vuoden vaihteessa laihiksen aloittavat?:)

Tääl iha ok kai, kokoajan nälkänen olo,varmaa johtuu siitä ku tottunu syömää päivän mittaa kaikkee herkkuu ja kokoajan. Ja herkkui (salmiakkii,suklaata yms) tekee mieli kokoajan... Mut eiköhä tää tästä... Tänäänkin tuli työmatkaa kävellessä reilut 3km (jee, tosi hurja luku :ashamed: ),mut on toiki edistystä ku yleensä ton matkan kulkenu aina ratikalla. Mut töis tulee liikuttuu paljon päivän mittaan, ku teen ruumiillista työtä.
Postista soitettiin tänään,eli se mun crossi tulee maanantaina. Kiva homma, ni pääse kohottaa kuntoo..
 
eka viikko takana eikä niin kamalan vaikeaa toistaiseksi. se sokerihiiri nostaa päätään iltaisin mutta olen syönyt tilalla vihreitä omenoita mikä on herkkua. työmatkat ajattelin polkee pyörällä kunhan nämä kamalat pakkaset lähtee. en meinaa uskalla polkeee fillarilla kun on liukasta.
punnitus oli aamulla ja tuloksia siis

alotuspaino 90,1 kg
paino tänään 88,5 kg
pudotus yht 1,6 kg

jee hyvä aloitus. nesteitä tosin vaan mutta silti iloinen =) oikein hyvää lauantain jatkoa muillekin ja tsemppituulia kaikille :)
 
No niin, minä aloitin sitten tänään. Kaamean flunssan kourissa olen, eilen kävin lääkärissä ja sain 10 päivän antibioottikuurin. Aloitin aamun Nutrilettin mansikkapirtelöllä, joka oli oikeasti aika pirtelömäinen, kun vaahdotin rasvattoman maidon ja jauheen Bamixilla. Olisi vaan pitänyt olla paksumpi pilli, minä kun en pysty juomaan pirtelöä mukin reunasta vaan se pitää joko lusikoida tai sitten juoda pillillä. Tavallinen mehupilli oli liian ohut.

Paino oli eilen 78,9 kg ja tänä aamuna 78,6 kg. Lääkäri kysyi eilen kuunneltuaani keuhkoni, olenko raskaana. Sanoin, etten ole, mutta olen vain lihava ja että se onkin yksi ongelmani. Lääkäri puhui sitten pienemmistä annoskoista ja kysyi, voinko mennä painonvartijoihin. Sanoin, että sinne meneminen on logistinen ongelma, lapsiperheessä, jossa molemmat yrittävät käydä töissä, ei ole juuri aikaa omiin menohin.
Aion aloittaa vesijuoksemisen kerran viikossa ja sauvakävelyn kerran tai kaksi viikossa. Ensin tosin pitää odottaa, että antibioottikuuri on lopussa. Sen kanssa ei aloiteta kuntoilua. Kun peruskunto on oikeasti täysi puhdas nolla.

Nyt siis on ostettu Nutrilettin 5 päivän kuuri ja sen jälkeen aion jatkaa Nutrausta, on soppaa, patukoita ja pirtelöä kaapissa. Sen lisäksi aion näiden päivän jälkeen syödä sekavihanneksia ja muita, kasviksia, joissa on tosi vähän kaloreita. Kurjaa, kun samaan aikaan pitää kokata muulle perheelle ihan kunnon sapuskat. Nytkin on kanarisotto tekeillä.

aloituspaino 78,9 kg
paino tänään 78,6 kg
tavoitepaino 66 kg
tavoitteeseen matkaa -12,6 kg
 
