Vuokra-asunnon kunto pois muuttaessa, miten herkästi joutuu korvaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhh

Vieras
Ollaan asuttu tässä vuokra-asunnossa viitisen vuotta, nyt ollaan muuttamassa pois. Asunnon pinnat oli jo meidän muuttaessa aika kärsineet, seinissä reikiä, pinttyneitä kohtia, kokolattiamatossa monenlaisia jälkiä. Asunto on kaupungin, niin miten ne voi muistaa missä kunnossa asunto oli ennen meitä? Ettei me jouduta maksamaan kaikkea. Ollaan toki tehty reikiä seinään kun on ollut tauluja ja peilejä, voiko tällaisista laskuttaa? Miten herkästi yleensä ottavat takuuvuokraa?

uusimmassa kuluttajalehdessä oli juttu et ihan kaikkea ei vuokranantajakaan voi takuuvuokrasta periä . mut oli myös juttu et maalatuista seinistä sai periä takuuvuokrasta osan pois kun oli luvatta maalannut

uusimmassa kuluttajalehdessä oli juttu et ihan kaikkea ei vuokranantajakaan voi takuuvuokrasta periä . mut oli myös juttu et maalatuista seinistä sai periä takuuvuokrasta osan pois kun oli luvatta maalannut

Ei kyllä ikinä tulisi mieleen maalata vuokra-asunnossa mitään ilman lupaa. Meidän jäljiltä on oikeastaan vaan reikiä seinissä, nekin kaikki samassa huoneessa. Jos ne täytyy korjauttaa niin onnistuisikohan maalata itse siitä huoneesta ne kaksi seinää? Se ei kalliiksi tulisi.
Edellisten jäljiltä on ovissakin reikiä, ilmeisesti sängyn alla ollut autonrenkaat kun on kamalat renkaat jääny.

No mulle tuli kerran siivouslasku, kun olin unohtanut loppusiivouksessa siivota uunintaustan. Toki soittivat ja kysyivät, että haluanko tulla sen itse siivoamaan vai laittavatko firman hoitamaan homman. Itse olin siinä vaiheessa jo toisella paikkakunnalla asumassa, joten en päässyt itse paikalle. Harmitti vaan älyttömästi kun muuten oon tosi tarkka siisteydestä ja poismuuttaessakin siivoan kaiken tiptop...paitsi sieltä uunintakaa...

Ei kyllä ikinä tulisi mieleen maalata vuokra-asunnossa mitään ilman lupaa. Meidän jäljiltä on oikeastaan vaan reikiä seinissä, nekin kaikki samassa huoneessa. Jos ne täytyy korjauttaa niin onnistuisikohan maalata itse siitä huoneesta ne kaksi seinää? Se ei kalliiksi tulisi.
Edellisten jäljiltä on ovissakin reikiä, ilmeisesti sängyn alla ollut autonrenkaat kun on kamalat renkaat jääny.

Reiät seinissä eivät pitäisi olla mikään peruste sille että täytyy itse korjata/otetaan vuokratakuusta. Eri asia tietysti sellaisissa tapauksissa, jos nyt ihan ääripäätä mietitään, että seinät ovat olleet täynnä taulua ja muuta, ja seinissä on melkein reikä reiän vieressä :) Jos näin olisi, niin vuokranantajan pitäisi kieltää jo sopimusta tehdessä ettei seiniin saa tehdä reikiä, enkä itse ainakaan ole koskaan törmännyt asuntoon jossa se olisi kielletty.

[QUOTE="Heta";29664191]No mulle tuli kerran siivouslasku, kun olin unohtanut loppusiivouksessa siivota uunintaustan. Toki soittivat ja kysyivät, että haluanko tulla sen itse siivoamaan vai laittavatko firman hoitamaan homman. Itse olin siinä vaiheessa jo toisella paikkakunnalla asumassa, joten en päässyt itse paikalle. Harmitti vaan älyttömästi kun muuten oon tosi tarkka siisteydestä ja poismuuttaessakin siivoan kaiken tiptop...paitsi sieltä uunintakaa...[/QUOTE]

Ei kiva :( Paljon tuli maksamaan?

Miksi on ylivoimaista tehdä kuntoraportti valokuvilla varustettuna kun muuttaa sisään?

Sitä minäkin olen ajatellut, että jos asunnossa olisi jotain selviä jälkiä valmiiksi (esim. tapetit repeytyneet tai jotain mustia jälkiä vaaleassa lattiassa), niin ottaisin valokuvia ja lähettäisin ne vuokranantajalle tiedoilla että semmoiset jäljet löytyvät ennestään. Normaalista kulumisesta ei voi sakottaa, eikä muutamista reijistä. Varsinkin jos asunto on ollut jo muuttovaiheessa vähän niin kuin remontin tarpeessa, niin tuskin omistaja alkaa kinaamaan jostain pikkujutuista. Meillä on kokemusta asumisoikeusasunnosta, eikä tullut mitään sanomista tarkastuksessa, vaikka oli tullut lisää kulumajälkiä ja ikilikaa ennestään kehnokuntoiseen asuntoon (siihen olisi saanut remontin jo asumisaikana, mutta ei jaksettu kun asuttiin vain pari vuotta).

Yhteistyössä