeen päivämääärää muuttaa, mutta maksoin sitten kaks kerralla niin oon aina kuukauden edellä :)

Olen ollut yhteydessä ja kertonut. Mutta se ei käy, että maksamme kuun lopussa, koska silloin olemme aina kuukauden jäljessä. No, eipä voida aiemminkaan maksaa.
Pitäisi saada maksettua kaksi vuokraa, jotta maksettais "oikein".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taitaa olla kyse aiemmasta vuokrasta. tarkistakaa, että joka kuukausi on maksettu

siis viime kuussa kävi näin.
Nyt sitten tässä kuussa soitin, että se siirtyy meillä väkisin kuun loppuun maksu.
Yksityinen on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen ollut yhteydessä ja kertonut. Mutta se ei käy, että maksamme kuun lopussa, koska silloin olemme aina kuukauden jäljessä. No, eipä voida aiemminkaan maksaa.

Miten te voitte olla kuukauden jäljessä vuokranmaksussa jos maksatte sen kaks viikkoo myöhässä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Miten te voitte olla kuukauden jäljessä vuokranmaksussa jos maksatte sen kaks viikkoo myöhässä? :o

No siis tavallaan ymmärrän että ollaan, mehän elettävän kuukauden vuokra silloin maksetaan, ja sit kun maksetaan kuun lopussa, niin maksetaan se jo eletty kuukausi

Jos tammikuun 15. maksetaan tammikuun vuokra ja he maksavat sen vasta 30. päivä...täten.

No siis tavallaan ymmärrän että ollaan, mehän elettävän kuukauden vuokra silloin maksetaan, ja sit kun maksetaan kuun lopussa, niin maksetaan se jo eletty kuukausi

No joo, sillä tavalla ajatellen..

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Itse vuokranantajana olisin valmis sopimaan maksupäivistä, jos vain vuokralainen siitä ilmoittaa etukäteen. Jos vuokrat vaan jätettäisiin maksamatta ilman mitään ilmoitusta, niin varmasti laittaisin parin päivän sisällä karhulaskun!

Tässä täytyy toki ottaa huomioon se että jos vuokralaisella on eri pankki niin se pakostikkin kestää sen pari päivää yli jos maksaa eräpäivänä... ja vuokralaisella ei ole mitään velvollisuutta maksaa sitä ennen eräpäivää vain sen takia että se seikkailee pankkien välillä pari kolme päivää.

Mie huomasin tuon heti kun olin viestin lähettänyt :) Eli toki en heti seur. päivänä olisi karhua lähettämässä, vaan sen pari päivää katselisin että mitä tapahtuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Itse vuokranantajana olisin valmis sopimaan maksupäivistä, jos vain vuokralainen siitä ilmoittaa etukäteen. Jos vuokrat vaan jätettäisiin maksamatta ilman mitään ilmoitusta, niin varmasti laittaisin parin päivän sisällä karhulaskun!

Mie huomasin tuon heti kun olin viestin lähettänyt :) Eli toki en heti seur. päivänä olisi karhua lähettämässä, vaan sen pari päivää katselisin että mitä tapahtuu :)

Jep ja siitä karhumaksustakin voi sit sopia uudelleen jos huomataankin että toinen on tosiaan maksanut ajallaan.... sehän näkyy kyllä pankissa että milloin se on maksettu.
Siis ainakin me näemme mikä päivä vuokralainen on maksanut.

Mut joo ap mä ymmärrän kyllä sun vuokranantajaa.
Voisitteko sopia että näin alkuun hän käyttäisi sen vuokravakuuden että saa maksettua mahdollisen lainan ja te maksaisitte hänelle joka kuukausi vaikka 50-100? ekstraa niin kauan että se vuokra olisi maksettu?
Näin me tehtiin juurikin tässä kuussa mein vuokralaisen kanssa kun hää ilmoitti että ei pysty tosiaan maksamaan nyt tässä kuussa.
Niin ja siis tosiaan viimeinen päivä nyt sit maksaisitte jo sen ensikuun vuokran.

Yhteistyössä