äippä71
Moikka täältäkin! On ollut kovat pakkaset täällä... yli -20 ja on kävelyt jääneet muutamalta päivältä, no tänään onneksi vähän lauhtui niin pääsen sit kunnolla ulkoilemaan, ei viitsi naamaa palelluttaa kovassa pakkasessa...
Nyt näytti kilon vähemmän kuin viikko sitten, että jospa se siitä putoaa pikkuhiljaa. Aamulla paino siis 76kg.
tavoite noin 70-72kg.
Mulla tulee myös syötyä kanaa enemmän ja salaatteja, vähemmän syön lihaa ja perunaa.Leipää menee kaikenlaista, pitäisi kyllä vähentää tuota vaalean leivän osuutta.
Minäkin harrastin jonkun verran sitä vesijuoksua silloin kun viimeksi laihdutin, pitää aloittaa uudestaan kunhan tuo tatska paranee jalassa =) kävelyä muuten vaan harrastan, ei tuo läskimakkara tuosta mahasta enää kiinteydy, neljä lasta olen saanut, nuorin noin 2½ vuotias. :wave:
 
huomenta!
5.5 tupakkaa yhteensä kolmen päivän aikana! aika hyvin.. ja nyt ne loppuikin. :D
aattelin vetästä muutaman päivän ajan vain mehukeittoo-jotain tooooodella kevyttä ja sitten jatkaa karppauksella..
täällä kans pakkanen paukkuu siihen malliin ettei paljoo viitti ulos mennä, joten jos siivois koko talon....
puntarille en mene, tuo meidän vaaka on hieman sekaisin, näyttää ihan mitä sattuu, väliin heittelee paino 12kg.. joten jos tällä kertaa luottaisi mittanauhaan.
hyviä päivän jatkoja kaikille ohentujille! :wave:
 
Kävin herätessäni äsken vaa'alla, se näytti tasan kiloa vähemmän kuin aloittaessani kuntokuurini torstai-aamuna. Hyvä homma... =). Toki se nestettä vielä on, mut antaa kyllä kummasti "puhtia" ja uskoa tähän laihikseen ja onnistumiseen B)
 
lenkille mieli tekisi muuta eihän tonne paukkupakkaseen voi mennä kävelylle edes. mun uus stepperikään ei ole tullut vielä ja jotain tekisi mieli kuitenkin tehdä. kävelen vissiin sitten ympyrää kotona.
en malta odottaa että nämä kilot lähtis. no jos kesään mennessä oli edes 10kg lähteny nin se oli ihan hyvä. =)
 
Sopiiko tupsahtaa tähän porukkaan mukaan?? Tuo toinen pinkka jotenkin kuivahti kokoon.. :(

Eli aloitin 3.11 nyt jo oikeestaan laihduttamisen. Raskauskiloja tässä ollaan myös karistelemassa. Baby syntyi 29.9, ja kaikki vaan puhuu siitä että mun ei vielä pitäs laihduttaa kun synnytyksestä on niin vähän aikaa. Että pitäs muka olla armollinen itselleen :kieh: Jos mä onnistuin lihottaa itteeni puolessa vuodessa yli 10 kiloa, niin en todellakaan ole armollinen! :kieh:

Heh, mä osaan kyl kurittaa itteeni tosi hyvin, ja sen takia oonkin nyt alottanu 1.päivä tän pelotellun sairaaladieetin. Mä tarviin selkeet ohjeet ja täsmälliset ruokalistat jotta mä en lipsu.

Eli, synnytyksen jälkeen painoa oli päälle 80kg ja olen 164cm pitkä. 3.11 paino oli 79.8kg tai jotain sinnepäin.

Nyt on paino tippunut 76kiloon. Tavoite on siellä pikkasen alle 70 kilon, näin alkuun. Salaisesti haaveilen 65 kilosta.. :snotty:

Kuinkas teitä motivoi nää kesäkuvastot mitä alkaa tippumaan postilaatikkoon?? Ihania kesävaatteita... huoh. Mua kyllä motivoi :D
 
Mä tuun mukaan.Alotan vasta huomenna,huono tekosyy mut mun mielestä on helpointa aloittaa viikon alussa...ja sitäpaitsi...oon täs tupakan jättäny pois ni viikonloppu on menny syödessä :ashamed:
No joo,syksyn mittaan on tullu 7 kg painoa...painoin jo 59 kg mut nyt taas 66.5 kg...pituutta vain sen 158 cm....takoitus olis saada ainakin se 7 kg pois,mutta en paa pahakseni jos onnistun saamaan 10kin kg pois...
pisteillä meinaan pudottaa(materiaalit kun on valmiina,ryhmään en mene)ja liikuntaa koiran kanssa lenkkeillessä...ja tuolla nurkassa pölyttyy stepperillljospa sillä innostuis steppaamaan kunhan tässä nyt ensin alkuun ja vauhtiin pääsee....

