voitteko kokeneemmat auttaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppaamaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppaamaan?

Vieras
Ongelmani on siis sellainen, että mietin tässä, voinko hoikistua sillä, että alkaisin totutella karpin ruokavalioon...Mutta ihan niin pienille hiilareille kuin 20g/pv en haluaisi mennä!! Ehkä sellainen 40-60g/pv voisi olla todenmukaisempi ja tavoitettavissa oleva määrä hiilareita päivässä...Haluan kuitenkin pitää ruokavaliossani rahkan/partaäijän/marjat/pähkinät

Eli kokeneemmat karpit, voiko ns. alakarppi(?) hoikistua jo pelkän ruokavalion avulla, jos aiemmin on ollut varsinainen sokerihiiri? Pudotettavaa minulla on n 25kg!

Liikuntaa lisään toki myös, varsinkin kun kesä koittaa ja pääsee pyöräilemään/lenkkeilemään!

No takuulla hoikistut alakarppina ja varmasti "hyväkarppinakin" (hiilarit max 100), vain hitaammin.
Mutta onhan koko elämä aikaa ;-) Liikunta tukee hommaa tietenkin.

Lainaa/ osta Antti Heikkilän kirjoja aiheesta. Helpot ohjeet ja korostaa esim. juuri marjojen tärkeyttä. Ei kaikkien tarvitse ruveta Atkinsille.

Jos on paljon ylimäärästä pudotettavaa, niin varmasti putoaa suuremmillakin hiilarimäärillä. Jos taas pudotettavaa on muutama hassu kilo, pitää "karppilaihdutuksella" hiilarit vetää mahdollisimman alas..
60g on ihan hyvä hiilarimäärä vanhoihin ruokatottumuksiin verrattuna, ja varmasti putoaa paino, joka motivoi sitten pudottamaan lisää :) Itse aloitin karppauksen samalla tyyliin, jätin leivät, pastan, perunat pois. Hiilareita kertyi päiväs aikaan n. 60g. Paino putosi hyvin, ja sen jälkeen niukensin hiilareita 20g ja paino putosi lisää. Sen jälkeen voikin taas ottaa uudeksi elämäntavakseen syödä hiilareita n. 50g päivässä. Tämä toiminut minulla siis =)

Kiitos vastauksista! Siskoni miehensä kanssa vetelevät tuolla 20gHH/pv ja minusta tuntuu, että itselle se olisi tässä kohtaa aivan liian tiukkaa!! Eri asia sitten jatkossa, kun on päässyt tähän karppaamisen makuun ja ymmärtää, että mitä tekee ja miksi!

Lainasin kälyltäni kaksi Heikkilän kirjaa aiheesta, että ehkäpä jotain tulee jo niistäkin opituksi....Muutaman illan olenkin käyttänyt surffaillen Karppi.netin sivuilla ja sieltä vinkkejä etsien! Ehkä tästä alkuun pääsee, kun muistaa aloittaessa ottaa tarpeeksi aikaa siihen aterioiden miettimiseen......

Yhteistyössä