Vuokrafirmat

Olen suoraan sanottuna v......tunut vuokrafirmoihin. Joihinkin työpaikkoihin ei enää muuta kautta työntekijöitä oteta. Aikasi olet... muutamasta kk:sta muutamaan vuoteen vuokrafirman kirjoilla jossain työpaikassa. Koskaan et tiedä milloin lennät pihalle. Lomat ei kerry. Omasta tai lapsesi sairastumisesta saat ilmoittaa vuokrafirmaan että työskentelypaikkaasi. Työpaikkasi edut ei kuulu sinulle (liikuntasetelit, kesäpäivät yms.), vaikka samalla lailla teet työtä firmalle kuin muutkin. Vuorkafirman kautta olet täydellisesti eriarvoisessa asemassa työkavereihisi nähden.
Tuntilaputkin saat kiikutella kaksi kertaa kuussa vuokrafirman postilaatikkoon ja se pitää tehdä aina viikonloppuisin, kun ei minulla ole mahdollisuutta juurikaan viikolla lähteä kaupunkiin niitä viemään, kun on aina kiire hakemaan lapsia hoidosta. Enkä enää viitsi erikseen illalla lähtä niitä viemään ja ajelemaan 40 km.

Kuuna kullan valkeana en olisi lähtenyt vuokrafirman kautta töihin, jos ei olisi pitempiaikainen paikka mahdollisesti tiedossa ja mahdollisuus päästä joskus firman kirjoillekin.
Mutta sitä olen tässä nyt pähkäillyt, että jos ei firma 4-6 kk kuluessa ota talon kirjoille lähden itse nosteleen sieltä ja jatkamaan hoitovapaata. En rupea olemaan kovin kauaa enää vuokrafirman pompoteltavana!!!

Mitäs mieltä muut olette vuokrafirmoista? Onko täällä muita vastaavassa tilanteessa olevia?
 

Yhteistyössä