Vuoden viimeinen päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Niin se nyt vaan ystävät hyvät on, että pian taas alkaa elämämme viimeinen vuosi. 21.12.2012 tulee jälleen maailmanloppu. Niinkuin niin monta kertaa ennenkin. Jos teen uudenvuodenlupauksen ja lupaan viettää maailmanlopun palstalla, olenko täällä yksin vai tekeekö joku muukin saman lupauksen? Olisi aika kiva taas kuikuilla, ketkä jäivät maailmanlopusta henkiin ja ketkä eivät. Perinteitä...myös palstaperinteitä... olisi ihan kiva säilyttää jälkipolville. Jos siis sellaisia vuoden päästä enää onkaan.

• Tykkää
Reactions: Salvatore
Mikäs sen parempaa kuin viettää maailmanloppua palstalla. Kirjoittaa pikakirjoituskena romaani maailman viimeisestä päivästä. Positiivisinta olisi, ettei tarvitsisi odotella hylkäiskirjeitä tai katsoa kuinka romaani löytyy alekorista. Voisi kuolla luuloon bestselleristä. Haaveilla elokuvasta.. viimeinen päivä maailmassa, pääosassa Lasse Pöysti ja youtuben isopallinen vuohi.

[QUOTE="vieras";25335018]Mikäs sen parempaa kuin viettää maailmanloppua palstalla. Kirjoittaa pikakirjoituskena romaani maailman viimeisestä päivästä. Positiivisinta olisi, ettei tarvitsisi odotella hylkäiskirjeitä tai katsoa kuinka romaani löytyy alekorista. Voisi kuolla luuloon bestselleristä. Haaveilla elokuvasta.. viimeinen päivä maailmassa, pääosassa Lasse Pöysti ja youtuben isopallinen vuohi.[/QUOTE]
Aivan loistava visio!!! Nythän melkein alkaa toivomaan,että maailmanloppu vihdoinkin tulisi.

[QUOTE="vieras";25335053]Mikäs Keittistä valvottaa maailmanlopun tunnelmissa?[/QUOTE]
Luultavasti se, että js loppu ei tulekaan 21.12.2012, on alettava miettiä joululahjoja ja jouluruokia :D

Noin muutoin ei oikeastaan mikään. Mulla on oma uskoni ja sen mukaan elän ja kuolen. Raamattu ei ole mun uskoni pyhä kirja, joten Raamatun ennustukset eivät koske minua. En kuitenkaan kiellä muita uskontoja tai muiden uskontojen pyhiä kirjoja. Itse uskon, että olen elänyt elämäni niin hyvin kuin nyky-yhteiskunnassa on uskoni mukaan ylipäätään mahdollista elää. Mitä mulla on edessä seuraavassa elämässä,se on sitten toinen juttu. Mutta uskoisin, että en ihan kärpäseksikään synny :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25335066:
Luultavasti se, että js loppu ei tulekaan 21.12.2012, on alettava miettiä joululahjoja ja jouluruokia :D

Noin muutoin ei oikeastaan mikään. Mulla on oma uskoni ja sen mukaan elän ja kuolen. Raamattu ei ole mun uskoni pyhä kirja, joten Raamatun ennustukset eivät koske minua. En kuitenkaan kiellä muita uskontoja tai muiden uskontojen pyhiä kirjoja. Itse uskon, että olen elänyt elämäni niin hyvin kuin nyky-yhteiskunnassa on uskoni mukaan ylipäätään mahdollista elää. Mitä mulla on edessä seuraavassa elämässä,se on sitten toinen juttu. Mutta uskoisin, että en ihan kärpäseksikään synny :)

Maailmanloppu olisikin suuri helpotus teille joulustressistä kärsiville mammoille.:D

Mikäs se sinun uskontosi olikaan ja kauanko olet uskonut siihen?

Minä uskon vain itseeni.

[QUOTE="vieras";25335073]Maailmanloppu olisikin suuri helpotus teille joulustressistä kärsiville mammoille.:D

Mikäs se sinun uskontosi olikaan ja kauanko olet uskonut siihen?

Minä uskon vain itseeni.[/QUOTE]
Mä en enää nykyisin kärsi joulustressistä, Mulla on jo aikuiset lapset, joten en ole ainoa, joka joulun almisteluun osallistuu :)

Mä olen eklektinen pakana, tarkemmin sanottuna eklektinen suomenuskoinen. Olen ollut suomenuskoinen jo 50 vuotta eli koko ikäni, mutta koska mut aikoinaan kasvatettiin uskomaan toisin, toki tottelin vanhempiani. Olen tiedostanut olevani eklektinen pakana noin 12 vuotta ja eklketinen suomenuskoinen noin 8 vuotta. Äidin äitini oli meidän suvussa viimeinen alkuperältään suomenuskoinen ja oli hyvin hilkulla, etteikö ikivanha suvun perinne olisi katkennut hänen kuolemaansa. Mä olen tietääkseni meidän suvussa ainoa, joka vanhaa ja alkuperäistä suomalaista perinnettä enää jatkaa. Onneksi molemmat lapseni - sekä tyttö että poika - arvostavat juuriaan ja esi-isiensä uskoa yhtä paljon kuin minäkin.

Vai olet sinä Keittis eklektinen pakana. Enpä ole sellaisesta aiemmin kuullutkaan, mutta hyvä jos tiedät mikä olet. Voisimme olla kaikki pakanoita ja olisikin jo korkea aika pääästä eroon ruotsalaisten miehittäjäsortajien tuomasta kristinuskosta ja pakkoruotsista.

Mä yritän jatkaa kesken jääneitä yöuniani. Hyvää yötä tai huomenta tai mitä tämä sinulle sitten onkaan. :wave:

Yhteistyössä