Tsemppiä kaikille muille!
 
Mun tekis mieli hypätä mukaan,mutta oon niin monet haukut saanut ainakin tuolla mitäs nyt puolella kun kuulemma aina vaan laihdutan etten tiiä viittinkö :kieh: Olen mä kyllä monta kertaa tän liki 8 vuoden aikana mitä oon palstalla pyörinyt niin laihduttanutkin,jotkut niitä sitten tykkää seurailla..Ja niin monta kertaa jättänyt kesken että oikein hävettää kyllä.

Huomenna alan pisteileen,tein viikon ruokalistan ts.kopsasin paikkareiden lehdestä :D

Mies on aina innoissaan kun aloitan , kaikki erilaisemmat ruoat kun on kuulemma niin hyviä.

Pidättekö punnaripäivää??Merkataanko johonkin yhteiseen listaan tuloksia?Luen ketjun vielä ajatuksella läpi jospa sieltä jotain valkeneepi. :D

Itse olen 169cm pitkä ja karsea paino selviää huomenaamulla...

p.s. mulla olis kuutisen viikkoa motivoivaa aikaa,lähdetään helmikuun 20pv reissuun 2 viikoksi etelään :attn: Sen jälkeen motivaattorina on veljeni "satojavieraitatulossa"häät ens heinäkuussa :D

Luulen kun vaakassa käyn että pudotettavaa olis ainakin 10kg...huomenaamulla se selviää :whistle:

Ai niin ja tupakka jäi vuoodenvaihteessa!!!Mieheltäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mun tekis mieli hypätä mukaan,mutta oon niin monet haukut saanut ainakin tuolla mitäs nyt puolella kun kuulemma aina vaan laihdutan etten tiiä viittinkö :kieh: Olen mä kyllä monta kertaa tän liki 8 vuoden aikana mitä oon palstalla pyörinyt niin laihduttanutkin,jotkut niitä sitten tykkää seurailla..Ja niin monta kertaa jättänyt kesken että oikein hävettää kyllä.

Huomenna alan pisteileen,tein viikon ruokalistan ts.kopsasin paikkareiden lehdestä :D

Mies on aina innoissaan kun aloitan , kaikki erilaisemmat ruoat kun on kuulemma niin hyviä.

Pidättekö punnaripäivää??Merkataanko johonkin yhteiseen listaan tuloksia?Luen ketjun vielä ajatuksella läpi jospa sieltä jotain valkeneepi. :D

Itse olen 169cm pitkä ja karsea paino selviää huomenaamulla...

p.s. mulla olis kuutisen viikkoa motivoivaa aikaa,lähdetään helmikuun 20pv reissuun 2 viikoksi etelään :attn: Sen jälkeen motivaattorina on veljeni "satojavieraitatulossa"häät ens heinäkuussa :D

Luulen kun vaakassa käyn että pudotettavaa olis ainakin 10kg...huomenaamulla se selviää :whistle:

Ai niin ja tupakka jäi vuoodenvaihteessa!!!Mieheltäkin.

Tervetuloa kaikille uusille, jotka ovat liittyneet mukaan. Osaisiko/jaksaisiko/olisiko mielenkiintoa joku tehdä henrietan mainitsemaa listaa punnituksista,painosta yms.?

