Voitko viettää 45min muskarin juomatta?

Siis kummastelen tätä veden kittaamista joka on (minusta outoa) aika yleistä nykyään. Joka mamma kulkee vesipullo (tai joku pullo kassissa) ihan joka paikkaan. Ja oli ilman lämpötila mikä vaan siis helle tai ei, ni sitä juomaa pitää särpiä. Ei täällä suomessa oo ees sellasta usein et nestevajaus iskis perusterveellä ihmisellä kolmessa vartissa.
Tai mistäpä sitä tietää mitä niissä puteleissa on B)
 
Voisin jos moisessa kävisin.
Mullakin on lähes aina vesipullo mukana (töissä, kaupungilla... ), oon niin huono juomaan että se on ainoo tapa saada edes reilu puol litraa juotua päivän aikana...
 
tarviiko puuttua kaikkeen?
Niin no, sitäpä ei voi tietää, mikä toisella ihmisellä on. Mulla on itselläni erään sairauden takia vesipullo aina mukana. Esim. munuaiskivet tai toistuvat virtsatietulehdukset voivat lievittyä, jos juo jokseenkin jatkuvalla syötöllä. Toisilla kuivuu suu puhuessa. Joku yrittää lopettaa tupakanpolttoa ja jotain tarttee suuhun tunkea, mutta vedenjuonti ei lihota. Kai sitä on pahempiakin syntejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tarviiko puuttua kaikkeen?:
Niin no, sitäpä ei voi tietää, mikä toisella ihmisellä on. Mulla on itselläni erään sairauden takia vesipullo aina mukana. Esim. munuaiskivet tai toistuvat virtsatietulehdukset voivat lievittyä, jos juo jokseenkin jatkuvalla syötöllä. Toisilla kuivuu suu puhuessa. Joku yrittää lopettaa tupakanpolttoa ja jotain tarttee suuhun tunkea, mutta vedenjuonti ei lihota. Kai sitä on pahempiakin syntejä?
Joo varmasti 10 hengen ryhmässä puolella on munuaiskivet :LOL:
 
voin, vaikka kotona juon tosi paljon ja mielellään otan autoonkin pullon mukaan,mennen tullen ja palatessa juon. se on sellanen opittu tapa, hyvä tapa, muuten en muista juoda tarpeeksi.

jospa nämä mammat laihdutti ja ottivat kirjaimellisesti sen "muista juoda tosi paljon!" :D
 
Sehän oli ainakin yhteen aikaan muka trendikästä. Keväällä jossain ohjelmassa (Akuutti?) tohtori-setä sanoi, ettei sitä vettä tarvitse jatkuvasti lipittää. Että normaalisti esim. aterian yhteydessä riittää.
 
mjaa
Esim. mielialalääkitys vähentää syljen eritystä ja suu voi olla tosi kuiva. Toisekseen myös pelkkä jännitys voi kuivattaa suun. Kaikille se laulaminen ei ole niin luonnollista, että tuosta vaan kehtaa laulaa luikauttaa toisten edessä.

Kaikenlaista sitä pitää ruotia. Sitten seuraavan kerran se jännittäjämamma jättää laulamatta, kun ei uskalla vesipulloa mukaansa ottaa tai pahempaa, jää lapsensa kanssa kotiin jännittämään, koska ihmiset asettavat hänelle sosiaalisia esteitä.

Omille lapsillenikin tähdennän aina, että tulis hoitaa ne OMAT ASIAT, eikä huolehtia toisten tekemisistä (ellei ole hätä kyseessä!). Samaa suosittelen aikuisille.
 
Mun alkoholiin taipuvainen äitini kallistaa ihan selkeesti sitä vesipulloa vierotusoireissaan,kun meilä käydessään täytyy automatkan ja meillä olon ajan olla selvinpäin...ja krapulaansa juo.Siis hörppii koko ajan.Ja ei ole kyllä nuorempana juonut...autolla ajaessaankin juo siitä pullosta vettä tai mitä lie
 
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
Esim. mielialalääkitys vähentää syljen eritystä ja suu voi olla tosi kuiva. Toisekseen myös pelkkä jännitys voi kuivattaa suun. Kaikille se laulaminen ei ole niin luonnollista, että tuosta vaan kehtaa laulaa luikauttaa toisten edessä.

