Vuokra-asunto Helsingistä ja asunnottomuus,apua...!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen_83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[SUB][/SUB][QUOTE="äiti";26856597]Mikä sut fortunature pitää Helsingissä,miksi et mmuta muualle?[/QUOTE]

En mä tiedä minne mä muuttaisin. Jonkilainen tukiverkosto+koulu Helsingissä.
Ja en mä tiiä missä niitä asuntoja sit ois? Kotipaikkakunnalla ei ainakaan ole, vaikka pieni paikkakunta on.

Helsingissä on realistinen mahdollisuus opiskella, saada töitä ja kasvattaa lapsia. Täällä on oikeasti lapsiperheitä ajatellen hyvät ja toimivat palvelut niin terveydenhuollossa kuin vapaa-ajallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni;26856691:
Helsingissä on realistinen mahdollisuus opiskella, saada töitä ja kasvattaa lapsia. Täällä on oikeasti lapsiperheitä ajatellen hyvät ja toimivat palvelut niin terveydenhuollossa kuin vapaa-ajallakin.

Sit ku ois yhtä realistista vaan repästä jostain se vuokra-asunto ilman suhteita :)

Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni;26856691:

Tuo on totta.
Helsingissä julkinen liikenne pelaa, ei tarvitse autoa, koulu tosiaan mulla siellä, sekä vanhat työpaikat jonne voin rahapulan tai jonkun muun kohdatessa palata. Jne.
Kesätöiden perässä mäkin olen Helsinkiin alunperin tullut, pohjoisessa ei yksinkertaisesti ole töitä sillä tavalla.

Ainakin joskus seurakunnilla on ollut vuokra-asuntoja, oletko kysynyt sieltä? Kirkon diakonilta voisit saada muutenkin hyviä neuvoja ja apua tilanteeseesi. Ja siellä ei siis mitenkään tyrkytetä uskonnollisia asioita.

Toivottavasti tilanteesi kohenee, ennen kuin arvaatkaan :)

Kiitos vinkistä :) Tämä on kyllä valitettavasti jo kokeiltu, eli seurakunnalla on sen verran vähän asuntoja (muistaakseni 740 kpl?) verrattuna hakijamäärään, etteivät ota enää ollenkaan uusia hakemuksia vastaan :/

Eikä ole lapsia... Liekö tässä tilanteessa sitten hyvä vai huono juttu!? Siis tarkoittaen, että lapsiperhe saisi varmasti (?) asunnon helpommin, mutta eivät lapset mitään pelinappuloita ole.. jos nyt ymmärrätte mitä yritän hakea takaa.
Kaikesta huolimatta, niinkuin eräässä lehdessäkin luki, asunto ei saisi olla etuoikeus, vaan jokaiselle itsestäänselvä oikeus elämiseen jota ei pidä ns. ansaita. Tämä ei nyt kuitenkaan vaan toteudu käytännössä >:I
Tietenkin he, ketkä ovt kertaalleen saaneet kaupungilta esim. maksusitoumuksen ja asunnon, mutta sitten jättäneet vuokrat maksamatta ja asunto siivottomaan kuntoon esim. alkoholismin takia... Pistää mietityttämään. Eihän uusia asuntoja voi syytää loputtomiin + kaupungin rahat, mutta silti ainakin itseltäni löytyy empatiaa myös tällaista kohtaan. Eihän ketään saisi jättää taivasalle.

Auttaisikohan tässä nyt asuntoministerille ja Helsingin kaupunginjohtajalle lähettää ravisuttelevaa viestiä missä jamassa asiat ovat ruohonjuuritasolla :O (ennenkuin joutuu itsekin sinne lehtiroskikseen viinapullo kourassa....!).

Ap hei, meiltä voisi löytyä ylimääräinen huone kuukaudeksi tai pariksi. Riippuu tietenkin siitä tullaanko juttuun jne :) Eli jos sulla on sellainen tilanne ettei ole enää paikkaa missä olla niin laita vaikka y-viestiä?

aikoinaan kolmiossa Helsingissä ja kun muutin pois siihen tuli 2 poikaa asumaan,ne kertoivat että kun olivat kumpikin jonottaneet reilu 2-vuotta 1-2h+k asuntoja Helsingissä ne oli päättänyt että sanotaan että ollaan "homoja" niin kolmio järjesty viikossa=)Muuttivat siis kimppassa asumaan koska pienet asunnot oli niin kiven alla ja isoa taas et yksin saanu..säälittävää että piti noin kikkailla=/

[SUB][/SUB]

En mä tiedä minne mä muuttaisin. Jonkilainen tukiverkosto+koulu Helsingissä.
Ja en mä tiiä missä niitä asuntoja sit ois? Kotipaikkakunnalla ei ainakaan ole, vaikka pieni paikkakunta on.

