vuodeosastolle töihin ilman koulutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulenpa, ettei pääse... en oikein usko, että ottaisivat sijaiseksikaan, kun taitaa olla kuitenkin koulutettua työvoimaa tarjolla riippuen paikasta. Tai mistä sen tietää, olihan se valelääkärikin :D

miten ajattelit pärjätä siellä ilman koulutusta? Epäpätevät sijaiset tuovat kauhean taakan vakkari henkilökunnalle, siksi toivoisin, ettei edes hakisi kukaan kouluttamaton tuollaista työtä.

Mun tosi ihana rakas ystävä kuoli vuodeosastolle, ja jotenkin haluaisin auttaa niitä ihmisiä joita siellä on.
Tietty itseänikin arveluttaa tuo kun ei oo koulutusta, että kehtaanko edes soittaa ja kysäistä..:/

Alkuperäinen kirjoittaja Mari :
Mun tosi ihana rakas ystävä kuoli vuodeosastolle, ja jotenkin haluaisin auttaa niitä ihmisiä joita siellä on.
Tietty itseänikin arveluttaa tuo kun ei oo koulutusta, että kehtaanko edes soittaa ja kysäistä..:/

No vie niille kukkia? Kakku?
Valitettavasti sun siellä työskentely kouluttamattomana henkilönä ei taida ihan auttamista olla.

Kuule, aika huono asia hakea sen takia töihin, että ystävä on kuollut siellä! Mitä jos häntä olisi hoitaneet epäpätevät, ei lääkitystä, ei oikeanlaista tukea loppuvaiheessa ym. ym.

Kannattaa hankkia koulutus, niin sitten pääsee auttamaan ihmisiä =) Ja nytkin voit hakeutua vapaaehtoistyöhön, jos haluat auttaa ihmisiä. Sitä on tarjolla usealta eri taholta, pääosin vanhusten tai nuorten auttamisessa.

Miten ajattelit auttaa siellä?

Tokihan varmaan esim. syöttämisessä ja ulkoiluissa, mut muuten luulen kyllä että olisit enemmänkin taakaksi vakituiselle henkilökunnalle, heidän kun pitäisi vielä sinunkin perääsi katsoa potilaiden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju123:
voisi joksikin hoitoapulaiseksi päästä. Vanhainkotiin helpommin.

Ei voi vanhainkodissakaan tehdä hoitotyötä ilman koulutusta.

Vanhainkodeissa olen ollut töissä, ilman koulutusta. Mutta kun tuo vuodeosasto kiinnostaisi, juuri tuo hoitoapulaisena oleminen.
Joo, tarvii varmasti mennä kouluun, tuntuu vaan niin pitkältä ajalta tuo 3-vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
No, mikä koulutus pitäisi olla? Kauanko kestää? ja onko lyhenpi oppisopimuksen välityksellä?

Lähihoitaja tai sairaanhoitaja, molemmat tuon n. 3v. Työvoimapoliittisena vähän lyhyempi, mutta ilman kesälomia. Oppisopimusvaihtoehdosta en tiedä.

Yhteistyössä