Vuodastus muuttuneesta parisuhteesta johon tuli alkoholi..(pitkä teksti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumihiutale1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lumihiutale1

Uusi jäsen
11.08.2015
11
0
0
37
Olemme olleet yhdessä 3 ½ vuotta ja viiimeisen vuoden aikana, hänen ystäväpiirinsä vaihtui kokonaan uusiksi ja mukaan on tullut alkoholin/pilven käyttö. Poikaystäväni oli ennen todella huomaavainen, ystävällinen, reipas ja aina valmis auttamaan muita ja tykkäsi touhuta kaikkea kotona, remontoida ja käytiin koiran kanssa pitkiä lenkkejä. Kun ystäväpiiri vaihtui poikaystävä alkoi käymään joka viikonloppu baarissa, kotiin tuli aina niin humalassa että kuseskeli pitkin kämppää, joskus heräsin kun hän oksensi mun päälle ja aina sain muutenkin oksennuksia siivota mistä sattuu, joskus hän haukkui mut pystyyn ja seuraavana päivänä pyyteli anteeksi kun kerroin mitä oli tehnyt. Pian tuo alkoi mennä siihen että hän saattoi tulla kotiin vasta aamulla ja ekan kerran kysyin oliko hän poltellut koska huomasin silmistä sen heti, hän tietty kielsi kaiken ja myöhemmin mulle humalassa kehuskeli siitä. Hän ei ole koskaan ennen tapellut, yleensä jos meilläkin oli riita niin hän yritti koko ajan välttää riitelyä ja sovittiin aina nopeasti (koska hän oli niin kiltti/herkkä) nyt hän tulee naama auki kotiin ja on ollut putkassa tappeluiden takia ja joskus selvin päin uhoo mulle että esim. tuo tyyppi on niin vitun ärsyttävän näköinen että tekisi mieli vetää turpaan.

Hän on pilvi/humala päissään ajannut autoa ja jouduin soittamaan hänen isänsä hakemaan hänet, jottei kenellekään satu mitään vahinkoa. Me erottiinkin yhdessä vaiheessa mutta palattiin yhteen, koska meillä oli kova ikävä toisiamme ja päätimme vielä yrittää. Eron jälkeen ei olla tapeltu yhtään, poikaystävä on silti juonut viikonloput mutta esim. lupasi ettei juo enää kuin keskikaljaa ja saman viikon perjantaina oli käynyt varastamassa viinapullon.. 4 kk aikana hän on ollut yhden kokonaisen viikon selvin päin ja sillä viikolla hän oli mulle sellainen kuin ennen, huomaavainen, halusi saada mut nauramaan, kosketti, suuteli ja meillä oli hauskaa, viime torstaina herätti mut yöllä ja sanoi ettei haluaisi mennä perjantaina juomaan, koska tulee mua todella kova ikävä. Pe hän kuitenkin joi ja lauantaina tuli käymään meillä kotona, kertoi miten kova ikävä oli ollut ja nyt kun menee juomaan vielä lauantain, ei hän enää sen jälkeen mene kk juomaan, koska alkaa metsästys. Sunnuntain hän oli hyvin etäinen ja koko eilisen päivän, illalla kysyin mikä on, ja hän sanoi että on käynyt mielessä että jos erottaisiin, haluaisi olla vapaa mutta haluaa olla myös mun kanssa. Mulle tuli todella paha mieli koska itse en eroa ole ajatellut ja just kun molemmat on myöntäny miten onnellisia ollaan oltu, mutta ton kännireissun jälkeen alkoi miettimään tuollaista. Sanoi myös että ei halua ottaa vastuuta mistään, haluaa vain ryypätä. Oon huomannut sen esimerkiksi niin että laskuja hänellä on alkanut mennä perintään ja oon sanonut asiasta monesti mutta ei vaan saa soitettua, ennen hän oli tosi tarkka rahastaan ja huolehti laskuista.. Nyt hän soitti mulle tunti sitten ja sanoi että haluaa olla yhdessä mutta ei halua nähdä tänään.. meillä on just muutto menossa uuteen kotiin ja sanoi että hakee lopun muuttokuorman kaverinsa kanssa mut jos mä tulen nyt sinne niin lähtee heti pois.