Espoosta sai aiemmin tosi helposti. Ja siellä oli joku kiireellisyysjärjestyskin.
Sain ainakin aina sieltä kämpän kun halusin. Hyvät yhteydet Helsinkiin halvalla. Rauhallista useimmiten.

Mun muutama tuttu on saanut Espoon kaupungilta kämpän aika nopeasti. Mutta ne onkin suostuneet ottamaan sellaiselta kämäisemmältä alueelta mitä useimmat hakijat ei kelpuuttais.

Ap hei, meiltä voisi löytyä ylimääräinen huone kuukaudeksi tai pariksi. Riippuu tietenkin siitä tullaanko juttuun jne :) Eli jos sulla on sellainen tilanne ettei ole enää paikkaa missä olla niin laita vaikka y-viestiä?

Voi kiitos :) !! Ei tässä oikeasti sillan alle olla joutumassa, mutta pidetään mielessä :)

Tästä tulikin mieleeni, että jos täällä on muitakin "samassa jamassa" olevia, laitan kohta kämppäkaverihaun pystyyn :D :D Muutenhan tuo olisi ollut käypä idea jo ajat sitten, mutta itselläni on kaksi lemmikkiä, joten sekin rajaa tuota vaihtoehtoa aika pahasti... Lisäksi kun luottotiedot tosiaan menivät alkuvuodesta - henkilö, joka ei ole tuntenut meikäläistä pidempään, saattaa ajatella/katsoa ties kuinka kieroon miten tuo on onnistunut sössimään asiansa jne. (vaikka olen ihan täyspäinen, koulutettu ja hyvän cv:n omaava mukava henkilö :) ).

Tästä vaan vinkkiä muillekin. Ainakin VVO:lla on jatkuvasti kolmioita vapaana, joissa (ainakin pitäisi) noudatetaan tulo- ja varallisuusrajoja sekä tarveharkintaa :)

Asunnottomalla: Jostain se oma koti löytyy.

Etsi kaikki tahot, jotka voivat auttaa sinua asuntoasiassa?

Vailla vakinaista asuntoa: Apua ja infoa

VVA RY

Setlementti:

Etusivu - Suomen Setlementtiliitto

Diakonissalaitos:

http://www.hdl.fi/fi/asumispalvelut/yhteystiedot

Vakuutusyhtiöt, kirkot, puolueet, ....

Yleishyödylliset säätiöt:

www.ara.fi/download.asp?contentid=21100&lan=fi

Nuorisoasuntoliitto, Nuorisosäätiö, Y-Säätiö, S-asunnot

Helsingin kaupunki, Kiinteistövirasto, Erityisryhmät

http://www.hel.fi/static/public/hel..._vuokra-asuntojen_valityksessa_noudatetta.pdf

Asunto-osasto

ASSO asunnottomien sosiaaliosasto (Helsingin kaupunki)
Mistä tän tiedot?

Muilla kaupungeilla on omat vastaavat palvelut.

Jostain se oma koti löytyy.

Vuokrista saa nyt aiempaa tarkemmin tietoa, kun Asuntojenvuokrat.fi -portaali on avattu.
Jospa avoimuus auttaisi vuokrien ylisuurten hintapyyntöjen karsinnassa.
Katso pääkaupunkiseudun vapaarahoitteisten vuokra-asuntojen toteutuneita vuokrahintoja.

Asuntojenvuokrat.fi

Vuokraisäntä.fi - Kiinteistöpalvelu - Helsinki, Finland | Facebook

2011

Vuoden 2011 lopussa Suomessa oli 7 606 yksinäistä asunnotonta ja 423 perhettä.

Yksinäisten asunnottomuus väheni, perheiden lisääntyi.

Asunnottomuus lisääntyi pääkaupunkiseudulla.

Maahanmuuttajien ja naisten asunnottomuus lisääntyi.

www.ara.fi - ARAn tuoreet tilastot paljastavat: Asunnottomuus v

http://www.ara.fi/download.asp?contentid=25352&lan=fi

www.ara.fi - Asumisen rahoitus- ja kehitt

Asunnottomuus on kansallinen häpeä

Tervetuloa Facebookiin - kirjaudu sisään, rekisteröidy tai lue lisää

Asumisen hinta alas

Tervetuloa Facebookiin - kirjaudu sisään, rekisteröidy tai lue lisää

Yhteistyössä