Kaikenlaista sitä pitää ruotia. Sitten seuraavan kerran se jännittäjämamma jättää laulamatta, kun ei uskalla vesipulloa mukaansa ottaa tai pahempaa, jää lapsensa kanssa kotiin jännittämään, koska ihmiset asettavat hänelle sosiaalisia esteitä.

Omille lapsillenikin tähdennän aina, että tulis hoitaa ne OMAT ASIAT, eikä huolehtia toisten tekemisistä (ellei ole hätä kyseessä!). Samaa suosittelen aikuisille.

No kun mun mielestä vesipullon kanssa sählääminen on epäkohteliasta. En itse syö enkä juo paikoissa joissa se on tilanteeseen sopimatonta, eikä minusta tuo aikakaan ole niin pitkä ettei normi ihminen kestäisi sitä juomalla aluksi ja lopuksi.
Muoks vielä et kyllähän se on jonkin verran myös mun asia kun siitä tulee häiriötä, niiden pullonen kanssa sähläilystä.
 
vesipullo ok
Se Akuutin lääkärisetä ei tainut tietää mistä puhuu. Itseäni on kehotettu nimenomaan juomaan aterioiden välillä, ei aterian yhteydessä jotta ruuansulatus alkaa mahdollisimman hyvin jo syljen sekoittuessa ruokaan, ei juodun veden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vesipullo ok:
Se Akuutin lääkärisetä ei tainut tietää mistä puhuu. Itseäni on kehotettu nimenomaan juomaan aterioiden välillä, ei aterian yhteydessä jotta ruuansulatus alkaa mahdollisimman hyvin jo syljen sekoittuessa ruokaan, ei juodun veden.
Niin 45min muskari on kyllä aterian väli, paitsi jos kaivaa eväätki esiin :D
 
miukumauku
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
Esim. mielialalääkitys vähentää syljen eritystä ja suu voi olla tosi kuiva. Toisekseen myös pelkkä jännitys voi kuivattaa suun. Kaikille se laulaminen ei ole niin luonnollista, että tuosta vaan kehtaa laulaa luikauttaa toisten edessä.

Kaikenlaista sitä pitää ruotia. Sitten seuraavan kerran se jännittäjämamma jättää laulamatta, kun ei uskalla vesipulloa mukaansa ottaa tai pahempaa, jää lapsensa kanssa kotiin jännittämään, koska ihmiset asettavat hänelle sosiaalisia esteitä.

Omille lapsillenikin tähdennän aina, että tulis hoitaa ne OMAT ASIAT, eikä huolehtia toisten tekemisistä (ellei ole hätä kyseessä!). Samaa suosittelen aikuisille.

No kun mun mielestä vesipullon kanssa sählääminen on epäkohteliasta. En itse syö enkä juo paikoissa joissa se on tilanteeseen sopimatonta, eikä minusta tuo aikakaan ole niin pitkä ettei normi ihminen kestäisi sitä juomalla aluksi ja lopuksi.
Muoks vielä et kyllähän se on jonkin verran myös mun asia kun siitä tulee häiriötä, niiden pullonen kanssa sähläilystä.
Ja siitä ei tule häiriötä, jos saat tietää, mikä tila äidillä vaatii juomista? Just joo... Paras sun pysyä himassa, jos yksi vesipullo häiritsee sun maailmaas niin totaalisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miukumauku:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
Esim. mielialalääkitys vähentää syljen eritystä ja suu voi olla tosi kuiva. Toisekseen myös pelkkä jännitys voi kuivattaa suun. Kaikille se laulaminen ei ole niin luonnollista, että tuosta vaan kehtaa laulaa luikauttaa toisten edessä.

