Vuokra asunnossa lavuaarissa halkeama

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
piitääköhän meidän ostaa kokonaan uusi vai meneeköhän kunnan vuokra sunnon piikkiin? halkeama tullut kun joku hammasharja kuppi tipahtin peilikaapista ja on siis syvä halkeama ihan pohjasta näkee..........ajan kysymys millon menee rikki kokonaa.

Ota selvää huoltoamieheltä, vuokranantaja saattaa hommata uuden lavuaarin, tai olla hommaamatta. Käytettyjä kannattaa kattoo just huutonetista tai kierrätyskeskuksesta.

Riippuu varmaan vähän paikasta... Meillä ainakin (voisin kuvitella) menisi normaalin asumisen piikkiin. Kannattaa soittaa isännöitsijälle ja pysyä aika lujana, mielelläänhän ne maksattaa asukkaalla... :xmas:

Kuopiossa ainakin joutuu ostamaan uuden. Tai niin kuin joku muukin oli tehnyt, mekin saatiin huuto.netistä parilla kympillä lähemmäs satasen allas...

Mä tipautin kans joskus hajuvesipullon vuokrakämpässä asuessani lavuaariin ja se halkes. Onni onnettomuudessa, mummoni asuntoon tehtiin putkiremppaa ja kaikki vaihdettiin, sieltä jäi samanlainen ehjä lavuaari ja ystävällinen huoltomies vanhasta työpaikasta tuli vaihtamaan lavuaarin kämppääni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teillä ole kotivakuutusta, josta tuo menisi?

on,mutta pohdittiin että jos ilmoitamme tuosta niin olisi kiva tietää jo etukäteen kuka vastuussa jne...

No halkeamat lavuaarissa eivät kuulu normaalin kulumisen piikkiin. Sehän oli vahinko, missä muki tippui sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eikös toi kuitenkin ole normaalia asumista? Ei mitään tahallista paikkojen hajottamista. En ostaisi uutta. Kysele jostain vuokralaisten keskusliitosta.

Toisilla hajoaa kämppä sillä "normaalilla" asumisella ja toisilla asunto pysyy lähes uuden veroisena.

Mulla tippui lasinen värivoidepurkki lavuaariin ja lavuaariin tuli just semmonen syvä halkeama. Ilmoitin talohuoltoon ja kävivät vaihtamassa. Eivät sen kummemmin kyselleet syytä, eikä ole laskua tullut. Aikaa tästä jo reilu vuosi.

Ei ole normaalia kulumista vaan terävästä/kovasta esineestä syntynyt rikkontuminen. Riippu taloyhtiöstä korvaavatko, mutta täysin vapaaehtoista. Itsellä sama vahinko tapahtunut ja ilmoittaa pitäisi...

No jos se on oma vika niin eiköhän silloin kuulu itse se korvatakin. Vahinko on vahinko mutta eihän se sitä tarkoita, että joku toinen olisi siitä korvausvelvollinen, paitsi jos on vahinkoja varten kotivakuutus.

Ainakaan Vaasassa ei kuuluisi normaalin kulumiseen vaan menisi asukkaan piikkiin... Täällä ihan jaetaan paparit muuttaessa, että mitä minkäkinlainen rikkoutuminen maksaa (lavuaari, ovi, vessanlamppu, rikkoutunut tapetti, värijäljet lattiassa, sähköpistokkeen muovirasia ym. ym.) Kaveri on myös joutunut juurikin altaan vaihtamaan - osti mielummin itse ja isänsä kävi vaihtamassa, vuokrayhtiö olisi nimittäin veloittanut tuplahinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana:
Ainakaan Vaasassa ei kuuluisi normaalin kulumiseen vaan menisi asukkaan piikkiin... Täällä ihan jaetaan paparit muuttaessa, että mitä minkäkinlainen rikkoutuminen maksaa (lavuaari, ovi, vessanlamppu, rikkoutunut tapetti, värijäljet lattiassa, sähköpistokkeen muovirasia ym. ym.) Kaveri on myös joutunut juurikin altaan vaihtamaan - osti mielummin itse ja isänsä kävi vaihtamassa, vuokrayhtiö olisi nimittäin veloittanut tuplahinnan.

kuulostaa aikalailla pikipruukilta.. se vasta kallis firma onki..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Liliana:

kuulostaa aikalailla pikipruukilta.. se vasta kallis firma onki..

No sepä se...ja eipä Voas kuulemani mukaan yhtään parempi paikka ole sattua vahinkoja kotona. Onneksi itse jo asun omistusasunnossa, mutta kyllä sai taistella saadakseen takuuvuokran Pikipruukilta ulos. Edellisen asukkaan aiheuttamat viat meinattiin meillä maksattaa ja kun riitautin asian, Tukia huokaisi puhelimeen, että pakko kai sitä on sitten raahautua kellariin tutkimaan edellisen asukkaan muuttopöytäkirjoja kun olen niin tiukkana... Luojan kiitos siellä ei tarvitse enää asua, kaikilla tutuilla samat kokemukset!

Yhteistyössä