Vuokra-asunnon irtisanominen omistajan toimesta..miten menee?

  • Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti
miettijä
Eli olemme vuokralla,ja omistaja on nyt päättänyt myydä asunnon,ja irtisanoin sopimuksemme.
Asunnon pitäisi olla tyhjä 31.8,eli tässä olisi nyt kk aikaa etsiä asunto.
Miten olen muistanut että jos omistaja irtisanoo niin irtisanomisaika on enemmän kuin tuon 1kk.Olenko nyt ihan hakoteillä?
 
1: "Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta, jos huoneiston vuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa kolme kuukautta (vuokranantajan irtisanomisaika)."
-Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 31.3.1995/481
 
[QUOTE="aloittaja";24303385]Näin minäkin muistelin.[/QUOTE]

Sopimusehto, jonka mukaan vuokranantajan irtisanomisaika on lyhyempi kuin edellä mainittu, on mitätön.


Eli vaikka sopparissa lukis mitä niin se on sen 3kk vähintään. Jos taas asunto annettais lapselle, puolisolle tai itselle asumiseen niin sit toi ei ilmeisesti päde.
 
"vieras"
kyllä nuo 3 ja 6kk:tta ovat ne lain mukaan oikeat irtisanomisajat, ellei teillä ole vuokrarästejä tai/ja varoituksia ennestään.. itse pääsin muuttamaan nykyiseen asuntoon aika nopeasti kun edelliset vuokralaiset olivat toistuvasti laiminlyöneet vuokranmaksuaan, tuli aika lentävä lähtö.. ja vuokranantaja varmisti toimintansa asianajajalta..
 
[QUOTE="aloittaja";24303355]Emme siis itse irtisanoneet asuntoa,vaan vuokranantaja. Olemme asuneet vajaan vuoden.[/QUOTE]

Hetkinen... Onko tuossa kirjotusvirhe?
Alkuperäinen kirjoittaja miettijä;24303319:
Eli olemme vuokralla,ja omistaja on nyt päättänyt myydä asunnon,ja irtisanoin sopimuksemme.
Mitäs teidän vuokrasopimuksessa lukee?
 

Yhteistyössä