Onko tää nyt sitten joku vaihe mikä miehille tulee, että on pakko saada juoda ja tapella vielä kun on nuori vai mikä tässä on.. miks hän on ihanan hellä ja sellaisena kun hänet tunnen ja heti viinanhimon iskettyä muuttuu kylmäksi, nytkin on tuskaillut kun tekisi mieli viikolla juoda kun ei oo töitä ja ei malta odottaa perjantaita että pääsee juomaan. Sanoi että vain juominen kiinnostaa, metsästys ja kalastus ja mun seura ei niinkään.. silti haluaa nyt olla yhdessä. L Ja en ole ainoa joka tämän muutoksen on huomannut, myös poikaystävän vanhemmat on huolissaan ja ihmettelee miksi juo ja tappelee, kun ei koskaa ole sellainen ollut. Onko kohtalontovereita, oliko teidän kenenkään parisuhteessa tälläistä vaihetta ja voiko siitä selvitä?

Kidutat vain itseäsi, jos jatkat. Mies on jäänyt koukkuun eikä halua lopettaa. Et voi auttaa häntä, koska hänellä itsellään ei ole halua muutokseen.

Et ole ainoa joka on sanonut että kidutan itseäni jos jatkan, sen takia vielä tässä parisuhteessa olen, koska sillon kun hän on normaali eikä tee mieli juoda on hän myöskin sellainen ku on.. en ymmärrä miksi alkoholi on tärkeämpää kuin oma perhe..

Siis hetkinen. Kerrataan. Olet ihmisen kanssa joka:
Oksentaa joskus päällesi
Pissaa satunnaisiin paikkoihin kotonanne
Ryyppää koko ajan
On väkivaltainen
Polttaa pilveä
Varastelee
Haluaa olla vapaa

Ei kuulosta kovin hyvältä. Myönteisinä puolina mainitsit, että hän:
Koskettaa
Lupaa hyviä asioita (paitsi että se on aina valetta)

Ihan oikeesti hei.

• Tykkää
Reactions: evita
Olet tainnut hävitä taistelun voimakkaampaa seuralaista vastaan, niin surullista kuin se onkin. Et voi lopettaa juomista ja huumeiden käyttöä toisen puolesta, voit ainoastaan joko hyväksyä nämä tai häipyä.

Olen monesti poikaystävälle sanonut että hänellä on alkoholiongelma jos pe-su on pakko saada pää sekaisin ja sitä viikonloppua miettii jo sunnuntaina.. tää kaikki muuttuminen alkoi vaan niin yhtäkkiä ja olen tuntenut hänet kuitenkin jo niin kauan, että koko ajan vakuutan itselle ettei tuo ole hänen oikea persoona vaan ihan joku toinen.

En myöskään ymmärrä sitä, miksi meillä meni eron jälkeen niin hyvin ja hän oli sellainen kuin ennen ja sitten yhtenä yönä hän muuttuu ja kylmettyy? Ja miksi haluta olla mun kanssa jos vapaus kiinnostaa? Toivon että hän rakastaa mua ja tuntee sen syvällä sisimässään ja että tää on joku vaihe vain.. me siis alettiin seurustelemaan 16-vuotiaina ja nyt ollaan 20, meillä oli yhteinen kaveripiiri jossa otettiin juotavaa mutta kukaan ei koskaan tapellut ja meillä oli hauskaa, sitten me vakiinnuttiin ja tehtiin kaikkea kivaa yhdessä, hänen kanssaa oon mm. oppinut kalastamaan ja ennen tehtiin pitkiä retkiä kalalle/pilkille, nykyään ei ollenkaan.. me oltiin parhaita kavereita jo ennenkuin alettiin seurustelemaan ja sekin tekee tästä vielä surullisempaan, olen menettänyt parhaan kaverini :(

Näytä sille tää keskustelu.

Nää kaikki asiat mitä täällä on kertonu, on sellaisia mitä oon hänelle sanonu kans, sillon kun se on oma itsensä puhuminen auttaa ja haluaa muttua ja sit jos erehdyn puhumaan näistä kun se on tunteettomalla päällä, se suuttuu.. en tiedä voiko alkoholi muuttaa persoonaa niin paljon että toinen kylmä, erilainen persoona voi puskea päälle?

Nää kaikki asiat mitä täällä on kertonu, on sellaisia mitä oon hänelle sanonu kans, sillon kun se on oma itsensä puhuminen auttaa ja haluaa muttua ja sit jos erehdyn puhumaan näistä kun se on tunteettomalla päällä, se suuttuu.. en tiedä voiko alkoholi muuttaa persoonaa niin paljon että toinen kylmä, erilainen persoona voi puskea päälle?
Tottakai alkoholi vaikuttaa persoonaan. Miehesi on selkeästi alkoholisti. Sen ei pitäs juoda enää ollenkaan jos meinaatte saada asiat kuntoon.

