Vuokralla asuvat?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
sss
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei ole porvoosta Oulussa asun,en vain tajua kun vuokrat kalliit niin miksi ei lyhennä omaa asuntoa?
Voi reppanaa, kun otat laskimen käteen ja mietit kunnolla, niin keksit, että lainoissa on esim. korot, ja pelkkä korko+vastikkeet on monesti jo suurempi kuin vuokra, eli milläs sitten lyhennät sitä omaa asuntoa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei ole porvoosta Oulussa asun,en vain tajua kun vuokrat kalliit niin miksi ei lyhennä omaa asuntoa?
Jos ei ole kallis vuokra.. Miksi ottaa 20vuoden laina ja maksaa sitä kieli vyön alla ja loppu tuloksena on pankilta kalliilla ostettu kämppä, joka vaatii täys remontin?

Edullinen vuokra, hyvä asuinpaikka, kiva omakotitalo, rahaa sijoittaa tuottavampiin kohteisiin kuin asunto, vapaus muuttaa koska haluaa, ei velkavankeutta..
 
Suswa
Kuka mitäkin arvostaa ja pitää elämässään tärkeänä. Minun ei ole pakko omistaa parkettejani, mutta tiedän monia joiden on. ´

Estääkö parkettien omistaminen sen ettei naapurissa asu piripäätä *repee*

Nauttikaahan nyt taas olennaisista asioista.
 
Mari -76
Roman Schatz vastaa tähän kysymykseen että eihän hän osta lehmääkään vaikka siitä saisi maitoa eikä tarvitsisi käydä aina ostamassa tölkki kerrallaan kaupasta.
 
en muuta porvooseen!
vuokralla on huoletonta asua. Ei tarvi ressailla lainoista, koroista ja rempasta. Mä laitan rahat jotka säästää lapsiini ja kaikkeen muuhun extra-kivaan. Kun lapset kasvaa voidaan myöh. vaikka matkustella. Ne omakotitalot jää isoksi lapsiperheillä jossakin vaiheessa kumminkin ja pitää taas muuttaa, myidä asunto tms. Me ei varmaan ikinä muuteta omaan. Täs on niin ihanan huoletonta olla ja halpaa. 400e kolmio johon kuuluu autokatos, sähkö ja vesi. Neliöitä on 80. Naapureita on vain kaksi ja muita ei lähistöllä ole:) Iso takapiha ja keskustaan on 1,5km, mutta on silti syrjässä. Lapsille ihanteellinen paikka. ala-asteellekkin on vain 1km:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ei ole porvoosta Oulussa asun,en vain tajua kun vuokrat kalliit niin miksi ei lyhennä omaa asuntoa?
Koska samankokoisen & samalla alueella sijaitsevan samantasoisen asunnon lainanlyhennys, vastike yms olisivat kuussa useamman satasen enemmän kuin vuokra.

Koska vuokralla ei ole itse vastuussa mistään oikeastaan. Kun jääkaappi hajoaa, soitan huoltoyhtiöön ja saan uuden tilalle. Kun haluan uudet tapetit, soitan isännöitsijälle ja saan uudet tapetit. Kun muutan toiseen asuntoon, ei täydy murehtia vanhan myymisestä, eikä tarvitse itse rempata sitä uutta asuntoa vaan se tehdään valmiiksi. Tämä on erittäin huoletonta asumista :)
 

Yhteistyössä