Vonkauslahja - koska lahja on vonkausta?

• Viestiketjun aloittaja kuulija
  • Ensimmäinen viesti
kuulija
Tuli mieleen muutama vuosi sitten kuulemani 'uussana': vonkauslahja. (Vain yksi googlaustulos verkossa). Tuo sana palasi mieleen, kun radiossa kerrottiin nuorten tyttöjen vonkaava lahjoja ostoskeskuksissa usein vanhemmilta miehiltä seksia vastaan. Usein suuseksiä vastaan. Lahjat ovat farkkuja ja muita muotivaatteita tai jopa vain alkoholijuomia.

Itse kuulin aikoinaan tuon sanan, kun kaksi n. 20 vuotiasta naista katselivat koruja. Toinen sanoi, että nämä olisivat ihania vonkauslahjoja ja toinen myönteli että niin olisivat.

Juttelin tästä puolisoni kanssa, hän ei ollut kuullut asiasta mitään. Naapurin rouvan kanssa, jolla oli samanikäinen tytär, tuli myös ohimennen juteltua asiasta. Ja hän kertoi, että oma tytärkin oli kerran tavallaan "kiristänyt" häntä ostamaan jonkun muotivaatteen kertomalla, että muut tytöt vonkaa näitä ostoskeskuksessa miehiltä. Minä vonkaan vain äidiltäni.

Heräsi paljon kysymyksiä:
Mietitkö lahjan saadessasi onko se vonkauslahja vai aito lahja?
Koska/miksi nainen saa itse tai antaa seksiä vonkauslahjan vastikkeeksi?
Oletko itse saanut seksiä tai antanut sitä lahjaa vastaan?
Ostavatko miehet usein lahjoja vain vonkaus mielessä?
Oletko saanut tai pyytänyt koskaan vonkauslahjaa?

jänkäjoonas1943
Tuli mieleen muutama vuosi sitten kuulemani 'uussana': vonkauslahja. (Vain yksi googlaustulos verkossa). Tuo sana palasi mieleen, kun radiossa kerrottiin nuorten tyttöjen vonkaava lahjoja ostoskeskuksissa usein vanhemmilta miehiltä seksia vastaan. Usein suuseksiä vastaan. Lahjat ovat farkkuja ja muita muotivaatteita tai jopa vain alkoholijuomia.

Itse kuulin aikoinaan tuon sanan, kun kaksi n. 20 vuotiasta naista katselivat koruja. Toinen sanoi, että nämä olisivat ihania vonkauslahjoja ja toinen myönteli että niin olisivat.

Juttelin tästä puolisoni kanssa, hän ei ollut kuullut asiasta mitään. Naapurin rouvan kanssa, jolla oli samanikäinen tytär, tuli myös ohimennen juteltua asiasta. Ja hän kertoi, että oma tytärkin oli kerran tavallaan "kiristänyt" häntä ostamaan jonkun muotivaatteen kertomalla, että muut tytöt vonkaa näitä ostoskeskuksessa miehiltä. Minä vonkaan vain äidiltäni.

Heräsi paljon kysymyksiä:
Mietitkö lahjan saadessasi onko se vonkauslahja vai aito lahja?
Koska/miksi nainen saa itse tai antaa seksiä vonkauslahjan vastikkeeksi?
Oletko itse saanut seksiä tai antanut sitä lahjaa vastaan?
Ostavatko miehet usein lahjoja vain vonkaus mielessä?
Oletko saanut tai pyytänyt koskaan vonkauslahjaa?
Tiedättekö "kanaset"mitä vonkaus ja vonkaaminen alunperin tarkoittaa? Se on sitä suomifilmin kulta-ajan tukkilaisromantiikkaa. Tukit uitettiin entisaikoina jokiuomissa kevättulvien aikaan. Joen mutkissa ja koskipaikoissa oli "vonkamiehet" eli vahdit, vahtimassa ettei tukit jää jumiin ja sumiin. Vonka, vonkaaja :vahti! Voihan sitä pilluakin vongata. Olipa sellanenkin sanonta, että "vahtaa kuin mykkä vittua"!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä