Vuokraako kukaan asuntoa meille???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helii

Vieras
Eli ollaan vähän pattitilanteessa. Itse täytän joulukuussa kahdeksantoista. Mies jo täysi-ikäinen. Kaksi lasta. Ja nykyinen asuntomme siis kaksio 53m2. Isompaan olisi siis tarve. Miehellä luottotiedoissa merkintä, mutta vuokrarästejä ei ole. Nykyisen asuntomme vuokrasopimus päättyy 29.4.2009, eikä ole mahdollista jatkaa. Muuttaa voisimme tietysti ennenkin. Mutta ei kehtaa mistään mennä kyselemään, kun on miehellä tuo merkintä luottotiedoissa. Onko joku muu saannut vuokra-asuntoa vaikka olisi merkintä luottotiedoissa???

Jos sinulla ei ole mitään luottohäiriöitä niin voittehan vuokrata asunnon sinun nimellä. Ja uskoisin, että miehen luottohäiriö ei kauheasti haittaa koska hänellä ei ole vuokrarästejä.

no kyllä saa asunnon ainaki oulussa,voi olla et pitää maksaa vaa isompi takuuvuokrA,vaika ei mun kyllä tarvinu ees sitä ku sain kaupungilta asunnon.et asuntoa hakemaan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Jos sinulla ei ole mitään luottohäiriöitä niin voittehan vuokrata asunnon sinun nimellä. Ja uskoisin, että miehen luottohäiriö ei kauheasti haittaa koska hänellä ei ole vuokrarästejä.

kyllä meilä ainkin vaikutti, kun meinattiin vuokrata omaktoitalo ( olis vuokra ollut halvempi kuin kerrostaloasunnossa) luottotiedeot estivät sen, vaikka me olemme AINA maksaneet vuokrat ajoissa, joskus jopa etukäteen

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

kyllä meilä ainkin vaikutti, kun meinattiin vuokrata omaktoitalo ( olis vuokra ollut halvempi kuin kerrostaloasunnossa) luottotiedeot estivät sen, vaikka me olemme AINA maksaneet vuokrat ajoissa, joskus jopa etukäteen

Kaverille taas on muutamakin vuokranantaja sanonut että luottohäiriö ei haittaa ellei ole vuokrarästejä. Mutta kai tääkin on niin vuokranantajakohtaista (sanahirviö)..

Mutta kyllä siina hakemuksessa kysytään mukana muuttavan puolisonkin tiedot, niin kai ne molemmat tarkistaa. Vai pitäisikö minun hakea asunto ensin itselle ja lapsille, ja mies muuttaisi kirjoille vasta myöhemmin???

Alkuperäinen kirjoittaja helii:

Mutta kyllä siina hakemuksessa kysytään mukana muuttavan puolisonkin tiedot, niin kai ne molemmat tarkistaa. Vai pitäisikö minun hakea asunto ensin itselle ja lapsille, ja mies muuttaisi kirjoille vasta myöhemmin???

Se kämppä on toisen nimellä pääsääntöisesti, jos sulla ei oo merkintää ja olet päähakija niin se on ihan sama onko mukana tulevalla merkintä. Koska päähakijana sä kannat tavallaan sen vastuun siitä, että vuokrat maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja helii:

Asunto voidaan vuokrata vain sinun nimissäsi. Ihan sama kuka muu siinä asuu sinun kanssasi.

Yhteistyössä