Erositte, mutta päätitte vielä yrittää uudestaan. Olet yrittänyt nyt 4 kuukautta, joista yhden viikon mies on ollut mukava. Mielestäni olet jo yrittänyt tarpeeksi. Se, että siivoat miehen oksennukset ja pidät kodin yllä, tukee miehen elämäntyyliä. Teille molemmille voisi olla parempi, että eroatte heti. Ainakin sinulle itsellesi se on ainut oikea vaihtoehto. Miestäkin se voisi auttaa järkiintymään.

En ole, en oo koskaan ollut raskaana.

Okei. Siis vastaan alkuperäiseen kysymykseesi.

Ei toi ole miehille mikään vaihe. Vaan miehestäsi tuli alkoholiriippuvainen. Erotakin haluaisi sinusta ainoastaan siksi, että voisi hyvällä omallatunnolla juoda jokaikinen päivä.

Vieroitukseen. Ja ellei suostu, suosittelen eroa ennen kuin hajoat ihan palasiksi.

Nyt se on sitten ohi, olin hermolomalla siskoni luona ja sain eilen yöllä viestin, jossa luki että hän jättää minut, muuttaa pois ja ei ole rakastanut enään pitkään aikaan.

Vielä vähän aika sitten meillä meni hyvin, hän sanoi miten rakastaa ja suunnitteltiin tulevaisuutta. Nyt hän on kylmä ja tunteeton mua kohtaan, niin kuin en ois koskaan merkannut mitään. Luovuin koirastamme hänen takiaan (koira sai todella hyvän kodin joten se on hyvä asia tässä),etsin uuden asunnon koska hän ei pitänyt edellisestä ja hoidin muuton yksin.. tein kaikki nämä koska haluaisin että hän on onnellinen ja sitten hän tekee näin. Nyt hän vielä pisti mulle viestin "pakkaa mun kamoja ja tuo ne alas" Mä olen kuin puulla päähän lyöty, en ymmärrä miksi käy näin, mun paras kaveri on ihan eri ihminen, kenen vierestä en ikinä enään herää :( En ole paha ihminen enkä ansaitse tälläistä, en vaan ymmärrä.. en ymmärrä miten tästä edes voi päästä yli, niin pahalta tuntuu.

Okei. Siis vastaan alkuperäiseen kysymykseesi.

Ei toi ole miehille mikään vaihe. Vaan miehestäsi tuli alkoholiriippuvainen. Erotakin haluaisi sinusta ainoastaan siksi, että voisi hyvällä omallatunnolla juoda jokaikinen päivä.

Vieroitukseen. Ja ellei suostu, suosittelen eroa ennen kuin hajoat ihan palasiksi.

Mä en ole oikein koskaan niin läheltä alkoholiriippuvaista seurannut että tietäisin näistä asioista niin paljoa, mutta oon miettiny pääni puhki muuttiko alkoholi meidän suhteen, koska tuntuu siltä että jos hän ei ois koskaan alkanut juomaan, me oltais vielä yhdessä. :( Mietin oliko mussa se vika ja syytänkö alkoholia sit ihan turhaan..

Mä en ole oikein koskaan niin läheltä alkoholiriippuvaista seurannut että tietäisin näistä asioista niin paljoa, mutta oon miettiny pääni puhki muuttiko alkoholi meidän suhteen, koska tuntuu siltä että jos hän ei ois koskaan alkanut juomaan, me oltais vielä yhdessä. :( Mietin oliko mussa se vika ja syytänkö alkoholia sit ihan turhaan..

Ei! Sussa ei ole vikaa. Vaikka sä olisit maailman ainoa nainen, alkoholi vie voiton.

Kaikkein pahinta tässä on se, että hän vielä pistää viestiä "pakkaa mun kamat ja tuo ne alas" miten tunteeton pitää olla että luulee että mä oon se kenen hänen tavarat pitäis pakata.. ja säälittävintä tässä on se,että mietin et jos tajuais joskus millaisen virheen teki ja me palattais yhteen :(

Mä en ole oikein koskaan niin läheltä alkoholiriippuvaista seurannut että tietäisin näistä asioista niin paljoa...

Jos haluat "opiskella", niin Päihdelinkki on hyvä paikka oppia tuosta sairaudesta. En laita tähän linkkiä, koska silloin tämä viesti menee suoraan roskikseen, joten kirjoita googleen päihdelinkki.
Valitse keskustelu ja sieltä kotikanava, niin voit lukea surullisia tarinoita siitä miten alkoholismi voittaa lähes aina. Ei se aina voita, mutta silloin päätös voittaa alkoholismi on aina itse tehty, ei puolison toiveesta.

muista, että TiiBii:n on oikeassa, sinussa ei ole mitään vikaa.

Voimia!

Yhteistyössä