Vuokraakohan mulle ketään asuntoa :(

• Viestiketjun aloittaja Voi kiesus...
  • Ensimmäinen viesti
Voi kiesus...
Oon äitiyslomalla kesään asti ja ei työtä mihin palata kun valmistuin.
Kolme lasta. Auttaakohan sosiaalitoimi takuuvuokrassa? Mies, todennäköisesti kohta lopullisesti ex mies väittää ettei mulla ole varaa asua yksin saati että kukaan ei vuokraa työttömälle mitään asuntoa.

Milläs mä vuokranantajan vakuutan siitä että en aio persehomeessa jäädä kotiin makaamaan vaan töitä aion kesästä asti hakea niin että syksyllä, ku kuopus täyttää yksi ni mulla olis töitä.

Kodittomaksiko tässä joutuu jos vielä äijän kanssa välit tulehtuu pahemmin? Sillon ipanat tosin jäis miehelle.
Oman kodin haluaisin mutta eihän mulle mitään lainaa varmaan myönnetä vaikka nytkin puolet tästä kodista omistan (tai pankki mutta kuitenkin)

Mitä mieltä olette, saanko mä asuntoa ikinä ja kauankohan sellanenki operaatio ottaa aikaa?

....
Sossu maksaa takuun ja voi auttaa myös huonekalukuluissa. Kaupungilta/kunnalta saat AINAKIN asunnon, varmaan myös VVO vuokraa. Jos haet kaupungilta muista painostaa että joudut lasten kanssa kadulle jos ei mitään tapahdu. täällä päin on kaupungin kämppiä pilvin pimein tyhjinä ja kaupunki sanoo kiltisti ei oota jos soittaa ja kysyy..

"vierailija"
Kaupunki/kunta ja monet säätiöt varmasti vuokraavat. Yksityiseltä voi tietysti olla vähän nihkeämpää, ihan ymmärrettävää tietysti, koska yksikin huono vuokralainen voi saattaa yksityisen vuokranantajan todella ikäviin ongelmiin, joista ons itten ihan vaan yksin selvittävä. En siis tarkoita, että sä olisit huono vuokralainen, vaan sitä, että yksityiset nyt vaan valitsevat herkästi sen kaikkein turvallisimman oloisen ehdokkaan. :) Nyt vaan yhteyttä esim. kaupungin asuntotoimistoon ja sieltä kysyt apua ja selität tilanteen kaikessa karuudessaan!

viaras
Vuokraakohan mulle ketään asuntoa :( Voi kiesus sentään...

Oletko maahanmuuttaja, joka ei osaa suomen kieltä vai mikä mättää?

Eikö sinun korvasi mitenkään reagoi tuollaiseen lauseeseen? Ketään????

Oikea muoto on tietysti: kukaan!

"vieras."
Siis kenen nimissä nykyinen asunto on?

Jos miehen, niin kannattaa alkaa nyt heti soittelemaan ja ottamaan selvää asioista, sillä jos mies kilahtaa sulle jostakin syystä, niin olet hyvin äkkiä pihalla nyssäköidesi kanssa. Miksi jättäisit lapset miehellesi? Etkö ole hoitanut velvollisuuksia koko aikana jotka yleensä äidin hoidettavaksi kuuluisivat?

Se että sun on saatava se asunto, niin myös huoltajuusasiat tulevat selvitettäväksi eli et voi noin vain lähteä uuteen kämppään ilman ettet joudu asioita muutenkin vielä hoitamaan.

-

Noin fiksuna olet varmasti kuullut, että Suomessa puhutaan useita eri murteita. Eräissä murteissa sanaa ketä käytetään sanan kukaan sijaan.

"zxc"

Viaras ei taida tuntea murteita. Länsi-Suomessa usein sanotaan ketä, kun tarkoitetaan kuka. Älä vedä hernettä nenään, ettet tukehdu.

Yhteistyössä