Huhhuh, tänään olin siis töissä aamun+illan... ja menin sit retkahtaa töissä kahteen korvapuustiin:(. Toivottavasti ei nyt tuu kovasti takkiin!? Mut muuten en hirveesti mitää syöny, pussikeiton,omenan ja aamulla puuroo. Onneks tääläsiä vuoroi ei usein oo,ku muutenki raskaita. Ja eilen en ehtiny siis tekeen ittelleni mitää kevyttä ruokaa tällepäivälle:/
 
Viikon olen ollut ilman hyväskää ja aika kevyesti on mennyt. Kaksi kertaa tehnyt mieli ja molemmilla kerroilla sama juttu. Eli aamupalan jälkeen ei keriinny syömään mitään ja vasta illalla 5:ltä ruoka ja sen jälkeen iski armoton himo, onneksi sain pidettyä itteni kurissa =) Oli n. 6h ruokailujen välissä, joten kyllä pitää syödä säännöllisesti. Josko sitä pikkuhiljaa oppii tuntemaan omat sudenkuoppansa ;)

Liikuntaa tuli tälle viikolle n. 6-7h (en laske kävelyä mukaan) (sis. circuit, salibandy, kuntosali, spinning, juoksu). Ruoka oli kyllä aika rasvaista, mutta ehkä ensi viikolla senppaan senkin puolen, eihän sitä kaikkea voi kerralla :whistle:

Mulla motivoi kesä ja pikkuveljen isot synttärijuhlat huhtikuu lopussa. Olen muutenkin niin kyllästynyt näihin raskausajan kiloihini ja 6 vuotta niitä nyt kannettu. 3 lasta 2 vuoden välein piti huolen, etten päässyt niistä eroon :ashamed: Mullakun tuo paino ei laske nopeesti. No toivottavasti sitten pysyvästi.. Olen vain lisännyt liikuntaa ja syön terveellisesti.

Meinasin kanssa kysyä tuosta listasta ja onko meillä yhteistä punnituspäivää. Vaiko kukin laittaa aina omansa (lähtöpaino, pituus/painoindeksi?, paino nyt ja pudotus vkossa).

Hyviä pudotuksia jo tullut joillekin :flower: tästä on hyvä jatkaa! Ja tsemppaa meitä muitakin.
 
JIhaa, eilisistä kahesta pullasta huolimatta; painoni on edelleen laskussa. Torstaina aloitin ruokavaliokevennyksen, ja eilen (jolloin olin ollut vasta kolme päivää "dietillä" ) painoni oli laskenut tasan kilon. Ja äskön kävin vaa'alla : eilisistä punnituksista siis pudonnut jälleen 600g ,jee :LOL: Tästä on hyvä jatkaa...

Aloitus painoni 1.1. oli 73.9kg
Ja tämän aamuinen 72.3kg
Eli painoni on 4 päivässä pudonnut 1.6 kg
(tuntuu aika hurjalta,mutta nestettä se vain ilmeisesti on!)

Tavoitepainoni siis 60kg. Siihen vielä paljon "matkaa" mutta hyvin fiiliksin jatketaan eteenpäin:). Vielä pudotettavaa 12.3 kg.

Tsemppiä urakkaan muillekkin, ja hauskaa ja laihduttavaa viikonjatkoa!=)
 
Täälläkin alkaa viikko innostavilla puntarinlukemilla =)

Nyt on viime torstaista painoa tippunut yhteensä 4,2kg!! Aamupalaporkkanoita pureskellessani ajattelen koko ajan vaan että tää oikeasti toimii, tää toimii!

Nyt tyttöjen neuvolaan ja sen jälkeen lounaaksi seitä :p

Tsemppiä kaikille ja itsekuria!
 
Mitäs sanoisitte jos aloittaisin uuden ketjun?saisin itseni aloittajaksi ja aloitusviestiin voisin alkaa keräämään painoja ja päivitellä niitä ym?Olis helppoa mielestäni jos ne näkisi heti etusivulta?Vai haluaako tämän ketjun aloittaja alkaa urakkaan vai teenkö pudotusketjun tänne keskelle ketjua?

Mielipiteitä!

