Vuokra rästissä: mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti
toivoton
Olisi yhden kuun vuokra rästissä kaupungin kämpästä. Rahaa sen saamiseen ei pysty työttömänä säästämään eikä töitäkään (uskokaa pois) kovasta yrityksestä huolimatta saa. Nyt olisi elämäntilanne, jossa täytyisi muuttaa toiseen kaupunkiin, mutta millä tuon vuokran saa maksettua pois vai saako millään? Sossu ei yleensä tälläisissä tilanteissa auta.

Maan Matonen
Vuokra pitää aina ensin maksaa sitten muut laskut, itselle kyllä on annettu jo kahdesta asunnosta häädöt, mieheni ei maksanut vuokria vuoteen kummastakaan vaikka halusin hänen aina maksavan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kysy vuokranantajalta, jos voisit takuuvuokralla kattaa tuon rästin.
Eivät voi luvata ennen kuin asunto on tarkastettu ja avaimet palautettu. Takuusta kun otetaan ensin mahdollisiin remppoihin ja esim. lukkojen sarjoitukseen jos kaikkia avaimia ei palauteta, ja vasta viimeisenä vuokrarästeihin.

vieras
No luulis nyt sossusta edes lainaksi saavan! Mä en kyllä tajua näitä ihmisten vuokrarästejä, koska vuokrahan maksetaan aina ensin, että on katto pään päällä. Sori, tiedän että kuulostaa v*ttuilulta...

vieras
Soita vuokraisännälle, ja kysy, onko mahdollista maksaa osissa. Jos ei, niin kysy, saisitko sossusta vuokran verran lainaa, ja maksaisit sitten sinne pikkuhiljaa.

Vuokra on kyl sellane, mikä pitäis maksaa aina ekana. Muut laskut saa sit jotenkuten yleensä hoidettua, eikä kenenkään anneta Suomessa kuolla nälkään.

toivoton
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kysy vuokranantajalta, jos voisit takuuvuokralla kattaa tuon rästin.
Näissä asunnoissa on tapana palauttaa takuuvuokra kolmen vuoden moitteettoman asumisen jälkeen, joten olen sen jo saanut takaisin aikoja sitten, jolloin tätä tilannetta ei vielä kuitenkaan ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä tajua näitä ihmisten vuokrarästejä, koska vuokrahan maksetaan aina ensin, että on katto pään päällä. Sori, tiedän että kuulostaa v*ttuilulta...
Niin. Joskus kuitenkin voi olla köyhällä hyvin yllättävä tilanne, jossa rahat eivät riitä vuokraan sen enempää kuin laskuihin tai ruokaankaan. Parhaani mukaan olen raha-asiani hoitanut, mutta kun tälläinen on päässyt tapahtumaan, sitä on vaikea korjata.

vieras

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä tajua näitä ihmisten vuokrarästejä, koska vuokrahan maksetaan aina ensin, että on katto pään päällä. Sori, tiedän että kuulostaa v*ttuilulta...
Niin. Joskus kuitenkin voi olla köyhällä hyvin yllättävä tilanne, jossa rahat eivät riitä vuokraan sen enempää kuin laskuihin tai ruokaankaan. Parhaani mukaan olen raha-asiani hoitanut, mutta kun tälläinen on päässyt tapahtumaan, sitä on vaikea korjata.[/quote]

Etkö oo siis saanut yhtään rahaa mistään?

vieras
Pienituloinen saa yleensä asumistukea, se kannattaa vastaisen varalle ohjata aina suoraan vuokranantajalle, niin ei jää niin isoja summia rästiin. Asuminen maksetaan silti aina ensin !

Yhteistyössä