Vuoden määräaik. työsopimus, onko kesä lomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jensku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jensku

Vieras
Tietääkö joku? Aloitin joulukuussa työt ja sopimus loppuu tämän vuoden joulukuussa. Tosin sitä kyllä kaikesta päätellen ollaan jatkamassa eli ihminen jota sijaistan ei tod.näk. ole palaamassa enää töihin.
Mutta siis onko mulla ensi kesänä yhtään lomapäiviä, niitähän ehtii kertyä 6 päivää mutta saako määräaikainen pitää lomia?

Nolona kyselen tyhmiä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi 6 päivää pitää pitää ensikesän lomakautena joka on toukokuu_syyskuu

Minkä ensi kesän, siis tänä vuonna? Sorry, väännän nyt rautalankaa mutta kun niin mä ajattelin että tämän vuoden kesällä nuo päivät voisin pitää mutta mistä sen vois viel varmistaa, siis olisko kenelläkään linkkiä. En nyt meinaan oikein luota työnantajaan sanaan...

on sulla kesällä se loma, mikä tänä lomanmääräytymisvuonna on kertynyt (huhti2008-maalis2009) eli pidät ne kesällä 2009...
ne mitä tulee huhti2009-joulu2009 pidät joko ennen kuin soppari loppuu tai saat rahana, riippuen paikasta, joka paikassa ei makseta sijaisille / määräaikasille, vaan ne joutuu pitää... asia on sit eri, jos sun soppari jatkuu ensi vuodelle, niin joissain paikoissa lomatkin "siirtyy" eli jos ole vielä kesällä 2010 samassa paikassa töissä, sinulla voi olla täysi kesäloma =)

Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
on sulla kesällä se loma, mikä tänä lomanmääräytymisvuonna on kertynyt (huhti2008-maalis2009) eli pidät ne kesällä 2009...
ne mitä tulee huhti2009-joulu2009 pidät joko ennen kuin soppari loppuu tai saat rahana, riippuen paikasta, joka paikassa ei makseta sijaisille / määräaikasille, vaan ne joutuu pitää... asia on sit eri, jos sun soppari jatkuu ensi vuodelle, niin joissain paikoissa lomatkin "siirtyy" eli jos ole vielä kesällä 2010 samassa paikassa töissä, sinulla voi olla täysi kesäloma =)

Kiitos paljon tästä tiedosta. Pelastit mun päivän :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Trille:
On ainaki kaks viikkoo..

Mistä sä noin paljon saat?
2 päivää kertyy kuukaudessa jos työpäiviä on väh 14 kun aloittaa kesken lomanmääräytymis vuoden ja loman määräytymis vuosi on huhti-maaliskuu.

Eli ap:lle ehtii tulemaan joulu- tammi- helmi ja maaliskuusta 2 päivää/kuukausi = 8 päivää

Työnantajan kanssa voit sopia lomien pitämisestä, jos tuntuu ettei asia selviä voit kysyä palkanlaskijaltasi tai liitosta miten kuuluu menetellä. En tiä millä alalla olet mutta joulu- huhtikuulta sulle kertyy n. 8 lomapäivää. Huhtikuun jälkeen alkaa kertyä "uutta" lomaa eli vuoden 2010 lomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
jos vaikka 12/2008 aloitti, niin tulee maailskuun loppuun mennessä 8 lomapäivää. Se on vähän yli viikko lomaa kesällä 2009.

Niin, jos joulukuussa on tullut täyteen 14 työpäivää. Siksi kyselin tuossa aiemmin että missä vaiheessa joulukuuta ap:n työt ovat alkaneet.

On ainaki kaks viikkoo..

mitenni kaks? jos on 4 kk töissä, lomia kertyy per kk 2 pv. 4 kertaa 2 on 8 pv eli yks viikko ja 2 pv, sillä la katsotaan lomapäiväks

muoks:

Ihan pieni korjaus: lauantaita ei lasketa kaikilla aloilla lomapäiväksi. Mutta silloin myös lomapäivien määrä on pienempi. Esim. mulla on kahdeksan vuoden jälkeen vuosilomaa 28 päivää/ vuosi (eli toukokuu-huhtikuu). Jos pidän kesällä neljä viikkoa lomaa, se vie multa 20 lomapäivää, koska lauantaita ei lasketa mukaan. Eli mulla on periaatteessa lomaa 5 viikkoa ja kolme päivää/ vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
On ainaki kaks viikkoo..

mitenni kaks? jos on 4 kk töissä, lomia kertyy per kk 2 pv. 4 kertaa 2 on 8 pv eli yks viikko ja 2 pv, sillä la katsotaan lomapäiväks

muoks:

Ihan pieni korjaus: lauantaita ei lasketa kaikilla aloilla lomapäiväksi. Mutta silloin myös lomapäivien määrä on pienempi. Esim. mulla on kahdeksan vuoden jälkeen vuosilomaa 28 päivää/ vuosi (eli toukokuu-huhtikuu). Jos pidän kesällä neljä viikkoa lomaa, se vie multa 20 lomapäivää, koska lauantaita ei lasketa mukaan. Eli mulla on periaatteessa lomaa 5 viikkoa ja kolme päivää/ vuosi.

POISTIN TEKSTIN KOSKA SEKAVA, palaan asiaan kun ennätän =)

ps. millä alalla oot ku lauantait ei mee??

Yhteistyössä