Volkswagen Passat vm -98 kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ööö... 14 vuotta vanha auto voi olla mikä vaan jo tässä vaiheessa. Riippuu melkoisesti käytöstä.

Mutta yleisesti ottaen varmaan hyvä automerkki ja tilava malli.

Varaudu sulattelemaan lukkoja hiustenkuivaajalla joka pakkasaamu. Lukkojen reistailu talvella noissa jeesuksen aikaisissa voilkkareissa on ihan yleinen ominaisuus eikä siihen riitä pelkkä lukkosula sillä ongelma on lukon mekanismissa johon lukkosula ei koskaan pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27651396:
Varaudu sulattelemaan lukkoja hiustenkuivaajalla joka pakkasaamu. Lukkojen reistailu talvella noissa jeesuksen aikaisissa voilkkareissa on ihan yleinen ominaisuus eikä siihen riitä pelkkä lukkosula sillä ongelma on lukon mekanismissa johon lukkosula ei koskaan pääse.

Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Ongelma ei ollut siis se, etteivät ovet olisi avautuneet, mutta niitä ei saanut perkeleelläkään kiinni ilman hiustenkuivaajaa. Mies joskus purki koko ovet ja lukot ja käsitteli ne jollain aineella, silloin ne toimivat edes jotenkuten.

Hiustenkuivaajan lisäksi matkassa pitää olla mukana narua, sillä joka paikassa ei saa sähköä kuivaajaan. Kiva ajaa, kun pitää yhtä ovea kiinni toisella kädellä ja toisesta piti virittää käsilaukun hihna käsijarrukahvaan, että ne pysyivät kiinni kaupasta kotiin...

[QUOTE="jojo";27651524]Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Ongelma ei ollut siis se, etteivät ovet olisi avautuneet, mutta niitä ei saanut perkeleelläkään kiinni ilman hiustenkuivaajaa. Mies joskus purki koko ovet ja lukot ja käsitteli ne jollain aineella, silloin ne toimivat edes jotenkuten.

Hiustenkuivaajan lisäksi matkassa pitää olla mukana narua, sillä joka paikassa ei saa sähköä kuivaajaan. Kiva ajaa, kun pitää yhtä ovea kiinni toisella kädellä ja toisesta piti virittää käsilaukun hihna käsijarrukahvaan, että ne pysyivät kiinni kaupasta kotiin...[/QUOTE]

Kuulostaa jotenkin tutulta :D Minulla alkoi yhdessä volkkarissa kovalla pakkasella äänimerkki huutaa omia aikojaan, se liittyi sitten lopulta virtalukon rikkoutumiseen. Oli se silti hyvä auto, minun eka oma :)

[QUOTE="jojo";27651524]Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Ongelma ei ollut siis se, etteivät ovet olisi avautuneet, mutta niitä ei saanut perkeleelläkään kiinni ilman hiustenkuivaajaa. Mies joskus purki koko ovet ja lukot ja käsitteli ne jollain aineella, silloin ne toimivat edes jotenkuten.

Hiustenkuivaajan lisäksi matkassa pitää olla mukana narua, sillä joka paikassa ei saa sähköä kuivaajaan. Kiva ajaa, kun pitää yhtä ovea kiinni toisella kädellä ja toisesta piti virittää käsilaukun hihna käsijarrukahvaan, että ne pysyivät kiinni kaupasta kotiin...[/QUOTE]

Hahhaa! Mun äidillä oli joskus ton ikäinen Golf ja se tuli talvella melko usein töistä kotiin pitäen ovenkahvasta kiinni. Välillä ei päässyt ovista sisään ja takaluukku oli ainut mistä pääsi. Sieltähän äippä sitten kampesi kuskin penkille ja kotiin. Näistä olis miljoona hauskaa tarinaa. :) Mutta muuten oli loistava auto. Tosiaan ton ikäluokan volkkareissa ihan vakiovika. Isäni myös purki ovet ja laittoi mekanismeihin jotain ainetta ja taas päästiin vähän aikaa ilman ongelmia.