Jos tämä käy niin keksikääs ketjulle hyvä nimi :D

Mun aloituspaino on kauheat 75,5...apua,oikeasti taas :headwall:
 
mulle sopii henrietta uusi ketju vallan hyvin. mulla punnitus lauantaisin mut kaippa ne voi päivittää millon vaan, ehdotuksia. eikä mun lauantaipunnitus ole kirkossa kuullutettu muuten kuin paikkareitten ohjelmassa se on silloin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
mulle sopii henrietta uusi ketju vallan hyvin. mulla punnitus lauantaisin mut kaippa ne voi päivittää millon vaan, ehdotuksia. eikä mun lauantaipunnitus ole kirkossa kuullutettu muuten kuin paikkareitten ohjelmassa se on silloin. =)
Voiskohan ajatella että päivittäisin vaikka aina sunnuntaisin?Siihen saisi sitten viikon aikana kaikki ketjuun laittaa painoaan ja päivitys olis se sunnuntai..oisko ihan tyhmä idea:)
 
Niin ja mietin sitäkin että otettais eka etappi vaikka heinäkuun alkuun,toisinsanoen minä lupaudun siihen saakka pitämään kirjaa meistä,katsottaisiin sitten että miltä näyttää kenenkin ilanne? :D

*ideoita senkun pursuaa alkuhuumassa* :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Niin ja mietin sitäkin että otettais eka etappi vaikka heinäkuun alkuun,toisinsanoen minä lupaudun siihen saakka pitämään kirjaa meistä,katsottaisiin sitten että miltä näyttää kenenkin ilanne? :D

*ideoita senkun pursuaa alkuhuumassa* :LOL: :LOL:
Kuten eilen mainitsin niin joku,kuka vaan haluu ja jaksaa niin saa alkaa päivitteleen listaa, itsestäni ei oo siihe :). Eli siitä vaan :flower:
Olen siis ketjun aloittaja.

Eikös maanantai olisi parempi päivitys päivä? Mikäli tänään vaikka saat sen uuden ketjun pystyyn niin senkin vuoksi (koska tänäänki maanantai) ja aika monilla varmasti maanantai vasta punnituspäivä,koska viikion eka päivä :whistle:


 
Alkuperäinen kirjoittaja pata-ässä:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Niin ja mietin sitäkin että otettais eka etappi vaikka heinäkuun alkuun,toisinsanoen minä lupaudun siihen saakka pitämään kirjaa meistä,katsottaisiin sitten että miltä näyttää kenenkin ilanne? :D

*ideoita senkun pursuaa alkuhuumassa* :LOL: :LOL:
Kuten eilen mainitsin niin joku,kuka vaan haluu ja jaksaa niin saa alkaa päivitteleen listaa, itsestäni ei oo siihe :). Eli siitä vaan :flower:
Olen siis ketjun aloittaja.

Eikös maanantai olisi parempi päivitys päivä? Mikäli tänään vaikka saat sen uuden ketjun pystyyn niin senkin vuoksi (koska tänäänki maanantai) ja aika monilla varmasti maanantai vasta punnituspäivä,koska viikion eka päivä :whistle:
ok,mä meen tekeen sitä ketjua:)
 
heippa pääsenkö mukaan raskaus kiloja on vielä elikkä ne pitäis saada pois.
tänään vaaka näytti 59,5 ja tavoite olis 50kg ennen kesää pituutta löytyy 164cm
varsinaisi liikakiloja ei ole mutta itse viihdyn paremmin kun vaaka näyttää 50kg
tänään on eka herkuton päivä tosin vaikee hillitä ittensä ku kaapit täynä herkkuja uudenvuoden ja joulun jäljiltä :x
 
äippä71
Minunkin mielestä maanantai on sopiva punnituspäivä =) tulee kyllä käytyä joka aamu puntarilla... Ihan on normaali ruualla on menty, pakkaspäivinä jäänyt kävelyt väliin. Pikkuhiljaa pudottelen, tänään siis paino 76 kg. mä tykkään kovasti jäätelöstä ja söisin sitä vaikka joka päivä, kerran pari viikossa tulee nyt syötyä. Ja suklaa toinen herkku :p , onneksi nyt en ole joulun jälkeen sitä syönyt, joskus voi nautiskella suklaapatukalla. :wave:
 

Yhteistyössä