Vuodatusta.Tuttua kenellekään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaRLaSingeR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MaRLaSingeR

Jäsen
12.05.2007
833
0
16
onko mielestänne kohtuullista vaatia jos mies tekee 3 vuorotyötä, apua kotona? Tuntuu että oma mies on aika stressaantunut ja itse kaipaisin enemmän hänen apuaan.. En jaksaisi olla koko ajan pyytämässä häntä auttamaan tekemään jotain mutta kotona 3kk ikäinen vauva, pienetkin vapaa-ajat tuntuu että menee siivotessa ja että sotkua vaan riittää- Olisi ihana aloittaa edes joku pieni harrastus itselle tai käydä edes p.askalla rauhassa mutta 3 vuorotyön lisäksi mies opiskelee ja on ottamassa lisäksi vielä yliopistokursseja. Eikä tunnu tajuavan millaisia nämä kotiäidin päivät ovat- työläitä myös. Ehdottelee mulle josko itsekin aloittaisin JO jotain opiskelua esim. iltaopintoja tms. (ÄITIYSOMALLA) kun "OLEN VAAN KOTONA." Iltapäivällä kun tulee kotiin, menee omiin harrastuksiinsa jos on vapaa ilta ja muut ajat kyselee miksi olen niin kiukkuisen ja väsyneen oloinen- loppuajan tunnen syyllisyyttä siitä kun olen äkäinen |O Tätäkö tää tulee olemaan aina vai helpottaako kun lapsi kasvaa?!!

No sanotaan niin että se lapsen kasvu saattaa liittyä asiaan. Mutta ei olisi pahitteeksi, jos se isikin kasvaisi myös vähän. :D Tätä isikasvua voi tukea käymällä vakavia keskusteluja huumorilla värittäen, helposti sanottu, eikä täyttä varmuutta toimivuudesta ole. :hug:

Edelliseen lisäys. Viime viikolla menin srk:n äiti-vauva päiväkerhoon. No, eilen sitten kaveri kysyi, että miksi olin siellä kun se oli tarkoitettu yh-äideille. (En tiennyt että olisi ollut kun ei kukaan maininnut)
Ei näytä ystävätkään aina tajuavan vaikka kuinka yrittäisi selittää, enkä muutenkaan halua nimellisenä ns haukkua miestäni kun kuitenkin varmasti parhaansa yrittää.

No ei tuo kyllä takuulla muutu ellet itse nosta kissaa pöydälle. Imetätkö vauvaa? Pystyisitkö pumppuumaan maitoa valmiksi? Tuli vaan mieleen että mitä jos ilmoittaisit jo ennakkoon miehelle että iltana "x" lähdet muutamaksi tunniksi pois kotoa (vaikka itseäsi hemmottelemaan). Ja lähdet myös.

Miehelläsi on nyt todella raskasta työssä ja vielä opinnot päälle. Mutta ei se sitä silti tarkoita että sun tarvitsisi olla 24/7 kotona ja kodin hoitajana. Meillä ei kyllä tuollainen peli olisi vedellyt, ihan rehellisesti sanottuna. Toisaalta eipä ollut pelkoakaan. Mies kun tuli suoraan töistä kotiin ja hoisi kivasti sekä vauvaa että kotia :heart: . Kyllä myös sun miehesi pitäisi ymmärtää että vaikka hänellä on raskasta niin on myös sinulla. Ja että jos hän ansaitsee harrastuksia ja omaa aikaa, niin ansaitset myös sinäkin.

Kyllä mä luulen kuitenkin että puhumalla sä tästä selviät :hug: =) .

Olen kans sitä mieltä, että sun tarvii saada myös omaa aikaa. Piristää, kun pääsee edes hetkeksi irtaantumaan samoista kuvioista. Tai saa tehdä jotain rauhassa, esim. lukea päivän lehden. Musta tuntuu, ettei miehet tajua kuinka rankkaa kotona on olla pienen lapsen kanssa, ennen kun ne on itse sen kokeneet. Plus sitten että hoitaa kodin muut askareet vauvan lisäksi.
Ja mitä srk:n äiti-lapsikerhoon tulee, niin ne on tarkoitettu ihan kaikille. Ei pelkästään yh:lle.

Yhteistyössä