Mulla on -99 passat,lasketaanko se?

Ihan mahtava auto hintaisekseen. Ei mitään sähkövikoja eikä lukotkaan talvisin jumita meidän autossa. Mies laittaa yleensä kerran talvessa jotain voiteluainetta lukkoihin ja tähän asti ovat toimineet moitteettomasti.

Isoja remontteja ei ole tehty, perushuoltoa vain.

Osta pois jos jostain löydät hyväkuntoisen ja kohtuullisesti ajetun. Tilava auto jolla hyvä ajaa.

Tykkään. Hyvä ajettava. Omassa autossani ei ole ovien suhteen muita ongelmia kuin se, että toinen takaovi on pysyvästi lukittautunut kiinni. Pääasiassa yksin kun ajelen, niin ei ole menoa haitannut. Kesällä kuluttaa dieseliä alle 6l satasella, talvella jonkin verran enemmän. Mitään sen suurempia remppoja ei ole tehty (vm. '98 siis) perushuoltojen lisäksi. Kone ja vaihdelaatikko alkuperäiset ja edelleen ehjät, ajettu on vähä vajaa 500 000km. Kai se on vähän yksilöstä kiinni, että miten toimii ja kuinka hyvä/paska on. Käytetyn auton osto on aina riski, mutta hyvällä tuurilla voit saada hyvä ja toimivan yksilön.

Tykkään. Hyvä ajettava. Omassa autossani ei ole ovien suhteen muita ongelmia kuin se, että toinen takaovi on pysyvästi lukittautunut kiinni. Pääasiassa yksin kun ajelen, niin ei ole menoa haitannut. Kesällä kuluttaa dieseliä alle 6l satasella, talvella jonkin verran enemmän. Mitään sen suurempia remppoja ei ole tehty (vm. '98 siis) perushuoltojen lisäksi. Kone ja vaihdelaatikko alkuperäiset ja edelleen ehjät, ajettu on vähä vajaa 500 000km. Kai se on vähän yksilöstä kiinni, että miten toimii ja kuinka hyvä/paska on. Käytetyn auton osto on aina riski, mutta hyvällä tuurilla voit saada hyvä ja toimivan yksilön.

Kiitos sinulle ja kaikille muillekin tekstistä! Paljonko autolla oli ajettu kun ostit sen?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27651396:

Tämä on tosi kuin vesi. Toisaalta lukon purkaaminen, putsaaminen, kuivaaminen ja öljyäminen ei ole iso homma ja auttaa sitten lopputalveksi.

Minullekkin kävi näin :D tosin Volvolla, no, vähän sytkäriä oikeaan paikkaan ja sai taas oven kiinni, harmi etten itse polttanut ja siten omannut sytkäriä..

[QUOTE="Aapee";27654915]Kiitos sinulle ja kaikille muillekin tekstistä! Paljonko autolla oli ajettu kun ostit sen?[/QUOTE]

400 000 km oli ajettu, eli kilometrejä oli reippaasti jo ostohetkellä. Kun auton vaihto taas tulee ajankohtaiseksi, niin saman korimallin Passat on kyllä ehdottomasti potentiaalinen vaihtoehto.

Passat on myös niin yleinen auto, että varaosien saanti on hyvää.

[QUOTE="vieras";27657615]Ainahan verrata voi?[/QUOTE]

joo toki voi, samalla periaatteella voin kertoa soutu veneen käyttö kokemukset. vaikka merkki on sama niin mallit ovat hyvin erilaisia. itse useamman golffin omistaneena voin sanoa että niiden perusteella en voi kertoa passatista mitään.

pahoittelen etten ilmeisesti ymmärrä sanan verrata merkitystä. ap kysyy passatista ja vastaukset kertoo golf ja jetta mallisista autoista joten minun mielestä ap ei voi VERRATA saamiaan vastauksia passatin hankintaan.

Yhteistyössä