Kaikenlaista sitä pitää ruotia. Sitten seuraavan kerran se jännittäjämamma jättää laulamatta, kun ei uskalla vesipulloa mukaansa ottaa tai pahempaa, jää lapsensa kanssa kotiin jännittämään, koska ihmiset asettavat hänelle sosiaalisia esteitä.

Omille lapsillenikin tähdennän aina, että tulis hoitaa ne OMAT ASIAT, eikä huolehtia toisten tekemisistä (ellei ole hätä kyseessä!). Samaa suosittelen aikuisille.

No kun mun mielestä vesipullon kanssa sählääminen on epäkohteliasta. En itse syö enkä juo paikoissa joissa se on tilanteeseen sopimatonta, eikä minusta tuo aikakaan ole niin pitkä ettei normi ihminen kestäisi sitä juomalla aluksi ja lopuksi.
Muoks vielä et kyllähän se on jonkin verran myös mun asia kun siitä tulee häiriötä, niiden pullonen kanssa sähläilystä.
Ja siitä ei tule häiriötä, jos saat tietää, mikä tila äidillä vaatii juomista? Just joo... Paras sun pysyä himassa, jos yksi vesipullo häiritsee sun maailmaas niin totaalisesti.
No ei yks mut 5 tai 6 eikä sitä pulloo voi kaivaa esiin sopivassa välissä vaan aina joku jota muu porukka oottaa ja samalla kun ei voi olla siinä jutussa mukana voi päivittää viimisimmät kuullumiset vieruskaverin kanssa :| Oon käyny aika monta vuotta muskareissa, eikä oo tällasta ryhmää ollu :eek:

 
kyttääjä
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja miukumauku:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
Esim. mielialalääkitys vähentää syljen eritystä ja suu voi olla tosi kuiva. Toisekseen myös pelkkä jännitys voi kuivattaa suun. Kaikille se laulaminen ei ole niin luonnollista, että tuosta vaan kehtaa laulaa luikauttaa toisten edessä.

Kaikenlaista sitä pitää ruotia. Sitten seuraavan kerran se jännittäjämamma jättää laulamatta, kun ei uskalla vesipulloa mukaansa ottaa tai pahempaa, jää lapsensa kanssa kotiin jännittämään, koska ihmiset asettavat hänelle sosiaalisia esteitä.

Omille lapsillenikin tähdennän aina, että tulis hoitaa ne OMAT ASIAT, eikä huolehtia toisten tekemisistä (ellei ole hätä kyseessä!). Samaa suosittelen aikuisille.

No kun mun mielestä vesipullon kanssa sählääminen on epäkohteliasta. En itse syö enkä juo paikoissa joissa se on tilanteeseen sopimatonta, eikä minusta tuo aikakaan ole niin pitkä ettei normi ihminen kestäisi sitä juomalla aluksi ja lopuksi.
Muoks vielä et kyllähän se on jonkin verran myös mun asia kun siitä tulee häiriötä, niiden pullonen kanssa sähläilystä.
Ja siitä ei tule häiriötä, jos saat tietää, mikä tila äidillä vaatii juomista? Just joo... Paras sun pysyä himassa, jos yksi vesipullo häiritsee sun maailmaas niin totaalisesti.
No ei yks mut 5 tai 6 eikä sitä pulloo voi kaivaa esiin sopivassa välissä vaan aina joku jota muu porukka oottaa ja samalla kun ei voi olla siinä jutussa mukana voi päivittää viimisimmät kuullumiset vieruskaverin kanssa :| Oon käyny aika monta vuotta muskareissa, eikä oo tällasta ryhmää ollu :eek:
Siis herranjumala! Äiti-ihmiset ottavat sosiaalista kontaktia toisiinsa! Kutsukaa poliisi!
 
eräs vesipullo
Nii, mä myös kannatan sitä vesipullo tapaa. Itsekin tahtoisin muistaa pitää vesipulloa mukana. Oonkin lukenu että terveellisintä ois juoda pieni huikka joka tunti.
 

Yhteistyössä